Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Say: Kdybys řekl jeno líbí/nelíbí, ale jak už zmínil Gunár, tak jsi pokračoval ve stylu "je to takhle, protože to říkám" a ještě sis vymyslel totální kraviny, že to má vliv na rozostření obrazu apod. ptákoviny. Kdybys aspoň řekl, že chceš mít zubatý ohlodaný obraz, protože tě to rajcuje a ejakuluješ u toho, tak si asi řeknu, že každý jsme nějaký, jen si tu nevymýšlej a nelži, co daná technologie způsobuje. Mně to přijde, že ani sám nevíš, co AA dělá.
Vy se snažíte o překonání diskuze zda je lepší 30 nebo 60 FPS? :)

Gunár: Ten první odstavec je holá pravda, druhý je spíše provokace a slouží k tomu, aby si zapamatoval, že nám tu nemá vnucovat své pravdy a svůj blbý vkus, i když pro něho je ten NEJKRÁSNĚJŠÍ!!!!!!!!!!! :-D
Say: Je fajn, že jsi nenáročný a nepotřebuješ mít vše uhlazené a k životu ti stačí méně než ostatním (tvoje plus), ale to ještě není důvod tady tvrdit, že AA ti něco rozmazává, bere detaily a je to hnusný efekt. Jedině ti uhladí hrany a je to koukatelnější, ale jestli se ti to nelíbí, tak fajn. Jenom nám tu nevnucuj, že AA patří mezi nejhnusnější efekty a to říkám i jako člověk, který se bez něj celkem obejde a v nativním rozlišení ho nemusí mít vždy zaplý.

Taky nebudu říkat, že tvá plešatá, vousatá, neplodná holka s půlkou hlavy (po nehodě) je škaredá a méně dokonalá než ostatní :-)
Nelíbí se mi ,,nesmrtelnost" protivníků. Vesele si pobíhat po schytání deseti kulek do bachoru je opravdu moc. Zkoušeli jste někdo Reality Enhancement Mod? Nebo nějaký jiný mód, který udělá přestřelky realističtější?
Paul: Protože mít to všechno ,,uhlazený" se mi nelíbí a žere to FPS. Kolikrát to mám ještě zopakovat? A můžu to kompenzovat třeba dobře udělaným DoF (jak v které hře) jak můžeš na screenech vidět.

EDIT: I Akhera si toho všimla. A vím že to nemá nic společného s AA.
Say - pokud mluvíš o těch Shift screenech, tak tam je Aniso na 16x. Hraju všechny hry s 16x Aniso filtrování a 4x nebo 8x AA.Rozmazaný to je, protože má Shift za jízdy hodně agresivní právě motion blur, což pak na screenech vypadá divně (v pohybu je to super). Tvůj screen z Witchera by třeba zrovna AA využil, proč koukat na zubatý vlasy (i třeba lehce) když můžou bejt krásně vyhlazený? Reálnej svět taky nemá zubatý hrany.

Thellwin - jo, v GTA4 je absence AA fakt hrozná věc. A vůbec tak nějak souhlas se vším co píšeš, LS3D hry vypadají opravdu skvěle dodnes. On ten Illusion v Mafii taky vypadá parádně, akorát je tam zase škoda špatný implementace právě AA (jíž nahradili tím blurem stejně jako u GTA4, což není ani náhodou tak dobrý).
Tohle vypadá ok, ono je to hru od hry, některý by se bez AA ani "nedaly" hrát. GTA 4 mi přišlo hrozný ...
Paul: To máš ale z toho, že je tam použité lineární nebo point zaostřování. A ten ZÁSADNĚ nepoužívat (aspoň v kombinaci s vypnutým AA)!! Jedině trilineární, či klasické anistropní ostření. A textury tam jsou nějak slabší. Já si naopak na ostrost textur a detaily objektů potrpím, to ne že ne. První položky v configu které zapínám, tak jsou detaily objektů, textur a anistropic na max.

Dejme tomu, jak říká pipboy, že je to zlozvyk.

