Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Přišla jsem, viděla jsem, zvítězila jsem!
Crysis 2 mě raflo do kaťat a nepustilo.
Napsáno o této hře bylo dost a dost, proto nechci plýtvat slovy, ale jen vyjádřit své rozvášněné emoce. Pro mě je to prostě zatím nejlepší herní zážitek, soudě podle toho, že hru hraji již poněkolikáté a stále nemám dost!

K této náloži libých pocitů mi stačil "pouze" audiovizuální nářez,
který zaplavil můj mozek endorfiny, takže čokoládu nebudu potřebovat alespoň 20 let!

Merci Crysis 2 za to, že jsi!
+56 +78 −22
  • PC 80
Crysis je tu podruhé. Tentokrát už ne v klasické jungli ale v té betonové. Tento přesun hře velice prospěl, protože vracet se na tropický ostrov už počtvrté by nemuselo být to pravé.

Přesun do města si vyžádal trochu změnit přístup. Jistě, sandbox styl od Cryteku zůstal zachován ale bojiště se muselo o něco zmenšit (do šířky, do výšky se naopak zvětšilo). Pořád je možnost si plnit úkoly jak chci, kdy chci a v jakém pořadí chci. Pokud mám náladu si pořádně zastřílet, není problém. Když nemám na střílení chuť, můžu si hru procházet potichu a klidně bez jediného výstřelu. Aspoň teda většinu hry, jsou situace, kdy to nejde.

I když se jedná o druhý díl, tak příběh začíná prakticky nanovo. Z jedničky se objevuje pouze jedna postava. Vysvětlění, co se stalo za ty tři roky mezi první a druhým dílem, se nedostaví. Je to škoda, snad si to autoři šetří na DLC nebo na datadisk ve stylu Warhead. Co se stalo s Nomádem a Psychem mě zajímá. Alcatraz, tedy hratelná postava je taky pěkná bukva. Zaprvé nemluví a zadruhé, to je hlavní, poslouchá rozkazy od kdekoho, kdo se mu nabourá do vysílačky. Oproti prvnímu dílu jednoznačně krok zpátky, dokonce i ten oblek je lepší postava než Alcatraz a jeho hlášky ke konci hry překvapí. Co se týče závěru, tak jsem spokojen (trochu wtf ale co už). Sice si taky nechává vrátka pro pokračování, ale dění tohoto dílu aspoň uzavře, což se dneska ve hrách často nestává.

Ve hře mi chyběla nějaká pořádná část s vozidly. Párkrát jsem se k řízení sice dostal ale nebylo to nic nezapomenutelnýho. Dodnes vzpomínám na tankovou bitku v prvním díle. Vozidla jsou obecně dost upozaděná ale vzhledem k umístění hry se to dá pochopit. Osobně jsem je ale vyhledával. Každé z nich mělo kulomet, který se dá urvat a je neskutečně silný. Sice se s ním zpomalí chůze, ale každá přestřelka je s ním vyřešena během pár vteřin.

Všechny hry od Cryteku jsou kritizovány za nástup mimozemšťanů nebo mutantů, který vždy změnil celou hru. V Crysis se mi to líbilo, ve Far Cry jsem to nesnášel a v Crysis 2 to není pomalu poznat. Emzáci jsou humanoidní a chovají se a vydrží prakticky stejně jako lidé. Jediné rozdíly spočívají v tom, že dokáží lépe skákat a vyskytují se mezi nimi bossové. Nepřátelé se ve hře pěkně střídají a už to není klasické první půlka lidé, druhá půlka zbytek.

Grafiku rozebírat nebudu. Mele se o ní všude a pořád. Jenom řeknu, že je to nejlépe vypadající hra poslední doby. Hlavně díky efektům.

Pokud jde o mé pocity, tak hra mě neskutečně bavila. Těch pár výtek, co jsem měl, už jsem ze sebe dostal. Bavila mě ta volnost, nanooblek, epické momenty. Například bitva na Time Square nebo útěk z Central Station. Zničený New York má taky něco do sebe, bořící se mrakodrapy jsou na denním pořádku. Prostředí se pěkně střídá. Zkrátka Crysis si jde svou vlastní cestou a nesnaží se jen kopírovat jiné, komerčně úspěšné, hry.

Na závěr se ještě musím zmínit o hudbě. Stačí dvě slova - Hans Zimmer. Pro hru sice vytvořil jenom hlavní motiv, ale ten je zkrátka parádní. Dal základ dalším dvěma autorům, kteří na soundtracku dělali. Ti se taky nemusí za nic stydět. Už dlouhou dobu mě soundtrack ve hře tolik neupoutal (naposled snad v MW2, ve kterém má Hans taky prsty).
+45 +47 −2
  • PC 85
Crysis 2 mě mile překvapil a to v mnoha směrech. Úplně první milé překvapení přišlo se zjištěním, že mi běží snad plynuleji, než díl první a přitom ještě líp vypadá. To ale samozřejmě má svoje důvody a nemyslím tím zrovna optimalizaci - prostředí městské zástavby přece jen není tak narvané tolika detaily (fauna) a procesor si díky omezené zničitelnosti prostředí taky jistě nemálo oddychne.

Graficky je ale Crysis 2 každopádně dál. Sice ne na cestě za realismem, protože scény jsou často vyloženě absurdně přesvícené, ale právě to vypadá obvykle moc hezky. Hlavní pokrok ale vidím hlavně v přístupu k tvorbě prostředí: V prvním díle se téměř celá hra odehrávala v relativně stejné a nudné džungli, která tak na nejvýš v závěru změnila barvu ze zelené na bílou a to je tak asi všechno. U dvojky, i když je to de facto všechno "ulice New Yorku" se ale autoři vytáhli a v rámci možností nám předhodí tu přístav, tu ostrov/park, onde tunely metra, kanceláře, laboratoře, dálnici, zahrady na střechách domů, nebo parky a jak se NY během hry postupně rozpadá (což je samo o sobě žůžovní podívaná), pokochá se oko hráče i na bizarních údolích a kráterech protkaných emzáckými strukturami, polorozpadlých budovách a mostech a nejvíc se mi líbil právě asi závěrečný "ostrov". Tady prostě před autory smekám - z NY vyždímali opravdu hodně.

Řada lidí si stěžuje na "tunelovitost" a ano, Crysis je v podstatě lineární hra, ale chodba, ve které se pochybujete je obvykle docela široká, aby vás to nemuselo trápit a na "bojištích" (nebo chcete-li arénách), kterých je ve hře spousta, máte často prostoru pro manévrování tolik, že to podobným konfrontacím z prvního dílu opravdu ostudu neudělá. Osobně si myslím, že tohle rozumné zeštíhlení hře jen prospělo.

I gameplay si z mého pohledu značně polepšila - AI je u CryTeku tradičně na vysoké úrovni, souboje s emzáky jsou dobře namíchány se souboji s lidskými protivníky a nejsou už tak trochu nutné zlo jako dřív. Jednoznačně pozitivně vnímám i změny v používání obleku, kdy tentokrát máte možnost přepínat mezi armor a stealth módem (nebo je vypnout) a funkce zbylých módů se používají tak nějak automaticky, takže používání obleku je mnohem přirozenější.

Příběh je dobře napsaný a zajímavý, ale je bohužel pravda, že nemluvnost hlavního hrdiny často působí prostě debilně a to samé platí i o tom, s jakou samozřejmostí plní cokoliv se mu rozkáže. Takže - jak tu někdo trefně poznamenal - i samotný nano-suit je zajímavější postavou, než hlavní hrdina Alcatraz.

