Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chuck: Pokial si skutocne ISIEL (nie bezal) tak ta urcite nepoculi - skor videli. (nehovoriac o tom, ze metro som vzdy obchadzal cez vetracky)
Ten HK je spociatku neprehladny ked prehladavas vsetko, ale pokial ides len tam kam mas, tak je to velmi jednoduche (ono vacsina sa tam deje na tych istych miestach a bludi sa len mimo nich kde v podstate vobec nemusis ist (a koniec koncov sa tam ani nic prevratneho nenachadza)
Faktom je, ze z toho co pises by sa ti mohla paradoxne viac pacit dvojka ako jednicka, v ktorej je akcia pomerne stravitelnejsia a ta "konzolovitost" by ti tam mohla vyhovovat.
Jab: Jo, na hudbu jsem pozapomněl, ta mě oslovila jako první, jenže ani ta to moc nezachrání. Ten "nesmělý pokus udělat konečně nějakou inteligentní střílečku" tvůrcům opravdu nevyšel, nehledě na to, že důraz je evidentně kladen na jiné stránky než na akci, protože ta je fakt nezáživná až trapná.

Caelos: Já si totiž pamatuju např. na pasáž v metru, kdy jsem schovaný za bednou šel doslova po milimetrech dopředu, borci se mezi sebou bavili a nakonec mě stejně slyšeli a šli po mně. Když jsem to opakoval asi podesáté, uznal jsem za vhodné je sejmout. Ale třeba by to pojedenácté vyšlo. :-/

Pokud je mise v Hong Kongu nepřehledná, tak to na moje nervy už teprve nebude, takže ten zvrat už asi u mě čekat nelze, tudíž to elegantně předčasně zakončím. Přesto jsem rád, že jsem to vyzkoušel (tušil jsem, proč nejít do Kolekce klasiky, na jejíž další 2 hry bych tudíž ani nesáhl) a okusil jiný styl, který má hodně co do sebe. Velmi mě také ovlivnilo těch většinových 100%, kterými tady hra většinou oplývá. Přestože má své nemalé kvality (proto těch mých 70%), tak dokonalá opravdu není.


Baví mě to i po stopadesáté, za cvíli budu mít dokončený hong kong jen s tou pistolí:-)

Chucka chápu, trochu jsem to tušil, i tak dal překvapivě vysoké hopdnocení. CO ale nechápu je "stealth pasáže jsou poměrně dobré, ale zdá se mi, že se dají čím dál méně používat", jelikože se dá "vystealthovat" celá hra až do konce. Momentálně se spíš taky schovávám a obcházím, popřípadě někoho zabiju nepřímo bednou, nebo věžičkou přes comp, abych ho mohl obrat o náboje, které do té pistole nemám už dávno:-)

Falagar: Hong Kong je opravdu dost zmatený, při prvních dohráváních jsem bloudil. I teď mi dělá problém v kanálech někam trefit a to jsem to přejel více jak stokrát (vážně to nepočítám:-))
To mně zas přišel Hong Kong strašně nepřehledný a zmatečný, i s mapou jsem se v něm dlouho ztrácel. To už mi přišly zajímavější středověké lokace v Paříži, katedrálu jsem doslova žral... ;-)
Mě z DX nejvíc bavily Hong Kong a New York, prostě ty urban lokace se spoustou postav, questů a geniální atmosférou.Ještě mi v paměti vyvstává ta benzínka, ta se mi taky moc líbila. Paříž taky super.Snad jen prostě ty různý základny nebyly nic úchvatnýho, ale zábava to taky byla..i napotřetí :P
Chuck: No, minimálně má Deus Ex povětšinou prima hudbu. Samostatně bych ji určitě neposlouchal, ale do hry padne skvěle.
Btw ten lepší level desing jim prosím nežer. :) Hongkong je z tohohle pohledu určitě nejlepší (čili jej projdi) a rozhodně se to po něm nebude zlepšovat (opravdu se někomu líbila závěrečná lokace?).
Ber Deus Ex spíše jako takový nesmělý pokus udělat konečně nějakou inteligentní střílečku. Rovněž si uvědomuji, že akční složka samotná stojí za starou belu (legendární je hláška "asi krysa" od jednoho střážce poté, co jsem vystřelil mozek jeho kolegovi) ale tak... Jednou se to dalo hrát a byla to i celkem zábava.
Jo a vykašli se jim i na ten Half-Life (první díl, dvojka má asi své kouzlo dodnes). Když už chceš nějakou "jinou akci", tak zkus třebas "No One Lives Forever" či Jedi Academy (pokud si fanda Star Wars).
Ona je to dlouhá hra no. Tak akce uz se nezlepsi, jen ji bude mozna vice a predevsim budou zabavnejsi lokace, level desing, ukoly a hlavne ten pribeh. (uz se rozjizdi a hrac je napjaty co se bude dit dal)

