Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Crysis mě zklamalo po všech stránkách. Nejprve jsem byl docela mile překvapen originálními nápady - především využití obleku, různá interakce s prostředím jako ustřelování stromů, různé nastavování zbraní...
Grafika nebyla špatná, místy pěkné detaily a podobně, ale celkově nic extra - ale to možná bude jen nějakými středními až vysokými detaily, které mi počítač zvládnul.
Problém největší však po čase nastal s hratelností. Stále se opakující mise založené na úkolu dostat se z bodu A do bodu B.
Nakonec jsem hodně misí dělal tak, že jsem sprintem proběhnul mezi stromy a letícími kulkami nepřátel a bylo hotovo.
Po čase do toho přišly jakési příšery a hra dostala jiný rozměr - pro mě ještě horší. Nakonec mě Crysis přestalo bavit natolik, že jsem to zvdal a nic mě nelákalo pokračovat v hraní.

Pro: Nanoobleku, zajímavá grafika.

Proti: Nepoutavé opakující se a nudné úkoly, nezáživná hratelnost, příšery.

+8 +15 −7
  • PC 90
Pro mě osobně příjemné překvapení, protože vyhypovaný hry mě automaticky odrazují. Každopádně považuji Crysis za hru, která stojí (prozatím) na vrcholu vývojového řetězce žánru FPS. A určitě to není jen kvuli vizuální stránce.

Pro: Audiovizuální stránka, správně béčkový příběh, macho postavy, nelinearita, neustálá proměna herního stylu, nanosuit, fyzika

Proti: HW nároky, průměrná AI, některé levely ke konci hry

+7 +13 −6
  • PC 95
Jedna z mála věcí, u které se mi huba otevřela dokořán neskonalým údivem. Finální řež byla epická a bloudění mimozemským komplexem byl jeden z největších herních zážitků. Kdykoliv zahraju velice rád znovu. Jen mi občas vadila přílišná odolnost protivníků a sem tam nějaký ten bug. Asi nejlepší, co se mi kdy v Crysis podařilo spatřit a dokonce si to i nahrát bylo, když jsem likvidoval korejskou základnu a nad ní sestřelil vrtulník. Vrtule se ulomila a dopadla o kus vedle, než vrak vrtulníku. Bug spočíval v tom, že se nepřestala točit :-) a vzhledem k tomu, že při dopadu zabila dva korejské vojáky, ji ostatní považovali za nepřítele. No a jak se tam tak vesele točila a ostatní vojáci do ní stříleli, tak ti, co se přiblížili moc blízko pocítili sílu rotoru na vlastní kůži :-) Asi si dokážete představit ten výbuch smíchu.
+7 +12 −5
  • PC 95
Crysis je pro mě bezkonkurenční střílečka ve svém žánru. Potěšila mě hlavně svou rozmanitostí, extrémně zábavnou hratelností a hlavně naprosto dechberoucím příběhem. Ten je založen an objevu prastaré mimozemské civilizace zvané Seph a lidé jsou samozřejmě ti slabší. Po porážce Severokorejců, kteří ostrov s obří mimozemskou lodí ukrytou ve skále, vás čeká mnohem tvrdší boj proti mimozemským strojům. Zbraní je tu velká spousta a každá má své specifické uplatnění v boji ať už proti šikmookým nebo proti emzákům. Lokace jsou rovněž pohled pro Boha, pár prvních misí jste sice v džungli, ale ta v podání Cryteku nevypada ani stejne, vzdycky je tu neco co vas potesi. Úkoly jsou zábavné a to jak hlavní tak i vedlejší. Hudba krásně podtrhuje děj a vtahovala mě do něj přímo obrovským vírem. Grafické zpracování je excelentní a fyzikální zákony fungují, jak mají. Nejkrásnější je voda a oheň.:) Příběhově je hra také protkána an vynikající úrovni, ale konec se mi zdál trochu useknutý, protože jste se ani pořádně nedozvěděli, jak to dopadlo a mohli jste si pouze domýšlet. Multiplayer na mě udělal také velký dojem, hlavně kvůli módu Power Struggle kde se proti sobě staví americká a korejská armáda. Dalším plusem je nanooblek. Ten poskytuje dovednosti jako neviditelnost, nadpřirozenou sílu či extrémní rychlost. O velkolepé momenty tu také není nouze, nejlepší podle mě byl pád korejského křižníku. A potom se mi velmi líbí vozidla. Kromě klasického džípu s kulometem můžete ukrást i helikoptéru, nějakou loďku a jedna mise je dokonce věnovaná pilotováním VTOLu, stíhače s vertikálním přistáním. Tanky jsou rovněž jedna velká síla. Začnete pouze s útočnou puškou, pistolkou a se svým nanooblekem, a končíte takovými kousky jako Gaussova puška, taktický kanón nebo mimozemské zbraně. Na crysis nemám žádné výtky a možná jsem jediný, ale nestydím se za to. Měl by to povinně vyzkoušet každý milovník FPS! Nedávám 100% z důvodu, že každá hra může být vždycky o něco lepší, a i když crysis už lepší být asi nemůže, myslím že si čestně zaslouží plných 95%

