Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Neuro Huntera jsem kdysi zkoušel, ale z nějakého důvodu, který si dnes už nevybavím, se mi nelíbil.
Pak nechápu, proč za "plnohodnotné" tituly reprezentující tuto směsici žánrů považuješ System Shock 1:).
Stalker, Bioshock a DMoMaM mají dohromady tolik RPG prvků, co Deus Ex v prvním levelu. Ještě mě napadl Fallout 3.
Teď se mi stala jedna zábavná věc, už jsem úplně na konci hong kongu a mám z něj letět pryč... Jenže ti debilové z triád mi zavřeli dveře kterýma se vchází k Traceru Tongovi, přičemž na druhé straně nějak chybí čudl k jejich otevření:-) Tohle se mi ještě nikdy nestalo, pitomci:-) Je sice fakt, že po mně šli s mečema, ale já jim utek a ti blbci za mnou zavřeli dveře:-)
Vyhrabal jsem Score s recenzi na Deus Ex a nasel tam jednu docela vystiznou pasaz :

"Adventure cast hry je mimoradne nenarocna (...) pokud tedy zakysnete, mate jen dve moznosti: bud ty velke ocelove dvere tim klicem, ktery jste pred chvili dostali nakonec otevrete, nebo si bezte hledat jinou zabavu, protoze pocitacove hry evidentne nejsou pro vas."
Caelos: Nějaký klíč jsem našel, akorát jsem netušil, od čeho je, tak už to vím. :-)
Musíš sehnat klíč a dostat se do toho zamčeného velína, klíč je tuším v některé z těch skříněk, které mají vojááci u postelí. Odemkneš Jockovi vrtulník a ten...tralalá:-)
Caelos: Jo, tuhle část s pár sudy jsem tam našel. Ale jak splnit ten hlavní úkol, na to jsem zatím nepřišel. Zřejmě bude zakopaný pes někde v tom počítači u těch vojáků v suterénu nebo jinde, co já vím. :-)
Ono těch her FPS s RPG prvky ani dneska není mnoho, vlastně se nedokážu vzpomenout na žádnou novější. Jediné takové plnohodnotné tituly jsou Deus Ex a SS1 + 2.
Zbytek hry to bohatě vynahradil, navíc hra je vcelku dlouhá, čili i ty cca 2/3 hry mě zabavily na několik dní (příčemž některé hry toto nedokážou a bývají ještě kratší (dokonce kratší, než ty 2/3 DE)). Navíc hře nemohu zapřít její znovuhratelnost, kdy jsem ihned po dohrání měl chuť si hru zahrát znovu, mít tak více času (a méně jiných dobrých her:)), tak to udělám. (každopádně rozhodně se ke hře hodlám i tak brzy vrátit). Dále kladně hodnotím jistou dávku "originality" (FPS s RPG prvky, kterých není mnoho a v době DE jich asi nebylo vůbec mnoho). Navíc příběh byl velice povedený(jeden z nejlepších, které jsem ve hrách zažil), zkrátka těch kladů tam je dost na to, abych toto hodnocení mohl udělit.

A i v té 1/3 bylo pár světlých chvilek...

Isair: Pokud ses až do Hongkongu nudil (tzn. minimálně 1/3 hry), tak proč si tomu nakonec dal 90%?
Chuck: Jestli tě to teda uklidní, do téhle doby jsem se ve hře také docela nudil a v duchu si stěžoval na rozvleklost, ale od té části ve městě Hongkong a dále mě hra začínala velmi bavit. (ale to už se opakuji:)) Navíc stealth bude záživnějši se získáním toho laserového meče a schopnosti "neviditelnost", čili možná tě i souboje budou bavit časem více.

Jinač některé ty mise v laboratořích mi mírně připomínají Half-Life 1, což mě jakožto fanouška téhle hry taktéž velmi potěšilo:).
Tak teoreticky tam jsi, ale ještě nejsi ve městě:-) Prolez tam větrací šachty, najdeš tam takové skladiště sudů. Zadej kod do klavesnice na zdi, spustíš klimu, rozstřel sudy a utíkej pryč, ať se neudusíš. Neotráví se teda všichni, taky nemusí nikdo, ale občas se povede ootrávit většinu. Mimochodem, šachtama se jde dostat i do dvou komor kde jsou roboti, můžeš je tak zničit ještě než na konci vyjdou ven, je to tak jednodšší.

