Komentáře
Po každé misi následovalo hodnocení pomocí hvězdiček, kde se hodnotil čas mise, zabití nepřátelští vojáci, zničené budovy atd. a já jen málokdy spatřil plný ukazatel. Mise byly různorodé a ve většině z nich se nesměl vyvolat poplach, což ještě přidává na už tak vysoké obtížnosti. Je to asi první hra, ve které jsem narazil na psy, a musím uznat, že mě dost potrápili, protože mají daleko lepší smysly než vojáci.
20 misí neskutečná obtížnost, se kterou jsem se v žádné jiné hře nesetkal a nezapomenutelné hlášky každého člena komanda, dělají z prvních Commandos legendární hru s velmi dlouhou herní dobou.
Pro: šestice specialistů a jejich hlášky, psi, skvělá hudba a neskutečná obtížnost
Proti: špatná optimalizace pro novější verze Windows
Pro: Hratelnost, hudba, obtížnost
Bez používání klávesových zkratek s nějakým šíleně rychlý postupem kupředu moc nepočítejte, tady je potřeba naprosté preciznosti a obecného přehledu o celé situaci na dané mapě. Ku pomoci vám může být akorát možnost zjistit, kam se nepřátelský voják aktuálně dívá. Pro postup hrou je každý z charakterů nepostradatelný, nejvíce jsem si ale oblíbil Divera a Drivera. Mariňáka kvůli své schopnosti plavat pod vodou a řidiče jen pro svůj nezaměnitelný akcent a hlášky. Takové "Suuuure thiing!" nebo "No prooblem maan!" mě nikdy neomrzí. Ostatní mi pochopitelně také imponovali, nezapomenutelný je třeba i takový Spy a jeho časté převlékání kabátu. Doslova.
Co se mi na Commandos: Behind Enemy Lines krom výše uvedeného ještě líbí? Její délka. Ta je i díky nastavené obtížnosti monumentální, dvacet misí nabitých zajímavými úkoly a odstraňováním hloupých skopčáků mi opravdu na nějakou dobu vystačilo. Její datadisk Commandos: Beyond the Call of Duty. Ještě těžší, ještě lepší. Dále obecně možnost ovládat i dopravní prostředky nebo celková docela i reálně uvěřitelná výbava každého z charakterů. Ten má jenom několik nábojů do ostřelovací pušky, tamten zase jen tři lékárničky. Prostě paráda. Žádné z dalších pokračování už mě nikdy tak moc nezaujalo. Výhrady zde snad žádné nemám. 90%.
Pro: vše vyjmenované v komentáři
Proti: pro někoho obtížnost, mi tady ta náročnost tedy nevadí
Systém povolání je perfektně promyšlený. Šest chlapů, každý umí něco jiného a každý má svůj účel v dané misi.
Grafické zpracování na tehdejší dobu výborné (kouřící vojáci, výbuchy, tanky, lodě, stopy ve sněhu podle kterých vás lze vystopovat), nemluvě o umělé inteligenci, která je velmi dobře zpracovaná. Všichni známe situace, kdy ve strategii převelíte jednotku z jedné strany mapy na druhou, a ona se zasekne o první kámen, který uvidí. Neříkám, že se to v Commandos nestane, ale je to jen zřídkakdy - s ohledem na stáří hry - luxus. Tato hra je ale stejně díky pohledu z ptačí perspektivy hratelná i v dnešní době.
Pro každého, kdo má rád opravdové výzvy a RTS, je toto ta správná volba. Za mě určitě nejlepší díl z celé série.
Pro: Obtížnost, grafika, délka hry.
Proti: Žrout času :-)
Možná tenhle titul nadhodnocuju. Ano, není úplně bezchybný, ale je mi to úplně jedno, protože tohle je pro mě jedna z mála her s velkým H.
Pro: Originalita, grafika, specializace postav, délka hry
Proti: snad jen obtížnost některých misí, ale stejně tak by to mohlo být v kladech...
Commandos Behind enemy line, byla a mohu s klidným srdcem říci jedna z nejlepších her, které jsem hrál. Hra je posazena do doby 2. sv. války, vyžaduje představivost, rozvážnost, kombinatoriku řešení problémů,....... Je to jedna z mála her, kde hráč musí používat mozkové závity a naučit se trpělivosti.
Škoda, že není žádný remake.
Pro: obtížnost, různé možnosti řešení misí
Proti: špatná kompatibilita s novými verzemi WINDOWS
Pro: Hezká grafika, originální
Proti: Těžké
Pro: Zaujímavé misie, členovia tímu, nepriatelia,
Proti: náročnosť zachádzajúca až k hardcore
Pro: Detailní grafika, neokoukaný koncept, hratelnost.
Proti: Občas až příliš těžké, ale o tom to přece je :-)
Pro: hratelnost, grafika, tématika, zvukové zpracování, level design, nostalgie
Proti: nemožnost postoupit do jiného levelu bez ztráty žoldáka, místy obtížnost
Tyto hry hraju po svém, pravděpodobně špatně a to tak, že každý nepřítel musí zemřít.
Letos jsem se k prvním Commandos konečně odhodlal vrátit a náhoda je, že jsem je konečně po 23letech konečně dohrál s nynějším hracím časem 23 hodin :D
Takže hurá na Beyond Call of Duty, ať je celá serie konečně dohraná (4. díl do serie nepočítám)
Pro: Počet misí, základní kámen těchto her, atmosféra
Proti: problémy s rozjetím hry
Proti: kdysi moje nejoblíbenější hra, kterou mi nikdo nechtěl za šestnáct stovek koupit (ani se nedivím, ale tentokrát bych sám udělal výjimku)
Pro: zakladatel RTS, sympatické postavy, variabilní řešení situací, vysoká obtížnost
Proti: "pouze" 20 misí