Co se týče vývoje, není třeba to víc řešit. Je mi jedno, jak moc něco propracované je, když to na hře není vidět. V podstatě je to stejný případ jako s Metrem 2033 – to má v podstatě velmi dobrou AI (zaznamenávající takové věci jako chuť či zápach), ale co mi to je, hráči, k něčemu platné, když to ani nepoznám? BG2 má možná propracovanější prvky, ale jako hráči, který nevidí v číslech, mi to je jedno (třeba ty ano, beru to ze svého pohledu a 80% ostatních hráčů).
Neříkám, že všechny rozhovory mají nějakou odezvu, ale nabízí to nejpodstatnější. Stále však platí, že tam, kde ti Bioware maže med kolem huby a rozhoduješ se z věcí, které vedou v podstatě k tomu samému (příklad okopírovaný z diskuze u Bloodlines:
Rozhovor z BG2 v mé vlastní interpretaci, setkání s Minscem:
1.) Čau, nevíš, jak jsme se tu octli?
2.) Oh, to jsi ty, Minscu. Nevíš kdo má co do činění s naším uvězněním?
3.) Tušíš, co se tu děje?
4.) Nemáš tušení, jak jsme se tu objevily?
5.) Ohh, to je ten, co mluví s křečkem. Tak co, jaké to je být zavřen v své cele?
6.) Co se tu sakra děje?!
a Minsc nezávisle na odpovědi řekne: "Nevím! Ale až se odsud dostanu, ten, kdo nás zde uvěznil, si to vypije."
A kde má Deus Ex? Už jen to pitomý rozhodnutí na začátku, jakou si od Paula vemu zbraň. Jak se zachovám u chlápka, co mi radí, jak se zachovám s velitelem teroristů. Co řeknu Guntherovi (a podle toho se ke mně bude chovat Anna), nechám vůdce teroristů naživu, nebo ho zabiju a podle toho se ke mne bude chovat brácha a šef? Urazím Annu v Clintonově hradě a zachovám se podle jejího rozkazu, díky čemuž se bude odvíjet příští dialog v šéfově kanceláři? Zachráním rukojmí v metru nebo ne? Pomůžu mlácenýmu maníku, co ho mlátí dva gauneři a v pozdější části hry mi tak řekne heslo? Zkusím dostat informace z reportéra v hospodě i za cenu, že mě potom seřve Manderley v kanclu? Pokecám s vojákem a ten mne dostane do střežené základny, nebo se tam dostanu jinak? Varuju Pašeráka před milicí, nebo ne a tak ho zatknou? Zachránim Savagovu dceru? Při útěku z UNATCO podle toho co řeknu Jaimimu dostanu v pozdějších kontejner s augmentací nebo alternativní zabití Gunthera. Prokecám mechaniky a zachránim tak Jocka? Zabiju v té podmořské lokaci Simonse? + další a další varianty a volby, na který si nevzpomenu.
Jinak neřikal jsem, že BG2 nemá žádné možnosti. Ale je tam hlavně hodně kecání okolo nich. Co já vím, často to hraničilo s vyběrem: přijmu/nepřijmu.
Neříkám, že všechny rozhovory mají nějakou odezvu, ale nabízí to nejpodstatnější. Stále však platí, že tam, kde ti Bioware maže med kolem huby a rozhoduješ se z věcí, které vedou v podstatě k tomu samému (příklad okopírovaný z diskuze u Bloodlines:
Rozhovor z BG2 v mé vlastní interpretaci, setkání s Minscem:
1.) Čau, nevíš, jak jsme se tu octli?
2.) Oh, to jsi ty, Minscu. Nevíš kdo má co do činění s naším uvězněním?
3.) Tušíš, co se tu děje?
4.) Nemáš tušení, jak jsme se tu objevily?
5.) Ohh, to je ten, co mluví s křečkem. Tak co, jaké to je být zavřen v své cele?
6.) Co se tu sakra děje?!
a Minsc nezávisle na odpovědi řekne: "Nevím! Ale až se odsud dostanu, ten, kdo nás zde uvěznil, si to vypije."
A kde má Deus Ex? Už jen to pitomý rozhodnutí na začátku, jakou si od Paula vemu zbraň. Jak se zachovám u chlápka, co mi radí, jak se zachovám s velitelem teroristů. Co řeknu Guntherovi (a podle toho se ke mně bude chovat Anna), nechám vůdce teroristů naživu, nebo ho zabiju a podle toho se ke mne bude chovat brácha a šef? Urazím Annu v Clintonově hradě a zachovám se podle jejího rozkazu, díky čemuž se bude odvíjet příští dialog v šéfově kanceláři? Zachráním rukojmí v metru nebo ne? Pomůžu mlácenýmu maníku, co ho mlátí dva gauneři a v pozdější části hry mi tak řekne heslo? Zkusím dostat informace z reportéra v hospodě i za cenu, že mě potom seřve Manderley v kanclu? Pokecám s vojákem a ten mne dostane do střežené základny, nebo se tam dostanu jinak? Varuju Pašeráka před milicí, nebo ne a tak ho zatknou? Zachránim Savagovu dceru? Při útěku z UNATCO podle toho co řeknu Jaimimu dostanu v pozdějších kontejner s augmentací nebo alternativní zabití Gunthera. Prokecám mechaniky a zachránim tak Jocka? Zabiju v té podmořské lokaci Simonse? + další a další varianty a volby, na který si nevzpomenu.
Jinak neřikal jsem, že BG2 nemá žádné možnosti. Ale je tam hlavně hodně kecání okolo nich. Co já vím, často to hraničilo s vyběrem: přijmu/nepřijmu.