@ZephyrCZ (08.12.2020 13:35): Já si dělal srandu, RDR2 je extrém. Zase vypadá fantasticky i na nižší nastavení. C77 podle těch grafů vypadá asi míň náročně, než RDR2 (myšleno bez RT), jen je otázka, jak moc to tu grafiku zdegraduje na nižší nastavení.
Diskuze
Svojí 1070 na tom asi uvařím. Ale zkusím to poštelovat na QHD. Bylo by super, kdybych kvůli C2077 nemusel ještě ten nový hardware kupovat.
@BINGMAN (08.12.2020 10:49): Když si tam vybereš ženu, tak o ní nebudou mluvit jako SHE/HER a obráceně ?
@Naginata (08.12.2020 13:33): Že to vypadá jako futuristický GTA se sci-fi texturou mě sralo už prvního traileru, já pořád čekám že tam bude dost nočních muh immersion momentů, protože mám cyberpunk zafixovanej kolem Deus Ex.
@Bursoft (08.12.2020 13:32): Neříkám že mám high-end, navíc bohové mi ho nechtějí dopřát. Ale zatím, proto jsem psal že se jedná o hry které jsem hrál, mi vše jelo jako z praku. RDR2 bych koupil, ale bál jsem se, že ho nestihnu dát než vyjde Cyberpunk. Takže musí počkat... :)
Já jsem pořád kolem téhle hry skeptický, z těch previews to vypadalo více jako futuristické GTA než Blade Runner/Ghost in the Shell hra. CD Project je jeden z mála Západních vývojářů kterým jsem pořád věřím, ale ten dlouhý vývojový proces a okolnosti mi přijdou velmi podezřelé, dávám tomu ale mnohem větší naděje než Bloodlines 2.
@PERKman (08.12.2020 12:27): Více buzzwords do tohohle příspěvku dát nešlo? :D
@PERKman (08.12.2020 12:27): Více buzzwords do tohohle příspěvku dát nešlo? :D
@ZephyrCZ (08.12.2020 13:05): Zkus Red Dead Redemption 2 na 1440p na Ultra nastavení, to ti hned dojde, že tvá karta byla ořezávátko už minulej rok a to ta hra nemá žádný raytracing :D
Jako v Alze na mě čeká RTX 3060 Ti, tak nějak už jsem se rozhodl, že tu objednávku zruším, ale zase testnout ten C77 (mám jenom FHD zobrazovadla teď, takže vypadá, že kolem 60 FPS to na ultra dám případně) a potom ji poslat do světa dál mě taky trochu láká :D
Jako v Alze na mě čeká RTX 3060 Ti, tak nějak už jsem se rozhodl, že tu objednávku zruším, ale zase testnout ten C77 (mám jenom FHD zobrazovadla teď, takže vypadá, že kolem 60 FPS to na ultra dám případně) a potom ji poslat do světa dál mě taky trochu láká :D
@Tarhiel (08.12.2020 13:22): Jo, pochopil jsem, v pohodě.
No, bude to veselé, sledovat, jak nám ta hra poběží. Určitě si každý najde to své nastavení, kdy bude spokojený s plynulostí, odezvou i grafickým nastavením, ale ve většině případů asi půjde vždy o určitý druh kompromisu... :)
No, bude to veselé, sledovat, jak nám ta hra poběží. Určitě si každý najde to své nastavení, kdy bude spokojený s plynulostí, odezvou i grafickým nastavením, ale ve většině případů asi půjde vždy o určitý druh kompromisu... :)
@ZephyrCZ (08.12.2020 13:05): Sorry, tento môj post mal byť rekaciou na Tvoj, som sa preklikol.,
@pajmič (08.12.2020 12:54): Ja myslim ze na tech vykonejsich modelech konzoli minule generace to zadna velka tragedie nebude. Na tech zakladnich to asi bude horsi.
@Tarhiel (08.12.2020 13:01): Mňa zasa štve, že moja karta, i keď by mala zvládnuť Raytracing, tak to väčšinou na plné detaily nedáva na viac než 55FPS (bez neho ide jak delo), čo ma žerie, lebo aj kvôli tomu som do nej zainvestoval, aby aj toto zvládla - holt, prvá generácia...
@pajmič (08.12.2020 12:54): tušil jsem to a holt si zaplatím za hru dvakrát. Teď na PC a s next gen patchem na PS5. Co už. :D
@Tarhiel (08.12.2020 13:01): No, já budu muset snižovat na FullHD, pokud budu chtít mít s RX 5700 XT ultra detaily, nebo si nechat 1440p, ale jít dolů s detaily, což je pro mě méně přijatelné. Zatím jsem mohl hrát každou hru v 1440p na ultra nastavení (co jsem zkoušel), takže CP2077 je titul, který z mé sestavy dělá ořezávátko, tak nějak jsem to ale čekal...
@ZephyrCZ (08.12.2020 12:58): Damn, toho som sa presne obával :/
Takže na raytracing (so zapnutým DLSS, samzorejme) si zrejme môžem nechať zájsť chuť, ak chcem stabilných 60FPS.
