Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak za mě myslím, že bugy jsou nejmenší problém (kterých se postupně zbavěj).Ale to jak ten svět funguje půjde dost těžko.Tragické AI, policie která se hráči objeví za zadkem, auta v provozu jezdí jako na kolejích, atd. To by se musela překopat celá hra a do toho na 99 procent nepůjdou.Jinak fajn hlavní příběh a grafika.Za mě solidních 7/10.:)
Internety říkají, že Zaklínač 3 taky vyšel hodně nedodělaný - což já teda moc neregistruju, protože mě v době vydání moc nezajímal Jednička rulez :D. Tak předpokládám, že Cyberpunk taky postupně "vypolishujou" (pun intended) a bude to hra hodná všeho toho hypu kolem :)
@Jab (19.12.2020 10:37): Jo, diskuze tady je rozumná, ale když se podívám do komentářů na redditu nebo na yt, z toho bych nabyl dojmu že CDPR vydal jednu z nejhorších a nejtrapnějších her všech dob :D
Doufejme tedy že tenhle dav má krátkou paměť a otočí s tím jak se hra dá do pořádku. Věřím tedy CDPR ještě natolik abych si nemyslel že se na to vyserou, ale budou se naopak snažit o přístup ala No Man Sky.
Btw opravte mě, pokud se mýlím, ale ten celkový dojem ze hry je obecně velmi dobrý. Tzn. hra je to skvělá, ale sráží ji bugy, optimalizace atp. Chápu samozřejmě, že to hráč do svého hodnocení zahrne. Sám bych to udělal stejně. CDPR předčasně vydal hru. Není ve všech ohledech vypilovaná. Hlavně ty konzole minulé generace jsou průšvih (tam prostě CDPR úmyslně zatajoval, jak to na nich chodí/nechodí). Ale ten obecný pohled není v těch sférách, že tohle "nejde opravit". Už jen z toho důvodu, že špatný je právě zejména technický stav hry. Ten sice gameplay samotný pak nutně sráží. Přesto pokud jej odhrneme stranou, tak samotná hra je pod tím bahnem velmi dobrá.

Já jen že mě občas přijde, že ten současný rant opomíjí (zde na DH ale naopak z většiny neopomíjí), že hlavní problém hry je technický stav. A ten se lepší každým dnem a týdnem. Tzn. pod tím vším je stále velmi dobrá hra, kterou si asi většina z nás v příštích letech koupí a zahraje. Mně samotnému se chce při pohledu na některé gameplay ty prachy taky rovnou vysolit, anžto ten svět je prostě nádherný.
@HolyMeatball (19.12.2020 09:42): Ok, díky. Takže stejně musím vedlejšáky splnit hned, protože už jsem koukám před koncem.

A ne, podle toho obrázku ti chybí rare verze té epic katany, kterou se snažíš vycraftit.
Potřebuješ na craftění vůbec levely? Já mám pocit že stačí jen mít adekvátní perky.
@AlieN (19.12.2020 08:45): Nene, vliv vedlejšáků se na hlavním příběhu projevuje až za pointem of no return, a Johnny je s tebou taky po celou tu dobu. Ostatně, akty to má jen ty 2, po pointu of no return už jen epilog/akt 3.

Btw, tohle je bug, nebo v tý hře není alternativní text vyjadřující, že na daný craft hráč nemá lvl?
Novej hotfix na PC soon:
https://www.cyberpunk.net/en/news/37166/hotfix-1-05

Příjemnej seznam, opravuje ten bug co jsem měl s delamainem a hlavně:
Fixed an issue with weapon crosshair persisting on screen.

Tohle se mi děje když používám smartguns a je to otravný.