Co mi na Crysis 2 vadilo asi nejvíc, je absence quick savu. Dneska relativně běžná věc, ale přece jen, když máte vyčistit prostranství plné emzáků na jeden zátah... radši bych uvítal možnost si sem tam prostě quick-savenout. A pak pohyb myši. Hrál jsem s nižší citlivostí, než mám ve zvyku, protože při vyšších číslech odezva myši citelně lagovala, což bylo velmi wtf. A smrdělo konzolema. Stejně jako checkpointy. Stejně jako ovládání, ale to zároveň funguje na PC, takže to není problém. Každopádně kecy o tom, jak CryTeku záleží na PC hráčích, jsou trošku prázdné a záleží jim spíš na partnerství s nVidií.

Celkově jsem ale s Crysis 2 nad míru spokojen. Musím říct že předčila moje očekávání. Herní doba na dnešní poměry taky není zlá, hudba sice není můj šálek kakaa, ale kvalitu jí upřít nemůžu, no prostě horký kandidát na FPS roku.
+37
  • PC 90
Konečně jsem si dal zálusk na tuto hru. Po upgradu PC s grafickou kartou podporující DX 11 jsem ani vteřinu neváhal a znovu nainstaloval Crysis 2, opatchoval, nainstaloval DX11 pack, HighRes Texture Pack a hurá do akce.
Milé překvapení se dostavilo hned na začátku. Druhý díl se odehrává ve městě New York. Žádná džungle. Kdyby se to vše mělo odehrávat opět v džungli, nevím jak bych byl nadšen. Takto tuto změnu prostředí velice vítám.
Tak a dostávám se k často debatované a kritizované stránce hry, a to grafice. Autoři nahypovali hru tím, že o ní mluvili jako o nejlepší supr graficky vypadající hře všech dob. V době vydání běžel Crysis 2 na DX9 a často se říkalo, že původní Crysis vypadal mnohem lépe. Nevím už, jak jsem na tento fakt reagoval tehda já, protože se mi hra neskutečně kousala a nehodlal jsem ji hrát. Až nedávno, posílen lepšími komponenty, jsem si mohl hru konečně naplno vychutnat ve stabilních hodnotách frame rate. Překrásné ztvárnění města, všechny ty ulice, budovy, super nasvícení , stíny, modely postav , efekty, výbuchy. Já nemám sebemenší námitku a řadím Crysis 2 mezi graficky nejpovedenější hry současnosti.
Co se týče hratelnosti, Crysis 2 je lineární o tom žádná. Ale že by to bylo nějak na škodu a byl bych z toho na nervy se nedá říct. Hra má velice dobrý spád, během postupování kupředu je Vám vyprávěn souvislý příběh a za celou dobu se mi nestalo, že bych se nějak zvlášť nudil. Samotné akce, kdy budete bojovat s nepřátelskými jednotkami, ať už mimozemskými, tak lidskými, jsou (jak se taky mnohokrát říká všeobecně) sandboxové. Já osobně jsem s tímto neměl problém. Vše je naskriptováno dobře, animace taktéž sedí tak jak mají, pohledy na bortící se mrakodrapy, ničící se cestu a vůbec tak celkově, jak mimozemšťané prorůstají městem, vše je monstrózní a nejednou se mi až tajil dech.
Celkově se řadí Crysis 2, co do délky hrací doby, mezi nadprůměr z mého pohledu. Nepočítal jsem přesně čistou herní dobu, ale pár dnů po večerech mi tato hra vydržela.
AI nepřátel je velmi povedená a nadstandardní. Konečně se dá skoro mluvit o inteligenci a nepřátele mi dali nejednou celkem i zabrat. Snaží se Vám přijít na kloub, nadbíhají vám, spolupracují mezi sebou, komunikují , schovávají se za bariéry a umí také zpoza bariér střílet naslepo. Hra je tak velmi návyková a i když se může zdát, že bitvy poté nabírají monotónní dech, nikdy jsem se jinak extra nenudil a nehrál žádnou část z donucení, abych se konečně dozvěděl , co mě čeká na konci hry.
Dostávám se ke konci komentáře. Než zmíním chybičky, které hra má z mého pohledu, tak znovu si připomenu a vychválím nanooblek. Oproti předchozímu dílu máte k dispozici pouze režim odolnosti a režim neviditelnosti. Je to zjednodušeno a mě to stačí. Stačí mačkat tlačítka Q a E a nikdy jsem nepotřeboval nic víc. Pro rychlejší běh zmáčknu shift, skoky byly vyřešeny taktéž solidně. Oblek má taky sloty na vylepšení, které si odemykáte za posbírané nanoduše po padlých emzácích. Nijak na prdel jsem si z toho nesedl, ani jsem to nijak extra nevyužil, jakmile jsem měl dost bodů, něco jsem tam napráskal a bylo :D až tak mě to nedonutilo taktizovat. Taky nesmím opomenout nanovizi (termovizi), kterou jsem využil snad 1x a to u konce hry, kdy bylo v určité fázi vidět dost velké prd. Zbraně a efekt jejich vylepšování je takřka stejný od minulého dílu. Já hru prošel se 3 druhy zbraní a stačilo mi to.
Na závěr ve stručnosti minimum chyb, které mě napadají. V prvé řadě je to němota hlavního hrdiny, pokračuje to občasnými technickými chybami. I když mi hra jela po většinu stabilně, nastávaly sem tam situace, kdy se hra podivně kousala a jakoby lagovala, špatně mi reagoval pohyb myši a velice špatně se mi mířilo na nepřátele. Sem tam zazlobila (jinak velmi kvalitní) zvuková stránka hry. Nepříjemné ozvěny, špatné koordinace hlasitosti apod. A poslední věc, co mě napadá, byly chybné skripty. Pár emzáků mi chodívalo čelem ke zdi a neustále naráželi do zdi, nebo se prostě sekli za bariérama.

Pro: grafika, atmosféra, hratelnost, délka hry, závěr hry, zvuky

Proti: zvuky, občasné chyby ve skriptech, mírné technické problémy

+34
  • PC 80
Já důrazně protestují! Bonmot o záměně džungle pralesního ostrůvku za džungli městskou byl mi uzmut autorem základního popisku! Žádám satisfakci! Ne, ne, dělám si prdel :-) Komparace dvou džunglí asi napadla každého s trochou toho citu pro sloh, to je jasné, ale pobavilo mě to…

Mezerník aktivuje defibrilaci! Mačkám jako kousnutý vzteklou fenou, máčkám a mačkám. Proč? Pro jistotu. Co kdyby někdo z Vás, kdo bude číst tento koment dostal zástavu srdce z toho, jak jsem třeskutě vtipný. Nic? Všichni v cajku? Ou Kej…

Co ke hře (tedy k věci)? Komenty jsou zde loženy v jasné pozitivní shodě a tuto konstelaci nemíním rozvracet, Crysis 2 je skutečně výborným pokračováním výborného prvního dílu. Příběh pokračuje, zrada rýmuje si tu klasicky s překvapením a vy jedete a kosíte a kosíte a jedete. Hratelnost je návykovou jako v předchozím případě a propařená noc není nereálnou aktivitou, která by se s tímto dílem nedala spolehlivě identifikovat. To že ale pak hra moc dlouho nevydrží je jaksi nasnadě.

Co se týče mého stylu hraní, upřednostňoval jsem kompletní deratizaci konkrétní oblasti, až potom jsem se přesouval dál, v posledních kolech přeci jen jsem ale zakusil i trochu té stealth akce a nakonec mi ta kombinace dvou stylů celkem i seděla (někteří sépijáci tak unikli zkáze a pokud je nesfoukl závěrečný “větříček“, snad se hrou potulují dodnes). Z obvyklých důvodů (že jsem si chtěl zahrát a ne se stresovat) volil jsem potom obtížnost ´voják´.

