Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Lol. Proč na to jít takovou složitou cestou, když stačí dát vysoké detaily místo velmi vysokých? Co to tu je zase za zajímavé řešení? Kdo to zase vymyslel? :-D

EDIT: Případně jít ještě níž, pokud sestava nestíhá, docela náročné je i AA.
Co jiného tedy ovlivňuje?

Nicméně Tommy zde x příspěvků níže psal, že používá Windows XP, pročež tohohle postupu netřeba;).
Tommywise: Vytvoř si zástupce na plochu - dej pravým - vlastnosti - a do položky Cíl: dej na konec za cestu příponu ,,-dx9" (bez uvozovek), takže to bude vypadat takhle nějak ,,D:/Crysis/Bin64/Crysis.exe -dx9".

Isair: Mimo jiné.
Tommywise: Hrej to v -dx9. Btw, po lodích to bude už jenom hroší. Džungle jak ji znáš už nebude=(
Tak to jsem necekal, ted jsu v casti kde zacina valka a postupuju az k tem lodim, kde mam pak jednu zneskodnit. Uz po pristani, kdy vsichni mezi sebou valci se to zacalo sekat, uz to neni jen neplynule :( U tech lodi je to pak jeste horsi. Musel jsem dat uz skoro polovinu nastaveni v detailech na medium :( Zlata dzungle, ta se nesekala a navic uz me to ted ani nebavi, radsi bych celou hru prochazel tou dzungli. To ani nechcu vedet co bude v druhe casi hry

btw: ktere to nastaveni detailu bude nejmin vadit kdyz dam niz a kde to pujde najmin poznat na grafice?
Ano, to je jen jedno z jejích kouzel :) Jinak Avril rulez, její koncert byl ten nejrpofesionálnější, na kterém jsem kdy byl, ale je mi jasný, že mezi většinou mužské populace nemám šanci s tímto názorem uspět.
Oni: ahá ... mně to nepřijde pozérský, jen holt nepřispěješ do obecnýho hodnocení. Na druhou stranu se to vyjádřit procenty dá, kdybyste chtěli, tak můžete :) Ale já to chápu - zezačátku jsem nehodnotil vůbec, ale pak jsem si řekl wotahel.
Walome: mě ses nedotknul, ale on se cítí uražený. jinak já ani on nemáme rádi procentuální hodnocení, proto jej nepoužíváme. někdo to nazývá pozérstvím a já nevím čím ještě, ale nám je to jedno.

Rndr: já mám větší uši ;-)
Surikata: koukám, že jsem se Tvé lasičky dotknul... Tak se tedy ptám.

Jinak já viděl surikatu v zoo a tam vypadala úplně jinak :)

Jinak k té poznámce a džungli a Falloutu - no a? Ono nešlo o tu džungli, samozřejmě, ale tu nudu v ní... jó to třeba Vietcong, to byla jiná džungle.
prasklý džbán nebo rozjeté hovno nebo co to je: "Lasička, liška nebo co to je :) : můžu se zeptat, proč hry nehodnotíš procentuálně ale ve hvězdičkách?"

to je surikata a ano, můžeš...

Říct, že tě na Crysis nebavila džungle, to je asi jako když tě na Falloutu nebaví post-apo...
No mě právě nebavila ani ta džungle a "změna prostředí" mě docela mile překvapila, ale jak říkáš, nic moc... hlavně co si pamatuju, tak se mi to tam trhalo, takže jsem musel stahovat detaily, ale to není chyba hry :)
Walome: Mě čeká poslední mise. Začátek v džungli byl teda lepší a ne tak naboostěný jak ty finální mise. To je samé střílení pod kterým ani nejde mít kontrolu. Nomade, get him down, now! We can't move on! Quickly! Go go. Tse.
Say: okej, zkusim to - někdy bych to měl dohrát, když jsem skončil u finálního bosse...
Tommywise - máš slabý CPU, už to vem jako fakt, protože jinak řešíš problém, kde nemáš šanci najít řešešní. Buď to přetaktuj a nebo si pořiď silnější. Případně si pohraj s nastavením grafiky, občas snížení nějaké položky z high na medium dělá zázraky a nemusí se to tolik projevit na obraze.