PC-specific

[AMD SMT] Optimized default core/thread utilization for 4-core and 6-core AMD Ryzen(tm) processors. 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. This change was implemented in cooperation with AMD and based on tests on both sides indicating that performance improvement occurs only on CPUs with 6 cores and less.
Fixed an issue with the way Raw Input is collected.
Removed the use of AVX instruction set thus fixing crashes occurring at the end of the Prologue on processors not supporting AVX.
Removed debug console to prevent functions that could lead to crashes or blocked quests. This doesn't mean we don't want to support the modding community. Stay tuned for more info on that.
Ray traced reflections should no longer seem too bright in comparison to the environment.
Fixed an issue with Steam Overlay crash on game shutdown.
Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game
@HolyMeatball (19.12.2020 07:23): Ale jsou tam vedlejšáky jejichž outcome má vliv i na hlavní linii, případně které jsou aktivní jen v některých aktech hry? Případně co Johnny a jeho komentáře u různých úkolů, nezmizí to pak?

Já teď dodělal všechno ve Watsonu a ve Westbrooku, ale v jižní půlce města toho je ještě mrak a mě už nebaví běhat mezi tolika jednorázovkami, takže teď naopak chci jet čistě hlavní storylajnu, když je zdá se docela krátká.
@HolyMeatball (19.12.2020 07:23): ok. Já vedlejšaky většinou hraju až po dohrání hlavní linky. Nevylučuju, že si dám hru nekdy i znovu, ale po hlavní lince dám nejdřív všechny vedlejšaky což mi jako otci od rodiny bude trvat docela dlouho:).
@Feidias (19.12.2020 06:44): Hra tě na point of no return sama upozorní, v klidu. A je rozhodně rozumný tlačit co nejvíc hlavních misí co to jde, protože vedlejšáky jsou často spjaty s časem a dostupné až po určitých hlavních misích, aniž by tě na to hra nějak upozornila. Sám jsem ke konci musel gůglit, jak a kdy přesně se dostanu k jisté lince, a to jen protože daná linka je dostupná až kdesi po předposlední hlavní misi - tou dobou jsem všechny ostatní vedlejšáky už měl za sebou, takže v praxi jsem dodělal jednu misi z dané vedlejší linky, a pak spamoval skip time, dokud mi zase nezavolali s další misí, a poté zas repete to isté. A jakmile mezi dvěmi misemi nějaké vedlejší linky máš čekat 4+ dnů, umí to rozhodně být dost iritující a motivující se na ni vysrat a prostě doklepnout tu hlavní. :)
Tak muj prvni pruchod hrou zatim pomerne ocekavany - vsechno to vystrilim. Johnny to pro me docela pekne shrnul: "Well, aren't you a queen of fuck-ups." :D (Hraju za babu.)
Jak to tedy je s hraním po dokončení hlavního příběhu? Chtěl bych nejdříve hlavní mise a pak až dát ty vedlejší. Nechce se mi ale pak hrát od znova. Poznám ten point of no return?
Odkazů na všechno možné je ve hře neskutečné množství, až si říkám že je toho snad trochu moc, ale tenhle náhrobek na místním hřbitově potěšil velmi.

@Charllize (18.12.2020 23:39): Recenze budu číst až to dohraju, pak na to mrknu. A některé žánrové propriety mi tam opravdu chybí, ale to v tom smyslu že je nedělá V, ne proto že by v tom světě nebyly.
Ten příběh je prostě geniální, naposledy mě takhle příběhově bavil Kojimbův Death Stranding a Metal Gear pětka. Fakt by se CD Projekt RED a Kojima Productions měli sčuchnout vytvořit nějaké veledílo. I když co my víme že? Těch Eggů na Hidea je celkem dost, třeba něco naznačují.
@Vynex (18.12.2020 21:15): Odmyslet si to uspěchané vydání tak docela nelze, nejde jen o zjevné bugy a glitche, ale citelně nedostatečné testování herních prvků, vybalancování hry, předělání zjevných blbostí, a tuším že se tu na poslední chvíli i hodně stříhalo - jsou to všechno věci které se dají i po vydání dodělat, buď teď v rámci updatů, nebo doplnit různé potřebné možnosti hry v rámci DLC - ale zatím tu prostě nejsou a hře to neprospívá.

