Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (18.01.2021 23:26): Nemám. Bylo by to úplně zbytečné. V téhle diskuzi, která je tu dva a půl roku, i v diskuzích jiných. Důkazní břemeno je na tobě nadto. Ty karikatury CDPR fanatiků tu uměle vytváříš.

Kup si Cyberpunk (kdykoliv v budoucnu) a zahraj si jej bez předsudků. A přestaň tu bojovat s démony své fantazie. Pokud by tu nějaký CDPR fanatik byl, vybavil by se hned tobě i ostatním. Tak jako jeden jistý již zabanovaný u Bethesda falloutů.
Girlfriend review jako obvykle s nejlepší recenzí, fakt jsem se zasmál.

@pajmič (19.01.2021 00:49): tu V jsem nepochopil. Taky se mi v demu líbila mnohem víc, než ta defaultní kterou jí ve finálce nahradili. Když už jí měli vymodelovanou, tak fakt nechápu proč tam pak mezi presety nebyla.
No vidiš, jsem rád, že se má víra proměnila ve skutečnost :)

Ohledně tý grafiky souhlasim. Teda až na model "2018" ženský V. Na tu bych se mohl koukat pořád :D kdyby tedy byly cutcnény v neinteraktivních scénách a 3rd person mod.
@pajmič (18.01.2021 23:26): To 45min demo se od finální hry neliší nějak zásadně (a rozhodně není "Fake", jak to nazval Schreier - bylo hráno realtime v enginu s ingame assetama).
Ve finálce oproti němu:

- není vozíčkář NPC
- Jackie nezvedá auto pro krytí
- cutscény jsou jen first person
- nelze mít nějakej one night stand u sebe doma
- billboardy nejsou customized pro V

Tohle jsou všechno relativně malichernosti. Jediná zásadnější věc z dema, co se do hry nedostala, je ten wallrunning. U toho je očividný, že to měli naskriptovaný na ten jeden moment v demu, ale když přišel čas to naimplementovat do celýho města, tak se rozhodli tím manpower netrávit.

Na druhou stranu, finální hra má o dost lepší grafiku než to demo, prakticky ve všech aspektech.

Problém toho dema byl Borysovo overblown komentář, kde sliboval nereálný věci.
@AlieN (19.01.2021 00:10): Kdo ví. Witcher 3 měl opravdu hodně podobný průběh vývoje, marketingu a launche, ale nakonec z toho vzešel kvalitní titul, který to vytáhl na špičku roku 2015 - kritikou i prodejema. Nevybavuju si osobně, že by kolem hry byla nějaká větší kontroverze a až na ten vizuální downgrade tam snad nechybělo nic podstatného z toho, co slíbili.

CB77 je vlastně totéž co s W3, jen 10x horší. Nejblbější na to je, že lidi neměli důvod jim nevěřit. Přiznám se, že sem trailery a PR moc nesledoval, ale absence jakéhokoliv kloudnějšího gameplaye mezi tím demem z 2018 a cca týden před vydáním bylo vypovýdající. Na druhou stranu mám ted dobrý důvod si konečně Witchera 3 zahrát znovu i s expanzema než se mi CB77 dostane do pařátů, bude to dobrá příprava na porovnání.
"Ted už jim stejná věc do budoucna jen těžko projde."

Ještě před hodinou bych řekl že určitě... ale pak jsem narazil na článek který u vydání Witcher 3 kritizoval velmi podobné věci, a podle toho jak popisuje tehdejší situaci mi připadá že to tehdy bylo skoro stejné jako teď - včetně podobně přehnaně negativní reakce části hráčů ignorujících skutečné úspěchy hry.

What can we learn from The Witcher 3 "downgrade" fiasco?
"changes made to The Witcher 3 since its 2013 reveal do make it seem as if the studio fell short of meeting its original vision, and the rather narrow scope of the trailer vs final game comparisons actually serve to eclipse the scale of the game's actual achievements."
"mistake was showcasing its vision for the game before it was actually functioning - the studio simply didn't know if what it was showing was even possible"
"It seems that miscommunication isn't just an issue between studio and fans, but also between internal CDPR departments and the firm's marketeers"

Faily Cyberpunku jsou masivnější oproti ještě přehnanějším slibům, ale v zásadě podobného ražení, a marketing jeli tehdy podobným stylem. Tak možná se historie zopakuje i potřetí, za pět nebo třeba sedm let se na tohle všechno zapomene, opravený a rozšířený Cyberpunk bude už jen chválený jako další fantastické RPG od nich, a na další hru CDP bude zase hypetrain galaktických rozměrů. A nebo možná taky ne.
@Jab (18.01.2021 22:19): Tě dneska přepadly chutě "Kamitét Gasudárstvěnoj Bězapásnosti" ne? :D Si zaskroluj dolu do diskuze, jestli máš čas a trpělivost.