Ad ty mise, tahle hra se nějak na mise nedělí:-)
Jsi v Hong-Kongu, jen ne v tý hlavní otevřený části.

btw: V Hong-Kongu se nachází moje nejoblíbenější lokace, a sice laborky Versalife:).
Jéžiš, to ještě nejsi v Hongkongu:-) Dají se otrávit třeba plyny z ventilace.
Caelos: Na začátku, když jdeš od helikoptéry po schodech dolů (nahoře je zřejmě ten velín, kde mám aktivovat zablokované zbraně Jockova vrtulníku). Mimochodem, to jsem udělal, ale asi nějak blbě, protože mi to splnění úkolu nehlásilo.
Falagar: Rád bych, le já to přeci přejíždím jen s pistolí:-)

Chuck: Jaký suterén? Kde?
Taky bych se v téhle misi rád stal puškařem, jenže to bych ji musel sebrat nějakému borcovi tam dole v suterénu, kde jich vopruzuje asi deset. Nešlo by jednoho z nich vylákat jako u Splinter Cell a zmocnit se tak pušky? :-) Z předchozí mise mi toho moc nezbylo a to místo, kde jsem mohl najít svoje zabavené zbraně (nepovinný úkol), jsem neobjevil.
Caelos: To teda věřím. V těch místech se obvykle z nábojové nouze měnívám z pistolníka na puškaře... což tobě moc nepomůže... ;-)
Já dodělávám ten Hong Kong a je to celkem fuška, bez nábojů do pistole:-)
Chuck: Tak ono je právě pravda, že věci, které se ti na tom nelíbi, ostatní právě asi zbožňují. Třeba zmiňuješ rozvleklost, ale přitom třeba mně tempo hry přišlo dokonale rozvržené a právě to mě dostalo. Hrál jsem taky spíš stealth, ale to jen kvuli tomu, že stealth hraju téměř všechno, co tak jde a je to zábavné. Jinak právě vím, že spousta lidí to hralo a hraje akčně a baví je to, právě kvuli tomu systému skillů, které se do hry opravdu promítnou. Jinak u hry mě moc nejde o to, abych byl neustále zaměstnaný (tudiž uvězněn v dlouhém koridoru), to mi na zábavě moc nepřidá. Ale to už odbíhám.
Caelos: Přestože mě to tolik nechytlo, vidím, že ta hra své kvality prostě má a je jen čistě můj problém, že jsem je nedokázal tolik vnímat. Takže když zprůměruji celkovou kvalitu a můj náhled na hru, pak mi vychází tahle hodnota. :-)

Stejně mi to nedá spát a mám pořád chuť se do toho nějak obout.
Chuck: V tom případě nechápu tvé hodnocení, čekal bych nižší:-)
Falagar: Já bych to klidně řešil akčněji, ale protože tu akci vnímám tak, jak ji vnímám, stealth styl je pro mě jediným možným východiskem. Ovšem pak je pravda, že ta nuda se ještě více prohloubí, takže jsem tak trochu v začarovaném kruhu.

Caelos: Možná opravdu nepoužívám všechny vychytávky, které hra nabízí (asi na to mám pořád málo kreditů), ale jestli to pomůže ke změně vnímání hry, v tom optimistou nejsem.

Pořád totiž postrádám tu hlavní věc - zábavnost. A ta, když není, to je fakt problém. Nicméně ten Hong Kong projet zkusím jako poslední záchranu, ale sám nevím, co si od toho slibuju, ale něco určitě.

Kubulus: Vidíš, já zase nechápu, jak se člověk dokáže nudit u Dead Space, když je tam pořád "zaměstnaný". :-) Ten pocit, který uvádíš, já právě bohužel prožívám. :-/
Ne že by byl dělaný čistě pro stealth, ale bohužel ty "férové" souboje nejsou příliš propracované/zábavné (pokud to nedáš 1 shoot=kill), tzn. stealth z toho vychází jako jasný vítěz:) (ale ani tam netřeba se radovat).

