Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Do čtveřice adventura z roku 2008, tentokrát jsem si vybral Chronicles of Mystery od tvůrců Art of Murder. Celá tahle série nebyla špatná, ale nebyl to rozhodně žádný zázrak a totéž se dá říct o Chronicles of Mystery. Zásadní problém je, že všechno co se tu stane už bylo někde jinde a o něco líp. 

Mladá archeoložka Sylvie se vydává na Maltu za strýcem, který byl blízko velkého archeologického objevu, ale zmizel. Sylvii čeká archeologické pátrání, které vede uličkami La Valetty a vykopávkami na ostrově Gozo, podíváte se i do Instanbulu či Vatikánu. Vše se točí kolem maltézských rytířů a Bible, tentokrát kolem síly která stála za zničením Sodomy a Gomory (vypadá to jako archa úmluvy). A samozřejmě hrdince jdou po krku zlodušiagenti Vatikánu a Mosadu, kteří chtějí archu pro sebe. Není to moc originální, při hraní mě napadaly Broken Sword, Indiana Jones a x dalších her/filmů s podobnými náměty. K tomu víceméně povrchní postavy, rozhovory o ničem, pár povinných deníků a odfláknutý a nelogický konec. Na konci hrdinka archu otevře a navzdory ničivé síle se kromě trošku světla nic nestane... záporáci přestanou být důležití, strýc umírá, tak k čemu to všechno bylo? Její vize taky nakonec nic neznamenaly. Za ten odbytý konec dávám nakonec o 5% míň. 

Grafika není taky žádný zázrak. Filmečky jsou spíše hnusné, lokace nijak zázračné (možná Maltské uličky) a v každé z nich je jen pár míst na průzkum. Občas je grafika neskutečně tmavá, vrcholem je puzzle s krbem, kde jsem prostě neviděl nic, takže jsem se musel podívat do návodu. 

Jinak se to nehraje špatně. Ovládání je tradiční s jedním kurzorem, hrdinka svižně běhá, různé neférovosti tu nenajdete. Inventář zobrazuje detaily předmětů a občas je nutné předmět prozkoumat pravým tlačítkem aby se z něj vylouplo něco nového. Je tu i polovičaté zobrazování aktivních míst, hra totiž zobrazí jen něco. Ostatní aktivní místa si musíte najít a prozkoumat, ale slouží jen k dokreslení děje a prostředí, jinak nejsou potřeba. Díky zobrazeným aktivním místům odpadá většina zákysů, Sylvie navíc občas napovídá co dělat. A ve většině lokací toho zas moc na práci není. Nejvíce mě bavil Vatikán, kde přijde troška toho hutnějšího adventuření, kombinování ve snaze uniknou z dvorku, dostat se do archívu, vybílit ho aby nikdo nic nepoznal :) a utéct. Není to krátké, úplně lehké nebo hloupé, ale opět mám pocit, že většinu úkolů či puzzlů jsem už někde viděl... dokonce dojde i na posouvání bedniček ala Broken Sword 3. Sylviin deníček je kupodivu i docela vtipný, rozhodně vtipnější než zbytek poměrně suché hry (až na na tradičního držkujícího papouška). A jeden pořádný opruz - občas se stane, že předmět A nemůžete použít na předmět B (hra při kombinacích nic nehlásí), ale naopak to jde; tohle byla příčina pár zákysů a nakouknutí do návodu. 

A na závěr pár technických problémů. Na Windows 7 hra prostě ignoruje instalaci patche a následně češtiny, navzdory úspěšné instalaci je furt v angličtině. Horší je, že v dialozích jsou konce rozhovorů dost často useklé... sice si je můžete přečíst, ale na atmosféře to nepřidá. Návody jak řešit (kompatibilita, vypnutí spřažení dvou jáder) nebyly k ničemu. 

Závěrem? Mírně nadprůměrná, lehce povrchní, klišoidní adventura která nestrhne, ale hrát se dá.
+4
  • PC 55
The Scorpio Ritual je prvním dílem adventurní série Chronicles of Mystery. 

Příběh spočívající v pátrání po zmizelém otci byl na začátku hry i celkem fajn, bohužel však nepřišel s ničím, čím by vyčníval nad průměrem. Moc to v mých očích nevylepšily ani nepříliš povedené postavy. Říkal jsem si, že když někde někoho potkám a pokecám si s ním, třeba bude mít v příběhu i nějakou větší roli, ale ono obvykle nic. Závěr byl pro mě taky celkem divný, protože se vše událo celkem rychle a ve výsledku na mě působil hodně klišoidně.

Dialogy se bohužel taky moc nepovedly, přišly mi spíše strohé a často až na sílu rádoby vtipné. Při prvním rozhovoru s Jamesem jsem narazil i na chybu, kdy jsem zvolil možnost dialogu, kde ho Sylvie oslovovala jménem, ale přitom se ještě vzájemně nepředstavili.