Takže na raytracing (so zapnutým DLSS, samzorejme) si zrejme môžem nechať zájsť chuť, ak chcem stabilných 60FPS.
https://www.tomshardware.com/news/cyberpunk-2077-performance-preview
Tak na Ultra ve vysokém rozlišení si hru asi příliš lidí nezahraje... Raytracing je u Radeonů pro jistotu nedostupný, u GeForce bude potřeba na Ultra HD rozlišení, ultra detaily a ultra nastavení Raytracingu RTX 3090 pro FullHD a cca 45 fps. GTX 1060 na ultra detaily ve FulHD dává sotva 25 fps.
Je vidět, že tabulka doporučených konfigurací od CD Project Red cílila na 30 fps. Kdo chce vyšší detaily a minimálně 60 fps, musí mít HW zcela jinde než je doporučená konfigurace...
Tak na Ultra ve vysokém rozlišení si hru asi příliš lidí nezahraje... Raytracing je u Radeonů pro jistotu nedostupný, u GeForce bude potřeba na Ultra HD rozlišení, ultra detaily a ultra nastavení Raytracingu RTX 3090 pro FullHD a cca 45 fps. GTX 1060 na ultra detaily ve FulHD dává sotva 25 fps.
Je vidět, že tabulka doporučených konfigurací od CD Project Red cílila na 30 fps. Kdo chce vyšší detaily a minimálně 60 fps, musí mít HW zcela jinde než je doporučená konfigurace...
Já doufám že to na PS5 pojede pěkně, ale netuším co mám čekat. Desktop bude ale vždycky první.
Doposud ani jedna recenze konzolový verze. To určitě značí ultimátní verzi hry. Už se nemůžu dočkat na tu blaženou litanii kolegů konzolistů :)
Ty nejsi Machová, ty Jsi Mach? Ty nejsi Vlasta, ty jsi Vlasta :-DD
To se dalo čekat, že tu bude tak toxická diskuze. :)
Člověk tu napíše, že mu něco přijde vtipné, a hned začne jeden házet k nenaviděčům trans a druhý ho nepřímo označovat na incela. Lol.
Připadáte si mocní, když na sebe takhle štěkáte? Zvětšuje se vám genitál? :)
Člověk tu napíše, že mu něco přijde vtipné, a hned začne jeden házet k nenaviděčům trans a druhý ho nepřímo označovat na incela. Lol.
Připadáte si mocní, když na sebe takhle štěkáte? Zvětšuje se vám genitál? :)
@Charllize (08.12.2020 12:37): Na výbor seru, spíš mi to hezky hřeje prdel jak to všechno hezky do sebe zapadá :)
@PERKman (08.12.2020 12:27): jo jo. a zapis si je, a posli na ustredni vybor :D
@orromis (08.12.2020 08:59): Tady bych řekl, že to nepochopení je oboustrané.
@Phoenix (08.12.2020 12:07): No me napadlo ze si ovlivnenej 90-kama :) Stejne jako Vavra. No a prave od nej sem si nedavno vzpomnel na skvelou kritiku cenzury na facebooku (a jeho petici podepsal). Jo rika spoustu konkretnich veci: ze sit banujou random typci az prilis jednostranne zamereny (humanitne), ze AI nefunguje dost dobre protoze zamenuje cukr za koks. Dulezity ale je, ze to dotah az ke zdroji. Sofistikovane znejici typci cenzurujou blbce, protoze takovejhle diskurz je pro ne uz nepripustnej. Problem je, ze ty blbce timhle jeste vic zfanatizujes a co je dulezitejsi jejich nazory neodrazi ten diskurz (jak si mysli sofistikovany typci), ale jejich konkretni realita. Plus, minus. Vlastne jsem byl dost preklvapenej s cim se to Vavra ve vlozich Jamy pekel vytasil.
Uz jsem ti odpovedel. Verim, ze tvurce svy divaky vychovava a proto k nim vlastne musi pristupovat tak ze nevi co si maj myslet. Proto jeho uspech nema byt relevantni jen nakupem, ale i ideologii - formalne. Zodpovidat by se za to mel v celospolecenske diskuzi. Fakt bych ocenil od korporátu nebo od firemni kultury obecne min taktizovani a vic uprimnosti v projevu. Neni to nemozny.
Jenom pro jistotu abysme se neposrali. V tom o cem se bavime odkazuju na tvoje: "Dotyčná osoba neříká "máte tam takové a takové bugy, nešikovné GUI, chybně přeložené termíny či logické nekonsistence". Dotyčná osoba říká "hra nereflektuje mé ideologické vidění světa".
Navíc se pořád zapomíná na to, že umělecká díla nereflektují realitu ve slova smyslu jejího věrného odrazu (s výjimkou dokumentů). Takže jakékoli debaty typu málo žen, mužů, černochů či fialových mimozemšťanů jsou principiálně nesmyslné."
U ty techniky - ideologie se da taky stejne takhle formalizovat jako jak ma vypadat hra, tak ma vypadat idea - cili uspel autor s tim co se snazi sdelit? Takze v podstate s tebou nesouhlasim jenom u toho ze tyhle diskuze jsou "principialne nesmyslne", protoze nejsou. Da se o nich mluvit stejně jako o cemkoli jinym. Jen spravnym jazykem. S tou objektivni realita ma mit nad subjektivni s tebou souhlasim (sorry, ze zjednodusuju).
Uz jsem ti odpovedel. Verim, ze tvurce svy divaky vychovava a proto k nim vlastne musi pristupovat tak ze nevi co si maj myslet. Proto jeho uspech nema byt relevantni jen nakupem, ale i ideologii - formalne. Zodpovidat by se za to mel v celospolecenske diskuzi. Fakt bych ocenil od korporátu nebo od firemni kultury obecne min taktizovani a vic uprimnosti v projevu. Neni to nemozny.