Grafická stránka hry je vyloženě báječná, lítáte si tak po New Yorku jako Carrie Bradshawová po výprodejích, plníte neobtížná zadání, sem tam sejmete tužšího hlavonožce a těšíte se, co si pro Vás vývojáři vymyslí na závěr. Tam vás ale nečeká žádná pořádná bitva (jako v jedničce, kdy jste odporoučeli z oblohy mateřskou loď) a to se na mě nezlobte, to mě trochu zklamalo. Mezi výtkami se často objevovala i linearita a je pravda, že newyorská štace nano obleku (užití jeho specifických vlastností je pozměněno/zjednodušeno, účel ale zůstává) je o pořádný kus svázanější, než táboření v lesíku se soudruhy ze Severní Koreje, bral jsem to ale jako hendikep? Ani náhodou. Jednak nemám rád golf a pak budu radši vyčítat ten vlažný (z pozice obtížnosti) závěr.

Alcatraz je nemluva, to, co z něj pod nano oblekem zbylo, promluví až v závěrečné animaci, během hry jsem si ale jen tak mimoděk přemýšlel o možných inspiračních zdrojích tohoto titulování a osobně se mi nejvíc zalíbila představa, že někdo z vývojářů má jako svůj nejoblíbenější film Ptáčníka z Alcatrazu, kde se svého času tak zaskvěl Burt Lancaster. Nebo to mohla být Skála – ostatně Hans Zimmer, skladatel hudby pro tento film, složil hudbu i pro Crysis :-)

PS: Jak pořád pařím L4D2, v okamžicích, kdy jsem byl face to face nepříteli, instinktivně jsem mačkal právě pravé tlačítko myši :-)) Loket nefungoval...

Pro: příběh pokračuje a s ním i zábava, CZ lokalizace

Proti: závěr je hodně v odpočinkovém módu

+27
  • PC 70
Jak to tak bývá, když si občas projíždím své staré komentáře, musím se jednak trošku zastydět nad nevalnou kvalitou textu, ale také zamyslet nad hrou samotnou. Když jsem před nějakými takřka deseti lety se slzou v oku a slinou na košili sjížděl obrázky z nové cool !NEXT GEN! akční pecky Crysis, neměl jsem na ni ani zdaleka vhodný hardware. Přesto jsem si první díl užil a hned několikrát po sobě. V plné parádě jsem si ho mohl vychutnat ale až po letech. Nejinak je tomu u dvojky. Má mi ovšem hra co nabídnout i dnes, kdy už je podobná grafika standard?

Zatímco před lety mi zeštíhlení hry do lineárnější FPS velmi vadilo, dnes ho spíše uvítám a CoD-like sekvence cca v 3/4 hry řadím mezi to nejlepší, co Crysis 2 nabízí. Crysis 2 sice vypadá krásně a dnes už ji bezproblémově rozběhne lecjaká mašina na maximální detaily, ale hra se nehraje až tak příjemně, jak by mohla. Problémem je jednak ne moc záživný design (a to je na tak atraktivní prostředí, jako je NYC hřích) a hlavně ne až tak zábavný gunplay. Ten sám o sobě špatný není, ale nepřátelé jsou (opět) přehnaně odolní. Mrazivé chobotničky z jedničky nahradili humanoidní sephové. Těch je ve hře tentokrát mnohem více a navíc postrádají takový ten punc jedinečnosti, který měly mrazící chobotničky z prvního dílu. Někde jsem slyšel tvrzení, že cokoli, co hráč nemůže sundat na jednu ránu, je v akční hře děsná otrava a tady to opravdu platí. Se Sephy se navíc pojí ten problém, že nejdou tak dobře oblbovat, jako lidská NPC, takže nějaké laškování, jako tehdá s Korejci v jedničce, se nekoná. Blbá AI plná různých glitchů ale zůstává. Fajn je, že hra není striktně rozpůlena na "část s lidmi" a na "část s emzáky", ale je mnohem variabilnější. Zamezuje to šikovně nástupu stereotypu, i když se mu některé sekvence přeci jen nevyhnou (především v závěru hry, kde se tuzí nepřátelé valí na hráče po desítkách).

Jak už jsem říkal, hra vypadá fakt dobře a ačkoli působí prostředím mírně genericky, stále je na co koukat. New York působí patřičně monumentálně, ale chybí nějaké momenty, na které bych si třeba za rok vzpomněl. Hra s takovýmhle ikonickým městem až na pár výjimek moc nepracuje a je to škoda. Většinou je to takové to klasické future klišé a atmosférických momentů aby člověk pohledal.

Pochválit musím ovládání, které se dočkalo mnoha změn. Klasické kruhové menu z jedničky je sice zachováno, ale díky klávesovým zkratkám ho není potřeba používat. Zpočátku mi sice moc nevonělo sloučení a automatizace některých schopností, ale nakonec jsem větší intuitivnost uvítal a v závěru hry jsem prostředím probíhal a nepřátele likvidoval jako sám velký Predator, což by se s původním ovládáním moc dobře nedalo.

Další pochvalu určitě zasluhuje hudba, jejíž hlavní hudební motiv složil sám velikán filmové hudby Hans Zimmer. A ani zbytek soundtracku nijak zvlášť nezaostává. Hudba to rozhodně není originální a také to není nic, co bych poslouchal jen tak po večerech, ale hře velmi prospívá a některé momenty skvěle stupňuje.

Abych to shrnul. Crysis 2 je solidní FPS, která zabaví, nudit pravděpodobně nebude, ale o herní orgasmus se, alespoň v mém případě, rozhodně nejedná. Přehnaně odolní protivníci mi už trochu vadili v jedničce, ale ta to vyvažovala zábavným prostředím, velkými lokacemi a omezeným množstvím mimozemských potvor. Dvojka má zase lepší příběh s docela dobrou pointou (která navíc omlouvá Alcatrazovovo trapné mlčení), lepší grafiku, větší spád a zasazení do nejslavnějšího města světa. Ber nebo nech bejt.

Pro: grafika, pár adrenalinových momentů, zbrojní arzenál, na poměry FPS slušný příběh, hrátky s nanooblekem, střídání nepřátel, zjednodušené ovládání

Proti: hra možná až příliš sází na vizuál, přehnaně odolní protivníci, hra moc nepracuje s městem jako takovým, chyby v AI, zbytečné expení, závěrečná mise s hordami nepřátel

+25
  • PC 85
Nejen technologické demo, ale parádní scriptovaná akční jízda.

PLUSY:
1) Nano oblek, který vám dává nadlidské schopnosti. Jejich používání ale spotřebovává energii. Ta se sice neustále dobíjí, ale jen když máte všechny schopnosti vypnuty. Drobnost, díky které se z vás nikdy nestane neporazitelný bůh a nepřátelé zůstávají výzvou.
2) Grafika. O té se u tohoto titulu asi nemá cenu rozepisovat.
3) Design úrovní a nepřátel. Obzvláště mimozemšťané vypadají parádně.
4) Herní doba. Na svůj žánr je hra neskutečně dlouhá, a to je dobře, protože baví a ani ke konci neztrácí dech.
5) Macho pocit, který hra dokáže zprostředkovat.

