Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

je fakt, že svého času bylo na ulozto snad vsechno. No musim zajet do rodneho domu a projet stare krabice, mozna tam nekde budou stare disky i s Branama Skeldalu, co sly hrat na Win 7 :) + nejake dalsi poklady tam urco taky vyhrabu :D
No, já na filmy a seriály úplně nejsem, sem tam je něco na prehrajto.cz, dost i na YouTube. Jak říkám, mně to chybí hlavně kvůli těm hrám..

Nebo i kvůli eknihám, kupodivu toho dost nejde nikde koupit a na uložtu to prostě bylo..
@John Mirra (14.06.2024 08:38): No u té nové verze se spouštěčem z Windows, tak ta je snad patchovaná a zde nejde jak cheat s prodejem veci tak nejde ani vepsani do SKELDAL.INI, protoze pokud vim, tak v teto verzi, pokud se nepletu, uz tento soubor ani neni. Je to tak 3-4 roky max co jsem si to šel zahrát, někde jsem stáhl verzi, u které fungovalo prodávání za 9999999 zlatých, ale ta verze teď nikde není.
@MickTheMage (13.06.2024 18:33): Moc díky, to jsou dosové verze, respektive nejdou spustit na Win 11 :)Ale zkusim to rozbehnout v DosBoxu aspon. Jde mi proste o verzi, ktera se dala jeste nekdy v roce 2021 ?cca stahnout a byla to sice uz pro windiws ale byla nejaka nepatchovana, takze ten bug tam normalne sel zadat. No uvidime a budu hledat dal.
@Gorash (13.06.2024 14:18): nemám, bohužel. Já měl původní verzi z Game4U, ale už i ta byla Windows a ty cheaty tam nefungovaly.

Jedinej způsob je grindovat ve městě vykouzlení vody a její prodej. Dá se tím i dost vylevelovat družina, ale je to prostě grind, no..
@veselykralicek (12.06.2024 09:35): Když spouštíš hru přes win spouštěč, tak pod nastavením, je několik záložek, a to od rozlišení, po nastavení nějakých alternativních znaků hry. A v poslední záložce je kolonka na zadání univerzálního cheatovacího hesla, kterým lze odemknout určitou editaci, nebo například nepotřebu vody a jídla. Vím, že jsem kdysi na to narazil, že už to někdo i řešil, ale dohledat to nemohu. A najít starou verzi hry ke stažení, nebo alespoň ISO soubor, abych využil ,,bugu,, na peníze (ano kamenujte mne), tak tuto verzi hry nejsem schopen už nikde sehnat.
Zdravím, je někde k dispozici DOS verze hry nebo již nikoliv ? A ještě jeden dotaz pro WIN verzi. Ve spouštěči univerzální heslo je ? :D Chtěl bych si to projet trošku rychleji, protože času je s dětmi málo, ale po skoro 20 letech se k tomu vracím :)Předem díky.
Btw ta Windows verze asi k nalezení stále je. Ale vlastní stránku už nemá?
Ahoj všem, jako idiot jsem si zapomněl uložit hru před slunečními hodinami v bílé vězi, pokazil jsem páčky a zavřel se mi portál. Vůbec nevím jak mám postupovat, jelikož ať dělám co dělám, ten portál se už neotevírá, jde to nějak spravit? Děkuju
Ahoj vsem,
po par letech jsem zacal zase hrat BS. Jsem prave dokoncil ledove jeskyne. Po automapingu se mi objevil ctverec na jihu pod stavidlem. Je tam neco? Dostal se tam nekdo?

Dik.
Petr
@Gran (07.02.2022 14:10): Jo, takhle.. Mně zase nenapadlo, že by se bez ní dalo obejít, ale je pravda, že to bude dohratelný asi i bez ní..

