@Drolin (22.04.2020 14:21): Já jsem nedávno (no, už to bude asi loni) zvažoval zahrát si zase celou sérii, ale nakonec jsem dojel na to, že jsem nenašel českou verzi trojky nebo čtverky. Ale vzhledem ke spoustě času, který teďka je, tak se možná na to přeci jen vrhnu. I když jsem stále "zhnusený" z třetí Syberie, kterou zmrvili přechodem do 3D, obdobně jako u BS. A pátý díl? Nedosahuje úrovně jedničky, ale je to příjemný návrat do známého světa, který sérii určitě ostudu neděla a za zahrání stojí.
Diskuze
@Drolin (21.04.2020 17:08): Trojku by som ešte skúsol - trpela konzolitritídou, no je to uzavretie príbehu, z ktorého tým pádom urobili trilógiu.
Štvorku som zatiaľ ako jedinú z celej série nehral, no súdiac podľa dobových recenzií + názoru ľudí, ktorých herný vkus si vážim, som o nič neprišiel.
Ale plánujem si ju niekedy zahrať, no neponáhľam sa na ňu.
Pätka je návrat do formy, nemám jej čo vážne vytknúť, až na jedno konkrétne riešenie puzzlu v druhej polovici hry, ktoré bolo dosť WTF + tradične slabý (rozumej narýchlo odbytý) koniec.
Štvorku som zatiaľ ako jedinú z celej série nehral, no súdiac podľa dobových recenzií + názoru ľudí, ktorých herný vkus si vážim, som o nič neprišiel.
Ale plánujem si ju niekedy zahrať, no neponáhľam sa na ňu.
Pätka je návrat do formy, nemám jej čo vážne vytknúť, až na jedno konkrétne riešenie puzzlu v druhej polovici hry, ktoré bolo dosť WTF + tradične slabý (rozumej narýchlo odbytý) koniec.
@Pluto (21.04.2020 19:56): V době vydání jsem zkoušel, ale nebylo to nějak ono. I kritiky nejsou zrovna nejlepší, takže BS5 spíše pokud by nebylo nic jiné po ruce. Radši bych asi někdy dohrál čtvrtý díl, který byl i má jediná výhra ze Score :).
No a třetí díl jsem nikdy nezapl, a připadá mi i nejméně lákavý. Ale věřím, že špatný není.
No a třetí díl jsem nikdy nezapl, a připadá mi i nejméně lákavý. Ale věřím, že špatný není.
@90210 (22.04.2020 14:02): Já mám úplně opačný názor. Další díly byly mnohem horší, hlavně díky přechodu do 3D, který tomu vyloženě uškodil.
@Drolin (21.04.2020 17:08): Dalsi dily jsou uplne to samy, nebyly spatny a grafika celkem usla, 3d rozmer tomu naopak trochu pomohl, ale treba petku uz bych nehral, popaty defakto stejnou hru se mi nechce.
@Drolin (21.04.2020 17:08): Zkus pětku, ta za zahrání stojí.
@Drolin (21.04.2020 15:08): Zajímavý, já mám ten samý pocit. :-)
@Drolin (21.04.2020 15:08): Jo, když jsem to hrál někdy v 98 společně s prvním dílem, tak mi to přišlo super, ale když jsem si pak po letech dal tu Remastered verzi, tak to bylo těžké probuzení z nostalgického snu.
@90210 (21.04.2020 16:50): Začátek znám z minula, pak rozhovorové Quaramonte, poté krátká džungle, a následují malé epizodky Karibik/Londýn. Vlastně i těch předmětů je v BSII málo. Na co jsem zapomenul bylo to malé interaktivní místo u výtahu (Marseille) a skoro nenajitelné peří (Karibik).
No a nejlepší je, jak tam prozradí AA celý závěr :)). Ale i tak tu hru nejspíše nehrál nějak pořádně, dle recenze. Trochu opak u až přehnaně nadšené recenze na první díl.
Nicméně další díly už asi vynechávám, aneb postrádají největší přednost - kouzelnou grafiku.