MÍNUSY:
1) Některé příběhové okamžiky a twisty. On je ten příběh vůbec takový trochu hloupoučkatý a ani mlčenlivý hrdina aka Gordon Freeman tomu příliš nepomáhá.
2) Chybí kulervoucí pasáž, ve které co by posádka vozidla sedíte za kulometem a držíte prst na spoušti. Párkrát se sice svezete, ale co se herního zážitku týče to je ostuda.
3) Oblasti s nekonečným spawnem nepřátel. Naštěstí jen 2 nebo 3.
4) Přeplácaný zbraňový arzenál, ze kterého stejně nevyužijete ani polovinu. Buď jsou úplně zbytečné, nebo je stejně nemáte kam dát, když unesete jen dvě.
5) Nelze ukládat. Hra má pouze automatické ukládání posledního checkpointu, což znemožňuje návrat k těm nejzajímavějším pasážím.
6) Nenáročný a nepříliš zajímavý finální "boss fight".
+24
  • PC 80
Musím začít trochu nezvykle - Crysis 2 je špičková střílečka s výbornou hratelností (která je ještě lepší než u předchozího dílu), skvělou grafikou (kterou s prvním dílem porovnávat nebudu), úžasnou hudbou (takové hlavní téma od Hanse Zimmera mi zní v hlavě ještě teď), zajímavými zbraněmi a dobrým level designem...
To abyste chápali, proč jsem té hře dal 80%...

A teď budu mluvit o tom, co se mi nelíbilo.
Začneme faktem, že autoři pravděpodobně vyhodili autora příběhu u prvního dílu i s naprostou většinou jeho materiálu, rozhodli se překopat skoro všechno co se v jedničce (a ve Warhead) stalo a následně se chovat jako by se nic nestalo.
Tak třeba Cepth - mimozemská rasa, kolem které se obě hry vlastně točí, se jaksi v časové mezeře tří let rozhodli kompletně překopat svoje technologie a bojovou taktiku, která je naprosto jasně stavěla do vojenské výhody, a přizpůsobili se taktice lidské, která jim žádnou výhodu nedává. Proč? A navíc mi připadali jako něco co uteklo ze série Halo.

Příběh samotný pak namísto střízlivého military-scifi podání jedničky, kde je hrdina sice důležitý, ale pořád je to "jen voják", přechází v trapnou ódu na hrdinu, který je jediným kdo může zachránit svět a koťátka. A pamatujete si na ty směšné teatrální záporáky z jedinčky? Jo? Tak tady je to snad ještě horší.

A pak třeba vystavění příběhu - v prvním díle jsem věděl proč co dělám (nebo alespoň co je mým cílem) a hra mi znovu a znovu ukazovala, že jsem součástí rozlehlé vojenské akce, kterou někdo řídí a plánuje.
Dvojka je CHAOS, ve které se hrdina... ne, tak to není... ve které se několik vedlejších postav, které hrdina s absurdní důvěrou poslouchá, rozhodují na poslední chvíli, že hrdina musí splnit tu a tu důležitou věc a vydat se tam a tam... a nejlépe bez odmlouvání (kterého ani není schopen) spáchat nějakou naprosto jasně sebevražednou akci. Hráč tak může na děj naprosto kašlat a jít za modrým waypointem.
A je toho víc, zatímco když v jedničce (a hlavně ve Warhead) narazíte na nějaký přátelský vojenský tým, který vás chvíli doprovází, tak si můžete užít to, jak mezi sebou mluví, oslovují se jmény, vtipkují a prostě a dobře "jsou to lidi" a když nějaký zemře, je vám ho líto... tady nic takového není, jsou to bezejmenní vojáci, kteří vás nezajímají.
Spousta věcí v ději naprosto zjevně existují jen proto, aby dali vývojářům výmluvu k tomu, proč je něco na místě, kde zrovna hráč je = Potřebujeme aby byl New York evakuovaný a plný vojenských jednotek? Hodíme do něj virus!; Potřebujeme aby hrdinu neměl jeden ze záporáků rád? Bude si myslet, že je to někdo jiný... a to i v případě, že mu všichni budou tvrdit opak... nebo mu to pro jistotu nikdo ani neřekne!

Jo a ten konec, který ani nemá pořádného bosse (i když, pravda, lepší než ten zabugovaný v jedničce) a nemá tak ani pořádné vyvrcholení.

Pak jsou tu mírné přešlapy k hratelnosti, jako je například:

Hloupé zpracování "sbírání zbytků" po mrtvých mimozemšťanech, kvůli kterému hráč musí pobíhat po bojišti a běhat do třpytivých obláčků.

Některé naprosto zbytečné schopnosti (přinejmenším v singleplayeru), jako je například schopnost vidět neviditelné nepřátele (kteří jsou ve hře všehovšudy 4... současně... a tu schopnost na to ani nepotřebujete) nebo oznámení toho, že je nepřítel ve vaší blízkosti (což můžete vidět na radaru).

Stupidní... ono to ani nelze nazvat quick-time eventy.

Dabing většiny postav, který zní jako by dabéři spíš teatrálně předčítali proslovy, než že prožívají slova dabovaných postav.

Málo vozidlových částí, které když byly, tak spíš působily jako krátká minihra.

Nemožnost quick-save.
--------------------------------------------------------------------------------------

Takže, hned na začátku jsem napsal, proč je Crysis 2 skvělá střílečka. Pak jsem napsal, proč je Crysis 2 horší než její předchůdci a jaké jsou její výrazné nedostatky. Ale přesto je Crysis 2 pořád skvělá FPS, kterou si klidně užijete i bez znalosti jedničky.
Pokud jste si ale v jedničce, tak jako já, užili kvalitní a přehledné podání příběhu a těšili jste se na to, jak se bude vyvíjet dál, připravte se na studenou sprchu.
Jen opravdu kvalitní hratelnost mě donutila této hře dát 80% a ne o 10-20% méně.
+23
  • PC 80
Crysis 2 je tu! a že to pro něj byla sakra těžká cesta. Spoustu lidi v něj nevěřilo,a
předpovídali mu že se stane další obětí konzoliodnosti. Naštěstí se tak nestalo, a to i já o něm začal pochybovat. Ale je tu, a je zněj nejlíp vypadajcí fps hra současnosti!


Děj se odvážně přesouvá z džungle do New yourku,což nebyl skok do jistěho,protože autoři tohoto titulu nikdy nic jiného, než právě prostrědí džungle nedělali.
Ale povedlo se! A vy budete hrát za vojína,který má codename Alcatraz, a na sobě budete mít nanosuit 2.0. Pokud někdo čekal pevnou návaznost na události prvního crysis, tak bude zklamán.Hra si jede po svým a začiná nový konflikt,s mimozemskou rasou jménem Ceph.Ta rozsévá vir, který defakto rozkládá nositele za živa. A to je taky důvod,proč ste nositel onoho nano obleku. Prophet,kterého známe z jedničky vás na počátku hry zachrání, a navlékne do obleku,poněvač sam je nakažen a nemá sílů dále bojovat.


Nový nanosuit je skvělá hračka, která vám propujčí schopnosti být neviditelní,sílu,rychlost, a také brnění. Ale tentokrát ho můžete modifikovat, nějakým emzáckým sajrajtem, a tím každou schopnost vylepšit či prodloužit dobu trvání. Navíc podle mého názoru, tentokrát má v sobě lepší feel. Celej hud a zvuky nanosuitu jsou prostě kůl.

