Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Já westerny osobně nijak zvlášť nemusím, ať už filmy nebo něco podobného s touto tématikou, nevyhledávám je a oni nevyhledávají mne ;-) Call of Juarez na mě vysílalo zvláštní vlny už dlouho, takové, které dávaly najevo, že se nebude jednat o ledajakou hru. S očekáváním jsem se pustil do hraní ...

... po několika málo minutách si mě Divoký západ naprosto získal, s otevřenou pusou jsem doběhl do prvního městečka, kde na nebožáčka Billyho (hlavního hrdinu) nečekalo nic hezkého. Přesně jsem věděl, jak se cítí, protože příběh na Vás strašně působí a máte pocit, že nehrajete počítačovou hru, ale že jste v onom světě. Když musíte utíkat, utíkáte seč Vám síly stačí, protože Vás zvědavost i strach ženou dál. Neuběhne ani pár chvilek a už jste v kůži někoho jiného, reverend Ray je Billyho strýc, a právě Ray půjde Billymu po krku, protože ho uvidí na místě činu. Tak začíná další z krás Call of Juarez, jelikož ovládání dvou postav je naprosto úžasné, nahlížíte na příběh ze dvou stran, což z tohoto jednoduchého aspektu činí něco opravdu zábavného.

Každý z hrdinů má nějakou dobrou zvláštnost. Za Billyho si nejvíce užijete potichu s lukem a šípem, kdežto za Reverenda Raye budete tasit kolty sakra rychle, on totiž není takový, jak se zdá, je zahalen tajemstvím, jenž se Vám odkryje až postupem času.

Mohl bych tu o téhle fajn zábavné, westernové akcičce psát ještě hodně dlouho, ale to by to potom nikdo nečetl ;-) Call of Juarez je nádherný svět s parádní akční stránkou, hromadou dobrých nápadů (jízda na koni, duely, tasení koltů,..) a nejsilnější stránkou je příběh, který v tomto prostředí nemá konkurenci.

Pro: westernové prostředí, hudba, herní nápady, zbraně, dvě postavy, příběh ze dvou úhlů pohledů, zábavnost, bitky ;-), adventurní prvky, stealth části,

Proti: náročné na hardware, přímočarost, místy jednoduchost

+16
  • PC 90
Poměrně originální FPS s pár stealth misemi, nádhernou grafikou a skvělým příběhem. Začátek možná trochu nudný, poprvé mě to nezaujalo, jakmile se ale dostanete přes dvě úvodní mise hra vás chytne a nepustí až do závěrečných titulků. Skvělý příběh, nádherná grafika, zbraně, neokoukané prostředí, různorodý gameplay...

V CoJ hrajete střídavě za dva charaktery, každý má své specifické vlastnosti. Když jsme hrál poprvé (2007) tak mě víc bavili mise za Raye, teď jsem si víc užil ty za Billyho. Ač se na první pohled může zdát že je hra dlouhá tak tomu tak rozhodně není, na normální obtížnost mi zabrala něco pod 10 hodin. Multiplayer neobsahuje nic zajímavýho, CTF, TDM, DM, přesto jsem ho asi čtyři hodiny hrál a celkem jsem se u něj bavil. TOP 1 mezi FPS (nepočítám Deus Ex, to není čistá FPS)

Pro: originální prostředí i zpracování, příběh, grafika, dabing, různorodost mmj i díky dvěma charakterům, optimalizace

+16
  • PC 80
S CoJ jsem se setkal již dříve, ale zasekl jsem se hned na začátku při útěku za Billyho. Ale setkal jsem se s ním ještě podruhé, když byl přiložen u Score společně s FlatOut: UC a tak jsem si řekl, že by byla škoda to nezkusit ještě jednou. A kupodivu jsem útěk zvládl bez problémů a postupoval hrou do dalších kapitol. Ihned při prvních chvilkách za Billyho (tedy začátek hry) mi bylo jasné, že ten hoch si nebude libovat v žádných přestřelkách a bude spíš postavou na "stealth", jak zde již ostatně zmínili ostatní. Přestřelky a tvrdší akce jsou spíše doménou reverenda Raye.

