Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nevím, jestli si to s něčím nepletu, ale není to uvnitř toho skladiště úplně v přízemí, nějakej poklop zaházenej pytlema?

Jinak na normální hacking stačí mít úroveň aspoň trained, to stojí jen pár XP a bude se ti to hodit i v budoucnu, tak si to co nejdřív upgraduj:).
Aoshi: Ne, žádné podzemí jsem právě neotevřel, to je právě to, co hledám. Propíchal jsem všechno neživé, tedy i ty odpadky, ale nic. Bože, to je tak šíleně rozvleklý!
Chuck: Vyjdi pred vchod do budovy, zatoc doprava ku kontajneru a prezri odpadky :)
edit: Teda za predpokladu, ze si to podzemie ani neotvoril... Pokial to mas otvorene a nevies kde to je, tak je to na prizemi nedaleko toho bota.
Mám prohledat obsazenou základnu NSF a vyslat nějaký nouzový signál. K tomu je ale zapotřebí se nabourat do jednoho ze dvou počítačů, což se mi nepodařilo (asi jsem někde zapomněl absolvovat školení na hackera), takže musím údaje do PC najít v tajném podzemí pod garáží, jinak bych odtud mohl dávno vypadnout. Jenže bohužel.
To mi nic neříká...těsně před Hong Kongem jsi zavřenej v základně MJ12 v NY, ne? A ani předtím nebo potom se tam imho žádný tajný podzemní garáže nevyskytujou. Popiš trochu blíž, kde jsi a co máš za úkoly.
Jsem v poslední misi před Honkongem a ani za prase nemůžu najít ty tajné podzemní garáže. Do PC jsem se bohužel nenaboural, takže musím volit tuhle variantu, která je asi nejblbější a nejzdlouhavější.
Falagar: Kdyby to bylo pouze k tématu, neřeknu ani půl slova, ale ono to je většinou zaměřeno úplně jiným směrem.
Já teda zatím stále očekávám nějaký zásadnější průlom, jsem kousek od Honkongu, tak snad až se dostanu k této misi, zažiju příjemnější pocity. Neříkám, že je to špatné, je tu hodně chvil, kdy si říkám, že ta hra má něco do sebe, ale na zadek si z ní zatím nesedám. Takže varianta, že si to někdy zopakuji, se nenabízí, ale to se může snadno změnit.
Chuck: Alespoň je to víceméně k tématu a je to víceméně zajímavé... narozdíl od nedávného sledování diskuze u VtM:B... :-) Mně to alespoň dohání k nutkání, konečně si to jednou zahrát jiným způsobem. Zatím jsem to dohrál cca 3x a vždy cca stejným způsobem... :-)
Koukám, že mít Deus Ex v současné době jakožto sledovanou hru, je fakt vopruz.
Ok, tak běž k čertu. ;) Na tomhle se asi, řekl bych, výjimečně shodnu s fandy hry.
Pivo: Ako som uz spominal - Pokial to prejdes xkrat, tak mas iste zauzivane postupy. A akonahle si povies, ze (napriklad) nebudes hackovat, tak odrazu zistis, ze ti to naburava dobru polovicu ciest ktorymi si siel a tym padom musis hladat nejake nove sposoby a riesenia :)
Caelos: Aj teba? :))) Za to ked som siel bez loadovania (s vynimkou vypnutia hry) tak to bolo celkom fajn (aj ked trochu o nervy, ked ma zabil grey v reaktore Area 51) a ja som to potom znovu opakoval :)
Pivo: Tak Deus Ex k tomu obcas primo vede, ponevadz si ty zbrane muzes vylepsovat a ve hre jsou i ruzne specializace na jednotlive typy zbrani.
Se právě divím, že vymýšlíte takové věci, jako používat jednu zbraň apod. Mě by to u žádné hry nikdy nenapadlo :-)
Většinou se u každé hry snažím využívat všechny prvky, který se mi zdají alespoň zábavné, ale omezit se na něco, to jsem asi nezkoušel.
Kubulus: Tak jak píše aoshi a třeba na bossy většinou funguje i něco jiného než střílení (a že mi trvalo, než jsem přišel na to, jak zabít Waltona Simmonse, aniž bych na něj použil zbraň:-) Je tam elektrické vedení. Ale když teď jedu s tou pistolí, tak mě dost prudí, že kvůli střelivu musím krabice rozbíjet hodem z výšky.
Bodkin: Vždyť se tu řeší jen to, zda se jedná o RPG či akční hru, ne? To není zase tak hrozné. Podle mě je to takový hybrid, takže by měl člověk čekat od obojího něco. Ale myslím, že je to celkově celkem úplně jedno, i když mě to celkem třeba i baví číst, aspoň se tu něco děje, než když stojí celé diskuze na místě.