Co prostředí se týče,osobně se mi moc líbilo a nabízelo hodně zákoutí a cestiček pro znovu hratelnost. Chybět džungle nikomu nebude, Ulice jsou dost rozsáhlé, aby vyhovovali šířkou,různorodostí a taktickým využitím pro oblek. A ještě jedno plus jsou graficky, sry za to ( Fucking Amazing) Místa jako timesquare apod.
Crysis 2 , vůbec graficky nezklamalo ba naopak nechal sem se zmasírovat kecama okolo, Všichni říkali jaká konzolová blbost to bude, a hele ona mi padala čelist, stejně jako u jedničky.
Umělá inteligence je dost komplexně naprogramovaná, vojáci tak i slizky se pohybujou rychle,a plynule vymýšlí jak a kudy by se dostali mě za záda. občas ano sem tak byla trošku rozhašená a čuměli na mě jako kdyby viděli Boha a pak začali teprv střílet,ale je to jen anomálie a při restartovaní chechpointu to bylo v poho.

Hudba a zvuky jsou spičkový, po hlas nanosuitu až zbraně a atmosférickou hudbu.
Ale fakt co mě na dvojce štvalo a nejsem sám, je že Alcatraz je retard a nechce mluvit. a to i když ghould na něj vytáhne bouchačku a řve,you are not Prophet, tak kdyby ze sebe vydal aspon (ddddd dont hh hurt mmm mee) jako simple jack. Prostě krok zpět, a docela demntní pač i Nomád z C1 to dokázal, a jestli si vyvojáři myslej že nějak mlčením umocněj děj tak sry ale ne, je to totalně kontra produktivní. Že děláte kurvičku všem co omylem či ůmyslně nabouraj vaše rádio ani nemluvně. Prostě běž a udělej tohle a tohle, a že by se právě zeptal, a proč to jako mam udělat ? Ne protože, ani nemůže :)

Hra je to skvělá,na gameplay sem si trochu musel zvykat, přeci jenom je de fakto podobný C1 ale par změn tam je. Novinkou je cover system kde u rohu zdi zmačknete M2 a mužete vykukovat. dále také power slide, což je vlastně skluz za běhu.

Skvělá je herní doba kdy u mě se vyšplhala na 13h cca. a celou dobu sem se královsky bavil! doporučuju Crysis 2 všem,rozhodně dobře utracený peníze.

Pro: Grafika,AI, délka hry a new yourk , nanosuit.

Proti: Alcatrazova umanutost že ne a ne nepromluví, a sem tam nějaký bug

+22 +23 −1
  • PC 75
Všude samá chvála a já si řikam proč? Celej můj příběh Crysis začal u jedničky, ke který jsem přistupoval spíš skepticky, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen a rád na Crysis vzpomínám. Když jsem dohrál jedničku v duchu jsem si řikal, jaká by to byla paráda, kdyby z jednoho ostrovního problému udělali globální prů*er. Jaká radost mě pohltila, když jsem se dočetl informaci, že tomu skutečně tak bude. Určitá nejistota mě ovšem zastihla při sledování traileru, kde kosíte lidský bytosti (proč?). Rovnou můžu říct, že můj osobní neklid byl oprávněný.

Příběh: Věc, která je na mém žebříčku na prvním místě zde totálně selhala. Moje představy o tom, jak se probíjim New Yorkem s poslední hrskou odhodlaných vojáků alá Half Life vystřídalo zděšení z toho, že furt běham sám. Příběh je vyprávěn z pohledu mariňáka Alcatraze, kterej se dostane k obleku jak slepej k houslím. Crytek se tu asi snažil, co se týče charakteru, nabrat podobnej rozměr jako Valve s Freemanem, protože Alcatraz celou hru neřekne ani slovo. Jednou větou můžu říct, že to je největší průser celý hry. Alcatraz se vůbec nemůže rovnat charakteru Gordona Freemana (Vzpomeňme na plakát s Gordonem, kdy vychází z mlhy s páčidlem v ruce - nostalgie) ale hlavně Freeman si vždy jde svojí cestou, Alcatraz poslouchá lidi z mikrofonu jak přiblblej pes naučenej poslouchat, jinak nedostane nažrat. Celej děj nemá spád a to předevšim kvůli tomu, že Crytek vystřílel vostrý náboje v trailerech a hra samotná už nemá co nabídnout, ani co se týče skriptů. Chyběli mi hlubší emoce, (ano,těžko půjdou vyjádřit hlubší emoce, když postava za kterou hraju celou hru mlčí a čučí jak dub)zajímavější nepřítel, cokoliv.

CryEngine 3: CE3 mě osobně zklamal. Nejde o optimalizaci, tu umí každej, když dělá hru na konzole, ale všechno z prvního dílu, co bylo tak pěkně rozjetý ořezali nebo vynechali. Efekty vody jsou katastrofální, oblek nad většinou částí ve hře lítá, (koukněte dolu když půjdete po kaluži nebo přes menší křoví) zničitelnost prostředí jen přednastavená. Za vše mluví rozdíly Low a HardCore nastavení, kdy jsou téměř k nerozeznání (zkuste si dát Crysis 1 na Low a Extrem). Zapomeňte na volumetrické mraky, lámání stromů, vytékající olej z barelu nebo třeba zapálení vozu z rezervního kanystru vozidla. Jediné v čem CE3 pokročil je přehnaný, filmový osvětlení a to předevšim interieru, kdy se vám z malý LED diody rozzáří celý pokoj. Je to ovšem asi to nejhezčí na celém Crysis 2.

Zvuk/Hudba: Zvuk se mi líbil už v demu. Zvuky zbraní jsou kovové (škoda, že jich je tak málo), zvuky mimozemšťanů jsou zajímavě mimozemské (škoda, že jich je tak málo) Pod hudbu se s hrdostí podepsal Hans Zimmer, kterej podle mě u her neodvádí tu nejlepší práci. Buďto dělá jen themes song nebo tyhle projekty bere jako bokovku. V demu hudba parádní, tady se mi líbila cca posledních 10 minut.

Crysis 2 určitě nebude dělat sérii ostudu, ale já čekal něco jinýho. Čekal jsem starou dobrou partu pohromadě, jak se snaží zachránit střípky lidstva. Čekal jsem chobotničky z prvního dílu, který pro mě byli zajímavější, temnější a chladnější. Crysis 2 je jako návštěva čínský restaurace. Protože máte dost kung-pa a kachny po sečuánsku objednáte si něco, co jste ještě neměli. Když to Ušimi Sako přinese a vy to sníte, tak si řeknete, že to bylo to dobrý, ale příště si dam asi zase Kung-pao nebo Kachnu po sečuansku. Proto je tenhle komentář určenej hlavně lidem, co nechtěli Kuře Nan-Ti a od toho se odvíjí i moje hodnocení.
+22 +24 −2
  • PC 90
Crysis 2 je jedno z najlepších FPS roku 2011. Hra je pekne graficky spracovaná, hoci podporuje len DirectX 9. Podľa mňa to nie je až taký mínus. Aspoň ju spustí väčšie množstvo hráčov ako 1. diel alebo Warhead. Crysis 2 má úžasnú atmosféru, hlavne ten zničený New York je prekrásne spracovaný, hoci si nemyslím, že by v roku 2023 vyzeral takmer rovnako ako dnes. Príbeh je kvalitnejší ako v jednotke ale po dohratí mám množstvo nejasností (prečo vyzerajú neprietelia inak ako v jednotke). Príbeh sa odkrýva pomocou nájdených skrytých predmetov (takže aby ste ho plne pochopili musíte pilne hľadať). Trochu ma sklamalo AI - napr. sniperkou zabijete vzdialeného nepriateľa a jeho kolega stojaci meter od neho si to ani nevšimne. Napriek týmto chybyčkám je Crysis 2 jednou z najlepších FPS súčastnosti.