No a nejlepší je, jak tam prozradí AA celý závěr :)). Ale i tak tu hru nejspíše nehrál nějak pořádně, dle recenze. Trochu opak u až přehnaně nadšené recenze na první díl.
Nicméně další díly už asi vynechávám, aneb postrádají největší přednost - kouzelnou grafiku.
@Drolin (21.04.2020 16:30): Jj tohle bude zrovna jedna z tech recenzi podle obrazku.:)
A nekecej, fakt jsi to dohral bez navodu? Tomu se mi ani nechce verit, zas tak kratky a lehky to nejni.
A nekecej, fakt jsi to dohral bez navodu? Tomu se mi ani nechce verit, zas tak kratky a lehky to nejni.
@90210 (21.04.2020 16:18): Broken Sword II byl hodně jednoduchý, takže zde by to snad bylo i pomalejší a méně efektivní. Problém zde byl ale s tradičním neduhem, pixel-huntingem (zbytky z peří o velikosti 1x1 px). No a závěrečná "hádanka" byla spíše zdržovačka než něco jiné.
Rozehrál jsem to cca 3x, ale vždy jsem měl lěpší alternativy. Až nyní jsem se dostal i zahrání celého BS II.
Jinak ve Score je docela vtipná recenze a podezřívám AA, že to snad ani nehrál :)). Aneb delší jak první díl nebo Nico v evropských metropolích (je pouze v Londýně).
Rozehrál jsem to cca 3x, ale vždy jsem měl lěpší alternativy. Až nyní jsem se dostal i zahrání celého BS II.
Jinak ve Score je docela vtipná recenze a podezřívám AA, že to snad ani nehrál :)). Aneb delší jak první díl nebo Nico v evropských metropolích (je pouze v Londýně).
@Drolin (21.04.2020 15:08): Tys to predtim nehral? U me je to poctivych 80, ale vic ani o pid. Rozhodne to uz neni zadna udalost, jednicka je ale vyborna.
Skoda, ze to vsechno hrajes krok za krokem s navodem, protoze to ma ferove nastavenou obtiznost, tento zasadni aspekt ti pak uplne unika.
Skoda, ze to vsechno hrajes krok za krokem s navodem, protoze to ma ferove nastavenou obtiznost, tento zasadni aspekt ti pak uplne unika.
@Richmond (21.04.2020 16:07): Je to krásné, hudba výborná, dabing stejně tak, ale právě, příběh tedy - a to zde byl potenciál podle mě větší jak u prvního dílu (kterému jsem musel zvýšit hodnocení) - byl opravdu slabý. Vlastně je to jen o získání kamenů a poražení záporáka, což je málo i na FPSku :)).
Ale jsem rád, že jsem si to po cca 10 letech od prvního dílu doplnil. Karib je tu skoro stejně pěkný jako v The Curse of Monkey Island.
Ale jsem rád, že jsem si to po cca 10 letech od prvního dílu doplnil. Karib je tu skoro stejně pěkný jako v The Curse of Monkey Island.
@Drolin (21.04.2020 15:08): Když to je těžký...Mně se krom příběhu líbilo vše ostatní :)
@Drolin (21.04.2020 15:08): A to jsem to ještě nehodnotil já. Pak věřím, že hodnocení ještě stoupne ;-)
Žádná sláva, ale příjmené slunečné prostředí to povyšuje na trochu jinou úroveň. Po dohrání mi ale přijde, že ve hře chybí minimálně 1/3 obsahu, podobně nekompletně působící adventuru si nepamatuji.
Hru jsem také také nadhonotil, ale průměrných 82 procent je opravdu přestřelených.
Hru jsem také také nadhonotil, ale průměrných 82 procent je opravdu přestřelených.
@Red (27.08.2019 07:46): Bingo :)
@Han22 (27.08.2019 03:05): Nemáš rád přesouvání krabic? :)
@Red (26.08.2019 01:18): Mě to kdysi nepřišlo zas tak rozdílný, ale člověk stárne, je cyničtější a kritičtější. Ale třeba oproti trojce je to pořád úžasné, tu hraju teď a tam se teprve v komentáři vyřádím :)
@Han22 (komentář): Oproti jedničce mi připadal druhý díl na druhé dohrání opravdu slabý, a to jsem ho tenkrát hrál jako první a byl jsem nekriticky nadšen.