Ve srovnání s Witcher 3 - výrazně líp tu vychází variabilita gameplay a je to hodně velká zábava, zato o dost horší pocit mám zatím z nelinearity questů a celkově příběhového roleplay, ve W3 jsem měl skutečně citelné možnosti jak podle své volby ovlivnit ten svět a život postav v něm, a tady jsem tohohle zdaleka tolik neviděl. A ani těch krásně depresivních vedlejších příběhů které nakonec řízením osudu skončí úplně jinak než bych si představoval, taková ta Geraltovská cesta do pekel dlážděná nejlepšími úmysly, protože život je prostě svině.

V čem vyhrává Cyberpunk na celé čáře je, že je to naprosto nevídané a takřka dokonalé zpracování cyberpunkového světa, a pro mě jako celoživotního fanouška žánru je to opravdu velké porno, kdežto Zaklínač je "prostě jen další fantasy".

No ve výsledku bych zatím řekl že to na Zaklínače nemá (v hlavním příběhu jsem teprve asi někde za polovinou), ale může se to změnit. A opravdu hodně jsem zvědavý na ten chystaný multiplayer/online.
A vůbec bych nerozhodoval zda CDPR dokázali překonat laťku Zaklínače, protože co mě tady fakt fascinuje je, že místo toho parádně skórují v úplně jiném sportu. Se střílečkami, stealthem, designováním levelů pro diametrálně různé gameplay přístupy neměli vůbec žádné zkušenosti, a hned se vyhoupli mezi špičku.
První 3 odstavce recenze na RPS zlato.

Citace za všechny: "If it’s a choice between a less polished Grand Theft Auto or a high budget Boiling Point, I’d choose the latter every time."

To přirovnání - au! Napadlo by někoho před měsícem, že takto se bude mluvit o hře od CDPR?

Počkám si fakt v klidu,..klidně půl roku, rok.
@Vynex (18.12.2020 21:15): za mě je to (zatím) na podobný úrovni. Technická stránka je slabší, toho janku je zde více než jsem měl v TW3. Ale zas je to o něco ambicióznější hra - už jen udělat všechno konzistentně ve first person, plus je zde víc gameplay možností (stealth, melee, shooting, hacking..)
Ale ještě jsem to ani zdaleka nedohrál, takže na finální soud brzy.
@Vynex (18.12.2020 21:15): To je otázka. Nevím, jestli jde ty hry nějak srovnávat jednak co se týče příběhu tak i gameplay a to z těchto důvodů:
Witcher má totiž velice úspěšný knižní námět, kde většina postav už byla defacto pro CDPR nadesignována Sapkowskim. Kdežto příběh CP2077 je prakticky nepopsaná stránka. jo, máme tam pár postav z tabletopu (Johnny Silverhand, Saburo Arasaka etc.) ale většina postav je komplet nová. Navíc tabletop hru znalo podstatně míň lidí než knižní série.
Co se gameplaye týče, Witcher měl prakticky gameplay uzamčen na tom, umlátit nepřítele mečem s pomocí kouzel/alchymie, perky akorát ovlivňovaly co používal člověk o něco více. CP2077 dává hráči na výběr jak standartní Rambo styl, tak i stealth akci, netrunner playthrough, čistě melee assassin atp...

V ostatních aspektech (NPC, soundtrack, svět co se interakcí týče) bych řekl že to je tak 50:50...
Jelikož jsem 2 dny zpátky hru zdárně dohrál a teď dodělávám vedlejší úkoly tak mám už nějaký názor na hru. A abych řekl pravdu tak hodně pozitivní a hra mě prostě totálně dostala. Ale měl bych dotaz jen tak do diskuze. Když si odmyslíte technické problémy, bugy a glitche a celkově tu omáčku kolem launche a bude brát jen hru jako takovou, je to podle vás lepší hra než Zaklínač 3 a myslíte si že CDPR dokázal překonat tu laťku, kterou nastavili ?
Ach, ta lidská zazmrdovanost, kdy na twitteru pod příspěvkem CDP o tom, že každý může žádat o refund a jak, nějaký lidský odpadek hned nahoře vypíše spoilery konců. Naštěstí jsem přečetl jen pár slov a bylo mi jasné o co jde, takže jsem si to nevyspoiloval, ale stejně...co s takovým odpadkem? slovy klasika, no judge, no jury, straight to execution.
@MCZ (18.12.2020 20:12): Takhle už to funguje nějakou dobu. Mám mezi přáteli lidi, co dělají v IT firmách na vývoji a ti prakticky potvrzují, že práce kodéra v dnešní době prakticky znamená, že tě firma najme za nějaký na první pohled slušně vypadající plat, pak z tebe během 5 let vytěží vše co jde, no a pak si můžeš dát odchod, nejlépe za psychiatrem.