Pro: atmosféra, grafika, nanosuit, optimalizácia, ozvučenie, dľžka kampane

Proti: miestami AI, príbeh sa odkrýva pomocou nájdených bonusových predmetov

+22 +24 −2
  • PC 65
První díl titulu Crysis byl jakýmsi symbolem pokroku herního grafického designu a pro mnohé hráče se tak stal i určitou značkou kvality. Druhý díl si tuto tradici rozhodně ponechal a nemálo ji zvýšil kvůli použitému Direct X 11, který město New York, kde se hra odehrává, maximálně přiblížil realitě a nic na tom nezměnil ani fakt, že po nájezdech mimozemských sephů působil často dost stísněně. Nejsou to však jen mimozemští nepřátelé, se kterými se hlavní hrdina Alcatraz musí utkat a zachránit tak město, ale kvůli svému vzácnému nanoobleku, který si nárokuje jeho výrobce, je zároveň terčem vojenských jednotek CELL, které jsou schopny použít i tu nejtěžší techniku, aby byl oblek oné společnosti navrácen zpět.

První necelá polovina hry, kdy Alcatraz svádí boje s uvedenou jednotkou, má s přispěním zmiňované grafické stránky správný říz a akce se tak stává téměř bezchybnou. Situace se ovšem bohužel mění s příchodem mimozemských sephů, které jsou kvůli příběhu nevyhnutelným zlem a mně osobně boje s nimi přišly brzy natolik otravné, že jsem se stále více nemohl dočkat konce, který mě jich konečně zbaví.

Co dodat? Druhý díl Crysis začal pro mě být otravný přesně v okamžiku, v jakém jsem to očekával, přesto však ho jako akční pecku nemohu výrazněji odsoudit, jelikož nadstandardní technické parametry většinu neduhů stačily poměrně dost potlačit. Ovšem kdyby bylo po mém, rád bych Crysis v budoucnu viděl trochu více "wolfovatější“. Ale to se bohužel nestane.

+22
  • PC 80
Second run:

Crysis 2 som si tentoraz užil oveľa viac než pri prvom hraní. To sa bohužiaľ nedá povedať o second rune Crysis 3, ktorý som si vyslovene pretrpel, ale o tom nechcem písať.

Základom bolo, že som vedel, do čoho idem. Žiadne grafické orgie ako v Crysis (DX11 verzia, nevadí), žiadne savovanie (vadí a dosť), doslova idiotský príbeh (veď dobre, ja som zatiaľ nevymyslel žiadny), ALE ... zostalo pieskovisko, kde som sa mohol znova do sýtosti vyblázniť a o to tu išlo. Nelineárny postup v hre mám veľmi rád. Vďaka tomu občas (vlastne často) vojaci ani netušili, kto ich dostal. Tým sa dostávam ku regulérnemu čítu, nanoobleku a jeho cloaku. Písal som to už tu a stále platí, že kto nechce, ten nemusí cloakovať, ale kto to spraví, ten to bude mať ľahké. Najmä keď ho upgradujete na maximum. Upgrade obleku som trošku nepochopil. Veľmi krátko po polovici hry som mal oblek vymaxovaný a už nebolo nutné zbierať nanoboty po zabitých Cephoch.

Pri prvom hraní som Cephov nemal v láske, ale tentoraz som ich uvítal, lebo predstavovali ďaleko väčšiu výzvu (hral som na strednej obtiažnosti) než hocijakí iní vojaci. Asi 2x sa mi stalo, že keď padol posledný Ceph, tak som začal cvakať kohútikom zbrane na prázdno a to bola panečku skvelá atmoška. Keď som mal Cephov plné zuby (aj také bolo), tak som zapol cloak a preplížil som sa, kam som chcel. No dobre, Cephovia dokázali detekovať cloak, ale nie ten vymaxovaný.
Síce vyzdvihujem iba cloak, ale bokom nešiel ani armor. Bez armoru som išiel dole veľmi rýchlo, s armorom som bol king.

Najväčšiu nudu som pocítil niekde v tretej štvrtine hry, kde sa bojoval CoD v meste. Pôsobilo to na mňa iba ako naťahovanie hernej doby a Cephovia tam nejakým zázrakom akoby získali pár HP naviac. Celé to našťastie zachránil skvelý pocit zo streľby a skvelý arzenál. Tentoraz som sa nezameral iba na obľúbené zbrane (brokovnicaaaaaaaa), ale arzenál som menil pravidelne a využil som toho ďaleko viac ako pri prvom hraní. Škoda je len v tom, že tentoraz bolo ďaleko menej možností jazdiť na vozidlách a keď už som sa do nejakého dostal, tak som musel po chvíli vystúpiť.

Mohol by som spomenúť, ako som sa pri prvom hraní trápil pri jednej stealth misii na móle, keď som išiel za Gouldom, ale silu cloaku som už spomínal, takže tentoraz to bola hračka a nielen kvôli nemu. Vďaka cloaku som dokonca spravil celý posledný level takmer bez jediného výstrelu (kto to hral, ten vie, prečo iba takmer) a vyslovene ma potešilo, že Crysis 2 neobsahuje záverečného bossa. Bravo. 

Počas hrania som narazil na 2 bugy. Raz sa mi vypli animácie efektov a druhý raz sa mi prestali prehrávat zvuky zrovna keď mi Stricklandová vysvetľovala celý príbeh.

Pozn. Savovanie v hre je možné aktivovať pomocou jedného módu. Savovanie tam funguje len po predposledný level, posledný level už je bez neho.

Pro: zbrane, otvorené levely, dĺžka hry, ozvučenie hry

Proti: príbeh, nedá sa savovať

+21
  • PC 55
Nejprůměrnější střílečka mezi průměrnými střílečkami - CryTek zahodil všechno na čem stavěl ve všech předchozích hrách a udělal místo toho koridorovku, která si v ničem nezadá s Call of Duty. V tuposti tedy rozhodně. Jen ty CoD mají obvykle mnohem variabilnější prostředí než vylidněný a mírně domlácený New York - on tedy podle řečí všech okolo vylidněný být nemá, naopak má být plný lidí, ale ve skutečnosti je tu k vidění civilistů asi tak dvacet, dále pak dvacet umírajících zombie-cosi, no a pak asi tisíc vojáků, které bůhvíproč masakrujete vesele zároveň s mimozemskými invazisty.
Aspoň nějaká změna tedy, když ti mimozemšťané mají jen asi tři nebo čtyři druhy, a ty se liší v podstatě jen množstvím brnění na sobě. Jinak jsou mrštní, blbí, a příhodně jim všechny kritické zóny na těle svítí červeně.

Lidé nesvítí, ti jsou jen normálně blbí, a dá se mezi nimi dělat i něco jako stealth. Ovšem ne že by existovalo mnoho důvodů proč to dělat, když vše nabádá jen k vykropení. Občas ostatně není ani jiná možnost, když se herní "tunel" uzavře, a je nutno vystřílet určitou otevřenější oblast s po určitou dobu se respawnujícími nepřáteli. Klasika.
Tedy byla by to klasika, kdyby standardem všech jejich předchozích her nebylo relativně otevřené prostředí s množstvím možností jak taktizovat, používat techniku, ničit prostředí, snažit se přemanévrovat poměrně inteligentní nepřátele, a hrát si na Predátora v džungli. Tady není už nic z toho.

Ale aspoň to trvá jen nějakých pět hodin, takže jde Crysis 2 proběhnout a zapomenout celkem rychle.
+18 +24 −6
  • PC 100
Celkem mrda. Učebnicový příklad, jak hratelnost vítězí nad příběhem a bugy. Druhý díl u mě rozhodně neměl na startovní čáře tak úplně fér postavení, od předsudků vůči změně prostředí a celkovému zpracování "pro konzole", až po zklamání nad demem, které mě vůči druhému dílu nechalo naprosto chladným. O to větší překvapení pro mě Crysis 2 byl a rozhodně se jedná o nejlepší akci za poslední rok.