Half-life by te opravdu mohl bavit vice, rekl bych, tam ta akcni slozka je povedena a pritom to neni tupa strilecka, ve ktere vezmes rotacak a bezhlave to kosis (rotacak tam ani neni:)), ale bohuzel nic originalniho nenabizi, jen je to kvalitne remeslne zpracovana Fpska.
Svoje kouzlo opravdu má, to ji rozhodně nechci upřít, ale jsou tu pro mě ty další zmiňované stránky, které tu hru bohužel převálcují. Ale kdo ví, třeba se k tomu nakonec dokopu, ale jestli jsem zhruba v polovině, tak to bude pro mě ještě dlouhý.
Takhle krátký popis, navíc čistě záporný, opravdu nekoresponduje s devadesátkou, ale ta hra má svoje kouzlo a každý správný hráč by jí měl mít aspoň jednou projitou. Proto takové hodnocení.

Half Life je na tom lépe, navíc je to tak trochu survival horor.
Cobra: Jo, takhle nějak podobně to vnímám také. Akorát to trochu odporuje Tvým 90%. :-)

Isair: S tím HL uvidím, z těch herních klasik, které bych chtěl vyzkoušet, mám na to také spadeno. Ale pokud se u DE nestane zázrak, ve který ještě pořád trošininku věřím, pak je to zabité.

Jsem na samém začátku Hong Kongu, takže je tu poslední slza naděje. :-)
No druhý díl by ho myslím si mohl určitě zaujmout a není ani příliš starý:). (a graficky vypadá také docela dobře)

U prvního dílu si též nejsem jist, ale za pokus to určitě stojí.

Chuck: Kazdopadne pokud jsi v Hong Kongu teprve na tom letisti, tak je to jeste docela nuda, ale potom se to zlepsi. Pokud jsi uz dal, pak te hra tedy asi nezaujme. Urcite bych to ale byt tebou zkusil dohrat, treba te to vazne chytne, zbytek hry je jiz takovy akcnejsi/zabavnejsi (i pribehove).
Isair: S prvním Halfem opatrně. Já jsem s ním měl tu čest poprvé až teprve před pár lety a nemohu říct, že by mě nějak zvlášť uchvátil (ale Freeman's Mind je perfektní :D). A to jsem na podobných hrách vyrůstal, co teprve člověk zcela neznalý?
Jo, to jsem myslel ;-) První půlka je fajn, člověk se seznamuje s prostředím a s tím, jak hra funguje... A ve druhý půlce už je všechno jen blbá rutina, bez překvapení, bez nápadu, lokace jsou zbytečně rozsáhlý a komplikovaný...
Cobra: Co jsem teď četl starší příspěvky, tak jsi říkal, že první půlka je O.K. a pak už Tě to přestávalo bavit. Tohle jsi myslel?