Jenom pro jistotu abysme se neposrali. V tom o cem se bavime odkazuju na tvoje: "Dotyčná osoba neříká "máte tam takové a takové bugy, nešikovné GUI, chybně přeložené termíny či logické nekonsistence". Dotyčná osoba říká "hra nereflektuje mé ideologické vidění světa".
Navíc se pořád zapomíná na to, že umělecká díla nereflektují realitu ve slova smyslu jejího věrného odrazu (s výjimkou dokumentů). Takže jakékoli debaty typu málo žen, mužů, černochů či fialových mimozemšťanů jsou principiálně nesmyslné."
U ty techniky - ideologie se da taky stejne takhle formalizovat jako jak ma vypadat hra, tak ma vypadat idea - cili uspel autor s tim co se snazi sdelit? Takze v podstate s tebou nesouhlasim jenom u toho ze tyhle diskuze jsou "principialne nesmyslne", protoze nejsou. Da se o nich mluvit stejně jako o cemkoli jinym. Jen spravnym jazykem. S tou objektivni realita ma mit nad subjektivni s tebou souhlasim (sorry, ze zjednodusuju).
@Phoenix (08.12.2020 09:17): Hodně toho namluvíš, málo toho řekneš.
Btw, 1060 6GB (1080p, MEDIUM) 30,8-37,4 fps.
Btw, 1060 6GB (1080p, MEDIUM) 30,8-37,4 fps.
Že tu budou volové co tu budou nadávat na trans jsem tušil dávno, škoda že tu není moderace :)
Aspoň dobrej radar na alt-right a incel špínu, většina jmen tu sedí jako políček na prdel.
Aspoň dobrej radar na alt-right a incel špínu, většina jmen tu sedí jako políček na prdel.
@orromis (08.12.2020 11:39): Krásný příklad projekce (stran ideologie a hysterie).
Transgender jsem nikde s teroristy nesrovnával, jsi nepozorný čtenář. Jestli máš na mysli zmiňovanou knihu Logika terorizmu, tak si ji přečti, pak si popovídáme. Do té doby to nemá smysl, chybí Ti znalosti toho, o čem její autor píše, nicméně o to statečněji tady fabuluješ.
Větu s fialovými mimozemšťany jsi zjevně nepochopil. Což Ti nebrání tvrdit něco, co neříkám. Typický argumentační klam jménem strašák.
Máš-li pocit, že se vyjadřuji k něčemu, co tady nikdo nepsal, uveď příklad. Jsem člověk, dělám chyby jako kdokoli jiný, ale Tvé vyjádření je příliš nekonkrétní na jakoukoli smysluplnou zpětnou vazbu.
Obraty typu "maximální žumpa" toliko neúspěšně maskují Tvou argumentační nouzi.
@Syndrom (08.12.2020 11:39): Ne nutně. Autocenzura znamená, že všichni vědí (nebo alespoň zhruba tuší), co ještě mohou říci/napsat a co už ne, aniž by někde existoval přesný zákon, seznam, centrální autorita bdící nad ideologickou čistotou či cokoli podobného (jakkoli existovat může, tak pro nastolení autocenzury nejde o podmínku nutnou). Ideologickou autoritu může dost dobře suplovat třeba dostatečně fanatický dav (kolik francouzských učitelů bude ještě chtít ukazovat karikatury proroka ... navzdory neexistenci centrální islámské autority?).
Nemám problém s tím, když někdo něco kritizuje, mám problém s tím, když má někdo zcela nelogicky pocit, že umělecké dílo na základě jeho názoru něco "musí" (vyhovovat době, jeho světonázoru, obsahu peněženky či čemukoli podobnému). Nejlépe se k tomu postavil Dan Vávra, který stěžovatele na malé zastoupení černochů poslal do háje.
A jelikož jsem danou dobu zažil (trochu), tak se pro jistotu znovu zeptám: Z jakého důvodu (a jakým způsobem) by se měl autor zodpovídat za to, že vytvořil autorské dílo, které někomu nekonvenuje z ideologických důvodů?
Transgender jsem nikde s teroristy nesrovnával, jsi nepozorný čtenář. Jestli máš na mysli zmiňovanou knihu Logika terorizmu, tak si ji přečti, pak si popovídáme. Do té doby to nemá smysl, chybí Ti znalosti toho, o čem její autor píše, nicméně o to statečněji tady fabuluješ.
Větu s fialovými mimozemšťany jsi zjevně nepochopil. Což Ti nebrání tvrdit něco, co neříkám. Typický argumentační klam jménem strašák.
Máš-li pocit, že se vyjadřuji k něčemu, co tady nikdo nepsal, uveď příklad. Jsem člověk, dělám chyby jako kdokoli jiný, ale Tvé vyjádření je příliš nekonkrétní na jakoukoli smysluplnou zpětnou vazbu.
Obraty typu "maximální žumpa" toliko neúspěšně maskují Tvou argumentační nouzi.