Pro: Zbraně, nanooblek, prostředí, AI nepřátel, vozidla

Proti: -

+7 +9 −2
  • PC --
Vývojaři udělali graficky (na dnešní dobu) dokonalou hru... a to je na hře asi tak všechno zajímavé. Hra mě vůbec nechytla. O čem to jen bylo? Vůbec nevím, pořád jsem chodil po džungli a 90% času strávil neviditelnej, aby mě nepřátelé neodhalili (těžko se schovává rojnici korejců v úzkém kaňonu se semtam nějakou dírou a stromem). Hra mě dost rychle omrzela, ale kdybych to nehrál, o nic bych nepřišel.

Prostě hra na kterou ještě dneska hodně lidí nemá dost silnej HW a nic jinýho, kvůli čemu bych si to někdo měl určitě zahrát, hra nenabízí. Vůbec se nízké prodejnosti nedivím, rozhdoně za to nemůžou piráti, prostě hru, která vám pojede s pekelně nízkým FPS a má stupidní příběh, nikdo nechce...

Pro: Grafika, fyzika

Proti: Příběh, levely, nuda a všechno ostatní...

+6 +14 −8
  • PC 50
S velkým očekáváním jsem začal tuto hru hrát a s velkým zklamáním a znechucením jsem ji dohrál. Popravdě se snažím přijít na to, jak mohla tato hra dostávat v průměru devadesátková hodnocení po celém světě.

Řeknu to natvrdo, jediné, co tuto hru odděluje od odpadu je její grafika. Sice jsem to nemohl posoudit doma, protože na střední detaily je hra podobná Far Cry, jenom se to hejbe všechno tak nějak pomaleji, ale u různých lidí můžu opravdu říct, že grafika byla (a možná pořád je) naprostá špička.

Bohužel, co se hratelnosti týče, je to katastrofa. Jako první se pozastavím u umělé inteligence (resp. neumělé neinteligenci, jelikož pochybuji, že nad tím někdo strávil alespoň hodinu času). Takhle tupé enemáky jsem dlouho neviděl a pro CryTek to může být ostuda, protože ve Far Cry byla AI mnohem lepší. S tím souvisí nudné souboje, kde je nejjednoduší se někde zakempit a kosit jednoho, před hlaveň nabíhajícího Korejce, za druhým. Upravování zbraní je zbytečné, nikdy si nepomůžete. Nejhorší jsou snad tlumiče. Pokud si ho nasadíte na zbraň a snažíte se někoho zabít, je to většinou tak na tři zásobníky, pokud se netrefíte do hlavy... Každopádně Korejcům asi moc nevadí, když se do nich střílí, většinou tupě stojí na místě a otáčí se na různé strany, místo aby se schovali.

V nano obleku taky moc kladů nevidím, většinou jsem používal maximální obranu, ostatní schopnosti mi byly k ničemu, jelikož mě enemáci viděli na kilometry daleko. Později jsem utíkal s rychlostí z boje, jelikož už byly nesnesitelně nudné a dlouhé.

Příběh je jak vyšitý z nějakého trapného béčka s Van Dammem nebo Lundgrenem.

Člověk by čekal, že od druhé půlky hry se situace zlepší a když ne to, tak alespoň mise v tanku nebo ve stíhačce, nakonec jsem doufal, že aspoň v misi na lodi najdu něco nového nebo kulervoucího, ale je to pořád stejná nuda. Na chvilku může zabavit mise v mimozemské lodi nebo házení si s želvama nebo půlení palem, ale kvůli takový kravinám přece hry nehrajem.

Mám-li to shrnout, Crysis je podprůměrná (tupá) střílečka v pěkném prostředí a vynikající grafikou. Pro mě zklamání jak prase.