Právě přestřelky mne nejvíce bavily a ve hře o ně nebyla nouze, stejně jako o zbraně. Když jsem již u té akční stránky CoJ, tak musím pochválit ještě "bullet time" a alternativní střelba. Co mi naopak malinko vadilo bylo ničení zbraní, to mi přišlo trošku zbytečné a otravné.

Mise za Billyho mne místy sice trošku nudily, ale po akčních misích za Raye byli příjemným a zajímavým zpestřením hry, stejně jako, když jdete naopak z kůže Billyho zpátky k Rayovi.

Co se mi na hře líbilo nejvíce byla grafická stránka, jinak mne velmi příjemně překvapil samotný konec, jelikož jsem se velice bál, že bude chudý, ale mé obavy se díky bohu nevyplnily. Suma sumárum pro mne bylo CoJ velice zajímavým zpestřením.

Pro: Přestřelky, odlišné postavy, originalita, grafika

Proti: některé mise za Billyho

+16
  • PC 80
Jednoho dne jsem si na jednom herním serveru stáhnul demo Call of Juarezu, ale co čert nechtěl, tak hra byla ve své době(2006) poměrně dost náročná, takže i když se FPS pohybovalo okolo 20 snímku, tak jsem celé demo s chutí dohrál a řekl si, že až vylepším stroj, koupím plnou a zahraju. Zapoměl jsem a je tu rok 2013 a já stále CoJ, nehrál. Vzpoměl jsem si až při čtení nějakého hodnocení tady na DH.Kupodivu se hra dá ještě sehnat, kupuji za pár šupů a hurá na to.

První, co praští do ksichtu je grafika a to hlavně co se exteriérů týče, při zapnutém DX10, což je v roce vydání tak trochu WTF, nebo mi ten čas letí hodně rychle.
V budovách a v lomech a jeskyních už to taková sláva není , ale to vem čert, když hra je to parádní.

Hra je rozdělena ne dvě části a to na střílecí a na stealth, nebo spíše ne tak akční. Ta první za Reverenda Raye je klasická akce se vším všudy, co by jste od westernu čekaly.
Tasení koltů, pití Whiskey, sem tam vykopnuté dveře a pěstní souboj. Zbraní je dostatek, od rezvých koltů, přes brokády až po naleštenou pušku s optikou, jinak většinou vše probíhá jak po másle, ládujete náboje, protivníci padají a Ray je důchodce, z kterérého charisma přímo kape, při přestřelkách ze sebe sype rýmy z Bible, jako Duke peprné hlášky a do toho všeho úžasný dabing. Tato část hry je celkem standartní a celkem ničím nepřekvapí, to ale neznamená, že je spatná, ba naopak!

Mě se o něco více zamlouvala, ta část druhá, kdy hraje za Billyho "Svíčku". Jelikož Billy nevlastní tak prďácké brnění jako Reverend, tak je o poznání zranitelnější a křehčí, ale naopak pohyblivější než zníněný staroch. Musíte tedy postupovat pomaleji a obezřetneji, protože stačí rána, dvě a je po Vás. Za Billyho je hra o něco rozmanitější, musíte se proplížit z města, vyšplhat na horu, postřílet králíky, utíkat před Rayem, vrchol hry je podle mě část, kdy se vysápete z řeky a utíkáte před Rayem a do cesty se vám pletou Indiáni, taky se hra tváří téměř jako sandbox, parádní grafika a atmosféra.

Trošku se sem přimíchaly i adventurní prvky, takže budete občas nuceni použít tzv. bitch a někam se pomocí něj vydrápat.

Jen zamrzí, že když se dostanete k luku, tak ho použijete jen krátce a přitom je s ním tolik srandy.