Tady se můžeš podívat, co udělá rozdíl 700 MHz u CPU C2D - http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafic ... -intel-i-amd?start=5
Hele třeba mně se Crysis na extra trhá a dvojka funguje v pohodě, teda aspoň mp, kde jsou malý mapy... to záleží kus od kusu... Ale zrovna Crysis je si myslím hodně náročná věc...
Doufam ze je obeccne Crysis narocna na HW jinak si asi tu dvojku nebo jine novejsi hry ani nezahraju :(
Tak ted jsem zjistil ze to nejede uplne hladce ani kdyz vypnu AA a to jeste ze nejdou nastavit extra detaily, to by neslo uz vubec. Ted treba kdyz su v hustem lese kde jsou budovy a vojaci a na druhe strane jen more tak kdyz prudce tocim mysi tak pri prechodu obrazem pres ty budovy to nejede tak plynule jako kdyz mysi prejedu pres more kde zadne predmety nejsou. To by ale prece melo jet uplne hladce s mou sestavou.
BTW: Jinak hra je zatim celkem vpohode, jen se mi nelibi system strelby zpusob zsahovani nepritele a jeho nasledna reakce po zasahu, strasne dlouho trva nez se trefim a to mirim co nepresnej a navic po jedne davce se nepritel ani nepohne a po druhe z niceho nic lezi na zemi, proste toto na me pusobi dost divne a nerealne.
Lasička, liška nebo co to je :) : můžu se zeptat, proč hry nehodnotíš procentuálně ale ve hvězdičkách?
No, u Warheadu to šlo normálně, já měl asi původní Crysis nějaký buglý, protože na střední obtížnost jsem musel i do hlavy vysypat hodně kulek a do těla i zblízka aspoň zásobník a to jsem to hrál dvakrát (ve Warheadu stačila kulka do hlavy a čest) :-)

Možná se pak zkusím ujistit a zkusit kousek znova rozehrát, ale zatím se mi do toho nechce.
Ad výdrž nepřátel - je to spíš příklon k realismu, popravdě řečeno - tlumič má vliv na účinný dostřel zbraní, a zároveň i munice. Tj. na větší vzdálenost je třeba sniperka nebo útočná puška (bez tlumiče), na blízko naopak bohatě postačí pistole s tlumičem (ve smyslu jedna rána do hlavy - ne do kevlarové helmy).

Samozřejmě "příklon k realismu" není ve stylu Flashpointu, ale lepší něco než nic. Ty "haluze" typu plný zásobník když vyčnívá jen hlava jsou zpravidla způsobené střelbou mimo (a možná i záludným překrýváním objektů - tj. zdá se, že je tam přimá viditelnost, ale engine hry to vidí jinak).
Pivo: Staci se kouknout na temer jakekoli video na YT. Zrovna nedavno jsem tam na jedno koukal, kde to bylo pekne videt, ale ted jsem ho nemohl najit. Jako priklad uvedu treba tohle.