Obtížnost hry není nijak přehnaná, snad až na jednu výjimku jsem se při hraní nijak zvlášť nezasekl. Potěšilo mě pár rébusů, ale to skládání kamenů s tím, že nemůžu mít všechny u sebe bylo příšerné. Dále působí divně vynucování sebrání nějakého předmětu prohlášením, že jí asi něco chybí, když se chystá opustit oblast. A vrcholem divnosti je pak fakt, že s sebou nesmyslně tahá smradlavou rybu, kterou stejně k ničemu nepoužije.

Ke grafické stránce hry nemám výtek, nenadchne, ani neurazí. Lokací je ale celkem málo a dost se jich opakuje. Vadilo mi, že není možné se rychle přesouvat dvojklikem, alespoň že Sylvie umí běhat. Zvláštní také bylo, že bylo možné odklikávat dialogy rozhovorů, avšak nebylo možné odkliknout Sylviin popis předmětu. 

Ve výsledku mě hra celkem nudila, zhruba v polovině hry jsem si přál, aby už nastal konec. Ten naštěstí přišel celkem rychle, protože příběh není moc dlouhý.
+13
  • PC 65
Jedná se o klasickou Point & Click adventuru.

Hlavní hrdinkou je archeoložka, které se ozve její strýc, že objevil něco úžasného... Po příjezdu k strýcovi hrdinka zjistí, že strýc zmizel a začíná klasické pátrání po pohřešované osobě a zároveň zjišťování jakou užasnou a záhadnou věc strýček objevil.
Děj není nijak originální, ale není ani trapný nebo nesmyslný. Během hry se dostaneme do více lokací, nejsou moc rozlehlé, vše je poměrně jednoduché. Rozhovory s NPC, kterých není moc, plnění úkolů, pátrání. Samozřejmě nechybí puzzle vložky. Hra je poměrně jednouchá a i díky tomu svižně ubíhá. 
Grafika je pěkná, prostředí rozmanité, kvalitní hudba, takže se hraje dobře.

Není to žádná "pecka", ale pokud máte rádi adventury a nechce se Vám hrát nic složitého nebo obsáhlého, tak mohu doporučit.

Pro: klasická point-and-click adventura

Proti: krátké, jednoduché

+8
  • PC 60
Polští tvůrci z City Interactive se v letech 2008-2010 zaměřili na mysteriózní detektivní thrillery. Během tohoto údobí rozjeli dvě série – Art of Murder a Chronicles of Mystery, které byly na první pohled nerozeznatelné a ve finále skončily stejným osudem – jako hidden object hry.

Dnes se podíváme na první díl ze série Chronicles of Mystery, který nesl podtitul The Scorpio Ritual a vyšel někdy mezi prvním a druhým dílem Art of Murder.

Obdobně jako ve spřátelené sérii, i zde ovládáte jako hlavní postavu ženu. Tentokráte je to pařížská archeoložka Sylvie Leroux. Tu však záhy odvolá na rodnou Maltu její strýc, shodou okolností také archeolog, s tím, že objevil něco nového, úžasného. Ihned po návratu na Maltu však Sylvie zjišťuje, že její strýc zmizel a jí tak nezbývá než přijít věci na kloub.

Tvůrci se rozhodli zvolit pro počítačové hry nepříliš profláklou destinaci, dříve válečnicky strategický ostrov ve Středozemním moři ve hrách často nevídáme. Tématicky se hra točí kolem řádu maltézských rytířů, tajemného rituálu a také ztráta vlastního otce. Kromě Malty se tradičně podíváme i do několika jiných zemí v Evropě. Ani grafická stránka nevypadá vůbec špatně, jedná se o klasickou 2.5D point and click adventuru.

Největším problémem všech her od City Interactive je jejich vzájemná podobnost. A bohužel všechny z nich více či méně trpí stejnými neduhy. V případě The Scorpio Ritual je to hlavně všemožné klišé a také povrchnost. Příběhu se nedaří jít příliš do hloubky, místo toho mnohdy kecáme s ostatními postavami o ničem. Také úkoly jsou hodně primitivní a skoro není šance se zaseknout. Některé z puzzlů jsou nápadité a zajímavé, ve většině případů však příběhem proplujete bez většího zájmu a zádrhelu.

Je to velká škoda, protože tvůrci ukázali, že pěknou adventuru udělat umějí, jen to chtělo se více zaměřit na příběh a game design. I přes veškerou kritiku se však nejedná o špatnou hru, jako pěkná oddechovka to na pár hodin poslouží dobře. Kdo jste hráli kteroukoliv hru ze série Art of Murder a líbila se vám, Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual se vám bude líbit také.
+15