Co se týče příběhu, tak je to naprostá klasika, celkem někde i kýč.

Sečteno a podtrženo, CoJ je i v roce 2013 proklatě dobrou hrou, obzvlášt když je tu tak nějak přeCallOváno.


Metascore: 72/100

Pro: Grafika, Dabing, Ruznorodost, Neotřelé prostředí

Proti: Grafika, Loading, Málo luků a šípů :), Slabší příběh

+16
  • PC 85
Toto je první western který jsem hrál, ono jich moc neni takže co řešit ale jak sem se k ní dostal. Jediný co stačilo ke koupi byl obal který mi byl velmi sympatický, prohlídl sem si obal zezadu taky to nevypadá špatně... uff jen ty poažadavky. Nic jsem o hře nečetl a rovnou jí spustil co mě ale nadchlo víc než grafika byl příběh, takový spád se jen tak nevidí a když k tomu připočtu bezvadnou hratelnost(Bill má ruce, reverend zbraně) tak už by se z budgetu měl stát pomaličku ačkový titul. Sem hráč který hraje rád Akčí FPS ale i stealth takže sem si v této hře chrochňal, no a na závěr které hráče to bude bavit? Akční hráče i ty stealth hráče pač jestli ne tak jsou dosti rozmazlený. Lze pochválit ještě hudbu která vrcholí takovým tím orchestrálem(v loadingu) ke konci hry kdy jaksi reverend ví co už má dělat. Takže je to ve vašich rukou a já vám popřeju příjemný herní i filmový zážitek. Jedna zajmavost na závěr : Když sem zdolal tu vysokou skálu dlouho sem se rozhlížel kolem sebe.

Pro: Grafika, revolrery, bulet time, hudba, a hlavně je to film

Proti: bugy, někdy nepříjemné procházení terénu

+14 +16 −2
  • PC 75
Western je žánr, který mám rád, ať už jde o film, seriál nebo hru, tudíž jsem se na hraní prvního dílu Call of Juarez v rámci herní výzvy těšil. Byla to také jedna z prvních her, které jsem kdy hrál, takže jsem byl zvědavý, jak na mě hra bude působit po tolika letech od prvního hraní.

První věc, která se mi líbila a která u příběhových her není tak častá, je to, že hrajete za dvě postavy, které jsou vzhledem k určitým okolnostem postaveny na opačné strany zákona. Po krátkém úvodu tak začíná hra na kočku a myš, propletená dalšími zvraty, které hra pomalu odhaluje.

Co se týče level designu, má málokterá hra tak výrazný „koridorový“ charakter jako právě Call of Juarez . To mi ale osobně vůbec nevadí. Koridorovky mám rád, a pokud je level design dobře zpracovaný, ocením i to, že hra není zbytečně otevřená. Tady je to tak půl na půl. Občas je prostředí zpracované opravdu dobře, ale jindy, zejména mimo město nebo obytné oblasti, mi pár věcí vadilo. Například skoro 90stupňové svahy, které by v jiné hře znamenaly okamžitou smrt, jdou zde tu a tam hravě zdolat, a to dokonce i na koni. To bylo místy lehce úsměvné a vytrhávalo mě z jinak dobře vybudované atmosféry, na které má velký podíl i westernový soundtrack. Ten hru skvěle doplňuje.

Zub času je na hře znát i z hlediska výkonu. Například tráva na pastvinách a další vegetace viditelně doskakuje klidně i pět metrů před hráčem, což je problém zejména mimo města. Jinak samotná města jsou zpracována pěkně a mají ten správný westernový vibe. Není divu, že většinu gameplaye ve westernové hře tvoří střelba, která mi přišla dost povedená. Gunplay je zábavný a ocenil jsem i snahu autorů o variabilitu zbraní. Kromě klasických koltů, upilovaných brokovnic nebo pušek je k dispozici i luk, který se ovládal překvapivě dobře.