@Maximus (14.12.2015 12:35): Podle me je trojka o neco lepsi, nez dvojka, ale jednicka je bez debat nejlepsi dil serie.
@Maximus (14.12.2015 12:35): "teleportačný pohyb z jednotky je zrušený"
Počkat, tohle asi bude vina převážně toho remasteru, anžto právě "teleportační pohyb" byl přidán až ve dvojce a jednička jej původně neobsahovala.
Počkat, tohle asi bude vina převážně toho remasteru, anžto právě "teleportační pohyb" byl přidán až ve dvojce a jednička jej původně neobsahovala.
Po rokoch dohrané druhýkrát (sranda, pamatal som si to nejaké lepšie či čo) a teda oproti vtipnej jednotke, ktorú som dohral pár dní dozadu, to bola nehorázna nuda. Občasná vtipná hláška ma držala ako tak pri zmysloch, ale inak sa to na hláškujúcu jednotku ktorá mala ešte aj celkom vydarený príbeh (tu je to veľká bieda) teda vôbec nechytá.
REMASTER o hovne, pridáva len škaredé tváre v rozhovoroch a robí hru jednoduchšou, inak nič.
Horšie ako prvý diel úplne vo všetkom (teleportačný pohyb z jednotky je zrušený, postava sa šmochce po obrazovke, nudné rozhovory, príbeh aj postavy)...ok, niektoré obrazovky sú krajšie nakreslené.
No som zvedavý, aký bude Broken Sword 3 - Sleeping Dragon :)
REMASTER o hovne, pridáva len škaredé tváre v rozhovoroch a robí hru jednoduchšou, inak nič.
Horšie ako prvý diel úplne vo všetkom (teleportačný pohyb z jednotky je zrušený, postava sa šmochce po obrazovke, nudné rozhovory, príbeh aj postavy)...ok, niektoré obrazovky sú krajšie nakreslené.
No som zvedavý, aký bude Broken Sword 3 - Sleeping Dragon :)
@Drolin (28.09.2014 13:50): to zní vskutku přitažlivě, že by další důvod, abych si konečně koupil tablet?
Se ScummVM si jaksi nerozumím.. a tak hraju předělávky pro Android (něco zakoupeno ve slevě, něco v Humble bundle...klasika...)
Ale jak je dohraji, a budu mít čas (spoustu času) , tak se do ScummVM pustím (indiana Jones a jiné adventury ještě čekají).
Ale jak je dohraji, a budu mít čas (spoustu času) , tak se do ScummVM pustím (indiana Jones a jiné adventury ještě čekají).
@StriderCZ (28.09.2014 13:35): Ano, ScummVM, kvalitní adventura a tablet, to je velmi silná kombinace :).
Tak jsem se (po letech) pustil do hraní, a musím uznat, že se jedná o jednu z nejlepších her na tablety... (spolu s prvním dílem a Simonem)....
Zkrátka tablet, teplý bebech, dobré kafe a adventury- to se k sobě vysloveně hodí.
Zkrátka tablet, teplý bebech, dobré kafe a adventury- to se k sobě vysloveně hodí.
Na béčko to má miestami celkom nadhľad, nie je to psychologická dráma, ale niečo odľahčenejšie a vždy sa tam nájde miesto pre iróniu (pre to mám rád aj dialógy v BS), akurát záver je uletený.
Moje označení kvalitní příběh bylo asi ovlivněno tím že já miluji béčkový filmy :DD
@Crash (18.09.2014 19:29): Jo, už chápem :D Potom je to v poriadku, príbeh dvojky je u mňa dosť možno najhorší, hoci hra ako taká sa hraje výborne. Teda pokiaľ nerátam ten fanúšikovský úlet menom The Return of the Templars, ten je úplne mimo :)
@M.a.t.t. (18.09.2014 15:41): Jejda to je ale nedorozumění ... zatrolená čeština ...občas bychom potřebovali dodržovat správný slovosled jako v angličtině.