Pro: Grafika, prostředí

Proti: Hratelnost, boje, inteligence enemáků, krom maličkostí nic nového

+6 +27 −21
  • PC 70
Hru jsem hrál až před pár měsíci, tedy deset let po vydání. Za tu dobu zestárla víc, než bych čekal. Graficky vypadá pořád dobře, ale hratelnost je nakonec až příliš koridorová, filmově pojatý příběh nakonec také zůstal za očekáváním. Není to špatné, ale na to, jaký to mělo kolem sebe buzz, jde o lehké zklamání.
+5 +9 −4
  • PC 80
Vynikající hra s (možná bohužel) dokonalou grafikou která dojela na spatně provedený launch, a paradoxně tu grafiku. Ta se totiž v době vydání hýbala pouze na úplně nejrychlejších grafikách, a v extrémním nastavení se to nedalo na ničem hrát ani téměř rok po vydání. Neslýchané, běžné snad jen v dobách softwarového renderingu. 
Nelíbil se mi závěr. Popisována je původní hra z roku 2007, nevím proč tu mají hry a jejch remaky stejnou kartu.

Pro: Nexgen grafika, slušný příběh, výborná destrukce prostředí a gunplay

Proti: HW nároky a konec hry

+3 +5 −2
  • PC 95
Nevím, jak moc hře uškodil hype, jelikož jsem ji až do vydání nesledoval. No a příjemně překvapila. Příběh se mi líbil. Pravda, klišé to bylo, ale způsob, jakým byl příběh podáván bych se nebál přirovnat třeba k Mafii. O grafice a fyzice ani nemluvě. Hra je také vstřícná ke stylu hráče a všechny blbůstky v obleku došly svému využití. Pro mě jasná hra roku 2007.

Pro: Atmosféra, grafika, malý počet hluchých míst

Proti: povrchní děj (příběh, postavy,...)

+2 +9 −7
  • PC 95
To byl podzim 2007: Gears of War, Kane s Lynchem, Call of Duty 4, ale pro me byl vitez Crysis. Nevim kdy jindy nejaka hra takovymto zpusobem technicky predcila vsechny ostatni. Ted je to pres pul roku, a na PC neni hry s lepsi grafikou (uvidime ceho se dockame ve Far Cry2..) Ale samozrejme to neni jen o grafice, na Crysis me necekane dostal i pribeh a velice rozmanita hratelnost.

Pro: necekane pribeh, GRAFIKA, atmosfera, rozmanitost

Proti: chapu nasranost majitelu slabsiho zeleza v dobe vydani hry..

+1 +11 −10
  • PC 80
2017-06-19
Tak todle šlo rychle. Ještě včera (dneska) jsem kompletně nastavil klávesy. Už v tom mám praxi. Ale vlastně jsem tomu obětoval první hodinu hry. Novinkou je asi Customization Menu pod M4-kou, kterou kombinuju s čísly na druhé ruce. Když používám obě hemisféry, tak dokážu rychleji změnit příslušenství na zbrani, aniž bych si zavařil mozek. Pro změnu schopností poprvý využívám Quick Menu, proto jsem si ho dal na rychle dostupný Q, a světe div se, vážně to trhnutí myší funguje. Mapa s info – jasnej Tabulátor, optika se nakonec vešla pod něj (Caps). Zase tu máme plížení, který bylo nepochopitelně pod Y. e-F tradičně rate-of-fire (jednotlivá střelba má krásnej zvuk), výklony X – C, V night vision. Vubec se nerozhoduju, jestli dám sprint pod mezerník, skok na Alt, nebo naopak. U HL2 jsem to asi přehodil kvuli ruční brzdě, tady si pedály u vozidla mužu nastavit zvlášt. Stejně jsem dal jako boost Shift, respektive to neměnil, což se nakonec ocvědčilo při řízení kluzáku, protože jsem pořád musel držet Alt, abych nešel dolu, a to bych měl jinak z ruky! Uder mám na kolečku dopředu (Crysis 2, Aliens Colonial Marines), velmi intuitivní. Tam, kde není pod uderem zároven blok (AVP 2010), se jeví uder dokonce lepší pod kolečem než pod Q. Někdy si řikám, že klávesnici s myší navrhovali na hraní her!

Co mě zaujalo: Všichni už maj na sobě ty superobleky. Prophet nejsem já, takže to pravděpodobně nepřežiju. Má to hezký animačky, takže doufám, že to v tomhle ohledu splní očekávání. Jinak grafika, tváře postav omlouvá jenom to, že je to z roku 2007. Vypadá jako lepší Far Cry, kterej mě nikdy nebavil, protože se celej odehrává v nějaký trapný džungli, a proto jsem se týdle hře i tolik vyhýbal. Přemluvila mě až recenze na Tiscali, kde psali, že závěrečná třetina připomíná atmosferou souboj s tripody z HL2.

Hraju to na super hard. Obtížnost vám nabízí milé bonusy a potěšila mě i možnost si ji snížit během hry – pak není co řešit.