@Syndrom (08.12.2020 11:39): Ne nutně. Autocenzura znamená, že všichni vědí (nebo alespoň zhruba tuší), co ještě mohou říci/napsat a co už ne, aniž by někde existoval přesný zákon, seznam, centrální autorita bdící nad ideologickou čistotou či cokoli podobného (jakkoli existovat může, tak pro nastolení autocenzury nejde o podmínku nutnou). Ideologickou autoritu může dost dobře suplovat třeba dostatečně fanatický dav (kolik francouzských učitelů bude ještě chtít ukazovat karikatury proroka ... navzdory neexistenci centrální islámské autority?).
Nemám problém s tím, když někdo něco kritizuje, mám problém s tím, když má někdo zcela nelogicky pocit, že umělecké dílo na základě jeho názoru něco "musí" (vyhovovat době, jeho světonázoru, obsahu peněženky či čemukoli podobnému). Nejlépe se k tomu postavil Dan Vávra, který stěžovatele na malé zastoupení černochů poslal do háje.
A jelikož jsem danou dobu zažil (trochu), tak se pro jistotu znovu zeptám: Z jakého důvodu (a jakým způsobem) by se měl autor zodpovídat za to, že vytvořil autorské dílo, které někomu nekonvenuje z ideologických důvodů?
@orromis (08.12.2020 11:39): Mam dojem ze ctes mezi radky neco co tam vubec neni. Ale hystericky vystup jsi ted udelal pekny, az jsem se zasmal:)
@Phoenix (08.12.2020 11:30): Přestaň dávat na stejnou úroveň trans lidi s fialovejma mimozemšťanama a přestaň je srovnávat s teroristama. Vyjadřuješ se tu ideologicky a hystericky akorát ty ke věcem, které tu nikdo nikde nepsal (jak už je zvykem). Ani autorka recenze. Je to fakt maximální žumpa co tu teď předvádíš.
@Phoenix (08.12.2020 11:30): Autocenzura by znamenala, ze nad nima stoji ideologicka autorita. Nestoji. Nikomu nerikam co ma delat. S moralizovanim Bumtaraty nesouhlasim. Podle me je Cyberpunk proste zanrovka a chtej tam mit nejaky soucasny veci - at jim to ublizi nebo ne, vyvola to u lidi zajem a o to jim jde. Jen nechapu v cem je problem se o tom bavit co tam maj, jak to delaj, i kdyz to budou blaboly. Jako tvurce chci vedet co si o mym dile mysli kdokoli cokoli abych vedel co jim to vubec v hlavach provadim. Nechces nekupuj vede v tyhle spolecnosti do izolace.
@Charllize (08.12.2020 11:31): On by to být gimmick nutně nemusel ... jenže jde o spoustu práce (stačí se zamyslet nad nutností řešit uspokojivě lingvistické problémy, nemající oporu v přirozeném jazyce, který se vyvíjí evolučně, nikoli revolučně), která cílí maličkou a extrémně toxickou (nikdy nebude spokojena ... a o to hlasitěji a častěji křičí) minoritu. Současně by autoři podstupovali nemalé riziko, že zase naštvou jinou skupinu, která bude alergická na neustálé ustupování ideologickým fanatikům.
@orromis (08.12.2020 11:02): On to je gimmick at to bude udelane jak chce. Protoze, a to se treba postav na hlavu, vetsinu lidi tohle proste nezajima, a nikdy zajimat nebude. Maximalne tam nekdo da zensky pindoura a bude si z toho delat prdel az to bude ukazovat kamosum.
@Syndrom (08.12.2020 11:21):
Dotyčná osoba neříká "máte tam takové a takové bugy, nešikovné GUI, chybně přeložené termíny či logické nekonsistence". Dotyčná osoba říká "hra nereflektuje mé ideologické vidění světa".
Navíc se pořád zapomíná na to, že umělecká díla nereflektují realitu ve slova smyslu jejího věrného odrazu (s výjimkou dokumentů). Takže jakékoli debaty typu málo žen, mužů, černochů či fialových mimozemšťanů jsou principiálně nesmyslné.
Z jakého důvodu (a jakým způsobem) by se měl autor zodpovídat za to, že vytvořil autorské dílo, které někomu nekonvenuje z ideologických důvodů? Proč by měl být na autory "vyvíjen tlak" a oni tak při vytváření uměleckých děl uplatnili autocenzuru jako za minulého režimu?
Dotyčná osoba neříká "máte tam takové a takové bugy, nešikovné GUI, chybně přeložené termíny či logické nekonsistence". Dotyčná osoba říká "hra nereflektuje mé ideologické vidění světa".
Navíc se pořád zapomíná na to, že umělecká díla nereflektují realitu ve slova smyslu jejího věrného odrazu (s výjimkou dokumentů). Takže jakékoli debaty typu málo žen, mužů, černochů či fialových mimozemšťanů jsou principiálně nesmyslné.
Z jakého důvodu (a jakým způsobem) by se měl autor zodpovídat za to, že vytvořil autorské dílo, které někomu nekonvenuje z ideologických důvodů? Proč by měl být na autory "vyvíjen tlak" a oni tak při vytváření uměleckých děl uplatnili autocenzuru jako za minulého režimu?
Ale nelibi nekupuj snad nevylucuje hodnotu kritiky. Chapu, ze tohle liberalni heslo melo zabranovat spolecenskejm tlakum, ale uz je zastaraly. Ja chci aby se autori zodpovidali za to co vyplodili nehlede na trh. Mimo pravo samozrejme, jinak to neni diskuze.