@Red (18.12.2020 20:19): Jenže circa 20 let zpátky to většinou fungovalo tak, že devs byli zároveň ti, co ten projekt vedli a managovali a víceméně ta hra byla jejich příslovečné dítě. To ti pak tolik nevadí na tom dělat 20h denně.
Mě naopak přijdou vývojáři nějak poslední dobou rozmazlení. Z retro nation a zkazkách o vývoji nejlepších her to spíš vypadá, že dobrý hry se dělali v hangáru 20h denně a týrání s šikanou a nedostatkem spánku stmelovaly kolektiv:)
@BUMTARATA (18.12.2020 18:36): Tohle je hroznej shit. Já jim přál úspěch, ale vypadá to, že C2077 v současné době reprezentuje všechny temné stránky vývoje AAA her - od přetěžování zaměstnanců, přes neúměrnou zabugovanost produktu až k obelhávání zákazníků.

Zřejmě si nikdo nechce připustit, že jsme narazili (už dávno) na "fyzické" nebo řekněme lidské limity vývoje triple A titulů, který je zkrátka stále náročnější a ne vše se dá řešit hrubou silou, tzn. najmu si více lidí anebo ještě lépe - nechám je pracovat přes čas. (Jsou tu samozřejmě opačné extrémy typu Valve, ale to je spíše taková vyjímka prověřující pravidlo - jejich přístup má ostatně jiné negativní následky). Jako člověka zaměstnaného v IT mě z tohohle přístupu, kdy se z programování stává v podstatě manuální práce přehazování lopatou, docela mrazí.

Žel, vzhledem k tomu, že se to stále vyplácí, si podobné články budeme nejspíš číst ještě u mnoha dalších her. Ale tak hlavně že tam bude ray tracing.
Jinak co se týče crunche, nebyl ten CDPR dev crunch náhodou dobrovolný a nefasovali za to devs odměny? To bych řekl, že je o dost jiná situace, než třeba ten mandatory crunch v Naghty Dogu, po kterém jim odešla třetina zaměstnanců a ještě navíc nedostali kompenzace...
@Sarno (18.12.2020 19:39): Jak jsem psal níže. CDPR se nějak prezentoval. Pokud by realita neodpovídala jejich sebereprezentaci, tak by to dostali sežrat. Což se přesně teď děje. Spíše bych to tedy vzal tak, že lidé CDPR vzali za slovo a teď je následkem toho mohou velmi případně kritizovat. Nekritizoval bych pak hráče za nějakou "obrovskou jistotu". To by bylo vhodné, až kdyby po takovém releasu vytvářeli robustní apologetiku, když je jasné, že CDPR prostě vydání uspěchal a část hráčů (zejména na PS4) víceméně přímo podvedl.