Kubulus: Ty jsi fakt umělec a básník, to ti ty zuby někdo vybil, ne? :-)
Ten koment na Vampire je také z tvojí hlavy?
Kubulus: Mno bez zbrane zabijes ci uz turetom, alebo krabicou na hlavu. Osobne som ale nerobil ani to a "zabil" som len toho typka v raketovom sile tak, ze po mne hodil LAMku ktora mu vybuchla hned pred nosom
Stačí si jen zvyknout, že když někudy projdou krysy, vždy to sebou přinese dýmějový mor. Když tenhle fakt akceptuješ, hnedle se ti všude lépe dýchá a radost ze života pouze vzkvétá.

Caelos: Jak zabít beze zbraně? Jaké konkrétní místo myslíte?
Falagar: Já už to přejel asi všemi způsoby:-) I bez těch zbraní jako aoshi:) Dá se přece zabít i beze zbraně. S pitolí to ještě není nic moc, zkus to přejet třeba jen s obuškem:-))
popkec: Jop, slo to vyriesit prakticky bez jedneho vystrelu (aj ked jedno miesto som riesil vrazdou - ale bez zbrane)
Tak a máte to.

Jab: Kubulus má teď nějáký špatný období, musíš mu to prominout.
Probůh a Kristus Ježíš. Demagogie zcela ovládla databázi-her. Vyhackované informace v DE že je Role-playing? Pánové, viz můj komentář. S hrou to udělá velké kulové. Jděte prosím do kanceláře šéfa UNATCO (plus i vašich kolegů) jak to půjde, vyhackujte, co se dá a pak dále opakujete. O příběhu tak budete mít poměrnou dobrou představu už v začátcích, leč na možnostech v dialogu hlavního hrdiny se to vůbec neprojeví. To je drastické RP opomenutí. Co si navíc pamatuji, tak v DE byla jediná skutečné RP volba v závěrečné misi. Do té doby šlo jen o pár drobností (tuším přidání se k teroristům se dalo uspíšit či ještě odložit). Drobnosti bezesporu hezké (přežití/smrt Paula), ale stále jen drobnosti (v celku příběhu hry).
Že se jde dostat do nějaké přiblbé věže (majáku) či co vícero způsoby je snad joke. To jde i v Hitmanovi, který nadto obsahuje ještě méně "statistik" než DE (kteréžto v tomto ohledu údajně mělo dle názorů níže výhodu oproti přestatistikovanému BG). V BG jsem si prosím mohl vybírat na každém rohu, co při plnění jednotlivých úkolů udělám. Pravda, stran volby dobra či zla na tom jsou dobře jen první díl a pak až ToB. Ale i u druhého dílu samotného jsem měl alespoň možnost vícero voleb v rámci "dobra" (např. Trademeet a donesení artefaktu z hrobky Lordu Loganovi či představiteli jedné ze dvou znepřátelených rodů). Co je však důležité - de facto v každé lokaci jsem možnosti měl a mohl jsem vidět důsledky (zejména vzhledem k tomu, že se do nic dá vracet). Dá se vyřešit problémy v Druid's Grove a dá se i otrávit pramen a tím společenství zničit (jen za zlé). Dá se přidat k Bodhi i Shadow Thieves. Dá se pomoci lordovi z Winspear Hills nebo Firkraagovi (fakt to jde). Dá se spojit s démonem v Ust'Natha a zničit vejce Adalon (stejně jako se k ní přidat). Dá se jít ze Spellholdu rovnou do podtemna stejně jako se dá vrátit zpět do Brynlaw, nalodit se, "ztroskotat" a projít si ještě město Sahuiginů. Příklady jsem, věřte mi, schopen tahat z rukávu ještě mnoho hodin (každý díl jsem dohrál minimálně 15x, zrovna hraji opět druhý a prosím pěkně to jde o hru nepoměrně delší než DE). Jak vůbec může někdo srovnávat míru RP mezi klasickým zástupcem na Infinity Enginu s hrou "na mise"? To je prosím hotová blasfemie...
A já měl pocit že bez špěrháků bych se někdy prostě dál nedostal.