Co si budu nalhávat - příběh nejen že dost zvláštním způsobem navazuje na první díl, ale zároveň je dostatečně nezajímavý, abych ho tak nějak ignoroval. Celá věc kolem obleku se navíc přesunula na dosti přehnanou sci-fi o podvrstvách vstřebávající aliení cosi, čímž vytváří anti-cosi a zachraňuje tak lidstvo. Co už.

Fatální bug v podobně mizejících nanocatalystů mě pořádně nakrkl, k tomu se přidaly ještě další, jako nekonečná munice v těžkém kulometu, zapomenuté animace přebíjení, chyby v AI a podobné špíčky.

Tohle všechno přebíjí hratelnost, jež dává na relativně malém prostoru hráči relativně velkou volnost v možnostech likvidace a postupu. To vše v naprosto skvěle nadesignovaném New Yorku po apokalypse. Když jdu po chodníku a koukám na ty mrakodrapy nad hlavou, připadám si, jako kdybych tam opravdu byl. Všude se všechno propadá, hroutí, všudypřítomná aliení chapadla obepínají město a nad tím vším trčí struktury mimozemských staveb. Parádní podívaná.

Crysis 2 je radost hrát Rambo stylem, ale ostudu nedělá ani stealth způsob, který dostává přednost na vyšších obtížnostech a v problematických úsecích. Kvůli problémům výše jmenovaným nemůžu dát absolutní hodnocení, ale jak už jsem řekl - je to mrda.

Dohráno: 4.7.2011
Patch 1.9

Po druhém dohrání zvedám hodnocení díky patche, který opravil spoustu kritických bugů. Nějaké ty blešky sice zůstaly, ale i taxe jedná o mimořádnou střílečku, která za posledních pár let těžko hledá pokořitele.

Dohráno: 8.3.2012

Srdcovka.

Dohráno: 2.1.2016
Herní doba: 10hod 30min

❤ ❤ ❤ ❤ ❤
+17
  • PC 80
Jeden z nejtěžších komentů vůbec. Oproti původnímu Crysis je tu terén koridorovitý a nějaké ty představy o volnosti pohybu po New Yorku Vás opustí cca po hodině hraní. Když to porovnáte s prvním dílem, víceméně se jedná o stejný typ zábavy, akorát zde nemáte takové pole působnosti. Samozřejmě můžete mezi nepřáteli prokličkovat jako Alberto Tomba, ale svým způsobem to není ono. Jakmile rozehrajete Crysis 2 máte okamžitě dojem koridoru, ve kterém se pohybujete a musíte ho projít. Grafické zpracování je nadmíru uspokojivé a hratelnost dosáhla opět vyššího rozměru. Nicméně se nevyhnete klasickým chybám jako je mrtvý voják ve stoje zaseklý o sloup, či nemotornost užívání těžkých zbraní v autech. Další věc, která mi přijde celkem markantní, že nedošlo prakticky k žádnému vývoji inteligence nepřátel. Pořád to jsou ti samí s prominutím idioti, kteří pobíhají kolem a křičí Man down, man down, ikdyž už jste tři sta metrů pryč. Crytek tak vytunil jen grafickou stránku původního Crysis a tím Cryengine3 zůstává místy dosti nevyužitý, byť jeho účinnost ve hře celkové je místy více než znát. Abych nezůstal jen u negace, velmi mě potěšilo nové a rychlejší používání obleku. Zatímco v jedničce jste lovili funkci kolečkem, kolikrát už jste potřebovali jinou. Zde je vše krásně uspořádáno k dokonalé přehlednosti. Také nám Crytek konečně pořádně ukázal, co vše oblek dokáže, a že zde dostává pořádně na prdel. Dále musím vyzdvihnout více než dobrou optimalizaci, kdy si hru na celkem slušné úrovni zahrají i majitelé slabších sestav, což u prvního dílu bylo prakticky nemožné.

Pro: grafické zpracování, hratelnost, výborná ovladatelnost obleku

Proti: přeplácaný příběh, stále opakující se chyby, koridorovitost mapy, víceméně arkádovité pojetí,málo využitý cryengine3

+17
  • PC 90
Na začátek se musím přiznat. Crysis 2 je jediný díl série, se kterým jsem měl tu čest se blíže seznámit, ale i tak mě naprosto uchvátil.
Hru jsem kdysi dávno vyhrál v giveway a tím vlastně nastartovalo mou sběratelskou vášeň. Plně ho dohrát jsem se nicméně dokopal až někdy vloni. A rozhodně nelituji hodin do toho investovaných.

Hra je úchvatná a jsem si poměrně jistý, že nejsem jediný, kdo se při průchodu kampaní často zastavil a prostě se za perfektní muziky oddával úchvatným scenériím.

Hra mě za celou dobu nepustila ani na okamžik a až na frustrující část kdy ke konci hry jsem se svými vlohami pro stealth prošel přes nepřátele které bylo nutné zabít pro další postup. Nepřátelé se tímto zabugovali a já strávil napřed půl hodiny slíděním co mám udělat, poté vzteky googlil a dalších 20 minut hledal zabugované neviditelné nepřátele mě opravdu celá bavila.

RPG prvky ve formě vylepšování nano obleku a zbraní umožňuje každému přizpůsobit si herní styl dle sebe a já osobně jsem třeba režim maximum armor použil za celou hru asi 3x.

Bylo to tu řečené už mockrát, ale hudba od jednoho z nejlepších skladatelů dnešní doby je zárukou kvality a celou hru pozvedává ještě o úroveň výš. Prostě Hanz Zimmer

Plusy a mínusy nemá cenu uvádět, jelikož bych do mínusů nenapsal vůbec nic. Hra je prostě perfektní a pokud se opravdu najde ještě někdo, kdo ho ještě nehrál rozhodně to stojí za to.
+17
  • PC 85
V pořadí třetí přídavek legendární série Crysis opět sází na skvělé audiovizuální zpracování. Ačkoliv je tento díl mnohem koridorovější než jeho předchůdci, pořád nabízí dostatek prostoru jak pro hráče hračičkáře, tak pro ty jdoucí přímočaře k cíli.

Já osobně si nejvíce užíval především ty pasáže, ve kterých se bojuje proti lidským nepřátelům, které jsem likvidoval pouze s pistolkou s tlumičem a své nepřátele eliminoval jednoho po druhém z krytu neviditelnosti přesně mířenými headshoty. Po nástupu mimozemšťanů jsem se uchýlil spíše k hrubé síle, občas však zafungoval i nůž ve spojení s neviditelností.

Prostředí New Yorku je zpracované excelentně a je radost procházet každý jeho kout. I přesto, že se celou herní dobu člověk pohybuje v jednom městě, lokace se mění celkem výrazně, takže nehrozí, že by se prostředí omrzelo, zvlášť když vše vypadá tak nádherně (tedy kromě několika opravdu low res textur, ale to hře z roku 2011 bez váhání odpustím).

Němý Alcatraz rozhodně není tak charizmatickým hlavním hrdinou jakým byl Nomád nebo Psycho, ale není se čemu divit, když je možná celou tu dobu mrtvý a hlavním protagonistou je tak spíš samotný nanosuit s naprogramovaným Prophetem. Doufám, že mi pár nejasností zodpoví Crysis 3.

