Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

Velká revoluce v adventurním žánru, nový remake doporučím i dnešním hráčům.

Pro: Grafika, příběh, postavy, scénář, Charles Cecil - všechno

Proti:
Tak naem dal dost hodin do remasteru a nevím no. Vizuál pěkný, líbí se mi to. Ale použití originálního zkompresovaného dabingu? To dost bije do uší, plus absence a nepřidání lepších zvuků při akcích či okolí taky.

Chápu že fandové by šli s pochodněma kdyby se rozhodli to předabovat, ale tedav rámci chteni penez uz potreti za stejnou hru, to podle mě mohle lépe pošéfovat. Ale nevim krom toho vizuálu a lepsi kvality hudby je to vlastne vsechno. Nevím no, 70% asi?
@Adieu (22.09.2024 02:50): Presne, ten DC sa nemal stať - akurát tú začiatočnú pasáž za Nico by som v tom Reforged prijal, ale ako voliteľnú.

No a s takouto úctou k originálu by som rád videl zremasterovanú aj dvojku.
@Tarhiel (22.09.2024 01:00): To skoro vypadá, jako kdyby tím Director's Cutem vše zhoršili, aby to teď zlepšili v Reforged. :D Každopádně z tohoto porovnání mi vychází aktuální Reforged nejlépe, holt i ten zvukový remaster tomu dost pomáhá.
@MCZ (20.09.2024 14:44): Tak jsem se na to také více podíval a souhlasím, místo aby byl rozkročen a měl rozloženou váhu na obě nohy - a realistický postoj je fakt naprostý základ každé i stylizované figury, bez kterého nemůže fungovat - , má v jakési nevydařené perspektivní zkratce jednu nohu kratší a ten pseudostín není vůbec napojen na postavu. Irsko nasvícené jako severní Itálie, taky dobrý. Tohle tedy asi nakonec pořizovat nebudu. :/
Vyjma opravdu značně odlišného nasvícení té scény z Irska mi tam připadají nejhorší ty stíny postav - když už to neumí udělat tak, aby to nevypadalo, že postava levituje (ten kluk), tak ať to tam nepřidávají vůbec.

Mám na první BS (a vlastně i BS2) docela dobré vzpomínky, ale vzhledem k těm předělávkám a dalším pokračováním si stále více myslím, že už ta původní hra byla spíše šťastným pokusem jinak průměrného studia. Koneckonců ani ten příběh BS1 nezestárl zrovna dobře, co si tak matně pamatuju - tedy templáři byli vlastně zlí satanisti a jejich mučení inkvizicí tudíž bylo v pořádku, wth.
@Tarhiel (19.09.2024 22:29): Jo to by mě taky zajímalo co se týče replik. Já už si originál nepamatuju co se týče dialogů, takže nějaký porovnávací video by bylo určitě fajn. Ale o víkendu se do hry pustím a těším se, i když dvojku mám radši :D
@jones1240 (19.09.2024 20:35): Ale musel som teda riadne zoomovať, aby som to videl na tom chlapíkovi čo najviac vľavo :D

Ale z toho, čo zatiaľ vidím, graficky to vyapdá parádne, jediné, čoho sa bojím je, tých zmien v replikách - viem, že pridali nové vety, ktoré vraj v pôvodnej hre boli, ale kôli bugom sa nikdy nespustili - to je super, že opravili, no sú aj vety, čo cheli zmeniť, lebo sa báli, že sú "necitlivé" - skôr či neskôr sa na toto určite objaví video, tak bude zaujímavé sledovať, čo všetko pomenili a čo nie.
@jones1240 (19.09.2024 18:04): Těžko říct. Oni vzali půvoní skicy, ty nascanovali a nově dovybarvili. Takže teď to vypadá tak, jak to mělo vypadat dle originálních nákresů. Konkrétně scénu s klukem v Irsku je možné porovnat takto: nová a stará .
@Red (19.09.2024 18:11): Tak tam je možnost různých voleb. Od fontu (zda nový či původní), velikost textu, umístění (zda filmově takto dole nebo přímo u postavy, jako v originálu), barvu apod. Tady si fakt můžeš vybrat to, co se ti nejvíc líbí.
Tak na těch screenshotech se mi nejméně líbí ten text. Tím nemyslím obsah, ale podobu.
Začal jsem snad poprvé více zkoumat screeny z Reforged a tyo, to vypadá jak nějaká komediální Lucasovka či Tony Vočko. Nejlepší je opilec co má v hospodě místo nosu ohanbí :). Já nevím mě ten vizuál fakt přijde jak z nějakého Larryho či komediální adventury z dávnějších dob (většina dětí vypadá jak kdyby neměli všech pět pohromadě :D)
Škoda. Nebyly vyloženě špatný, ale doufal jsem, že se je povede zakomponovat nějak líp... :-(
@Red (18.09.2024 23:54): Nejsou tam vůbec. A bylo by to i nelogické, když se za základ bere původní originální Broken Sword, kde se použily původní kresby, původní hudba a hlavně původní dabing.
A ten remaster bude mít ty přidané části v definite edition? Já byl osobně za ně rád, ale hodně lidem vadily. Asi by tam měly být jako volitelné.
@Tarhiel (18.09.2024 15:55): Tento remaster se podaří, to asi už naznačit můžu. Ale upřímně nejsem příznivcem všemožných remaků nebo remasterů. Byl bych radši, kdyby se naplno vrhnul na nové hry, teď hlavně na šestý díl. A tyto starší kousky už nechal spát...
@Tulareanus (18.09.2024 15:20): Vieš čo, pokiaľ sa tento remaster podarí (a ja dúfam, že áno), bol by som rád za takýto istý remaster dvojky (o ktorom sa už Cecil vyjadril, že v podstate je na spadnutie), ale najmä trojky, na ktorý už sa hráči pýtali.