Když to tak čtu tak mám chuť si to zahrát ještě jednou, jestli mi to vydrží tak to asi zítra rozehraju, minimálně ten začátek kterej si už ani moc nepamatuju.

aoshi: Chceš říct že jsi za celou hru nikoho nezabil? Neni to někdy potřeba, alespoň u nějákých bosů?
Caelos: Tak to jsem tě špatně pochopil. Jsi ještě větší magor, než jsme doufali... :-D Pochopil jsem to tak, že jedinou zbraní bude pistolka. Pokud nebudeš tahat ani šperháky, biocely apod. tak to je už opravdu hardcore... :-) Skoro se mi nechce věřit, že to jde... ale když jsi to hrál tolikrát, tak to zřejmě budeš schopen posoudit líp než já... ;-)
Cobra: Pro mě je Deus Ex RPG s prvky stealth akce...Ale to asi záleží na každým hráči, jaký herní prvky mu poskytujou ten RPG feeling. "Role playing game" je natolik vágní označení, že se do toho dá schovat téměř vše.

btw: Diablo se taky běžně řadí do RPG a kdyby se hrálo z pohledu první osoby, tak působí spíš jak Serious Sam:-D.
Aha, tak nic, ono to maže přebytečné mezery...

USER: Ale v ME2 jsou taky klasický terminály... Pravda, většinou se nemusí hackovat a víc je těch, co dávaj peníze...

No ale i kdyby ME2 bylo FPS s RPG prvky, co by to změnilo na tom, že Deus Ex je taky FPS s RPG prvky? Nic...
Cobra: Klasicky řešený systém hlavních a vedlejších questů je samozřejmě i v DE, akorát těch vedlejších tam není tolik, což je imho dobře. Aspoň to nerozmělňuje příběh.

ME2 je sice skvělá akce, ale o nějakým uceleným příběhu se tam moc nedá mluvit, když 95% hry spočívá v tom, že verbuješ posádku a plníš jejich osobní questy. Pak jen vlítneš na bosse, za pár minut ho rozsekáš na kusy a je konec. Celkově jak píšeš, že ME2 stojí na příběhu a rozhovorech, mně to tam přijde strašně povrchní. Vlezeš do přátelský lokace, prokecneš pár lidí (občas ti daj ke splnění nějakej dementní vedlejšák, co je po cestě), přesuneš se do bojový lokace a jedinou možnou cestou se prostřílíš na konec. Tam je filmová animačka, ve který si přečteš jalovej rozhovor a na jeho konci zvolíš hodný/zlý řešení. Dokonce ti hra ještě musí naznačit, co je to to hodný, a co je to to zlý.

To taky není kdovíjaký roleplay, spíš je to interaktivní filmeček s akčními lineárními předěly. V DE jsem měl mnohem větší pocit volnosti a možností, stejně tak všudypřítomný detaily hrajou úplně jinou ligu než v ME/ME2. V DE je spousta textů ke čtení, knihy, emaily, zprávy ve veřejnejch terminálech atd. Když v ME můžeš hacknout nějakej počítač či něco podobnýho, tak ti to tak maximálně vypíše, že jsi získal 50 kreditů, nebo podobnou pitomost.
Myslel jsem, jak jsem se zmínil o těch romancích v rozpisu možností o několik příspěvků dole, ale to je teď vcelku jedno.