@Rapier (18.01.2021 21:51): A já věřim, že to demo/protopyp bylo hratelný, ale byla to tehdy jediná věc, kterou měli. Tedy "hratelná" a silně nakriptovaná a naučená. Koneckonců ta pasáž v demu, je i v plný verzi jen osekaná a silně neobroušená. Si umim přestavit, že by tak hra vypadala, kdyby byla celá lineární, leč nebyla. Ukously si moc velký sousto.

No, a ten, kdo věřil, že tahkle hra bude vypadat, víc jak dva roky před vydánim je naivka, která není na podobný PR bulšit zvyklá. Nebo prostě jen slepě věřili. Vždyt CD projekt udělal Witchera 3, tudíž tohle musí být stejně kvalitní. Ale hele - 8 mega předobědnávek+ 4mega brzo po vydání. Fungovalo to. Ted už jim stejná věc do budoucna jen těžko projde.
[neexistující příspěvek]: psal jsem že čekám na lednový a únorový patch. Pak to rozehraji, není kam spěchat. Tvůrce jsem podpořil.
@MrBlack (18.01.2021 19:10): Věřilo tomu miliony lidí a i pár zdejších uživatelů. Mě to smrdělo už od začátku a nakonec se to potvrdilo. V mnoha případech ten vývoj a mind set při něm připomínal Bioware u Andromedy a Anthem.
@Gordon (18.01.2021 17:17): Počkat, on fakt někdo skutečně věřil tomu, že je to gameplay? Ten první trailer? :DDD A to jsem si myslel, že já jsem naivní, ale v té době jsem měl asi nějakou super prozíravou schopnost, kterou jsem podědil od pravidelného vyjebávání mě do zadku od Ubisoftu jejich velkohubými prohlášeními a fake trailery a vlastně fakemem uplně všeho! :D
Takže když běžel první trailer, jsem si říkal "NIIIICEEEE MARKETING BITCHES!" YOU HAVE ALL MY ATTENTION! BUT PRE-ORDER? ARE YOU MAD?!
@Jab (18.01.2021 16:55): Narozdíl od "fanatických CDPR zastánců zde na DH" Bigfoot nemluví a nepíše na diskuzních forech, i tak mám pocit, že by jeho příspěvky byly konstruktivnější :D

@Naginata (18.01.2021 17:03): Řekl bych že Anthem a F76 jsou v zásadě horší hry, já věřim, že CB77 má aspekty, který jsou nepochybně lepší než u výše zmíněných, ale co do reputace Bioware a Bethesda padali pozvolna, ale CD projekt padnul na držku během pár týdnů, to ne na tom to ujetý.
@Naginata (18.01.2021 17:03): To si právě nejsem jistý, jestli lze "špatnost" hry měřit podle míry očekávání. Tucty her jsem si skvěle užil, a zpětně zjistil, že mnoho lidí je považuje za blepty, protože měli velké očekávání. Velké oči holé neštěstí. Cyberpunk 2077 bude jednou ve stejné pozici.
Od takového Falloutu 76 nebo Anthem většina lidí moc nečekala, takže tohle je rozhodně větší fail.
@Paul (18.01.2021 16:23): No jo, promin, uvědomil jsem si svou chybu až v momentě, kdy jsi mě na to upozornil ty, nechtěl jsem jmenovat konkrétně jeho. MikeKingovi se taky omlouvám. Ale za zbytkem si jinak stojím! :D
@pajmič (18.01.2021 16:14): MikeKing napíše, že "Cyberpunk má mnohem větší nedostatky, které si kritiku zaslouží mnohem víc", a ty mu na to napíšeš že "CB2077 má výhodu v tom, že má po ruce lidi jako ty, co ty chyby nechtěji vidět a hází špínu na ty, co "jen" kritizuji."

Zajímavá, kvalitní a podnětná diskuze :)
@MikeKing (18.01.2021 15:54): Hele, inteligentní osobo. Věci, které člověk vnímá za základě vizuálního podmětu (jako třeba mentálně zaostalá NPC/AI a fízlové a bugy) si nemusím domýšlet.

