Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Moje nejoblíbenější hra, ač nejsem fanoušek strategií ani 2. světové války, tak tato hra má takové kouzlo, že to ostatní (pro mě "nevhodné") přebijí. Zamiloval jsem si všechny členy komanda, každého z jiného důvodu, jen Driver mi přišel takový zbytečný. A design misí mi přišel vynikající. Co se týče obtížnosti, tak je nastavená tak těžká, že si hru opravdu užijete, pokud se vám líbí, s dnešními hrami je neporovnatelně vyšší, což není na škodu, holt starý dobrý časy. Jsem fanouškem celé série commandos, ale tento první díl pro mě navždy zůstane ten nejlepší, už jen tím, že byl první.

Pro: zakladatel RTS, sympatické postavy, variabilní řešení situací, vysoká obtížnost

Proti: "pouze" 20 misí

+31 +32 −1
  • PC 100
Jedna z prvních her co jsem hrál, nese jméno Commandos: Behind Enemy Lines a ať už to bylo geniálním zpracováním všech misí odehrávajících se za 2. světové války, šesticí specialistů, ze kterých nikdo výrazněji nevyčníval (bavíme-li se o schopnostech a ne o výšce) nebo skvělou hudbou, jenž vás provázela celou hrou, vryl se mi tento obtížný kousek o dvaceti misích do paměti, kde si vydobyl své nezastupitelné místo.

Po každé misi následovalo hodnocení pomocí hvězdiček, kde se hodnotil čas mise, zabití nepřátelští vojáci, zničené budovy atd. a já jen málokdy spatřil plný ukazatel. Mise byly různorodé a ve většině z nich se nesměl vyvolat poplach, což ještě přidává na už tak vysoké obtížnosti. Je to asi první hra, ve které jsem narazil na psy, a musím uznat, že mě dost potrápili, protože mají daleko lepší smysly než vojáci.

20 misí neskutečná obtížnost, se kterou jsem se v žádné jiné hře nesetkal a nezapomenutelné hlášky každého člena komanda, dělají z prvních Commandos legendární hru s velmi dlouhou herní dobou.

Pro: šestice specialistů a jejich hlášky, psi, skvělá hudba a neskutečná obtížnost

Proti: špatná optimalizace pro novější verze Windows

+24
  • PC 95
Tohle byla první hra, která po mě vyžadovala zapojení mozku, na což bylo třeba si po dávce bezduchých rubaček zvyknout, ale právě tím si mě naprosto získala. Líbilo se mi zasazení příběhu do 2. světové války, jedinečné postavy, které ke zdárnému plnění misí bylo třeba kombinovat a jejichž komandování bylo učiněnou lahůdkou. Hra je hratelná i dnes, jelikož u ní netřeba řešit grafiku a dosud nenachazím konkurenci mimo další díly série, ale jednička je stejně jenom jedna :-)

Pro: Hratelnost, hudba, obtížnost

+23
  • PC 90
Ani vlastně nevím, co mám na prvních a jednoznačně nejlepších Commandosech rád nejvíce. Skvělou válečnou atmosféru, odlišné charaktery se svými jedinečnými schopnostmi a specifickou výbavou, úvodní informační intra před každou misí, krásně vykreslená měnící se prostředí nebo zmatené němčoury poletující po základně a pokřikující bájné Alarm! Alarm!, o chvíli později ležící v tratolišti krve? Těžko říct. Každý z těchto vyjmenovaných střípků je svým způsobem jedinečný a dohromady potom spolu tvoří jeden téměř dokonalý celek.

Bez používání klávesových zkratek s nějakým šíleně rychlý postupem kupředu moc nepočítejte, tady je potřeba naprosté preciznosti a obecného přehledu o celé situaci na dané mapě. Ku pomoci vám může být akorát možnost zjistit, kam se nepřátelský voják aktuálně dívá. Pro postup hrou je každý z charakterů nepostradatelný, nejvíce jsem si ale oblíbil Divera a Drivera. Mariňáka kvůli své schopnosti plavat pod vodou a řidiče jen pro svůj nezaměnitelný akcent a hlášky. Takové "Suuuure thiing!" nebo "No prooblem maan!" mě nikdy neomrzí. Ostatní mi pochopitelně také imponovali, nezapomenutelný je třeba i takový Spy a jeho časté převlékání kabátu. Doslova.