V "čistém" RPG se například systém questů liší především možnostmi plnění, kde i leckterý sebeblbější vedlejší quest můžeš splnit více způsoby. (viz. potlačení otroků/osvobození a zabití otrokářů)
Ten systém se liší v tom, že strom úkolů v DE vypadá takhle:
o o
/ /
o-o-o-o-o-o-o
\ \
o o

A v ME2 takhle:
o
/
o-o o-o
/ /
o-o-o-o-o-o-o
\ \
o o-o-o-o-o
Jaheiru jsem uvedl co vím pouze já (jestli jsem teda něco nepřehlédl v tvém příspěvku) a chápu, co se mi snažíš říct. Jenže já to prostě vidím poněkud jinak. Pro mě není RPG jako RPG a pro tebe to tedy primárně RPG není, pro mě ano. Víc to řešit nemá smysl, protože stejně nic dalšího nevykoumáme. Věci v Deus Exu své důsledky mají a ačkoliv ti třeba nepřijdou valné, já téměř vždycky co jsem ho hrál se mi příběh trochu jinak vyvíjel (a podíval jsem se i do jiných lokací, do kterých sice není potřeba chodit a jsou snadno dostupné, ale i tak). Nejsou tu žádné ukazately přátelství, ale je tu možnost volby (voleb) a podle toho se ti dotyčný příběh vyvíjí. A opět tu můžu řešit, jak je to v jiných RPG kde nic podobného není a taky to jsou RPG :)

Cobra: A jak se ten systém questů liší od Deus Ex? Že tam nemusíš lítat z jedné do druhé lokace? Ten systém questů je v podstatě stejný, jen v ME jsou možná delší, ale zas více labilnější a stereotypnější.
Kubulus: Sakryš už, chybí tu ten roleplay, v DE nemám možnost nic moc ovlivňovat, nebo to jsou pouze drobnosti, které změní maximálně jeden rozhovor ve hře, ale k ničemu to neslouží. Není tu žádné pořádné formování osobnosti, kde si svou postavu přizpůsobíš k obrazu svému (chováš se zle, dobře atp. a už mě to nebaví opakovat neustále dokola). Samozřejmě, že Deus Ex je i RPG, ale rozhodně to není čisté rpg, či dokonce díky bohu ta RPG stránka ani příliš nepřevládá, kdybych to měl hodnotit pouze jako čisté RPG, pak by moc dobře nedopadl- na něm je právě skvělé to ono skloubení žánrů, které si bere od každého trochu.

Btw to žvanení Jahihery jsem uvedl jako možnost výběru (tedy sžít se s charakterem) a tedy hrát určitou svou roli (buďto být k Jahiheře chladný a odměřený, nebo s ní rozjet romanci, nic jiného na tom není, ovšem v DE mi něco podobného nabídnutno nebylo, nemyslím zrovna romance, ale v kterýchkoliv dialozích, tak aby to změnilo budoucí dění).
Navíc rozhovorů tam opravdu více bylo, i když počítám pouze ty hlavní a ne jen zanedbatelně. To okecávání okolo bylo pouze pro pobavení a prakticky to k ničemu nevedlo, ale v hlavních rozhovorech má pořád BG několikrát navrch. ( a většinou byly k věci, narozdíl od třeba NWN)
LOL přestaňte řešit co je víc RPG :D to je jako vzít kolečkový brusle a kolečkový křeslo a přemýšlet co z toho je víc auto :D (to že je ve hře pár RPG prvků ze hry ještě RPG nedělá).
Jo v TESech jsou sice divný rozhovory, ale aspoň tam nejsou čtyři jako v DE...

No, v DE tě vyhodí v lokaci, řeknou ti dojdi támhle a splň támhleto, k tomu můžeš ještě udělat tohle... Klasický systém misí typický pro akční hry. V ME2 přijdeš do lokace a až tam teprve dostaneš vedlejší úkoly, které jsou případně ovlivněné dalšími úkoly. Zkrátka ten systém je úplně jiný. Pochopitelně, i v ME2 jsou klasické akční mise bez větvených questů.
Ale no tak, něco jsem snad řekl ne?