Problém to je zásadní, udělat příšernej open world ve hře, kterou cdpr PROSAZOVAL JAKO OPEN WORLD(!). Sráží to atmosféru, uvěřitelnost pěkně postaveného světa. je jako kdyby si udělal logickou hru s dementníma logeskýma hádankama. Je to komický, stejně tak obšousti z druhého břehu, co dělají z komára velblouda.
Takovej Mass Effect Andromeda, na ni si taky internet pošmák jen proto, že blbý xichty, faciálky, divný bugy pár cringe dialogů, ale že ta hra měla nejhlubší RPG mechanismy a combat ze série nějak v té plejádě "my face is tired" memů zapadlo. Andromeda si zaloužila kritiku, kterou měla, leč si zasloužila i praise za to, co dělala dobře. To CB2077 má výhodu v tom, že má po ruce lidi jako ty, co ty chyby nechtěji vidět a hází špínu na ty, co "jen" kritizuji.
@MikeKing (18.01.2021 15:54): To by mě zase zajímalo, kde jsi přišel na to, že NPC mají být "HLAVNÍ" problém hry. Je to jeden z problémů hry a ne malej, pokud hra chce být immersive. Nemusí mít každej nahraných 1000 replik a animací zohledňující tvoje chování, ale to, že se auto neumí vyhnout překážce, která přečuhuje třeba jen o centimetr z chodníku je smutný v open world hře.

Zásadní problém hry je, že je očividně osekaná na kost, že autoři nesplnili, co slíbili a že cíleně podvedli konzolisty kvůli zisku.
@pajmič (18.01.2021 14:36): Hele já vím že ty máš problém s domýšlením si věcí, takže ti to vysvětlím polopatě.

Problém není v tom že se kritizuje chování NPC, ale v tom že je ta HLAVNÍ věc která se kritizuje, přitom je to obejktivně (:-D) jen malá a nepodstatná část hry. Cyberpunk má mnohem větší nedostatky, které si kritiku zaslouží mnohem víc.

Ale předpokládám že je to tak proto, že spoustu lidí Cyberpunk kritizuje na základě toho co jim řekl kamarád a na kritiku herních mechanik by tu hru museli nejdřív hrát. :-)
@Cathan (18.01.2021 15:39): Mě přijde logické kritizovat něco, co si to zaslouží, ale zároven ocenit to, co je na hře dobré, dělá to, nebo by měl dělat, každý slušný kritik nebo člověk s mozkem. Ale sluníčkáři, volavky a ignoranti, co chyby ignorují a vyzdvyhují hru ji do výšin nebeských - a že jich před lauchem a pár dní po něm bylo - jsou na hovno, bo když je budou lidi jen vychvalovat, budou vývojáři dělat totéž chyby a nepoučí se. Kritika je od toho, aby pomálaha ne aby boostovala ego.
Osobně mi to přijde jako další spor mezi kritiky a nekritiky. Jedna skupina lidí bude více kritická k nedostatkům hru a budou je zdůrazňovat, zatímco druhá si bude užívat co hra nabízí a nedostatky odfiltrují. A asi je jasné, že obří AAA titul jako Cyberpunk 2077 toho má dost co nabídnout, i přes veškeré své chyby. Bohové ví, že já to dělám pořád.

Tak či tak, že Cyberpunk 2077 nesplňuje co sliboval je snad už nyní mimo diskuzi. To podělali.
@MikeKing (18.01.2021 13:59): To je sranda, představ si, že lidi kritizujou objektivní nedostatek u hry, která se popisuje jako "an open-world, action-adventure story" která má zásadní problémy i s elementárníma vlastnostma open world designu (Gordon popsal), šílený svět.
@Wulfgar (18.01.2021 13:43): Mě přijde dost zasloužený, protože se hejtí především to, co je opravdu rozbité. Chování jako v GTAV bych ani nečekal, ale čekal bych, že se ti NPC nebudou despawnovat mimo pohled, že nebude celej jejich AI založení pouze na tom jít po chodníku. Že budou mít nějaké ty denní režimy a jejich chování se od toho bude odvozovat. Atd, atd, atd.

btw si napsal: že to vadí běžnýmu hráči kterej si zahraje jednu až dvě hry ročně a nepotřebuje řešit který studio tu hru vyvíjí, jakej žánr to vlastně hraje a co by od toho mohl očekávat, chce akorát vypnout hlavu a pařit. A každá takováhle nedokonalost je pak hroznej problém.

Naopak bych řekl, že někomu, kdo odehraje dvě hoďky ročně, je to naprosto ukradený.