A to, že se nepřátele pohybují nepřirozeně, zapřít nemůžete a bohužel to dosti přestřelky degraduje.

Třeba mě vždycky dokázalo naštvat, když jsem chtěl sundat nějakého nepřítele mečem na férovku, přičemž on začal přede mnou strafovat jak hovado...
Nesouhlasím, že by byl Deus dělaný čistě pro stealth. Je dělaný pro všechny cesty, které si vyberete. Já jsem to procházívával s pistolkou metodou one shoot - one kill. Po pár upgradech z libovolné vzdálenosti, jen na komanda jsem musel "vypráskat" 2 náboje na osobu a taky to šlo bez problémů.

Chuck: Těžko říct. Buď je to pro tebe na Deus opravdu pozdě - myšleno od doby vydání hry - nebo sis vybral špatný způsob hraní. Může být, že pokud jsi zvyklý na stealth z jiných stealth her, které neumožňují jiný způsob hraní, tak zde oproti nim objevuješ méně komplexnosti ve stealthu apod., co já vím. Myslím, že by to bylo jen logické vzhledem k tomu, že hra umožňuje tolik cest k cíli. Osobně se snažím "být všude a vše vidět", proto bych si stealth způsob nevybral už jen z té podstaty, že mi neumožní se jím dostat všude. Právě proto ti i můžou lokace přijít nudné, když z nich vidíš půlku jenom kvůli tomu, že jdeš za každou cenu nepozorován...

EDIT: Caelos: Přesně ten pocit z toho mám taky. Buďto to vypadá, že si vybral způsob cesty, který ho nebaví nebo že si vybral způsob, který by jej i bavil, ale nepřizpůsobil mu buď skilly a augmentace popř. i způsob řešení problémů...
Chuck: Stejně mi pořád příjde že to nehraješ tak jak bys měl, vždyť i to s těmi rukojmími se dá vyřešit několika způsoby:-) A nesmrtelní nepřátelé určitě nejsou, leda tak ti "vylepšení" na všechny stačí přesný headshot:-)

A akce je přeci super, můžu si zapnout ochrany proti střelám a raketám a vyrazit houf ninja style rozsekat mečem, popřípadě macho stát s něčím těžkotonážním, ´dábelsky se chechtat a nezraněn je rozprskávat. Nebo si dám zrychlení, jeden headshot, výskok na nějkam výš, další headshot, pak vykočit a vletě jim za záda, další headshot, takhle si jsem si užíval většinou Paříž:-)
Jo přesně, tahle hra je spíše dělaná pro ten stealth řekl bych (ač ani tady to kvůli AI často není kdovíjaký zázrak), neboť když jsem párkrát zkoušel nepřítele sejmout na férovku, též jsem byl často znechucen. (a úplně nejvíce mě to začalo bavit, s možností používat neviditelnost:))