No, já měl válečníky dva a doháněl jsem uměle jen třetí postavu, kouzelníka.. I tak to byl vopruz, ale dalo se to.:-)
@veselykralicek: Bílá věž: Přiznávám, nejde. ;D Člověk se musí obejít bez ní. :P 

Co se expů týče, měl jsem za to, že jsou přímo úměrné poškození, ale byla to vždy jen neověřená domněnka. :) Udržet zbytek družiny na úrovni válečníka byl vždy trochu problém. :p
@Gran (06.02.2022 10:01): Tak je mi to jasný, ale Bílá věž prostě nejde bez celé kompletní party udělat, ne?:-)

Expů asi bude o trochu víc, anžto jsem si všiml, že postavy nelevelují všechny stejně, ale jsou tam zásluhy za zabití, možná i nějak za podíl účasti v boji, protože jsem se snažil, aby tři hlavní postavy udržovaly tak nějak přibližný level..
@veselykralicek:
Právěže největší výzvou je hru dohrát skutečně jen s jednou postavu od samého začátku až do úplného konce, to s Graltem je jediná výjimka. ;)
(Tedy ani Bílá věž neomlouvá! A možná půjde obejít i Gralt, ale co si tak vzpomínám, tak se mi to nedařilo.) :)

Dohrál jsem to takhle 3x nebo 4x, existují asi 3 varianty průchodu (co se věcí a míst týče (ta první projde... minimálně jedna z nich je trochu na hranici, protože využívá něco, co bylo ve hře "zapomenuto"... zase je s ní možné provést skutečně ten nejrychlejší speedrun ;))

Expů je v podstatě pořád stejně, i když pocitově je jich víc. A na zlato je teda člověk hooodně v pohodě. :)))
@Gran (05.02.2022 11:30): Jo, to jo, hraje.:-)

No, nevěděl jsem to, ale došlo mi to, když Ti můžou postavy umírat. Ještě bych doplnil, že bude nutné nejdřív vyřešit hádanky, kde je potřeba rozdělovat partu, například v té Bílé věži.

Ale říkám si, jestli by jedna postava aspoň získávala víc zkušeností. I když je pravda, že by při nákupu dost ušetřila.:-D
Jé ono se to ještě furt hraje jo - paráda! :) Jedna z mých nejoblíbenějších her. ;)

Věděli jste, že se to dá dohrát jen s jednou postavou? Říkám tomu hardcore mód - zkuste, je to i překvapivě zábavné. ;D
(na začátku musíte 2 ze 3 utopit na Pláních kousek od startu, stejně tak později Gralta (ten se k vám musí přidat a promluvit si s konkrétním NPC v přístavu, než ho utopíte))
@Jab (11.09.2021 07:00): No, když už teď člověk ví, jak se to hraje, tak ty dva střelci byli asi opravdu zbyteční, ale asi i bez nich jako mágů by to šlo. Teoreticky by stačila parta dva bojovníci a dva mágové. Aspoň by se jim přidělovalo víc zkušeností a byli by lepší.. Ten Roland a Erik tam byli asi opravdu spíš do počtu..
Soubojak mely Brany Xedadlu vybornej, rozhodne lepsi nez klikaci Beholdery nebo Lands of Lore. Jako slabinu hry bych spis videl trochu prazdnej svet, tuctovej herne-klisoidni pribeh, ze ktereho Jindra Rohlik se sebevedomim sobe vlastnim jeste vytriskal knizku a nemoznost trochu variabilnejsiho vyberu dalsich clenu druziny, ale to uz byl spis detail.
@veselykralicek (11.09.2021 03:37): Samozřejmě že šlo, například nepřítele obklíčit bojovníkama, pokud každý sekal z jedné strany, dost často tupější monstra (každé monstrum má skrytou statistiku inteligence, většinou jde o takové ty klasické drtiče nablízko či různé příšery) ztrácejí tah, protože se musí nejprve otočit k cíli, který chtějí napadnout. Nebo třebas mágové s kouzly nablízko (které tu jsou hodně silné, ale je třeba je používat ve správném živlu pro maximální efektivitu- voda vs oheň, vzduch vs země atd.), mágové přeměněni v démony etc., těch možností je tu právě habaděj. Střelci jsou naopak úplně k ničemu (z těch přidělených je lepší udělat mágy, byť u toho zlodějíčka je to složitější, ale dá se...alespoň takový podpůrný mág:)). Nemluvě o spoustě kouzlech, které možná hráč začátečník nevyužije, ale pokud hru dostatečně znáte, zjistíte, že jsou také docela užitečné a souboje jsou s nimi rázem zajímavější, viz. chvění (které může zapříčinit, že nepřátelské postavy nebudou útočit), zdroj many, držení, (opět znehybnění nepřítele), neviditelnost (účinkuje jen na některé nepřátele) atd.. A i ty boosty tu jsou poměrně variabilní, nemusí se jednat pouze o zmiňované zrychlení, které je sice asi nejúčinnější, na druhou stranu notně žere staminu, užitečné jsou ale i oko za oko, nastav tvář, berserkr, vysátí energie a další. Z kouzel na dálku je pak hodně silné třebas "vzplanutí", které dokáže v nejsilnějším stupni zapálit docela solidní plochu a v závěru jsem s ním vyčistil většinu lokací ještě než se nepřátelé ke mně dobelhali :) (toliko k nevyužitelnosti ofenzivních kouzel). Byť samozřejmě nejsilnější ofenzivní kouzla (i v poměru dmg vs mana) jsou asi drcení, ledová krev, vykrvácení, ty jsem využíval hojně během celé hry, asi i častěji než onen boost bojovníků, který jsem používal vlastně snad pouze na různé boss like kreatury- třebas draky (vlastně já dost podstatnou část nepřátel vždy likvidoval ofenzivními kouzly).
Sranda je také na nějakou slabou lemru z party seslat kouzlo "hlubina" vystrčit ho, počkat si, až jej nepřítel sejme a sám zemře :), samozřejmě je nutné pak dotyčnou postavu reinkarnovat... ale je to další z možných taktik, pokud se třebas nechytáte na nějaké silnější monstrum.