Crysis 2 je výborná hra na oddechnutí. Pokud člověk zrovna nemá chuť ve hře příliš přemýšlet, studovat statistiky, zabývat se různými mechanismy, ale chce se v danou chvíli jen přímočaře bavit, pak bych těžko doporučil lepší hru.
A že i pro mě, jako pro fanouška RPG, občas tyhle chvíle nastanou, a pak jsem rád za to, že vznikají (vznikaly?) hry jako Crysis 2.

Pro: audiovizuální zpracování, hudba, akce, adrenalin, atmosféra, prostředí

Proti: němý hrdina, příliš odolní emzáci

+17
  • PC 85
Na druhý díl se čekalo téměř čtyři roky a očekávání byla velká. Většina lidí čekala další grafickou revoluci a ultimátní hratelnost a zároveň se objevily pochybnosti, jak moc ovlivní současný vývoj i pro konzole PC verzi. Grafická revoluce se nakonec nekoná, ultimátní hratelnost zůstává a nějaké ty kompromisy kvůli konzolím tam jsou. Ale přesto si Crytek zaslouží uznání.

Skok ze skutečné džungle do té betonové (kolikátý už asi jsem, co použil podobný obrat?) jsem nekvitoval zrovna s nadšením, mám raději přírodní scenérie a osobně považuji CryEngine a jeho verze za vhodnější a lépe uzpůsobené právě pro venkovní lokace. Na druhou stranu to umožnilo přidat do hry trochu jiné prvky, než byly v původním díle a nehrozilo tak nebezpečí, že dostaneme úplně to samé, co poprvé. New York zasažený útokem mimozemskou civilizací se povedl, opravdu máte pocit, že jste tam. Prostředí jsou udělána zajímavě a skýtají takřka vždy několik možností, jak postupovat dál. Daní za to je trochu více viditelná koridorovitost. Ale ve víru přestřelek ji možná mnozí ani nepostřenou.

Přestřelky, stejně jako v prvním díle jsou asi největším kladem hry, žádný nekonečný respawn, žádná hromada nepřátel nabíhajících před vaší hlaveň jako na porážku. Nepřátelé jsou celkem inteligentní (i když k dokonalosti to má pořád daleko) a vcelku dokáží využívat možnost, které jim zrovna okolí nabízí. Speciálně souboje s lidskými protivníky jsem si užíval, s mimozemšťany už méně, ale oproti Far Cry a prvnímu Crysis tam byl progres k lepšímu z mé strany. Díky vylepšenému nanoobleku druhé generace , na který je tentokrát kladen mnohem větší důraz, lze vymýšlet vlastní postup hrou - pokud se mi nechce bojovat, můžu nepřátele potichu obejít, stejně tak příznivci tiché likvidace nebo "rambo" stylu si zde najdou to svoje, pokud mají zájem. Paráda. Vozidla jsou tentokrát trochu v pozadí, párkrát jsem sice v něčem seděl, ale nic, co by stálo za významnější zmínku.

Asi "nejslabší" stránkou hry je podle mého grafika. Nejslabší je úmyslně v uvozovkách, protože na dnešní poměry jde o jednu z nejlépe vypadajících her, ale jednička mi přišla v téhle oblasti lepší a bohužel jsem v téhle oblasti měl asi hoděn vysoká očekávání. Daní za konzole jsou podle mě občas ne až tak detailní textury, občas lze narazit na místo, kde jsou vyloženě odfláklé a je to škoda, stačila trocha práce navíc. Kladem je díky tomu výborná optimalizace, kdo si vzpomene na porod s rozběháním Crysis v době vydání mi dá jistě za pravdu, že proti jedničce je dvojka úplně někde jinde. V běžném rozlišení a detailech lze Crysis 2 rozběhat i na průměrném PC dneška. A bylo by to ještě lepší, pokud by byly obsaženy aspoň standardní možnost nastavení grafiky, tak jak to u PC her bývá. Bohužel tři nic neříkající položky opět vypadají jako daň za multiplatformovost a je nutné to řešit externím prográmkem, třeba to Crytek vyřeší v nějakém patchi. Zvuky jsou v pohodě a hudba ke hře příjemně sedí a neměl jsem potřebu ji vypínat.

Příběh jsem popravdě zas tolik nechápal, Alcatraz jenom dělá poskoka každému, kdo si řekne a díky jeho němotě nehrozí ani jakékoliv sžití s hlavním hrdinou. Ale přes to všechno jsem se u hry bavil výborně, herní doba se mi zastavila na 7 hodinách a 42 minutách, díky tomu, že jsem některé pasáže musel opakovat a párkrát jsem i zemřel to bylo určitě reálně přes těch 10 hodin. Škoda těch pár chybek, namátkou třeba mizení těch nanobodů, takže jsem si škudlil na něco asi za 12k a najednou jsem neměl nic.

Hm hm ... převrat jako Crysis to nebude, ale své místo v herní historii si Crysis 2 určitě časem vyslouží a od mě dostává zasloužených 85 %, stejně jako první Crysis.

Pro: Ner York, opravdu zábavné přestřelky, více možností postupu, nanooblek

Proti: Některé odfláklé textury, divně podaný příběh, němý hrdina, nastavení grafiky o třech položkách

+16
  • PC 85
Vizuální stránka Crysis 2 je opravdu výborná, paradoxně engine nepřekonává první Crysis, ale na pohled to vypadá skvěle. Všechno se hýbe – listy, stromy, stíny, světla září do tváře a takový pohled na slunce skrz větve stromu je k nezaplacení (anebo k zaplacení, pokud vám někdo nabídne pohled na reálné slunce skrze reálný strom :) ). Nicméně grafický engine je jedna věc, jeho využití pak věc druhá. Často jsem se ve hře pozastavoval a koukal na okolí díky perfektně propracovanému designu levelů. Zatímco u takového Bioshocku jsem schopen pochválit design díky určité estetice celého díla, oproti Crysis 2 jde poznat, že se jedná jen soustavu tunelů a místností s věcmi po stranách. V Crysis 2 se všude něco válí, nic není prázdné a co je důležité - nic není nepřirozené. New York, ta betonová továrna na sny, je postupně prokládána troskami – je to velkolepá apokalypsa blízká až na dotek.

Herní prostředí se snaží vykazovat mírné známky sandboxu, např. vstoupíte do určité lokace a hra vám nabídne více taktických možností, a když říkám více, tak myslím většinou dvě. :) Buď použijete cloak a proplížíte se okolo, nebo si přes gatě promnete koule, nabijete kulomet a jdete na to přímo. Je to určitě krok dopředu od koridorovek, ale do budoucna by to chtělo, aby ony možnosti postupu měly větší vliv na hru. Hra vás provede jak tiššími misemi, kde bude právě použití cloaku tou nejlogičtější volbou, tak masivnějšími přestřelkami se spojenci proti hromadě nepřátel - zde bych však také podotknul, že by neuškodilo více "chaosu" ve stylu CoD 4, neboť při opakovaném procházení lokací (smrt -> load) hned víte, kde kdo číhá, popř. v jakých vlnách na vás nepřátelé naběhnou. Na druhou stranu touto typickou vlastností stříleček moc trpět nebudete, protože hra je poměrně jednoduchá. Na Veterana jsem zažil jen pár těžších checkpointů a vyloženě do tuhého nejde ani v samotném závěru.

Hra působí po všech stránkách megalomanským dojmem, velkolepou atmosféru občas ve víru akce podpoří i skvělá hudba (plus našlapané theme v menu). Za vším vězí hromada poctivé práce a je to opravdu znát. Líbí se mi, že Crysis 2 nikoho nekopíruje, takové Black Ops se hraje sice v podstatě stejně dobře, ale vedle Crysis 2 působí jako chudý příbuzný…
+16 +17 −1