@orromis (08.12.2020 10:20): A pak ještě existují hry, které nereflektují hraní za postavy na vozíku, schizofreniky, bezruké, slepé, hluché, němé, krátkozraké (můj případ, Motion Blur a Depth of Field nepočítám, to je grafická prasárna a ne herní feature), alkoholiky, lidi s Tourettovým syndromem, anorektiky nešťastníky s deformací obličeje či třeba za ty, co přežili s různými následky rakovinu. Tihle všichni (a milion dalších) mají z hlediska role play také smůlu.
Jakkoli rozumím Tvému argumentu "gimmick nikoli gameplay feature", tak je třeba si uvědomit, že kdyby měli vývojáři vyhovět každému, kdo by chtěl hrát za postavu s nějakým problémem či zvláštností ve smyslu "promítá se do roleplay", tak je to bez UI naprosto neřešitelné, protože těch možných problémů/zvláštností je jednoduše příliš mnoho.
A autoři hlavně nemají žádnou povinnost při vytváření uměleckého díla komukoli vyhovět. Pokud někdo není spokojen s tím, jak je nějaká hra vytvořena, tak si ji nemusí koupit, může si ji omodovat nebo si naprogramovat vlastní. Odrážení světonázoru konzumenta uměleckého díla není základním lidským právem (bez ohledu na to, zda jde o hry, knihy, filmy nebo třeba operu). Nelíbí, nekupuj (bavím se samozřejmě o uměleckých dílech, která vznikají na volném trhu, u těch dotovaných z peněz daňových poplatníků zcela chápu výtku "proč to mám platit, když s tím nesouhlasím").
Nakonec se navíc ukazuje, že jakákoli snaha vývojářů (jakkoli jde "pouze" o gimmick) se naprosto míjí účinkem, protože to bude vždy málo (základ interakce s libovolnými fanatiky viz např. knihy Psychologie války, Logika terorizmu nebo cokoli stran kognitivní disonance). Nakonec by udělali nejlépe, kdyby tam nic takového nebylo (zbytečná práce, kterou jim jako bonus dané skupiny lidí ještě omlátí o hlavu).
Jako muže mě neuráží hrát "vynuceně" za ženu (vynuceně myšleno tak, že hra neumožňuje volbu) bez ohledu na žánr (NoLF, série Portal, série Metroid, série Alice, Darksiders 3, Dex a spousta dalších), stejně jako nemám problém s hraním za lidi odlišné rasy (Prey, Man of Valor a jiné) nebo za postavy, které lidmi vůbec nejsou (Ori, Of Orcs and Man, Styx atd.). A teď jsem si uvědomil, že jsem jako pravák hrál minimálně dvě hry za leváky (Clive Barker's Undying, Die Hard Nakatomi Plaza). Pokud někoho něco takového uráží, tak má problém sám bez ohledu na to, jestli má problém s hraním za ženu či za non-transgender postavu.
@Tarhiel (08.12.2020 10:00): Ono to nebude stačit nikdy, vždy to bude málo. Proto nemá v rámci interakce s fanatiky smysl ustupovat už na začátku, kdy je ještě většina lidí hodně tolerantní a říká "co to komu udělá ..." Udělá to to, že to vystupňuje tlak a nakonec budou proti i ti, co byli na začátku pro, protože dojde k překročení rozumné meze, kterou má každý někde jinde.
Navíc přesně jak píšeš, nereflektování nějakých voleb hráče dělají hry od nepaměti (jinak by se z toho vývojáři zbláznili), jen teď se dělá pouze z některého nereflektování problém světového významu.
@Charllize (08.12.2020 09:50): Rádo se stalo :-)
Jakkoli rozumím Tvému argumentu "gimmick nikoli gameplay feature", tak je třeba si uvědomit, že kdyby měli vývojáři vyhovět každému, kdo by chtěl hrát za postavu s nějakým problémem či zvláštností ve smyslu "promítá se do roleplay", tak je to bez UI naprosto neřešitelné, protože těch možných problémů/zvláštností je jednoduše příliš mnoho.
A autoři hlavně nemají žádnou povinnost při vytváření uměleckého díla komukoli vyhovět. Pokud někdo není spokojen s tím, jak je nějaká hra vytvořena, tak si ji nemusí koupit, může si ji omodovat nebo si naprogramovat vlastní. Odrážení světonázoru konzumenta uměleckého díla není základním lidským právem (bez ohledu na to, zda jde o hry, knihy, filmy nebo třeba operu). Nelíbí, nekupuj (bavím se samozřejmě o uměleckých dílech, která vznikají na volném trhu, u těch dotovaných z peněz daňových poplatníků zcela chápu výtku "proč to mám platit, když s tím nesouhlasím").
Nakonec se navíc ukazuje, že jakákoli snaha vývojářů (jakkoli jde "pouze" o gimmick) se naprosto míjí účinkem, protože to bude vždy málo (základ interakce s libovolnými fanatiky viz např. knihy Psychologie války, Logika terorizmu nebo cokoli stran kognitivní disonance). Nakonec by udělali nejlépe, kdyby tam nic takového nebylo (zbytečná práce, kterou jim jako bonus dané skupiny lidí ještě omlátí o hlavu).