Souboje s mnichy a dryádami je pak kapitola sama o sobě, tam to chce opravdu hodně manévrování a obkličování, ale mnohdy se prostě i hodí odstřelování mágy z dálky (dokud nedojde mana). Ale je pravda, že jsou souboje s nimi někdy zároveň i hodně otravné :).

A s tou nutností předvídání "tj. naklikání šesti útoků a prd z toho" jsem právě níže mluvil, to je pro mě také jedna z kouzelných vlastností tohoto soubojáku (u těch dryád, mnichů pak nejvíce, protože se postava může pohnout z místa a vy tak ztratíte zbytečně velké množství útoků).

Neříkám, že to jsou druhé šachy, ale těch možností tu je na poměry žánru imo dostatečně a souboják jako takový je dostatečně nápaditý (hlavně v oblasti manévrovatelnosti, možnost pohybovat každou postavou zvlášť je prostě super a nabízí to mnohem více taktických možností, než většina konkurence, kde celá parta stojí tupě na jednom políčku a mohou se pohnout maximálně o jeden krok).
Já jsem dohrál Brány Skeldalu teď v létě, takže to mám v živé paměti a soubojak mi přišel docela zajímavej. Rozhodně musím souhlasit, že byl zábavnější než v MMX: Legacy, ale je pravda, že tam prostě fungoval mustr naboostovat dva bojovníky a vystrčit je o políčko dopředu. Dva střelci a dva kouzelníci to jistili zezadu a podle mě to ani nešlo jinak hrát..

Taky je pravda, že nutnost taktizování byla do jisté míry kouzelná, i když mě souboje s dryádama a mnichama neskutečně vytáčely. Kor s těma dryádama, kde se většinou nedaly v tom úzkém lese nějak oběhnout a zablokovat z více stran.

To pro mě to taktizování mělo větší význam v tom, že člověk musel předvídat, na kolik tahů nepřítele sejme. Jasně, mohl jsem si naklikat šest útoku na postavu za kolo, ale i když potvora zemřela na ten druhý a zbylých deset útoků (pět za každou ze dvou postav) se nevyužilo, stejně za ně klesala stamina, pokud byly nakliklý..
@Isair (10.09.2021 22:50): Souboják MaM1/2 rozhodně není špatnej, další díly jsou už pak těžce zjednodušený, ale v prvních dvou dílech bylo občas nutn taktizovat hodně. Jak píše Ringo, nejlepší souboje goldbox, pak wizardry 6-8 (i 1-3 super za mě), ROA série. To vše dle mého Skeldal předčí jednoznačně. golsbox obecně považuju za nej souboje v dějinách crpg ( i když taky mají své mouchy).
Mimochodem si u Skeldalu i cenním nutnosti předvídat vývoj souboje, tj. všechny tahy si naklikáte dopředu, někdy se nepřítel pohne a všechny vaše následující tahy jsou tedy v kopru, to v MaM X vůbec nebylo potřeba, tam prostě stojíte na políčku a mastíte jedno zraňující kouzlo za druhým, sekáte a občas zakouzlíte nebeskou zbroj, abyste vydrželi... v zásadě mnohem nižší variabilita boostů než v Branách, ofenzivní kouzla na tom byla možná tak na stejno, ale ta nemožnost manévrovat a nulová nutnost předvídat následující vývoj to dost srážely.