@MikeKing (18.01.2021 13:59): Já třeba nechtěl, aby to vypadalo jako GTA ve smyslu prázdného světa. Jde o jednotlivé aspekty, né o hry, jako celek.
Lidi před vydaním: Proč to vypadá jako GTA? >:(
Lidi po vydání: Proč to není jako GTA? >:(

Hlavní problémy Cyberpunku jsou úplně někde jinde než v chování NPC a policajtů, ale ono je jednoduší udělat video kde se NPC chovaj jako retardi než třeba o tom jak je craftění naprosto game-breaking...
@Gordon (18.01.2021 09:21): Jako soráč, ale já jsem se nesnažil zesměšňovat žádnou "podřadnou" skupinu hráčů, to sis tu vymyslel ty. Jenom mě prostě fascinuje a poukazuju na to, že ten enormní hate je do určitý míry nezaslouženej u určitejch aspektů tý hry.

Zároveň tu nechci obhajovat to, že ta hra je bez chyb, ze začátku mě tam spousta věcí vysírala, komentoval jsem to i tady (retardovanej deník, celkový podivný UI, nepřehlednej inventář, absence quickloadu, některý mechaniky nedodělaný atd.). I přesto jsem z tý hry měl ale skvělej pocit. Zároveň dokážu pochopit, že to tak některý lidi neměli, ale přijde mi prostě bizarní hnípat se v každý věci, která je udělaná jinak/hůř oproti GTA5.

Přirozený chování NPCček v GTA5 je teda podle mě výsledek kontinuálního vývoje celýho žánru městskejch akcí od jednoho studia. A i když prej některý lidi z Rockstaru dělali na vývoji Cyberpunku, tak já osobně rozhodně nepředpokládám, že to chování bude na stejný nebo lepší úrovni jako v GTAčku.
@SilentWolf (18.01.2021 12:58): Jak jsem pročítal zdejší komentář + diskuzi, tak se celkově ztotožňuji s většinou ....
Mě se to právě taky nechce ještě finišovat, pak už bych neměl takovou chuť pokračovat, takže ještě si udělám nějaké vedlejšáky.
Mě sere třeba to, že neudělali víc interakce s main charakterema, nevím, jestli to psal něco podobný na DH nebo jinde, ale po vzoru RDR by úplně stačilo, kdyby hlavní chary měli připravenej nějakej extra filling např. projížďku autem, pokec po telefonu, jít do baru nebo tak ... mířím třeba na Panam, která je fakt skvěle napsaná. Myslím, že tohle by potěšilo hráče daleko víc, než neustále otravování od té píč* Reginy Jones. Málokdo kdy se mi stane, že by mě v rámci hry nějaké postava vyloženě lezla na nervy, ale Regina byl fakt špatný nápad, škoda že ve hře neexistuje nějaké forma ignoru :D
@BUMTARATA (18.01.2021 12:38): Já nechápu, proč má pořád někdo potřebu zesměšňovat ty, co si stěžují na nedostatky, já taky nepindám na ty, co se jim to líbilo, že jsou stádo ovcí nebo podobný oxymoron. Naopak si myslím, že člověk může mít veskrze pozitivní zážitek ze hry a i přesto ji ostře kritizovat, viz třeba já a mé výtky k KCD.
Naopak si myslím, že je dobře, že se na takové věci hromadně stěžuje, byť né vždy konstruktivně. Jak jinak by kdokoliv kdykoliv poznal, že dělá něco špatně?
@AlieN (18.01.2021 11:27): Nepřijde mi, že je na tom cokoliv podivuhodného. Nablblá NPCéčka v W3 přece neomlouvají nablblá NPCéčka v CP77. Kór, když se s nimi, na rozdíl od W3, setkáváš na každém kroku, v mnohonásobně větší míře a v rozmanitějším množství situací, kdy se jejich nablblost projevuje o to více. Nakonec nezapomínejme, jak se autoři holedbali imerzním městem, pokročilou umělou inteligencí, denními rutinami, apod. Rozčílení tedy neplyne jen z všudypřítomné nablblosti jako takové, ale i z pocitu, že nebylo doručeno to, co bylo přislíbeno.
@Gordon (18.01.2021 11:10): No nesplněných slibů je tu dost, odzvlášť z těch hodně raných stádií vývoje. Ale taky - jak konkrétně to prezentovali, co si pod imerzí představují? Co jsem viděl, tak to všechno byly dost vágní popisy, pod kterými se dalo představit kde co. A chování NPC je tu v podstatě úplně stejně jako ve Witcher 3, jen až tady se z toho kupodivu všichni můžou posrat :D