Jediné, co mě v akčních sekvencích překvapilo, byla jejich obtížnost. Nepřátelé vás na normální obtížnost dokážou trefit na desítky, ne-li stovky metrů, a nelze říct, že by často minuli. Ve většině případů to nevadí, protože jsou skoro na každém kroku whisky, které slouží jako lékárničky. Problém s obtížností ale nastal třeba ve chvíli, kdy jsem kvůli přesile zemřel a hra měla poslední save před nepřeskočitelnou cutscénou, která trvala třeba i minutu nebo dvě. Častějším používáním tlačítka na quick save jsem tento problém eliminoval a souboje jsem si začal užívat naplno.

I přes pár chyb, které jsem zmínil, jsem si návrat do tohoto světa užil a těším se, až si rozšířím znalosti této série při Call of Juarez: Bound in Blood.

Pro: fajn atmosféra doplněná soundtrackem, správně béčkový westernovský příběh

Proti: občas až moc velká obtížnost nepřátel (quick save tlačítko tento můj osobní problém vyřešil), grafika

+13
  • PC 90
Velmi pěkná grafika i hudba s velmi velkými HW nároky. Velmi zajímavý příběh a level-design s velmi hutnou atmosférou. Líbilo se mi to velmi velmi.
Některé mise za Billyho ztrácely na šťávě, ale Reverend Ray vše dohnal...
+10 +13 −3
  • PC 80
Docela povedená 3D akce, navíc z mého oblíbeného prostředí - Divokého Západu. Srovnávat lze snad jen s ještě o kus lepším počinem GUN. Pokud bych měl chválit, tak CoJ dostane jedničku za technické zpracování. Graficky hra nemá chybu. Povedené modely postav, detailní krajina a poměrně rozlehlé úrovně. Škoda jen, že se nepodařilo vytvořit otevřený svět bez loadingů po vzoru Boiling Point: Road to Hell. Brutalitou se ve hře také nešetřilo, zpomalené střílení z luku je perfektní. Škoda jen, že si Techland nepohrál více s interaktivitou okolního prostředí.

Příběh hry není nijak oslnivý či snad překvapující, nicméně je vyprávěn trochu netradičně. Hrajete střídavě za 2 postavy. Jedna z nich pronásleduje tu druhou. Nebudu nic prozrazovat, snad jen, že každá z postav vyžaduje lehce odlišný přístup k hraní. Chvíli více střílíte, chvíli se zase plížíte.

Hudba je také pěkná, ale troufám si tvrdit, že orchestrální bombě od Christophera Lenertze z GUNu se to nevyrovná. Ovšem velice povedený je dabing, především starý kněz je velice přesvědčivý.

Ovládání dvou zbraní najednou (levým/pravým myšítkem) je z prvu trochu nepřehledné, obzvlášť, když každou zbraň nabíjíte zvlášť, ale po pár minutách si zvyknete. Ve hře je poměrně dost jednoduchých puzzlů s lanem, kdy se musíte přehoupnout z jednoho stromu na druhý a docela to otravuje.

Negativa: Stereotyp a lineární postup hrou mi vadil strašně moc. GUN, westernovské GTA na to šlo jinak, lépe. Zde jste vázáni vypravěčským lanem a nemůžete se ho pustit. Škoda. Mohla to být pecka. Takto jen dobrá střílečka, s líbivým zpracováním.

Kompletní vlastní recenzi najdete na mém blogu.

Pro: grafika, uvěřitelné postavy, dabing, hudba, prostředí

Proti: stereotyp, lineárnost, malá interaktivita prostředí

+9 +13 −4
  • PC 60
Tak už velice dlouhou dobu jsem sledoval tuto hru. A hlavně, mně zajímalo porovnání s (vpodstatě mou debutující western hrou) GUN. Jakožto western totálně negativního mně GUN uchvátil a obměkčil mé narozené western srdce, tudíž jsem se na další akci z Divokého západu moc těšil. Po dohrání Call of Juarez(dále jen CoJ) musím říct, že GUN nepřekonala hned v několika ohledech. GUN je komplexnější, víte, že jste tam a víte co hrajete..