Co se mi na Commandos: Behind Enemy Lines krom výše uvedeného ještě líbí? Její délka. Ta je i díky nastavené obtížnosti monumentální, dvacet misí nabitých zajímavými úkoly a odstraňováním hloupých skopčáků mi opravdu na nějakou dobu vystačilo. Její datadisk Commandos: Beyond the Call of Duty. Ještě těžší, ještě lepší. Dále obecně možnost ovládat i dopravní prostředky nebo celková docela i reálně uvěřitelná výbava každého z charakterů. Ten má jenom několik nábojů do ostřelovací pušky, tamten zase jen tři lékárničky. Prostě paráda. Žádné z dalších pokračování už mě nikdy tak moc nezaujalo. Výhrady zde snad žádné nemám. 90%.

Pro: vše vyjmenované v komentáři

Proti: pro někoho obtížnost, mi tady ta náročnost tedy nevadí

+23
  • PC 85
Už jako malému se mi dostalo Commandos do ruky. A s přestávkami si ho rád zahraji do dnes. Vzpomínám, že jsem se poprvé po opravdu dlouhé době dostal do 1. mise v africe, a pak mi odešel počítač... :-D Nicméně jsem se k tomu vrátil a tentokrát jsem hru již dohrál. U starších her se mi moc líbí především obtížnost. Je to vlastně jen 20 misí, ale zabaví vás na delší dobu, než 3 kampaně na nejvyšší obtížnost u Call of duty.
Systém povolání je perfektně promyšlený. Šest chlapů, každý umí něco jiného a každý má svůj účel v dané misi.
Grafické zpracování na tehdejší dobu výborné (kouřící vojáci, výbuchy, tanky, lodě, stopy ve sněhu podle kterých vás lze vystopovat), nemluvě o umělé inteligenci, která je velmi dobře zpracovaná. Všichni známe situace, kdy ve strategii převelíte jednotku z jedné strany mapy na druhou, a ona se zasekne o první kámen, který uvidí. Neříkám, že se to v Commandos nestane, ale je to jen zřídkakdy - s ohledem na stáří hry - luxus. Tato hra je ale stejně díky pohledu z ptačí perspektivy hratelná i v dnešní době.
Pro každého, kdo má rád opravdové výzvy a RTS, je toto ta správná volba. Za mě určitě nejlepší díl z celé série.



Pro: Obtížnost, grafika, délka hry.

Proti: Žrout času :-)

+22
  • PC 95
Tak Commandosy jsou moje srdcová záležitost. Možná taky proto, že to byla moje první originálka a na takový hry se prostě nezapomíná :-) Parádní zpracování (jsem toho názoru, že dobře namalovaná 2D grafika prostě nestárne) a atraktivní téma Druhé světové ... tehdy ještě nebyla každá třetí hra s tématikou WW2. Mimochodem, Pyro Studios se při vytváření inspirovali kdysi slavnými [dh-hra]the-lost-vikings[/dh-hra] a když se nad tím zamyslíte, ty hry si jsou vlastně dost podobné :-)
Možná tenhle titul nadhodnocuju. Ano, není úplně bezchybný, ale je mi to úplně jedno, protože tohle je pro mě jedna z mála her s velkým H.
+20
  • PC 95
Jooo Commandos...na svojí dobu neuvěřitelně povedená, detailní grafika. Demo sme s kámošem dohráli snad 5x. Zpětně si vybavuju, že první pořádnej počítač sem chtěl vlastně kvůli tomu, abych si tuhle perličku mohl zahrát z pohodlí domova :) Jednotlivý mise byly parádně promyšlený a každá byla originální. Některý byly pěkně složitý a zabraly dost propocenejch hodin, ale o to lepší měl potom člověk pocit, když se mu podařilo je dohrát.

Pro: Originalita, grafika, specializace postav, délka hry

Proti: snad jen obtížnost některých misí, ale stejně tak by to mohlo být v kladech...

+19
  • PC 100
V garáži jsem našel starý intel pentium II, na kterém byla tato hra (mimo jiných her) nainstalována. Hned jsem se vrátil do dětských let :-D

Commandos Behind enemy line, byla a mohu s klidným srdcem říci jedna z nejlepších her, které jsem hrál. Hra je posazena do doby 2. sv. války, vyžaduje představivost, rozvážnost, kombinatoriku řešení problémů,....... Je to jedna z mála her, kde hráč musí používat mozkové závity a naučit se trpělivosti.

Škoda, že není žádný remake.

Pro: obtížnost, různé možnosti řešení misí

Proti: špatná kompatibilita s novými verzemi WINDOWS

+16
  • PC 95
Na comandos se tehdy krásně koukalo. Originální, těžká hra, přejet ji nezvládne každý. Hra přišla s novátorským konceptem, nejlepší bylo, že se dalo dát vojákům tu výseč aby bylo vidět, kam koukají. Hra se dočkala stejně dobrého pokračování a dobrého, ale ne světoborného, pokračování ve 3D.