To je vážně korejskej Hammer? Nevěděl jsem, jak přepnout na pozici střelce, ale je to jednoduchý – ruzný sedačky v autě jsou na číslech místo zbraní. Prostě geniální.
Vážně pomalu vybouchne celej Jeep, když střelím do kanistru s naftou? Ale vypadá to aspon efektně. Jedno utržený kolo jsem našel až vzadu v lese.

Tak jsem přejel svýho prvního Korejce (když házel granát). Co ted vyzkoušet lod? Enter the vehicle. Na tý volnosti pohybu něco je. Možná tomu dám i 80%. Dvojka mi ale přijde lepší, kde právě akce místy přerustala do tý filmový atmosféry.

Ty vole, ta voda! Poprvý v životě se kochám přírodou. Musím si stáhnout Crysis 3 a přetaktovat PC. Číst si, jak se jim tehdy tadle hra trhala škubala na nějakým krámu se dvěma grafikama a pouze s 2GB RAM paměti v rozlišení 1240x1024, je legrační. Mám to na Full HD a o ničem nevím. A to mám na pozadí puštěný dva filmy a jinou hru (později jsem vypnul stíny).

To je tak těžký trefit jednoho Korejce 50-kou z jedoucího člunu? Osobně jsem čekal, že ten dvojdomek s přístřeškem zbořím s takovým dělem daleko rychleji! Nebo že když najedu člunem do mola, tak se zbortí. Asi potřebuju větší kalibr/lod.
Tak to není vyloženě džungle, připomíná to spíš moji zahradu! Už chápu, proč příběh zasadili do zalesněnýho prostředí, protože tam jde krásně demonstrovat destrukční model listí.

Proč tank vydrží tři rány z raketomutu, je mi záhadou. A nezáleží, kam ho trefíte. Ostuda! Helikoptera s výsadkem se povedla. Dostal jsem je napoprvý všechny granátem a pak je ještě pokropil dávkou ze samopalu. Místy mi to připomíná i Project IGI 2 (tam v Číně).
Takhle si představuju odpalovat bomby. M1 položím, M2 přepnu joystick, M1 odpálím. Jako v OFDR!

Už jste sundali helikopteru granátometem? Divím se, že to jde. Výbuchy se taky celkem povedly.

2017-06-21
Tvl, když stojím na kamínku, tak si nelehne. Kolikrát mě takhle zabily. Jsem v chrámu a patrně se do tý hry snažili narvat uplně všechno. Patrně tendle Matrix byl základem celý hry a Korejci jen taková omáčka kolem. Moc mi to k sobě nejde, ačkoli jsem ten typ, co dává přednost sci-fi před dokumentem z National Geographic. V tom stavu beztíže to bylo vyloženě unavný. Střílet mutaci vetřelce a predátorem ve vývojovým stádiu pulce mi taky nepřišlo dvakrát zábavný. O napětí se nedalo mluvit. Těšil jsem se ven. A hlavně mi docházela munice – zbyly mi tři náboje do pistole.

Blast open the hatch, hurry! Drž hubu, ty šikmovoká štětko! Dvojku jsem neměl problém dohrát. Tady mě některý pasáže, zvláš po zvratu s mimozemštany, vyloženě serou! Je to překombinovaný. Směs všeho možnýho. Větší duraz na taktickou stránku, ubrat hi-technologií, a byl by z toho pěknej Operation Flashpoint.
Jsem to dohrál? To je celý? Kde jsou ty famozní bitvy s tripody? Vždyt jsme na ostrově neudělali ani jednoho, byl to jeden velkej utěk!
Verdikt: Rozhodně lepší než MW, ale na zadek jsem si z toho taky nesedl. Prostě celkem zábavná střílečka s poutavým příběhem a prvky stealth. Líbila se zejména uroven umělé reality, kdy šlo rozstřílet prakticky všechno, nebo využívat terén jako ukryt. Rychlost střel a jejich účinný dostřel byly přehnaně zredukovány. Vadila mi velká výdrž nepřátel, jejichž kevlar běžně spolykal pul zásobníku z kalašnikova (5,45x39) a účinný byly až zápalný střely. Velký plus má doslova revoluční zpusob, jakým jste si mohli přidat na zbran ruzné příslušenství. Samy zbraně dobře zpracované, dobrý výběr, autentickej zvuk. Výhodou emzáku v druhé polovině hry bylo, že jste se nemuseli krýt, změnili zpusob boje, a mělo to taky něco do sebe. Starship Troopers to ale ani zdaleka nepřekonalo. Myslim, že na podobný motivy vznikl i film Battleship, kterej by se taky mohl dočkat nějakého herního zpracování.