Say: A to je AI v Crysis povazovana ze tu jednu z nejlepsich v poslednich letech.:D
marw: Když jsem střílel do hlavy, tak mi jedna rána nestačila a to jsem dával přímé headshoty a na velkou vzdálenost, když vyčnívala jenom hlava z nějaké pozorovací věže, tak jsem vystřílel celý zásobník a nepřítel furt žil, jenom se vždycky trochu škubl. Myslím tím ze samopalu, z brokárny na blízko stačila i ta jedna do těla snad.
Garret: Mám poslední patch, co jsem našel (1.2). Co se teda skriptů a AI týče tak za grafikou těžce zaostávají.
já mám Steam verzi, takže poslední opatchovanou a mám takový pocit, že tam došlo k nějaké AI úpravě - alespoň si nepamatuju, že by se Korejci vrhali k zemi, když po nich začnu střílet na 250m. ale furt mě sere, že ač plavu ve vodě, tak mě vrtulník vysoko nad hlavou naprosto přesně lokalizuje a neutralizuje...
marwel: No právě, to bych u vyšperkované hry jako je Crysis čekal, že zalehnou, nebo se všeci zděšeně rozutečou a skočí za nejbližší šutr, překážku whatever... Místo toho buď stojí na místě, nebo na mě nabíhají a já je oddělávám jak na běžícím páse, nebo pořád lezou do kulometného hnízda, kde jich už leží tak pět mrtvých.
"V houfu jich stojí třeba 5. Jednoho zničím a ze čtyřech zbylých se jeden rozhodne jít někam mimo moji mušku." To mi prijde naopak docela chytre. Vsak ji nechce schytat taky.:-D
Garret: Tam jen ručně nakopíruješ 2 soubory, takže pokud zálohuješ, tak o nic nepřijdeš.

marwel: To sice jo (i když spíš ovlivňuje přesnost řekl bych), ale NPC tě pak hůře hledají, protože ,,neví" odkud střely jdou. A docela tupí jsou... V houfu jich stojí třeba 5. Jednoho zničím a ze čtyřech zbylých se jeden rozhodne jít někam mimo moji mušku. Horší to ale je, když mě odhalí... Stačí tak ty 2-3 střely (pokud nemám obranu na obleku) a jdu ke kytkám. Pořád ale lepší, než rambo přestřelky, kde do sebe šijeme hlava nehlava.
Ve Warheadu je to uz naprosto v pohode. Ono opravdu zalezi na to, kam strilis. Do hlavy staci v klidu jedna rana, do trupu jich je potreba vic. Kazdopadne Crysis je PC hra, takze se pocita s bohatou nadilkou zasahovych bodu. Kdybys strilel primo do trupu, nevydrzi toho tolik (cca tak 4 rany max), ale take muzes trefit ruce a nohy, kde vydrzi vic. Krom toho take pocitej s tim, ze tlumic zasadne ovlivnuje ucinnost zbrane na vetsi vzdalenost.
No já nevím, ale hrát poprvé s nějakým módem, který poupraví akční stránku hry podle mě dost zkreslí hodnocení, pokud to teda budeš hodnotit. Jinak mi osobně taky vadila ta "nesmrtelnost" nepřátel (na střední obtížnost dost vydrželi), ve Warheadu a dvojce už ty přestřelky s lidmi byly celkem lepší.
marwel: Já a rambo styl? To nejde dohromady. Většinou zakempím, dalekohledem obhlídnu lokaci a všecko vystřílím. Největší rambo styl praktukuju maximálně v jeepu=D Jo a jedu to mimojiné s Reality Enhancement módem, tzn. NPC zvládne max. 3 kulky do těla a lehne, popř. začne kulhat nebo zdrhat.
Pokud vim, tak v Crysis se NPC nespawnuji, ale velmi realne je tam AI posle (napriklad vrtulnikem). I kdyz ten vrtulnik se nekde spawnout musi to je fakt.:D Jo musis si davat pozor aby neprivolali posily (coz je mimochodem nadlidsky vykon pokud to hrajes jako klasickou akcni hru). A IMO to neni na Delta obtiznost dvakrat zabavne - nelze si dostatecne vyhrat s oblekem. Realisticka je myslim slusny kompromis mezi obtiznosti a zabavou pri hrani rambo stylem.
Bodkin: To kdybych věděl. Každý o tom mluví, lezou z toho další díly... Asi zvědavost. A slušná moddovatelnost. Kdo by to byl řekl, že to na svém notebooku dokážu rozjet někde mezi high a ultra nastavením! A můžu si nechat zdát o inventáři a nějakém vývojovém stromu=D Koneckonců oddech od neustále opakujícího fantasy (opravdu nevím, kdy to Divinity 2 dojedu) mi taky prospěje.