Jako muže mě neuráží hrát "vynuceně" za ženu (vynuceně myšleno tak, že hra neumožňuje volbu) bez ohledu na žánr (NoLF, série Portal, série Metroid, série Alice, Darksiders 3, Dex a spousta dalších), stejně jako nemám problém s hraním za lidi odlišné rasy (Prey, Man of Valor a jiné) nebo za postavy, které lidmi vůbec nejsou (Ori, Of Orcs and Man, Styx atd.). A teď jsem si uvědomil, že jsem jako pravák hrál minimálně dvě hry za leváky (Clive Barker's Undying, Die Hard Nakatomi Plaza). Pokud někoho něco takového uráží, tak má problém sám bez ohledu na to, jestli má problém s hraním za ženu či za non-transgender postavu.
@Tarhiel (08.12.2020 10:00): Ono to nebude stačit nikdy, vždy to bude málo. Proto nemá v rámci interakce s fanatiky smysl ustupovat už na začátku, kdy je ještě většina lidí hodně tolerantní a říká "co to komu udělá ..." Udělá to to, že to vystupňuje tlak a nakonec budou proti i ti, co byli na začátku pro, protože dojde k překročení rozumné meze, kterou má každý někde jinde.
Navíc přesně jak píšeš, nereflektování nějakých voleb hráče dělají hry od nepaměti (jinak by se z toho vývojáři zbláznili), jen teď se dělá pouze z některého nereflektování problém světového významu.
@Charllize (08.12.2020 09:50): Rádo se stalo :-)
@Tarhiel (08.12.2020 10:39): Ten problém tu je, tansgender lidé nemůžou hrát RPG pokud chtějí hrát autentické transgender postavy. Ten problém není naší pozice, protože my jsme reprezentovaní všude. Kritika tohodle faktu je relevantní a ničemu neškodí, Cyberpunk evidentně nebyl ovlivňován žádnou ideologií a je to autorské dílo (to je prostě jasné už z recenzí).
"Skôr by som to tipoval na všeobecné objektivizovanie a nazeranie na človeka ako na produkt - že toto budú témy, ktoré sa budú celým Cybeprunkom tiahnuť a sexuálna orientácia/pohlavie bude len jeden subset toho všetkého."
Přesně tohle jsem tu ráno psal.
Podle mě ta recenze na polygonu moc dobrá není, ale problém není v tom, že ta kritika je z transgender pozic, problém vidím spíš v tom, že je z liberálních pozic a nereflektuje to, že se ta hra odehrává v brutálním kapitalistickým bordelu, kde je objektivizován a komodifikován skoro každý. Každopádně se o tom těžko píše, když jsem to ještě nehrál, třeba budu muset uznat, že má pravdu (ta věta "On the other, though the word cyberpunk evokes a radical vision of the future, there’s nothing revolutionary on offer here." je dost silná a také se trochu bojím, že to bude radikální a edgy a to bude všechno - ale myslím si, že si tu větu interpretuji o dost jinak než autorka).
@BINGMAN (08.12.2020 10:49): +1, technická omezení jsou další věc.
"Skôr by som to tipoval na všeobecné objektivizovanie a nazeranie na človeka ako na produkt - že toto budú témy, ktoré sa budú celým Cybeprunkom tiahnuť a sexuálna orientácia/pohlavie bude len jeden subset toho všetkého."
Přesně tohle jsem tu ráno psal.
Podle mě ta recenze na polygonu moc dobrá není, ale problém není v tom, že ta kritika je z transgender pozic, problém vidím spíš v tom, že je z liberálních pozic a nereflektuje to, že se ta hra odehrává v brutálním kapitalistickým bordelu, kde je objektivizován a komodifikován skoro každý. Každopádně se o tom těžko píše, když jsem to ještě nehrál, třeba budu muset uznat, že má pravdu (ta věta "On the other, though the word cyberpunk evokes a radical vision of the future, there’s nothing revolutionary on offer here." je dost silná a také se trochu bojím, že to bude radikální a edgy a to bude všechno - ale myslím si, že si tu větu interpretuji o dost jinak než autorka).
@BINGMAN (08.12.2020 10:49): +1, technická omezení jsou další věc.
Navíc jen technická: Mít tam možnost ještě neutrálního oslovení by se silně nevyplatilo, bo by to použilo minimum lidí, ale stálo by to hromadu peněz na předabování všech dialogů, na překladech apod. Tahle její kritika je vedle.
Je ale pravda, že když už tam mají dvě pohlaví, mohl by si hráč vybrat, jestli je mají oslovovat v ženském nebo mužském rodě.
Je ale pravda, že když už tam mají dvě pohlaví, mohl by si hráč vybrat, jestli je mají oslovovat v ženském nebo mužském rodě.
@orromis (08.12.2020 10:20): A co hentai hry kde můžeš hrát jako futanari hermafrodit? :D
@orromis (08.12.2020 10:20): Urobila z toho ten hlavný problém, ako keby tá hra bola primárne o tomto, čo určite nie je.
Skôr by som to tipoval na všeobecné objektivizovanie a nazeranie na človeka ako na produkt - že toto budú témy, ktoré sa budú celým Cybeprunkom tiahnuť a sexuálna orientácia/pohlavie bude len jeden subset toho všetkého.
"Pokud Cyberpunk umožňuje vybrat body type a fyzické pohlaví, ale ve hře se to nijak nereflektuje, tak je to jen gimmick který nemá žádný účel."