Pro: Hezká grafika, originální

Proti: Těžké

+12
  • PC 100
Jedna z ďalších mojich kultoviek ktoré som hrával ako malý capart. No a z chuti si ju zahrajem aj dnes. Prakticky každá misia pôsobí ako šachová partia - spravíte jednu chybičku a idete do.......... Máte k dispozícii jedinečné postavy a každá vie niečo iné. Môj oblúbenec bol Driver. Jednotlivé misie sú ťažšie a ťažšie a u niektorých napríklad nesmiete spustiť poplach vôbec. Bojujete v Nórsku, v severnej Afrike, v Normandii, v Belgicku a nakoniec aj v Nemecku. V jednej misii likvidujete ponorky v prístave, v inej musíte zasa zachrániť pilota zo zajatia alebo likvidujete opevnené pozície na invaznej pláži Juno v Normandii. V niektorých misiách je tu obrovské množstvo nepriateľov a ked spustíte poplach tak ich počet za zmnohonásobí. A potom vám veselo nebude. U odstrelovača tu koľkokrát máte k dispozícii len 4-5 nábojov a musíte rozmýšlať ako ich efektívne využiť. Hra u ktorej musí človek naplno používať mozog. Inak hral som aj Commandos 3 - Destination Berlin a oproti jedničke je to prechádzka rúžovým sadom. Myslím že jedničku svojou náročnosťou už žiadny diel neprekoná.

Pro: Zaujímavé misie, členovia tímu, nepriatelia,

Proti: náročnosť zachádzajúca až k hardcore

+12
  • PC 90
Naprosto unikátní záležitost. Koncept hry spolu s detailní grafikou a nutností postupovat maximálně opatrně, to vše dělalo ze hry luxusní zábavu. Dodneška si pamatuju, jak jsem to hrá u kamaráda, kterého to samotného nebavilo, že jsme se radili, koho zkusíme odklidit příště a jaký byl byl nejlepší další postup. Paráda!

Pro: Detailní grafika, neokoukaný koncept, hratelnost.

Proti: Občas až příliš těžké, ale o tom to přece je :-)

+11
  • PC 95
Commandos je jednou z dalších legendárních RTS na které budu vždycky rád vzpomínat. Tématika druhé světové války na svou dobu v perfektní grafice, skvělém level designu a nápaditostí scénaře jednotlivých misí. K tomu hrst žoldáků pod vaším velením a máte zábavu na dlouhé hodiny. Člověk si zkrátka musel nějaký charakter zamilovat (u mě baret se špiónem). Slušná porce levelů, nějaké ty easter eggy a hlavně taktické přemýšlení u real-time strategie! Pyro Studios stvořili úžasnou hru, na kterou hráči, kteří ji prošli, hráli a propotili se až do závěru hry vzpomínají dodnes! Jen jednička je originál. Moje TOP10.

Pro: hratelnost, grafika, tématika, zvukové zpracování, level design, nostalgie

Proti: nemožnost postoupit do jiného levelu bez ztráty žoldáka, místy obtížnost

+11 +12 −1
  • PC 80
V roce 98, když jsem jako malej capart dostal od rodičů PC, tak Commandos a Heroes III byly první hry, které jsem měl nainstalované. Za boha jsem Commandos nemohl dohrát. O pár let později se ke mně dostal druhý díl a ten pro mě již byl hratelný a společně s Desperados jsou to do dnes jedny z mých nejoblíbenějších her.
Tyto hry hraju po svém, pravděpodobně špatně a to tak, že každý nepřítel musí zemřít.

Letos jsem se k prvním Commandos konečně odhodlal vrátit a náhoda je, že jsem je konečně po 23letech konečně dohrál s nynějším hracím časem 23 hodin :D

Takže hurá na Beyond Call of Duty, ať je celá serie konečně dohraná (4. díl do serie nepočítám)

Pro: Počet misí, základní kámen těchto her, atmosféra

Proti: problémy s rozjetím hry

+11 +13 −2
  • PC 80
kámoši sehnali verzi, která nešla ukládat a dojeli tuhle revoluční hru na jeden zátah (na mapu). no proč ne, svědčí to jen o jejích kvalitách a vlastně spoustu stealth akcí zkušenej hráč zvládne dohrát neuměrně rychle oproti jiným žánrum, kde rozdíl mezi taktikou, strategií a nějakým know how není zas tak veliký - a v tom je kouzlo Commandos, zbytek už znáte.

Proti: kdysi moje nejoblíbenější hra, kterou mi nikdo nechtěl za šestnáct stovek koupit (ani se nedivím, ale tentokrát bych sám udělal výjimku)

-3 +5 −8