A přijde někomu z váš tohle tak strašně hranaté a nekokatelné?
http://img858.imageshack.us/img858/5353/masseffect2011020716191.png
http://img717.imageshack.us/img717/7011/witcher2011040814105203.png
Vzhled hry je její nedílnou součástí, pořád tu je snaha o to, obraz vylepšovat, aby se na to dobře koukalo a to je dobře, vývoj je nutný kdyby tomu tak nebylo, tak pořád hrajeme v 16 barvách a rozlišení 320*240. Samozřejmě, že člověk nehraje hru a každou chvíli neřve, jak je textura mázlá, případně hrana zubatá, ale vnímá to a když je pak možnost se podělit o dojmy ze hry, tak nevidím důvod, proč to nezmínit. Některé enginy jsou nadčasové, jiné vypadají mizerně už v době vydání, není to o výčtu podporovaých featurek a co nejvyšším čísle DX, ale o celkovém vyznení grafiky, já úplně zbožňuju LS3D engine, který mi přijde super, ačkoliv je to jenom DX7 ale právě když se zapne 8xAA a 16xAF, nastaví se detaily na max. tak to vypadá i dneska naprosto suprově a to i přesto, že textury nejsou nijak zvlášť super detailní, dokážu uznat jak to, že to vypadá, dobře, tak to, že něco tam není úplně super.
Přiznám se, že na textury tolik nepřihlížím a třeba takový Crysis 2 s těma svýma rozmázlýma texturama vypadá celkově o hodně lépe než spousta jiných her, kde jsou textury o hodně ostřejší. Přesto mě ale ostřejší textury neurazí tolik jako Saye, kterého rovněž uráží i zapnutý AA a modely s více detaily....eh ne, vlastně na detaily si potrpí, protože AA je maže :-)
Heh, teda vedle vas bych chtel sedet pri hrani v co-opu "Týý vole, hele na tu texturu! Dívej jak je mázlá, kráva!" "Koukej tamhle tady na to světýlko, děsný! A tady ta tráva, týý vole to je lourez!" :))
Ach jo, ten Say už si vymýšlí i to, co dané technologie způsobují, to už se nedivím, že se mu AA nelíbí. Mně se zase líbí Motion Blur, protože obraz je díky něho totálně ostrý.....
Ja z interieru nehraju, takze tim me to neoslni :) Ty barvy jsou jine, to ano, ale imho to s kvalitou textur a modelu moc nesouvisi (bude to jen spatne zvolene osvetleni, postprocess na vyslednem obrazu nebo podobna hloupost).
Musel by sis to zahrát. Já GRID dohrál celej (mám ho pořád na disku) a opravdu se to v pohybu nedá moc srovnávat. SHIFT vypadá o dost lépe, nemá ten hnusnej žlutej tint, a pohled z interiéru je oproti GRIDu (ale i ostatním hrám) mnohem dál.
Paul: No ja nevim, ale na screenu mi treba GRID prijde mnohem hezci (i ta auta oponentu na tech tvych screenech nevypadaji zrovna extra, natoz okolni prostredi, treba ty kontejnery nebo blizke budovy na leve strane, vypada to jako jedna rozmazla textura), ale mozna to je jen osobnim vkusem.
Garion - NFS Shift, max detaily. Na screenu slabší, v pohybu je to určitě nejlíp vypadající závodní hra, ani dvojka to bohužel nepřekonala (a paradoxně právě kvůli hodně špatný implementaci AA).
Ofkoz mylsim mensi detaily zo kterych zbyde "rozmazlej flek" :) to kolik se jich ve hrach bezne vyskytuje mylsim nehraje roli, vyjma toho ze jich je nenulovy pocet :)
pipboy: Ted otazka, co myslis detailem objektu. Pokud mas nejaky objekt maly, ale hodne komplexni, je jasne, ze AA z toho v nejhorsim pripade udela "rozmazanej flek", na druhou stranu takovehle objekty se ve hrach vyskytuji opravdu jen zridka. Obvykle se vyskytuje prima umera mezi velikosti objektu a "mnozstvim jeho detailu" a v takovem pripade AA s mirou detailu moc nesouvisi.
Tady si vyjimecne dovolim zastat se Saye - i kdyz me to dneska uz netrapi, kdyz se zacal ve hrach objevovat AA a ja si ho moh dovolit rozbehnout, tak jsem to stejne nedelal, protoze bez ostrych hran jsem nebyl s to tak snadno vnimat hloubku sceny a mel jsem z toho takovy neprijemny pocit, ze koukam defacto na plochou texturu. Eventuelne jsem si teda zvyknul a dneska si AA s radosti zapnu, pokud to pri 1080p utahnu, ale chapu ze nekomu to nemusi byt tak docela koser.