Prepáč, ale toto je bežné v hrách už od nepamäti - v mnohých máš na výber hrať za muža alebo ženu a hra to nijako nerefkletuje - tie isté repliky ti NPC povie, ak hráš za to či ono pohlavie (a pritom dať istý flavour text niektorým postavám v hre podľa toho, s akým pohlavím interagujú, by nebolo také ťažké) - a nevidel som zástupy mužov alebo žien, ktorým by to nejako trhalo žily.
Za mňa to Phoenix vystihol - mne sa nepáči tá večna nespokojnosť "sú tam trans ľudia, ale sú objektivizovaní" (a pritom použitie trans ľudí v reklame je dobrá známka normalizácie) a to, že tomu vytýka, že nie je viac trans ľudí v aktívnych roliach - ako keby mala predstavu, že to všetci musia dávať za každú cenu na obdiv.
Čo keď sú tam trans ľudia, na ktorých to nespoznáš a dozvieš sa to až z voliteľného dialógu? - tak ako to bolo napr. v Siege of Dragonspear?
Fakt mi to príde len ako umelé vytváranie problému tam, kde nie je.
Skôr by som to tipoval na všeobecné objektivizovanie a nazeranie na človeka ako na produkt - že toto budú témy, ktoré sa budú celým Cybeprunkom tiahnuť a sexuálna orientácia/pohlavie bude len jeden subset toho všetkého.
"Pokud Cyberpunk umožňuje vybrat body type a fyzické pohlaví, ale ve hře se to nijak nereflektuje, tak je to jen gimmick který nemá žádný účel."
Prepáč, ale toto je bežné v hrách už od nepamäti - v mnohých máš na výber hrať za muža alebo ženu a hra to nijako nerefkletuje - tie isté repliky ti NPC povie, ak hráš za to či ono pohlavie (a pritom dať istý flavour text niektorým postavám v hre podľa toho, s akým pohlavím interagujú, by nebolo také ťažké) - a nevidel som zástupy mužov alebo žien, ktorým by to nejako trhalo žily.
Za mňa to Phoenix vystihol - mne sa nepáči tá večna nespokojnosť "sú tam trans ľudia, ale sú objektivizovaní" (a pritom použitie trans ľudí v reklame je dobrá známka normalizácie) a to, že tomu vytýka, že nie je viac trans ľudí v aktívnych roliach - ako keby mala predstavu, že to všetci musia dávať za každú cenu na obdiv.
Čo keď sú tam trans ľudia, na ktorých to nespoznáš a dozvieš sa to až z voliteľného dialógu? - tak ako to bolo napr. v Siege of Dragonspear?
Fakt mi to príde len ako umelé vytváranie problému tam, kde nie je.
@Karasman (08.12.2020 10:28): jj jak pises
@ZephyrCZ (08.12.2020 09:47): V krabičkách by měla být GOG verze. Já objednával na Xzone, kde je krabička na GOG. Steam bude podle mě jen digitál.
@Tarhiel (08.12.2020 10:00): To není frflání, je to relevantní kritika. Otázkou je jestli je to pravdivá kritika, to uvidíme až si to budem moct zahrát, každopádně je třeba si uvědomit, že pokud je někdo transgender a chce hrát RPG (ve smyslu role playing hry), tak neexistuje hra která by tohle umožnila (hrát za transgender postavu, jejíž identita je ve hře reflektovaná gameplayem/dějem). Pokud Cyberpunk umožňuje vybrat body type a fyzické pohlaví, ale ve hře se to nijak nereflektuje, tak je to jen gimmick který nemá žádný účel.
@Phoenix (08.12.2020 09:17): Presne nad týmto krútim hlavou - tak niekto urobí (zrejme) prvú hru, kde si človek môže upraviť aj vonkajšie pohlavné znaky (bez ohľadu na to, či to bude mať dopad na gameplay alebo nie), a ona to ešte ofrfle?
@Rapier (08.12.2020 08:30): GOG
@Rapier (08.12.2020 08:30): GOG
@Paul (07.12.2020 22:50): To jsem si radši netroufl, ale i s tím patchem je to pořádný peklíčko. To je pak jasný, že všechny recky jsou raději z PC verze.
Jsem fakt zvědav jestli ten day one patch bude tak zázračný a tohle zvládne opravit. Spíš to měli nechat na jaro :/
Jsem fakt zvědav jestli ten day one patch bude tak zázračný a tohle zvládne opravit. Spíš to měli nechat na jaro :/
@Naginata (08.12.2020 09:34): Jo, presne proto jsem to sem nedaval, i kdyz jsem v jednu chvili chtel. za prve kvuli tem klikum a za druhe jsem nachtel aby nas tady zase sjw aktivisti zacli poucovat jak se mame chovat a vnimat veci kolem nas. No stejne na to doslo. jeste ze tu mame Phoenixe ktery jim to vzdycky moc hezky vysvetli, diky za to :)
@Rapier (08.12.2020 08:30): Koupil jsem krabičku, takže místo preloadu čekám až se mi jí uráčí dát, což bude v den vydání. :-/ Každopádně, uvnitř je pouze klíč. Ale jestli do Steamu, nebo na GoG, netuším. Raději bych GoG.
@Clorky (08.12.2020 00:19): Mohl jsi aspoň dát archive link, aby tady lidé nedávali Polygonu kliky :)
Tyhle stránky jako Polygon, Kotaku a RPS považuji spíše za bulvár než seriózní žurnalistiku.