Popkec: Příběh je velmi dobrý, přirovnal bych ho ke kvalitě Mafie, grafika špatná, ale dá se přežít, stealth pasáže jsou poměrně dobré, ale zdá se mi, že se dají čím dál méně používat a akční stránka je asi největší mizérie. Nadzdvihávají mě ze židle ty nepřirozeně kmitající postavičky nepřátel, kteří pokud padnou (což je mimochodem někdy nadlidský úkol), skácejí se jak šraňky, tedy bez trochu přirozenějšího pohybu. Jasně, je to stará hra, což jí hodně omlouvá, ale někteří její vrstevníci jsou na tom líp.
Přesto se to snažím dohrát, ale místo plnohodnotného hraní spíš syčím.

Garret: Z větší části máš pravdu, ale není to proto, že bych preferoval bezduchou akci za používání MP40 nebo rotačáku a tím měl jistotu kvalitního zážitku. Ty doby už jsou téměř pryč a nic takového jsem ani u téhle hry nečekal a ani nechtěl čekat. Ta hra má v sobě kromě těch negativ, které jsem uvedl, velké kouzlo, ale na mě působí navíc velice rozvlekle a tudíž nudně.
Tak především je to starší hra, která je úplně mimo Chuckův žánrový apetit... Project Snowblind tě bude bavit více ;-)
Ten jsem včera začal a mám dojem, že ani tam už pro mě změna k lepšímu nepřijde.
Jak jsi daleko? Myslím si že se to ještě zlepší, třeba Hong Kong se mi fakt líbil
Popkec: Prozatím k tomu řeknu jediné - viz můj profil a část "Co momentálně hraju?", kde jsem si tak trochu ulevil.
4Chuck - Neda. Ja jsem tam do Hermanna strilel 2 hodiny nez mi doslo, ze tudy cesta nevede.
Chuck: Hodně dobrý návod je ve Scorpions Wincheateru. Jsou tam i všechna hesla, loginy, umístění augmentačních kanystrů a jejich vylepšení apod. Návod na hru je dost ošemetný, vzhledem k jiným postupům ve hře.
Falagar: Ten zrovna ne, jen ten obyčejný textový z Abecedaher.cz, ale ten, stejně jako na Bonuswebu, je úplně na nic. O této misi tam je zmínka typu "jděte po žebříku dolů, loading". To mi v případě zákysu fakt hodně pomůže. :-/
Jinak ten návod mám u každé hry po ruce, ale neznamená to, že do něho koukám víc než do monitoru, je to jen taková pojistka.

USER47: To já vím, ale tady ty loginy a hesla to nějak neschrouplo.
btw: Všechny konverzace a myslím, že i zprávy, se ti zapisujou do deníku (stejně jako nalezený přístupový jména a hesla ke kompům).
Já byl tak nadšený, že jsem tenhle úkol mohl udělat, že jsem to nějak pozapomněl vnímat. :-/

Koukám, že u téhle hry se při kterémkoliv dotazu na DH neobjeví nikdo, kdo by řekl "to nevím, to už si nepamatuji." :-)
Hlavně stačí číst, co ti kdo píše. Pokud vím, po vyslání signálu ti ihned zavolá Walton Simons a oznámí ti, že tě všichni Unatco vojáci teď budou chtít zabít.
Trained na compy stačí v pohodě na celou hru...

Chuck: Oni po tobě přece mají střílet, Když jsi poslal varovný signál, tak jsi zradil UNATCO a to je teď tvůj nepřítel.
Isair: Jojo, už se stalo, zrovna včera, kdy opravdu nebyla jiná možnost postupu než hackování. Bez něho to často opravdu značně zdržuje hru. Vidíš, s těmi roboty jsem to netušil.
Zrovna v Deus Ex mi pripadá, že není ten návod příliš potřeba, neboť často na místo určení vede více cest, čili alespoň na jednu z nich vždycky hráč nějak narazí.

Každopádně co tak koukám, ten CZ návod je opravdu k ničemu.