"poměrně hodně adventur" = podmět ..."strčí do kapsy" .... koho/co ..."příběh BS 2" = předmět :D
kapišto? ;-) Naprosto s tebou souhlasím ... roztomilo béčkový.
"poměrně hodně adventur" = podmět ..."strčí do kapsy" .... koho/co ..."příběh BS 2" = předmět :D
kapišto? ;-) Naprosto s tebou souhlasím ... roztomilo béčkový.
@Crash (18.09.2014 14:40): Príbeh dvojky by som označil skôr za roztomilo béčkový ako kvalitný. Svoj účel samozrejme plní, ale s tvrdením, že do kapsy strčí pomerne veľké množstvo adventúr by som sa krotil :)
No já do toho šel s ničím (myslím první díl ale i druhý)jen sem věděl že sem to dřív hrál a tak sem to zkusil bez znalosti toho o co jde atd . A byl sem hodně překvapen a příběh mě bavil :D
@Drolin (18.09.2014 09:58): A tak ty seš zase extrémně náročný. ;-)
Ale myslím, že příběh BS2 strčí do kapsy poměrně dost adventur, a upřímně se vůbec nedivím podobným komentářům jako tu má třeba jablek. Člověk neznalý věci do toho jde, s tím jak je to úžasná hra s "kvalitním příběhem" a pak nestačí valit bulvy...
Ale myslím, že příběh BS2 strčí do kapsy poměrně dost adventur, a upřímně se vůbec nedivím podobným komentářům jako tu má třeba jablek. Člověk neznalý věci do toho jde, s tím jak je to úžasná hra s "kvalitním příběhem" a pak nestačí valit bulvy...
@Crash (18.09.2014 08:28): Ano. Ono, jen u málo adventur jde použít spojení "kvalitní příběh". Ono ve formě, která musí počítat s nucenými i nenucenými přestávky a určitou strukturou vhodnou pro videohry (výpravné prostředí, větší množství postav) se to povede jen minimu zástupců.
To souhlasím,jen bych příběh druhého dílu nezatracoval.
Prvý diel má široko ďaleko najlepší a najrealistejší príbeh v celej sérii ;)
Příběh byl dobrej na poli dobrodružné hry splnil kvality a celou dobu mě bavil.
On Indiana Jones Fate of Atlantis,Lost Horizon apod Taky nemají kdo ví jak výtečnej příběh ale v podžánru dobrodružný to splňují. To samé tento díl byl dostatečně dobrý abych byl napjatý jak to skončí.
On Indiana Jones Fate of Atlantis,Lost Horizon apod Taky nemají kdo ví jak výtečnej příběh ale v podžánru dobrodružný to splňují. To samé tento díl byl dostatečně dobrý abych byl napjatý jak to skončí.
@jones1240 (komentář): Já vím, že je to subjektivní, ale vážně si použil termín "kvalitní příběh" ??? Aby bylo jasno, mám Broken Swordy moc rád, hlavně kvůli humoru a taky u mě dost pracuje nostalgie, protože první dva díly byly hry, který mě k adventuram vlastně přitáhly. Ale kvalitní příběh si fakt představuji jinak a to i ta jednička měla příběh lepší, i když ani to nebyla žádná sláva...
@Drolin (10.08.2014 22:10): pokud bude QfG IV poživatelná :). Mimochodem on každý díl QfG série není lepší než BS.
@ugraugra (10.08.2014 21:45): Pokud BS série plní roli menšího aperitivu před hlavním chodem, QFG IV, tak to jen schvaluji :).
@Drolin (10.08.2014 21:07): Ale jo, ale až na to přijde chut. Ted mě láká dojet Broken Sword sérii :)
@ugraugra (10.08.2014 20:18): A QFG IV hrát nebudeš?
Překvapuje mě, jak je hra jednoduchá a krátká. Oproti prvnímu dílu je to taková jednohubka na jedno odpoledne.