Tyhle stránky jako Polygon, Kotaku a RPS považuji spíše za bulvár než seriózní žurnalistiku.
@BUMTARATA (08.12.2020 08:24):
Emile Ratelband má analogický problém (nesoulad subjektivního vnímání a objektivní reality), co s tím budeme dělat? A podobných lidí s nesouladem subjektivního vnímání a objektivní reality existuje celá řada, schizofreniky počínaje. Jakmile jednou nadřadíme subjektivní vnímání nad objektivní realitu (viz postmodernizmus), tak to nikdy nebude brát konce a logickým důsledkem budou čím dál absurdnější požadavky. Nehledě na to, že proti lidem s tímto problémem takto aktivisté poštvávají většinovou společnost, která s nimi dlouho neměla problém (myšleno na extrémně tolerantním Západě, v takových islámských zemích je většinou fyzicky zlikvidují a je po problému). Takže je to celé totálně kontraproduktivní, ale zase je co donekonečna řešit za peníze daňových poplatníků a o vo tom to je.
Neexistuje žádné právo nebýt uražen, ani žádné právo vymrčovat si u výrobce produktu (notabene uměleckého díla) jak má tento vypadat. Bez ohledu na to jestli je stěžovatel zrzek, žena, trensgender, vozíčkář nebo se narodil bez pravé ruky. Autoři Cyberpunk 2077 udělali dosavadní maximum (nevybavuje se mi žádná jiná hra, kde si můžeš jako avatara vytvořit postavu, jejíž primární pohlavní znaky neodpovídají zbytku těla) a stejně to nestačilo, protože ideologickým fanatikům logicky nestačí nikdy nic a jakýkoli ústupek je toliko signálem k intenzivnějšímu útoku na objektivní realitu.
Jinak jsem tady nezaznamenal nikoho, kdo by měl principielní problém s tím, že hry hrají ženy a ještě ke všemu na konzolích. Což samozřejmě neznamená, že takoví netolerantní jedinci neexistují.
Emile Ratelband má analogický problém (nesoulad subjektivního vnímání a objektivní reality), co s tím budeme dělat? A podobných lidí s nesouladem subjektivního vnímání a objektivní reality existuje celá řada, schizofreniky počínaje. Jakmile jednou nadřadíme subjektivní vnímání nad objektivní realitu (viz postmodernizmus), tak to nikdy nebude brát konce a logickým důsledkem budou čím dál absurdnější požadavky. Nehledě na to, že proti lidem s tímto problémem takto aktivisté poštvávají většinovou společnost, která s nimi dlouho neměla problém (myšleno na extrémně tolerantním Západě, v takových islámských zemích je většinou fyzicky zlikvidují a je po problému). Takže je to celé totálně kontraproduktivní, ale zase je co donekonečna řešit za peníze daňových poplatníků a o vo tom to je.
Neexistuje žádné právo nebýt uražen, ani žádné právo vymrčovat si u výrobce produktu (notabene uměleckého díla) jak má tento vypadat. Bez ohledu na to jestli je stěžovatel zrzek, žena, trensgender, vozíčkář nebo se narodil bez pravé ruky. Autoři Cyberpunk 2077 udělali dosavadní maximum (nevybavuje se mi žádná jiná hra, kde si můžeš jako avatara vytvořit postavu, jejíž primární pohlavní znaky neodpovídají zbytku těla) a stejně to nestačilo, protože ideologickým fanatikům logicky nestačí nikdy nic a jakýkoli ústupek je toliko signálem k intenzivnějšímu útoku na objektivní realitu.
Jinak jsem tady nezaznamenal nikoho, kdo by měl principielní problém s tím, že hry hrají ženy a ještě ke všemu na konzolích. Což samozřejmě neznamená, že takoví netolerantní jedinci neexistují.
@Rapier (08.12.2020 08:30): Nevyuzivam zadou z funkci Steamu krom spousteni her, takze za me rozhodne GOG a podpora vyvojaru.
@Rapier (08.12.2020 08:30): GoG.
@BUMTARATA (08.12.2020 00:46): V té recenzi mi přijde problematická kritika toho, že má hra objektivizovat transgender lidi - vzhledem k tomu, že je Night City defacto anarchokapitalisitcká společnost, je evidentní že tam bude objektivozovaný a komodifikovaný prakticky každý kromě bohatých. Jsem na tohle zvědavej.
Každopádně netolerance k recenzi od transgender osoby mě nepřekvapuje, zvlášť když tu někteří mají problém s tím, že se herní novinařině věnují ženy a ještě k tomu hraji na KONZOLÍCH.
@BUMTARATA (08.12.2020 00:46): V té recenzi mi přijde problematická kritika toho, že má hra objektivizovat transgender lidi - vzhledem k tomu, že je Night City defacto anarchokapitalisitcká společnost, je evidentní že tam bude objektivozovaný a komodifikovaný prakticky každý kromě bohatých. Jsem na tohle zvědavej.
Každopádně netolerance k recenzi od transgender osoby mě nepřekvapuje, zvlášť když tu někteří mají problém s tím, že se herní novinařině věnují ženy a ještě k tomu hraji na KONZOLÍCH.
Kde jste kupovali C2077? Přemýšlím o Steamu ale zase si říkám že když to koupím na GOGu tak mají vývojáři 100% peněz.