A se splyvanim hran opravdu souvisi i schopnost vedome vnimat detaily objektu - s AA je to prirozenejsi, vypada to lip ale z podstaty prirozenejsiho obrazu si clovek vsima detailu vic podprahove a nebere je tolik na vedomi. Ale to je asi spis zlozvyk nez cokoliv jinyho.
Hele sayi, když se podíváš na tento screenshot:

http://cloud.steampowered.com/ugc/542891 ... 7620178DB409C2E879E/

A pak na tento:

http://cloud.steampowered.com/ugc/542891 ... BFC45E8A9DD8EBC5021/

Fakt se ti ten první líbí víc? Pokud ano, tak jsi úchyl (není myšleno jako nadávka).

To samý tady:

http://cloud.steampowered.com/ugc/542891 ... 5312FE2AEFC72BF1ADD/

versus

http://cloud.steampowered.com/ugc/542891 ... 028C997A2234F4C51D9/

Pokud se ti líbí zubatá kapota, zubatý hrany all around, tak fajn, ale prostě budeš v extrémní minoritě, snad jěště menší než naši čtyřprocentní přátelé : ))

"A když jsme u toho ,,opravovani"... Ono bez AA taky dokážeš líp ocenit detailnost objektů a práci grafiků na nich."

a tohle je tak donebevolající píčovina, že by si zasloužila zarámovat.
Cobot: Až mi ukážeš, kde jsem tady argumentoval, ukážu ti, kdes argumentoval ty. Deal?=)

Já mám fakt pocit, že si tu někteří rádi překrucují to, co píšu. Zase asi jenom pocit.

A když jsme u toho ,,opravovani"... Ono bez AA taky dokážeš líp ocenit detailnost objektů a práci grafiků na nich.
Pozor, upravuje, ne opravuje, to je rozdil. Jestli chces zabihat do technickych detailu, muzeme to zkusit, ale nemyslim si, ze to bude mit nejaky rozumny vystup.
Nějak nechápu debatu o tom jestli se líbí nebo nelíbí AA. Co je na tom k líbění se? Buď mam hrany zubatý a nebo ne. AA obraz opravuje a nepřidává žádné grafické efekty. Šmarjá.

Jediná debata na tohle téma která má smysl je jestli má smysl zapnout. Já ho třeba dřív nepoužíval protože jsme měl slabej komp. Navíc zastávám názor že v pohybu na tom až tak nesejde a rozdíl není zas tak vidět. Samozřejmě když se zastavíte a mrknete třeba na zábradlí tak je to vidět hned. Obecně nejhorší to bylo v "autech", kde celou dobu čumět na zubatej kufr neni níc moc. Ten článek co tu postoval Isair to vysvětluje snad víc než srozumitelně.

Say: tvoje argumenty jsou mimo. AA se ti nemůže nelíbit. Nelíbí se ti asi horší plynulost hry ale aby se ti nelíbil AA to fakt nemá logiku. Já taky hrál Doom 3 na "max" v 800x600 při 20fps a přišlo mi to super. Je to jen o subjektivním pocitu ze hry. A to je přesně to "(odměnou je mi více FPS a ten dobrý pocit)".

