Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Na prvý pohľad až absurdne komicky vyzerajúca hra ponúka dospelý, ponurý príbeh a postavy trpiace existenciálnou krízou.

Kto to kedy videl? Postavy majú nafilmované/nafotené ľudské telá a na nich opäť nafotené, rozanimované zvieracie hlavy (a občas sa nájde aj nejaký ten chvost, srsť a perie). Človek si predstaví nejakú absurdnú frašku so slapstick humorom a surealistickou zápletkou, opak je však pravdou. Hra čerpá z klasických prvkov (a klišé) noir detektívok a často cituje Raymonda Chandlera a ostatne jedna z vedľajších postáv starého súkromného detektíva sa volá Filmar Low. Medzi ďalšie inšpirácie patrí Agatha Christie alebo aj Ezop a jeho bájky. Práve vzťahy medzi zvieratami v spoločnosti mesta Clawville, v ktorom sa hra odohráva, poukazujú na mnohé vzťahy a povahové vlastnosti z ezopových bájok. Ústredne duo dokonca spomína na niektoré bájky, ako ich minulé prípady.

Hra je vyvedená vo výrazne čiernobielom prevedení, kde hlavnou farbou (ako už názov napovedá) je červená, ktorá slúži na zobrazenie nielen krvi. Okrem toho sú farebné rôzne veci, pre kontrast čiernobielého ponurého a cynického vnímania sveta ústrednej postavy Santina Featherlanda. Ten tvorí so svojim parťákom Martinom MacChickenom veľmi zábavné a zohrané duo. Ako som už spomenul, na prvý pohľad koncept vizuálne avizuje ustrelenú komédiu, ale hra je predovšetkým detektívka s prvkami drámy a thrilleru. Humor je tu samozrejme prítomný, ale nie prehnaný, zväčša sa jedná o sarkastické, až cynické komentáre hlavnej dvojice na seba navzájom, na svoje okolie, postavy ktoré stretávajú a životy, ktoré žijú. Zatrpknutosť a sklamanie je tu tak časté, ako spomenutie whisky alebo brandy.

Príbeh prípadu si udrží hráčovu pozornosť po všetky 4 kapitoly (a epilóg) a hoci obsahuje väčšinu žánrových klišé, dokáže byť dostatočne zaujímavý, aby držal a pútal pozornosť. Môžu za to asi hlavne dve veci - v prvom rade sú dialógy naozaj výborne napísané a takisto zahrané, hra má totiž plnohodnotný profesionálny dabing, ktorý určite patrí k highlightom hry. No a druhým dôvodom je neotrepané antropomorfné zvieracie mesto s vlastnou históriou a príbehovým pozadím od jeho histórie, politických susedov, spoločenských vrstiev až po hmyzie geto zvané "Úľ" alebo urážlivo Roachtown. Možno práve to zvieracie prepojenie a reflexia na Ezopa je to, čo robí hru výnimočnou a zrozumiteľnou ako zrkadlom pre živočíšne ľudské vlastnosti.

Žánrovo sa jedná o vizuálny román no nie je až tak statická a len o vyberaní možností z dialógov. Na každé miesto, kam sa hrdinovia dostanú majú klasicky adventúrne interaktívne body, či už na preskúmanie, postavy na rozhovory alebo vyriešenie jednoduchej hádanky, či zahranie jednoduchej minihry ako napr. automobilová prestrelka. V tomto teda hra pôsobí viac ako adventúra a menej ako vizuálna novela. Takisto sa hra nevetví na x rôznych priebehov a koncov, čo do vývoja príbehu. To napomáha tomu, aby príbeh ostal ucelený, logický a napriek jednému obrovskému klišé na konci, aj zábavný. Chicken Police tak môžem odporučiť aj hráčom, ktorých úplne nebavia vizuálne romány, pretože tej interakcie je tu viac a hra tak pôsobí menej staticky.

Pro: scenár, dabing, postavy, hudba a originálny vizuál

Proti: jedno priveľké klišé pri konci hry, nedá sa poznať, či interakcia s objektom alebo postavou má ešte nejakú novú informáciu/hlášku alebo bude opakovať znova to isté

+14
  • PC 90
Úvodem je třeba podotknout, že zařazení mezi vizuální romány je naprosto výstižné. Pokud by někdo očekával klasickou adventuru se všemi souvisejícími herními mechanismy, mohl by být poměrně zklamán. Hádanky se v celé hře dají spočítat na prstech jedné ruky, interakce s inventářem prakticky neexistuje, kombinování/používání předmětů vůbec. Veškerá herní náplň se tak sestává z rozhovorů a zjišťování informací, hledání klíčových stop případu, výslechů svědků a hledání vzájemných souvislostí. Připravte se tedy, že budete číst. Hodně číst. Ale to vůbec nevadí! Protože atmosféra díky netradičním a originálním hlavním postavám (lidským tělům s různými hlavami zvířat), výborné hudbě i povedeného dabingu přímo tryská z monitoru.

O příběhu je lepší neprozrazovat příliš mnoho detailů. V roli kohouta Sonnyho, člena dříve legendárního policejního dua Chicken Police, toho času postaveného mimo službu, kterého opustila žena s potomkem (uvést dítětem by v reáliích tohoto světa nebylo úplně přesné), který našel zálibu ve whisky a zbývá mu do důchodu 121 dní, se po návštěvě tajemné ženy (ehm) pouštíme do posledního případu kariéry. Na tuto cestu přibere svého bývalého parťáka Martyho, s kterým se po celou dobu vzájemně špičkují. Jejich vztah však prochází vývojem i s ohledem na jednu nešťastnou událost z průběhu jejich dřívější kariéry. Při svém pátrání narazí na spoustu starých známých, kteří jim pomohou posunout se v případu případu, stejně jako na postavy, o kterých doposud pouze slýchali.

Zdůraznit musím perfektně propracovaný svět, jehož geografické i historické detaily jsou nám postupně odkrývány v nalezených informacích. Stejně tak jsou zajímavě vykresleny vztahy mezi jednotlivými zvířecími druhy žijícími v zdánlivém poklidu v jednom městě. V soužití různých druhů je možné spatřit alegorii na některé problémy současné doby, zejména pak xenofobii a různé formy elitářství… naštěstí nijak aktivisticky, tudíž tím není rušen celkový zážitek ze hry.

Obtížnost je velmi nízká, víceméně je nemožné zakysnout, což je však ku prospěchu věci, neboť není narušena atmosféra. Herní doba je okolo deseti hodin, což považuji za optimální, neboť jednak po celou dobu hra neztratí tempo a současně není zbytečně protahovaná. Všem milovníkům románů s temnou noir atmosférou můžu návštěvu Clawville doporučit a vůbec bych se nezlobil, pokud bych se na místo činu opět vrátil v nějakém pokračování, klidně i z dob největší slávy této policejní dvojky!

Pro: Atmosféra, hudba, dabing, propracovaný svět, optimální délka.

Proti: Možná by těch hádanek a obecně adventurních prvků mohlo být přeci jen o něco málo více...

+12