CoJ na mne ze začátku působil velice dobře. Po čase se ovšem kouzlo vytratilo a spíš sem si připadal, že hraji nějakou budgetovku. GUN je v hodně věcech "dokonalý", připadal jsem si že jsem na Divokém západě. U CoJ mě dost štvalo, že lokace jsou jižněji, konkrétně u Mexika. Jo musím uznat pěkná grafika, krásné lesy, ale ja mám fixlé, že western je prostě poušť, kaktusy, supi a kostra :D. A nevím, proč všichni to směřují dolů k "mehiku" :(. Dvojka taktéž a třeba i připravovaný Red Dead Redemption. GUN také nebyl "čistokrevný". Ale zase bylo na malé mapce obsažené celé USA:).

2jí pohled na věc - 2 postavy - super. Za Billyho mě to po čase přestalo bavit, navíc není to buhví jak výrazná postava... Za to Rey, to je jiná. Neskutečná chodící a vraždící mašina:). Střelba s jeho schopnostmi byla zábavná a to minimálně do půlky hry. Pistolnícké souboje byly přijemným zpestřením. Libilo se mi opotřebování zbraně a různé pády - dobře zpracovány.

Příběh - špatný nebyl, jenže taktrochu mě štvalo, že to bylo jen o huntu a úprku. žádná města, jen pár baráčků nebo pidi farma...to byly jen takové zastávky, nijak rozvinuté, proto to i ztrácí kouzlo prostředí. Jen utíkáte lesem, popřípadě popravujete chlápky v klobouku. BTW NPC by se nemuseli tak často opakovat....indiáni, lupiči, hon, lov(kralíci opravdu nestačily) a spousta dalšiho tu chybělo. Ke konci hra začala ztrácet dech a zhruba od půlky mise již nepřekvapovaly. Úplný konec byl až možná trochu zbytečně několikrát přetáhnut. Zajímavá byla obtížnost. Na střední velice jednoduché, ale občas stačilo pár kulek. Ke konci duely přituhovaly. Ještěže přičarovali koníčky, ale asi nejlepší jízdě na koni v hrách,v GUNu, se nemůže rovnat...

Zkoušel sem i multiplayer a k mému překvapení byl zábavný. Nehrál jsem nijak dlouho. Módů je povícero, nejvíce mne ale bavil klasický deathmach...

CoJ byla příjemná hra. Bohužel vlivem několika věcí sem si nepřipadal uplně jako na Divokém západě. Hra svým způsobem připomínala Mirrors Edge(některé úseky vyloženě), člověk si tak pořádně nevychutná atmosféru, ba ani kouzlo doby. Bohužel CoJ či GUN nejsou zdaleka dokonalými western hrami. Je tolik věcí, které by měly být zapracovány, tolik věcí k vypilování. Tudíž se moc těším na Red Dead Redemption, které zatím vypadá hodně nadějně. Osobně v tomto ohledu upřednostňuji TPS než FPS. Každopádně CoJ je kvalitní westernová hra, kterou je škoda minout. Už se těším na 2jku, taky kvůli příběhu a "mlínku na maso" Rayovi :). GUN, ač je starší s horší grafikou, šel ovšem mnohem dál a je kvalitnějším a zábavnějším titulem. Pro mne zatím stále nepřekonaným dílém z westernového prostředí. Za mě dobrých 63%.

Pro: Ray(postava,schopnosti),2 pohledy, příběh, grafika, lesy, zbraně,duely,MP,...

Proti: viz koment + koridor,některé principy hry,atmosféra,prostředí,...

+9 +11 −2
  • PC 75
Nezviklé prostředí, celůkem nápaditá akce. Tu hru si zahraji radši než Far cry 2!
-19 +2 −21