Bože... Tohle bylo teďko zadaramo pro iOS zařízení... větší nudu jsem snad nehrál
Flowerpot: ALe ja som pôvodne narážal na "dobrá polovina hry je tam jednoduše jen pro prodloužení hrací doby". :)
Tulreanus:
1) jablekov komentár: circa polovicu hernej doby strávi hráč činnosťami, ktoré sú nelogické a nedávajú v rámci hry žiaden zmysel.
2) tvoja reakcia: jablek kritizuje to, čo vôbec robí hru zábavnou.
-> aby bola hra zábavná, musí mať nelogičnosti v hernom designe.
Za prípadný sylogistický laps sa ospravedlňujem.
1) jablekov komentár: circa polovicu hernej doby strávi hráč činnosťami, ktoré sú nelogické a nedávajú v rámci hry žiaden zmysel.
2) tvoja reakcia: jablek kritizuje to, čo vôbec robí hru zábavnou.
-> aby bola hra zábavná, musí mať nelogičnosti v hernom designe.
Za prípadný sylogistický laps sa ospravedlňujem.
Príde mi to ako preháňanie, naposledy som to hral pred 4 rokmi. Takmer každá adventure má určitý "kiks", kde jednoducho zlyháva logika autorov, to však neznamená, že v niektorých tých prípadoch sa postava jednoducho chce zachovať slušne voči iným postavám alebo nemá fyzickú silu na to, aby niečo zvládla.
Flowerpot: Konkrétne na základe čoho to vyplýva? :)
Flowerpot: Konkrétne na základe čoho to vyplýva? :)
Prostě jsem si tam už chvílema připadal jako blbec... Třeba když jsem musel prosit indiána, aby se mnou převrhnul sud s vodou a tím zchladil kámen (kterej byl v rozžhaveným popelu) místo toho, abych tam prostě přišel, a odkopnul ho stranou nebo abych vzal malej kyblík, co se válel hned vedle, a polil to s ním... Kdo vymejšlel takovou blbost proboha???
Dvojka je "jen" solidni adventura, ktera skvele vypada a dobre se hraje. Zadna udalost, treti dil je lepsi. Ani nevim proc jsem dal 80%, je to spis na 70...
Pokiaľ je sranda nutne podmienená logickým nezmyslom, ako to vyplýva z Tulreanovho príspevku, tak žijeme v smutnom svete.
No já nevim, kdys to naposledy hrál, ale tipuju, že to už bude pár let... Já to dohrál dneska a jsem z toho docela rozčarovanej... U jedničky jsem neměl pocit, že bych tam polovinu věcí dělal zbytečně... Můžeš si to zkusit zahrát znova a trošku u toho přemejšlet ;)
Jasné a prečo tá hra má vôbec nejaké jadro, prečo tam nie je len intro a záverečných 15 minút. Načo je komu sranda. :)
Už to koupit nejde, zato jsem si vzal Syberiu (už ju párkrát mám, ale za 10 centů) :-) a hlavně Post Mortem (nějak za 60 centů), která se taky moc sehnat nedá.
Broken sword pack na gamersgate za deset eurocentů - http://www.gamersgate.com/DDB-BS3P/broken-sword-triple-pack-bundle
Podobných šíleností je tam víc!
Edit - Ah, je to chyba :-D Takže kriticky časově omezené.
Podobných šíleností je tam víc!
Edit - Ah, je to chyba :-D Takže kriticky časově omezené.
Díky moc,už jsem na to přišla,ale bylo to děsný.
4willa - je to trochu zmateny misto. jakmile s pomoci toho theodolitu najdes jeskyni, tak se ti v lokaci na skale otevre jeste jedna moznost kam jit. je v prave dolni casti. Projizdej to kurzorem, nemuzes to minout. mel jsem stejnej problem btw.
Ahoj.Poraďte mi prosím někdo,jak se mám dostat z té skály přes ten teodolit?Píšou,že mám otáčet doprava,ale nijak mi nic nejde.Mám totální zásek.Díky moc za pomoc.