@Paul (18.12.2020 19:56): Jasné. Pokud vede odpovědnost až k vlastníkům, tak ti se těžko vyrazí. Nicméně tím zároveň CDPR přijde o možnost rychleji obnovit důvěru hráčů. Což se zase odrazí na předobjednávkách jejich příštího titulu.
@Jab (18.12.2020 19:18): Kdo má v CDP ultimátní zodpovědnost? Asi co-CEOs Kicinski a Iwinski, nebo ne? Koneckonců to jsou ti, co se omlouvali a tu zodpovědnost za zpackání launche přiznali. Ale jsou to zároveň lidé, co tu firmu založili. Takže od těch bych fakt nečekal že se sami vyrazej. Pokud v CDP někdo není spokojen, tak samozřejmě může odejít, nepochybně to někteří udělají a good for them, ale od zakladatelů společnosti bych to realisticky asi nečekal.
@Sarno (18.12.2020 19:39): Tak řekl bych, že drtivá většina těch, co aktuálně hází hovna a zkažený rajčata, jsou lidé, kteří před TW3 nic od CDPR nehráli, a i k tomu TW3 se třeba dostali až dlouho po vydání. Pak koukli na pár trailerů k Cyberpunku, osvojili si myšlenku, že to prostě bude scifi GTAčko a ještě k tomu navíc rpg (ignorujíc tak, že Rockstar moc dobře ví, proč své hry pořád dělá mechanicky vcelku prosté, a i tak je to stojí strašný peníze a pracovní sílu) a plesk, extra vokální menšina je na světě. Na druhé straně extrému máš zas věčné vděčné defenders, kterým to od CDPR přijde v nejlepším pořádku, přestože jiné firmy by za mnohem menší prohřešky taky zfleku lynčovali (žádného takového jedince jsem alespoň zde na DH zatím zaplaťsatan nepotkal). A co se týče jejich antigreedu, tak to si taky velmi vědomě budovali právě od TW3, ale zrovna jejich greed pokud vím ani nikdo neatakuje. Spíš jde o to, že ten antigreed hodně hráčů vnímalo jako synonym pro user vstřícnost a s tím tedy i všechno, co do takové vstřícnosti spadá.

Hlavně si dneska nikdo neumí udělat trochu základní rešerši a nakupuje - nebo rovnou předobjednává - jen na základě pár trailerů. Na YT teď mám rozjetou jednu takovou diskuzi, ti lidi si opravdu překroutili, co CDPR o hře řekl v tom prvním gameplay demu z 2018, jako příslib revolučního a toho doposud nejvyspělejšího openworldu, a jen toho se drží. To, že od té doby otevřeně mluvili o tom, jak tu a tamtu fíčurku vystříhávají, to, jak jasně sdělili, ať od toho lidi čekají dalšího Witchera a rozhodně ne sandbox GTA nátury, prostě ignorujou.
@Jab (18.12.2020 19:18): Zase ale když člověk zavzpomíná, tak releasy W1 a W2 byly podobný shitstorm. Crashe, bugy (některé z nich vám byly schopný trvale borknout save, zvláště v prvním díle), nestabilita na konzolích u W2, kterou vyřešili snad až po roce a půl atd....
Jo, nedávaj do her mikrotransakce, ale upřímně by mě zajímalo, kde lidi brali v CDPR tu obrovskou jistotu. Tím samozřejmě nechci říct, že by byli stejně greedy jako třeba Ubisoft, který se teď rozhodl vrazit do Valhaly XP boostery za real cash, ale víš jak...
@Sarno (18.12.2020 18:45): To je v pořádku. CDPR padá z podstatně vyššího piedestalu. Nejde ale o to vyhypování. Pokud vydávají hru pro PS4, tak prostě nejde zatajit, že to na něm bude klesat až k nějakým 17 fps. Resp. jde, ale tohle je pak následek. Zase někdo je za to zodpovědný v rámci managementu. A ten někdo by měl letět. Což se nestane. Páč ta korporátní mentalita je v posledku úplně stejně "dobrá" při hledání individuální odpovědnosti jako ta byrokratická.

CDPR si budoval "brand" na tom obrazu čestné firmy. Tak alespoň ať nesou ty kolektivní následky. Je to jen fér.
Upřímně, já v koutku mysli čekal nějaký shitstorm po vydání, sice né až takových rozměrů, ale čekal. Snad každá hra za posledních 10 let, která byla vyhypovaná až do nebes pak narazila čumákem do betonové zdi. Ať to byl Fallout 76, No Man's Sky, Anthem a jiné....