Jen tak pro zajímavost. Za jak dlouho jste schopni se na nejvyšší (delta) obtížnosti dostat k tankům? Pořád se nemůžu zbavit toho pocitu, že na mě v každém skrytém rohu (a že jich tam sakra je) bude číhat nějaký zajímavý item/quest=D A furt nic... A přitom se k tomu to úžasné prostředí doslovně nabízí! Takže mi tam čítač zatím ukazuje něco přes 3 hodiny. To bude asi dost, že?

Garret: V tom případě budeš rád za věčnou a nikdy nezrazující modderskou skupinu. Než jsem byl spokojený s tím, co na mě obraz vyplivl a částečně i to co hraju, asi 3 večery jsem se v tom rýpal. A vyplatilo se. Kromě spawnujících ťongů mě to celkem baví. Teda baví mě pohyb v džungli. Podprůměr to rozhodně nebude.
...aby mohl napsat extrémně dlouhý komentář o tom, jak je ta hra na hovno. já ji dneska rozehrál potřetí a jsem z ní unešený jako tenkrát před 4mi lety...
Já chci RPG na CryEngine!!

Tečou mi tu sliny z té grafiky... A to stereotypní střílení mi začíná lézt krkem. Kochám se okolím a furt se tam spawnují NPC=/
Mene viditelne a rusive rozhodne je, ale fakt je, ze s AA objekty trochu ztraci na hloubce a napriklad nepratele mohou byt v kritickych situacich hure viditelni. To je priklad treba Crysis 2, ktery je alespon pro me s AA dost tezko hratelny. Co jsem nekde cetl, tak on pouziva na nizsi nastaveni takovy chaby anti-aliasing, ktery sice neni prilis narocny na HW, ale take neni dvakrat pekny.
Podle mého názoru je mnohem méně viditelné a rušivé to mírné rozmazání, než když je tam ostrý zub :)
Tak ten clanek jasne dava za pravdu Sayovi. Pri vyplem AA se tvar objektu deformuje, pri zaplem AA se zase objekt v podstate vpiji do pozadi - pridava se dalsi barva mezi obe vychozi (v siri jednoho pixelu), ktera je kombinaci vychozich. Logicky se da snadno vyvodit, ze je pak obraz mene ostry. Pak jeste zalezi na pouzitem monitoru a rozliseni (velikost pixelu).

btw. Je tam na zacatku take mala poznamka o fps. Cim vyssi rozliseni, tim vetsi naroky na fps pro plynuly obraz. Sayovi nizke fps nevadi, hraje na notebooku, ale kdo hraje ve fullHD, nebude s 30fps spokojeny. Nehlede na to, ze je to citit v ruce.

Jinak dobry clanek. Skoda, ze chybi ta treti cast, kde by vysvetlil jednotlive technologie, ktere se dnes pouzivaji.
Souhlasím s tím že mnoho nových super grafických efektů je hnus, vévodí tomu blur.. ale proti AA nic nemám..
say: "AA a motion blur jsou především jedny z nejhnusnějších ,,vymožeností" grafiky..." "Dyť je to příšerné" + uvozovky pro slovo "lepší", aby to vyznělo, že AA je prostě horší škaredší a jenom žere FPS. A navíc v milionu příspěvků plácáš o ostrosti, na kterou AA nemá vliv.

Ty jsi to prostě na minutu vyzkoušel, pak jsi zjistil, že ti to žere FPS a vymyslels sis spoustu číčovin, které nejsou pravda, aby sis mohl obhájit, že je to horší efekt. A ta bolest očí....tu sis nejspíše vsugeroval, u některých lidí to tak bývá, že když si furt namlouvají, že je budou bolet oči, tak je fakt bolí....