Kubulus: Na 100% to jde dohrát i bez těch skilů
Kubulus: Přestaň brát ty kapky proti kašli, děláš mi starosti...
Inu, asi BG2 opět rozehraju, dostal jsem na něj nějakou chuť. imho já pořád říkám pouze to, že tam bylo těch možností víc nebylo. V BG2 ale bylo právě spousta kecání okolo, které nemělo žádný velký smysl. A nevím, ale nějak nemám pocit, že tohle dělá RPG (myšleno to kecání, kupříkladu ta neustále otravná Jaheira).

A i pokud je v BG2 stejné kvality (ty říkáš minimálně), stále tu není nic, co by vyvracelo, že to není RPG. Ta hra nemá žádné gildy, žádné zbytečné kecání (jen to podstatné) ani kouzelný mečík +1, ale to v celkovém kontextu "chci dokázat, že to není RPG" moc velký význám nemá. Nesnažím se říct, že je to čistokrevné RPG, ale ono de facto čistokrevné RPG existuje jen na papíře a pak jsou tu ty počítačová, ve kterých za čistokrevná můžem považovat ty scrollovací nebo tyhle PC herní klasiky, které jsou všemi považovány typické příklady RPG.

PS: Taktéž pochybuji, že se ti podaří bez užívání vlastností hru dohrát. Pokud se chceš prostřílet, potřebuješ skilly do zbraní, pokud se chceš proplížit, potřebuješ zas ty lockpicking, electronics nebo computers + univerzální postavy.

Cobra: Mě přijde zas úchylný, že ME2 považuješ za RPG. První věc, Deus Ex má normální seznam hlavních a vedlejších úkolů. Možná ti to přijde úchylný, ale mě a dalším to přijde jako vcelku normální a nějaký propastný rozdíl tu není. Vykašlu se na srovnávání příběhu ME2 a DE, protože to nemá cenu. Spíš si těď svým rčením trošku zazdil faktor, že i třeba TESy jsou RPG. Vždyť tam jsou rozhovory taky ošizené, nic moc osobní a se svou družinou tam souložit nemůžeš (protože žádnou nemáš) :)
Samozřejmě, že ME2 je víc RPG než Deus Ex. ME2 staví víc na rozhovorech, víc na postavách a víc na vyprávění příběhu. Deus Ex je ve všech těhle oblastech hodně ošizenej. Jediný, co má Deus Ex lepší než ME2 je systém skillů a dává na výběr víc cest k jednomu cíli. Navíc Deus Ex nemá žádný systém questů.

Řešit rozdíl mezi DE a BG je dost úchylný...
Prakticky téměř všechny varianty, které jsi vypsal, krom jediného rozhovoru na hře nic nemění, ale budiž. (každopádně takových je v BG 2 také spousta a ani jsem se neobtěžoval s jejich vypsáním) Navíc v BG2 se ti mění i díky tvým rozhodnutím zlým či dobrým reputace a dle toho se pak k tobě okolí chová.

Neříkám, že rozhovory v Deus Ex jsou špatné, ale prakticky jsou bez možností (kdyby autoři udělali rozhovory úplně automaticky, nedalo by se to příliš rozpoznat). Pravda, že v takovém BG je také spousta těch, které vedou ke stejnému cíli, ale je tu i spousta takových, kterými něco ovlivníte. Každopádně kvalitou jsou minimálně tak nastejno, jen jich je více, tak samozřejmě se najdou i slabší (navíc Minsc je debil), ale i velké množství lepších (hlavně ty důležité).

Navíc jak už jsem psal, pokud se tedy nezajímáš o systém podrobněji, pak pravda má ale minimálně stejné kvality, jako Deus Ex, jenže v BG je potřeba ke zdárnému dokončení hry, u Deus Ex se klidně na něj mužeš vykašlat a nikoho to zlobit nebude (ač bude dohrání hry těžší)