Každopádně pointou je že Cyberpunk je nesrovnatelně komplexnější hra než GTA V, takže zaseknout se na srovnávání jednoho jejího aspektu a ignorovat ten zbytek je debilita. Dost to vypovídá o ostatních hráčích. Ale svým způsobem mě to fascinuje a baví - vidět tyhle videa a kolektivní hate pod nimi, a pak pod videem hned vedle vidět stovky komentářů o tom jak je ta hra emocionálně zasáhla a jak to bylo boží.

ad KCD: Jo to právě popisuju že tady je zlepšením že nemusíš chodit do menu, ale hra ti nabídne čekat na místě rovnou.
@AlieN (18.01.2021 11:04): No jo, jenže CB chtělo mít tyto prvky také propracované. :)
Už na E3 prezentovali, jak je pro ně imerze hlavní.

V KCD, když chceš čekat, tak prostě otevřeš čekací menu, určíš si, jak dlouho chceš čekat a čekáš, v některých questech tě hra z čekání vytrhne, aby se stala nějaká událost, na kterou čekáš, zatímco u ostatních aktivit, které jsou nějak závislé na čase, ty musíš sám "triggnout", ale jelikož je středověk, tak ten čas je dost vágní pojem a i když čekáš déle, než chceš, tak máš nějaké časové rozmezí, kdy na tebe postava čeká.
@Gordon (18.01.2021 09:21): Už si nepamatuji, jak to čekání vypadá v KCD?

"když i tak plochá hra, jako GTAV dokáže udělat naprosto přirozené chování NPC, je s CB asi něco špatně, nemyslíš?"
Tak to je snad samozřejmé, že hra bude mít prvky které jsou pro ni hlavní propracovanější, než hra pro které jsou ty prvky okrajové. To je jak říkat že GTA V je nahovno, když to lítání je tam úplně trapné ve srovnání s Microsoft Flight Simulator.
Koukám předběžně kde cca a jsem a docela mě děsí, že jsem na konci 2 aktu ... Taky moc nechápu, že spoustu solidních vedlejšáků leze ven až těsně před koncem.
Po cca 50 hodinách jsem nenarazil prakticky na žádný bug a určitě je to jedna z nejhezčích her, je tu ale spoustu ale ... Vzhledem k tomu, že už jsem prakticky na konci, tak mám čím dál větší pocit, že je ta hra hrozně osekaná a ušitá na rychlo. Čekal jsem epic větvící story ala Witcher, tohle je bohužel čistá lineárka s extrémně krátkou hlavní linkou. Perky/buildy mi přijdou fajn, ale paradoxně je to spíš k naštvání, protože pokud člověk začne budovat nějaký logic build, tak je hra easy i na nejtěžší úroveň.
S čím asi největší problém je to, že 2077 nemá žádnou "duši" ... je to prostě fajn 80 - 85 % hra, která bude za pár týdnů/měsíců zapomenuta jako valná většina her. Škoda, že to nevyšlo 2022/2023 čistě na next genu, věřím, že 1-2 roky času navíc by z 2077 udělali původně zamýšlenou hru.
@marwel (16.01.2021 11:12): @AlieN (16.01.2021 11:44): KCD s tím problém nemá. Ale je pravda, že ten necílil na fanošuky Keanu Reevese.

@Wulfgar (16.01.2021 12:01): to je hroznej výcuc a pokus o to naroubovat kritiku ostatních na "podřadnou" skupinu hráčů, máš zkreslenou představu o realitě. Srovnání s GTAV je naopak na místě, protože ta hra je jinak docela tupá, a když i tak plochá hra, jako GTAV dokáže udělat naprosto přirozené chování NPC, je s CB asi něco špatně, nemyslíš? Zároveň, to že někteří hráči očekávali podle marketingu imerzi světa z budoucnosti, přece neznamená, že to jsou slintající idioti, co se k PC dostanou jen když ukradnou ošetřovateli heslo, tak jak se snažíš naznačit, nemyslíš?
@BUMTARATA (18.01.2021 01:21): To bylo hodně dobré :D

Jinak ale docela nuda, většinou jen kompilace těch největších glitchů co už na netu jsou dávno, a povrchních srovnávaček s městskými akcemi s detailněji simulovaným světem. Proč to nikdo nesrovnává s DeusEx, nebo se Zaklínačem, ke kterým má Cyberpunk mnohem blíž?