Arkanii a Wizardry jsem třebas ještě nehrál, je možné, že ty jsou na tom mnohem lépe, nevím (jen chvíli Wizardry 8, ten měl poměrně hodně možností, uznávám, ale také mi vadila nutnost stát na místě a chyběla mi tam nějaká propracovanější manévrovatelnost). Ale krom nich rozhodně Brány považuji za top v tomhle ohledu a přijdou mi až zbytečně opomíjené... to se pořád mluví o skvělém soubojáku MaM série, Albionu a kdesi cosi, ale imo tyhle daleko zaostávají právě za Branami Skeldalu.
Dark Sun je tak trochu jiný subžánr, ten bych tam úplně neházel.
@Isair (10.09.2021 22:38): To možná nabízel a osobně jsem chorobný tahovkář, který vždy tak trochu plival na realtime souboje. Jenže komplexně jsem neměl bohužel pocit, že se bavím více než u zmíněných zahraničních dungeonů. Jako tahy s rozděliváním party z vlastního pohledu byl nápad fakt zajímavý, proto hodnotím 85%. Ale když už jsme u posuzování soubojáků u RPG her na PC, tak asi nic nemá na Gold Box hry, Dark sun a pak asi Realms of Arkania Trilogy.
@hanak_v_exilu (10.09.2021 22:39): Vůbec, tam mi právě stačilo několik kouzel, ta nebeská zbroj či jak se to jmenovalo a drtit nejsilnější útočná kouzla (ohnivá magie) a sekat... nic víc nebylo třeba. Do cca necelé půlky byl ok, to člověk musel trochu taktizovat, protože ty možnosti prostě nebyly, jakmile ale získáš ta solidnější kouzla, jde celá taktika do kopru.
Nemluvě o nemožnosti manévrovat, anžto všechny postavy jsou (na rozdíl od Skeldalu) přikovány na jedno políčko... tudíž další zjednodušení. A to jsem to hrál na Warrior obtížnost (tudíž ta těžší z těch dvou).
@Isair (10.09.2021 22:17): MaM X má hodně slušný souboják. Tam jsem se musel občas zastavit a chvilku přemýšlet. Hra není zrovna lehká, takže to chtělo plánovat. Skeldal je v tomhle mnohem víc pohodový a přímočarý. Není to klikačka jako u MaM III - Xeen, ale přemýšlet jsem tam moc nemusel. Variant moc není a postup "naházím posilování a ti dva vpředu to umlátí" neselhal nikdy. Třeba Wizardy 7 má funkčních strategií a jejich kombinací několik desítek, a je nutné je měnit, protože na nepřátelé vždy funguje něco jiného. StarCrawlers, které mi Skeldal hodně připomíná, jsou na tom taky líp. Třídy povolání jsou variabilnější a taktiky pestřejší.
@Ringo (10.09.2021 22:33): Nevím už co v tom bylo, ale přišlo mi to nějaké random, někdy kotel nezhasl jak dlouho a jindy jsem vyšel patro a kotle již byly zhaslé... každopádně nic více frustrujícího jsem snad v žádném jiném dungeonu nezažil, snad krom první návštěvy Bílé věže v Lands of Lore :) (která mi mimochodem při opětovném hraní již také přišla jako zívačka, překvapivě... holt krom znalosti (tudíž skillu) i psychická připravenost dělá své, nicméně když to člověk nečeká jsou podobné části docela šok).