Vzdyt ta dzungle neni tak hrozna, tusim ze mela snad jenom asi 4 obrazovky a kazda tak 3-4 cesty, takze staci save/load... (ale opravdu to nebylo nic zabavneho:)).
OT: To treba v takovem IWD2 mi bloudeni po tom jednom lese vadilo krapet vice:).
OT: To treba v takovem IWD2 mi bloudeni po tom jednom lese vadilo krapet vice:).
Mě v tom případě taky. Já si nikdy nevšiml, že by to bylo zaškrtnutý, ale je možný, že sem loadoval z tátovy pozice (to občas dělám), kterej tou džunglí prošel.
Moment, ale já si pamatuju na závěrečnopu akci v tý mayský pyramidě...
Moment, ale já si pamatuju na závěrečnopu akci v tý mayský pyramidě...
Malignus: hmm, tak tedy trochu by mě zajímalo, proč máš zaškrtnuto, že jsi hru dohrál?
Jo, nas tý džungli sem se zasek a nakonec to i nikdy nedohrál. :-)
Joo, ta dzungle byla des :)
Kubulus: jinak nic proti tvému nadšení (mám pravda u takových komentářů chuť dávat "-", ale "nesouhlas s nadšením" mi přijde jako ještě více horší odůvodnění než "nesouhlas s kritikou"...), nicméně první díl byl - tedy dle mého - mnohem lepší. A to nejen díky té "nelinearitě" (myslím pohyb po městě), dabingu Nico, ale i příběhu (první přišel mnohem tajemnější a zkrátka lepší).
BTW - vzpomínám si, že mě při hraní BS2 opravdu vytočilo bloudění v džungli. Jestli to mělo nějaké logické rozuzlení - o čemž bych pochyboval - tak já na něj ani za mák nepřišel, pročež mám za to, že šlo čistě o hříčku se štěstím hráče, a to tedy neberu.
BTW - vzpomínám si, že mě při hraní BS2 opravdu vytočilo bloudění v džungli. Jestli to mělo nějaké logické rozuzlení - o čemž bych pochyboval - tak já na něj ani za mák nepřišel, pročež mám za to, že šlo čistě o hříčku se štěstím hráče, a to tedy neberu.
Last jedi: Adventurista nejsem, takže o tom nemám tak dobrý přehled, nicméně už jen z doslechu od mých známých vím, že The Dig, Infinity Spring a třeba King's Quest VII rozhodně víc konců mají (jen dva nebo víc, to už netuším).
90210: Kdyby to byl třeba Quest for Glory, tak možná i jo :-)
90210: Kdyby to byl třeba Quest for Glory, tak možná i jo :-)
4kubulus - a co nejaky najdi/prines subquestik odmeneny mecem +1, ten ti tam nechybel?
LJ - ještě oba Indiana Jonesové a Maniac Mansion, na víc si nevzpomínám
Väčšina starých adventúr má viacej koncov? napr? Monkey Island séria nemá, Sam & Max nemá, Kings Quest nemá, Quest For Glory nemá, Space Quest nemá, Neverhood nemá.
Jediná stará adventura, ktorá ma napadla, že má viac koncov a to dva, je prvý Gabriel Knight.
Jediná stará adventura, ktorá ma napadla, že má viac koncov a to dva, je prvý Gabriel Knight.
No myslel jsem jako neustálou. Možná tě překvapím, ale většina adventur (tedy těch starých) má hned několik konců. Dneska se to ignoruje, ale je to fakt. Ale řešení hádanek je věsměs stejné. Co se ale týče různých rozhodnutí, ty ve spoustě adventur byli.
Kubulus: Adventury nejsou úplně mým šálkem kávy (kromě prvních dvou Broken Swordů a dvou TLJ jsem jich moc nehrál, ale stejně mne zaujalo to o té linearitě... Opravdu je u adventur zvykem, aby byly nelineární? Já takovou nehrál (to nemusí nic znamenat), ale i z logického hlediska mi ke hře, která sází na řešení hádanek ta linearita přijde jako nejlogičtější možnost.