Chuck: A určitě dávej body do hackování, přijde mi to jako nejužitečnější schopnost ve hře, značně to zjednoduší průchod hrou (otevírání dveří, k důležitým informacím se dostaneš snadněji) a ještě můžeš nepřátelské věže či roboty obrátit na svou stranu, nebo alespoň vypnout.
Pipboy: Hanba mi teda trochu byla, ale je to jak říká Popkec a navíc jsem pořád nemohl přijít na to, kde mám otevřít ten tajný vchod do podzemí, tak jsem se chtěl nechat podat. :-) Nakonec jsem ho stejně musel otevřít přes PC a ne cihlou, kterou jsem z předchozích zkušeností hledal jak blb. :-)

Caelos: A není jedním z těch zvratů taky to, že na mě po vyslání toho nouzového signálu ti spojenci najednou střílí?
pipboy: Tak se chce podivat kolik mu zbyva, ne? Navod jsem sice jeden nasel ale ten stal uplne za hovno a kdyz jsme to potreboval tak mi stene neporadil.
Chuck: Ještě tě čeká dost důležitých zvratů v NY až pak Hong Kong. A nutno říci, že teď to bude těžší, před tím HK:-)
Caelos: Podle návodu bych těsně před Honkongem být měl, ale s přibývajícími misemi se mi zdá, že je ten návod psán čím dál víc stroze.
Chuck: Ale před Hong Kongem jheště v žádném případě nejsi:-) Tam jsem se dostal včera já, jen s pistolí, heč:-)
Mne prave to vracanie sa vyhovovalo, lebo si clovek na ten svet lepsie zvykol a nebral to len ako koridor. Ja som to po dlhej dobe znovu rozohral a jak som sa dostal cez zaciatok (cca prve 2 misie) tak ma to zase chytilo. Aj ked je pravda, ze automaticky viem kam mam ist, takze sa mi to zbytocne nenatahuje no :)
Jo, tam jsem byl, přívod helia uzavřel a něco užitečného si tam (nebo někde vedle) nasbíral.
Ale jinak mi připadá, že je to čím dál víc nudnější. Možná kvůli těm stejným ulicím a prostorám, do kterých se musím vracet, tak snad vstupem do toho Honkongu bude nějaká změna, protože zatím se to vleče jak smrad. :-(
Jop, ta kocka obsahovala udaje ku kompu na tretom poschodi v miestnosti s pustenym plynom. Stacilo ho vypustit a dnu do kompu zadat potrebne udaje (a nasledne to otvorit)
Kludne tam chod, su tam nejake expy a nejake upgrady zbrani.
A samozrejme nejake datacuby s pribehovymi informaciami (aj ked to nie je nic nezbytne potrebne)
Aoshi: Jo, Ty myslíš tu kostku? Tu jsem našel hned, ale nedal jsem si ji do souvislosti s tím hacknutím. Už je to O.K., vchod je už otevřený, akorát ještě nevím (ale to už je jen detail), jestli mám jít do toho podzemí, nebo se vrátit normálně po ulici do hotelu pro bráchu.
Chuck: No medzi tymi odpadkami je prave datacube s heslom :)
Nie je to pod krabicami, je to plocha na prizemi nedaleko bota. Cca meter od sudov (je tam na zemi nakresleny kruh). Nie je to skryte pod nicim.
Otvorit to ale mozes len cez komp.

edit: To ti bolo povedane akonahle si odoslal tu spravu (cez infolink)
Pod krabicemi v přízemí jsem nic neobjevil a prošel jsem to několikrát. Ale upgradnul jsem si znalosti z hackování, tak jsem to otevřel bez toho tajného spínače. Akorát mi nějak nedochází, proč mě najednou spojenci z UNATCO chtějí sejmout.
Chuck: Já co si pamatuji, tak se do podzemí šlo dostat asi dvěma cestama, přičemž ta nejpřístupnější je někde pod krabicí v přízemí té budovy (bohužel nevím, jestli se to nemá nejdřív otevřít ještě nějakým spínačem v jednom z pater).