Nielenže to bol pôvodne koniec série (ktorú si potom štvorkou otvorili, ale to už je iný príbeh), ale, a toho si je Charles vedomý, hra mala kostrbaté ovládnie, niektoré lokácie boli vcelku prázdne a vizuálne chudobné a bolo tam prehršle Sokoban puzzlov, takže tam plánoval väčší redizajn - a na ten by som bol veľmi zvedavý. Stále by to chcel mať v 3D, ale inak.
@Adieu (18.09.2024 14:32): To áno, ale práve to vrhá na to zlé svetlo, lebo to nie je prvý "refresh".

@Pluto (18.09.2024 14:39): To znie ako marketingová správa. :D Lebo mladší hráči, ktorí hru nepoznajú, určite crowdfundovali na kickstarteri.

On je Cecil taký one hit wonder. Chápem, že sú ľudia, ktorí tú istú hru alebo koncept tvoria dookola, ale postupne to vylepšujú, v prípade revolution mám pocit, že sa im podarila jednotka a každý ďalší diel bol slabší a slabší.
Tak ona je to snaha přinést ten starý správný Broken Sword novým hráčům. Directors Cut verze byla hodně nepovedená, zaměřená hlavně na mobilní platformy a tablety, která původní verzi hodně změnila. A taky za to byla po právu kritizována. Sám Cecil si toho byl moc dobře vědom, i proto se rozhodl vytvořit plnohodnotné převedení původní verze do vyššího rozlišení i lepšího technického zpracování. Se snahou přiblížit tento titul mladším hráčům.
@Tulareanus (18.09.2024 13:57): Tak ty předchozí edice byly bezesporu zbytečné, ale tohle kompletní překreslení do 4K je podle mě při současných obrazovkách dost vítané, však to původní rozlišení bylo rozplizlé už 20 let zpět.
@Tarhiel (18.09.2024 13:43): By ma zaujímalo, koľkokrát ešte bude Cecil túto hru/sériu milkovať remastermi a director's cutmi... Keby to bola prastará 3D hra alebo to malo nejaké prehistorické ovládanie, tak by som to ešte chápal, ale takto mi to príde ako ďalší platený patch. :D
BTW Jaký youtube playthrough jsi sledoval?

Já projel poctivě všechny díly před třemi lety až na pětku, tu někdy ještě plánuju s češtinou. Ale obecně mi přijde jednička zdaleka nejlepší.
Já už jsem se naučil žít bez počítače a jenom kvůli připomenutí několika adventur si ho nehodlám pořizovat znovu. Navíc jsem zrovna první Broken Sword dohrál nejméně třikrát. Naopak při sledování na YouTube si člověk všimne mnoha věcí, které by jinak třeba ani nezaznamenal, protože se nepotřebuje soustředit čistě jen na hraní.

Já se občas na nějaké dříve dohrané adventury dívám, když zrovna nemám rozkoukaný žádný seriál. Zrovna tenhle žánr totiž podle mě funguje čistě na sledování docela dobře. Pokud jsou dobré postavy, dialogy a příběh, můžou být zábavnější než kdejaký film nebo seriál.
[neexistující komentář]: Měl sis to radši znova zahrát než jen koukat na youtube...
@musa (25.08.2023 09:40): Tak ta citace je z oficiálního PR, snad to nebude tak horké. Základní premisa příběhu i historické základy zní hodně zajímavě, snad se to podaří nepřekombinovat.
@Pluto (25.08.2023 01:15):  "Při pátrání po tajemném prastarém manuscriptu samozřejmě nebudeme sami, půjdou po něm i další badatelé a to vše zaobalené v příběhu plném konspiračních teorií, nacistických lovců pokladů, vládních agentů, nadnárodních energetických korporací, starověké historie i kvantové fyziky."

Tak tohle mě naplňuje obavou, už minulý díl byl místy přeplácaný, a tohle zní vyloženě problematicky. Jinak postavy na screenshotech mě zatím nenadchly a hlas George je málo stobbartovský :). Celkově se samozřejmě těším, ale obávám se opět překombinovaného příběhu gradujícího do přílišného absurdna.
Sepsal jsem něco málo k Broken Sword 6: Parzival’s Stone i Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged. Ještě bude v dalších dnech následovat rozhovor s Charlesem Cecilem (on to byl spíš jeho monolog :-) )
Na nový díl se budu opatrně těšit. Ale druhý remaster mne teda moc netankuje.
Jej. Tak to nezbývá než doufat, že to zpracují o něco líp. Hlavně ať je tam "původní kozel". :D
Bylo vlastně někde řečeno, z čeho bude ten Remaster/Reforge vycházet? Jestli ze skutečně původní hry a nebo z Director's cutu? Nějak se mi to nepodařilo dohledat.
Broken Sword: The Shadow of the templars je mojí nejoblíbenější hrou. Tohle jsou super novinky.
@Tarhiel (23.08.2023 19:32): Taky si říkám. Broken Sword mě teda nechává chladným, ač ten remaster je fajn, si snad i zahraju, ale jinak ty novinky na Gamescomu jsou docela dobrý i mimo včerejší show. A očekávám, že dnešní Future Games Show bude ještě lepší.
Po rokoch dohrané druhýkrát a bol som spokojný. Vtipnosť je rozhodne najsilnejšia stránka hry, na niektorých situáciách či rozhovoroch som sa smial nahlas (napr. nočná scéna v múzeu). Takmer každá jedna postava v príbehu zaujímavá a dobre napísaná. Príbehovo to tiež nie je najhoršie, no hlavne ku koncu už dosť prekombinované.

Každopádne je to výrazne lepšie ako dvojka.