Jinak nastavení Crysis v menu je podle mě dostačující a pochybuju že má smysl se v tom pitvat i když existují i "vytuněné" configy.
Ted uz taky nemam high-end, ale pred tremi roky jsem mel a AA jsem taky v nekterych hrach zkousel a kdyz opomenu nektere, kde se po zapnuti AA vyhlazovalo i pismo (potom to vypadalo podobne jako ten hnusnej ClearType), stejne se mi to nejak nelibilo, nevim proc (mam jeste porad 17"@1280x1024, takze male pixely). Navic je fakt, ze pokud jsou textury v dostatecne vysokem rozliseni, neni pri pohybu = hrani hry ten rozdil tak uplne markantni, pokud se odhledne od takovych tech krajnich (a jasnych) pripadu jako napriklad ruzne draty v dalce apod.
Mě se AA nelíbí (odměnou je mi více FPS a ten dobrý pocit), vám jo. Je to otázka vkusu. Už bych to asi dál neřešil.

Thellwin: Já graficky náročným FPS neholduji, tzn. to co mám mi na další cca 3-4 roky bohatě stačí. Kromě toho nemusím ti připomínat, že se jedná o notebook a ne PC se kterým to zřejmě srovnáváš=)

Ale tak že je o tom slavném Crysisu pořád řeč... Existuje nějaký soft třetí strany na podrobné nastavení grafiky? Asi něco jako udělali k Crysis 2? Ptám se jenom proto, že Crysis je dost profláknutý, takže by nějaká alternativa k přepisováním hodnot řádků v cfg souborech mohla existovat.
Paul: Nebo mu nestíhá počítač (což se tu vlastně koneckonců řešilo)... čert ví.
Say - no jo, ale jakej..ta 420M byl lowend už před pár lety.Na neherní věci či starší hry je to ale solidní stroj, ne že ne.

Tommywise - je možný že v Crysis je AA nějak kombinovaný s motion blurem, ale obecně je AA čistě vyhlazování hran a neuvěřitelně užitečná funkce.Obraz bez zubů je parádní.
Say - dva měsíce starý ještě neznamená výkonný, já mám grafiku, která je stará určitě více jak dva roky a po zběžném kouknutí mi vychází skoro dvakrát rychlejší než ta tvá a to už je to dneska dost těžkej low-end, který se z druhé ruky dá sehnat pod 2k s přehledem.

GT 420M prostě není žádnej trhač asfaltu i když je ve dva měsíce starém stroji ...
Tak me se prave zda ze je to AA dost podobne jako motion blur, proste se mi pri pohybu ten obraz zda rozmazany, kdyz to vypnu tak to zmizi.
Však ho nechte, až si někdy vydělá peníze na porádnej stroj, tak tu pořádnou grafiku včetně AA docení..
Samozřejmě že teď když jeho PC zvládne low detaily bez AA, tak tyhle funkce nejsou potřeba a kazej grafiku :D
Abys tedy na základě nich popravdě řekl, že ten první u dané hry se ti zdá skutečně ostřejší jak čtvrtý v pořadí?

Mám totiž takový pocit, že sis AA z rychlíku vyzkoušel tak maximálně u jedné hry, kde se ti z nějakého důvodu příliš nepáčil a zlomil nad ním definitivně hůl.

Poněvadž AA samozřejmě obraz rozmazávat nemá... ba právě naopak (ClearType je něco jiného, to už sem laskavě netahej;)).
Say: Myslím, že jsem ti níže nabídl jasný důkaz (aneb jaký lepší důkaz než screenshot zde nabídnout, že?). Ty jsi ho samozřejmě tvrdošíjně odmítl.

A chceš-li mi snad říci, že například u "nafoceného" half-lifu je první obrázek (bez AA) ostřejší než ten čtvrtý (8xMSAA), pak pravděpodobně ty silnější brýle opravdu potřebuješ;).
NL: S tím ClearType jsem to také tak myslel=) Jo a motion blur jen na objektech? To jakože obloha a pozadí zůstane, nebo jak to mám chápat?

Gunár: Proč na low? Naopak... Na stroji, které podle testů to či ono moc nerozjedou mi pak frčí krásně. A ještě s tím pocitem, že vůbec o nic nepřicházím=)