- Im marine. I walking on the water, if I have to
- If you want guarantees, buy a toaster
+1 +6 −5
  • PC 35
PRO NECHAPAVE A FANOUSKY NECIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedna z nejhorsich her co sem kdy hral,prekona leda Bad Boys II.Crysis je vazne Kryziz jak cyp,hodne velka krize:).Hodne tupa fpska,ketra sazi na grafiku,ale to je vazne vse co to hra ma.Neuveritelny hype tuto hru vynesl hodne vysoko.Hra delana proto,aby si lide koupili novy komp nic v tom nehledejte.Sprosty klon Far Cry kteremu nesaha ani po kotniky.V tak nove hre sem necekal tak tupou AI - fak nevidane co obcas vyvadela:).EA kapitola sama pro sebe.Melo to vubec nake zasahove zony?Korejci z metru naparim do hlavy cely zasobnik a jakoby nic.Cena?Se nedivim ze se to neprodava kdyz je to tak drahe,hra spatna a MP nestoji za nic.A este to svedou na piratstvi - fajn!:D.Pribeh vymysleny hodne jednoduchym chlapcem.Hra se snazi pusobit monstrozne,ale pokud jste proziravi:)....nano suit...celkem dobry napad ale v praxi?Naco kdyz mate pratelskou AI a malo kdo se trefi,navic to chtelo dopilovat.Vyhlasili ze po tak narocnem projektu uz zanevreli na PC platformu....zanedlouho oznamily ze 2jka bude na PC,drzi slovo kuci....Kolo u emzaku doma hodne trapne,plavani v plodove vode?:DStejne byli vsichni uplaceni aby se jednak kupovala hra a druhak hardware a vsichni na tom vydelali,aspon zcasti:).Postavy nudne,trapne hlasky,tak trochu banda macho typku s "mega" hlaskama na vylete do prirody.Zbrane?Heh od nepratel strasne a nicem,do te sve flinty ktera byla relativne ok(narozdil od toho ostatniho povlu) nemate porad naboje takze si ji ani neuzijete.Hudba zadna,fakt nejvetsi trapnost vsech dob.Abych nezapomel grafika celkem sla:),a parada ze pistolkou zkacite velke stromky a dalsi bugy v cele hre,proste kvalitka na 9/10 mozna spis od spodu:).Dycky kdyz si na tuto fantasmagorii jen vzpomenu je mi blbe a je mi lito herni komunito a urazku hram jako takovym,timto chci za Crysis udelat tecku v mem zivote a uz o ni neslyse:).Prislovi vejdi a neuskod se nekonalo.....Cloveku to jen pritizi,je mi to lito.....omlouvam se dotcenym fandum kteri i pres upozorneni nedbali varovani,je to ciste muj nazor takze kamenovani se zdrzte diky,sbohem Crize ;o).Snad trufnu nejvetsi pocet minusek:D

Pro: grafika,ta ale nic nezachranuje a ujizdet si na takove prasarne a vyznavat jen grafiku je na navstevu u pana Chocholouska

Proti: hra......AI,pribeh,vseobecna demence,hype,reklamni hnus,emzaci komplexne,ostatni......

-13 +21 −34
  • PC 100
Nez hra vysla tak sem si ji v hlave oznacoval jako blbost, a to porad do te doby nez sem si ji zkusil a samozrejme dohral. Neverim jeste do ted (Far Cry jsem dohral az ted po Crysis, a rikam ze Far Cry je oproti tomu slabota) jak ta hra byla uzasna. Prvni pulka docela nuda...nuda...Ale pak jak se vleze do ty hory, no proste bomba, od ty doby se mi ta hra vysplahala rychle na hodnoceni 100%. Sice hra par chyb (hlavne inteligence nepratel - no hruza) a bugu, ale kdo ji nehral jakoby nezil :) .

Pro: Grafika, engine, moznosti (oblek :D ), zvuky (dabing), ceske titulky v zakladu,

Proti: Inteligence protivniku, mala volnost pohybu, narocnost na PC, mozna trochu i hudba, par chyb a bugu.

-16 +4 −20
  • PC 80
Vynikající hra s (možná bohužel) dokonalou grafikou která dojela na spatně provedený launch, a paradoxně tu grafiku. Ta se totiž v době vydání hýbala pouze na uplně nejrychlejších grafikách, a v extrémním nastavení se to nedalo na ničem hrát ani téměř rok po vydání. Neslýchané, běžné snad jen v dobách softwarového renderingu.
-17 +4 −21