Chuck: Jako určitě nemá cenu se nějak přemáhat (jak psal Kubulus), ale stejně bych ještě být tebou ten Hongkong prošel, alespoň částečně, to už ti moc času nesebere a pokud tě tedy ta hra stejně nechytne, pak by bylo možná opravdu lepší dát jí sbohem.
On ten boj je v DE zpracovaný opravdu divně, ale osobně jsem to hrál vždycky stealth stylem, tak mi to nijak nevadilo. Většinu nepřátel jsem zezadu kosil pistolí či mečem, takže jsem si divnýho poskakování a úkrokování za celou hru skoro nevšiml:). V hong-kongu získáš meč, se kterým je stealth způsob hned o mnoho lehčí, neboť pokud máš vylevelovaný zbraně na blízko, s tímhle mečem sejmeš skoro cokoli na jednu ránu (pokud se k oběti přiblížíš zezadu a neví o tobě).
Chuck: imho ač je Isairova rada vcelku originální, mám pocit, že ani to nepomůže. Já třeba přestal hrát Dead Space, protože mi to přišlo brutálně nudný a nezajímavý a ačkoliv doufám, že se někdy přemůžu a budu mít tu sílu to dohrát, v nitru o tom mám víc jak silné pochybnosti. Nechci aby to vypadalo, že tě od hry odrazuju, to nedej bože. Jen znám ten pocit, kdy tu hru zapneš a už jí chceš vypnout :)
NJ, tak si mezitím vyřiď nějaké ty starší resty:) (No One Lives Forever (který bych mimochodem měl také někdy dohrát, neboť jsem skončil někde na půli cesty:)), Half-life a já nevím co ještě) a poté se vrať k Deus Ex, ono to kolikrát pomáhá, já například takhle už několikrát odložil Hexplore, neboť na mě byl taktéž moc zdlouhavý. A třeba v "období sucha" ti ještě rozehraný Deus Ex přijde vhod:).
Isair: Máš dobrou myšlenku, jenže to má šanci vyjít jedině za předpokladu, že si do té doby nezahraju nic novějšího a modernějšího, jinak tím DE pohřbím úplně. :-)
Pokud jdeš pouze po hlavní linii, pak nepřehledný neni. Ale je tam spousta odboček a tak, které ani procházet nemusíš (a já také většinu neprošel). Každopádně pokud tě hra tak otravuje, tak co si dát na chvíli pauzu a vrátit se k ní třeba později, možná to pomůže:).
Isair: Škoda to určitě je a takhle to já i vzhledem k těm negativním věcem pořád vnímám. Zrovna tuhle pro většinu lidí z DH kultovní hru nemít pokřtěnou nenesu zrovna blaze, ale já se u toho strašně otravuju, hlavně u těch poskakujících a často nesmrtelných nepřátel vrčím jak vlk (asi mám málo vylepšené zbraně), ale možná ten Hong Kong přece jen zkusím proběhnout. Pokud je ovšem nepřehledný a sám Caelos u něho dodnes zabloudí v kanálech, vidím to velice špatně. :-/
Ta roztahanost a rozvleklost bych prave rekl, ze se zlepsi (zacatek mi kvuli tomu take prilis nevonel), no rozhodne zkus jeste projit Hongkong (ten sice jeste trochu rozvlekly je, ale dle meho alespon zajimavejsi), pokud te nebude bavit ani ten, pak uz nema cenu v tom asi pokracovat (i kdyz dalsi lokace jiz budou takove primocarejsi/mene rozvlekle).

Ale prijde mi to jako skoda, kdyz si vzpomenu na nektere lokace, napr. se mi tedy libil ten Hongkong, pak ta podmorska laborator atp., kvuli kterym mam uplne chut si hru zahrat znovu.
Kubulus: Teď tak marně pátrám v paměti, jestli jsem vůbec někdy osvobozoval nějakého rukojmího. Vím, že nějací byli těsně po vstupu do metra odděleni laserem, kde jsem to vyřešil přestřelkou (snad to ani jinak nešlo), popř. ta pasáž, o které mluvíš, byla v nepovinných úkolech(?).

Pokud se zmiňuješ o konceptu hry, ten špatný není. Pro můj vkus by pomohla lepší grafika (bohatě by stačila podobná RtCW, který je jen o rok mladší), záživnější akce a menší roztahanost a rozvleklost, abych u toho neusínal. Ale to bohužel není a nebude, takže sbohem, herní klenote. :-/

Ještě zvážím, jestli se pustit do komentáře.
Chuck: Tuhle pasáž jsem řešil tak, že jsem rozšrouboval před metrem vchod do šachet, nímž jsem se proplížil až k rukojmímu, kterému jsem otevřel dveře do metra a společně jsme ujeli. A opravdu je to zvláštní, já se celou hrou v pohodě proplížil a nějakou abnormální schopnost stráží mě odhalit jsem za všechny ty dohrání, co jsem to hrál tajně, nezaznamenal.

Jinak pokud tě to nebavilo doposud, tak tě to ani bavit nezačne. Gradace tam ještě bude hodně, ale pokud tě nebaví ten koncept (který se samozřejmě už nezmění), tak to bohužel není pomoci.
Chuck: No a? Vysrat se na ně:-) Ojebat tam toho jde mnohem víc, aniž bys nějak o moc přišel.
Aoshi: Tak to asi ten terorista viděl skrz bedny, na které jsem byl doslova přilepený a navíc šel ihned do míst, kde mě slyšel/viděl, takže epizoda s krysou se nekonala. :-/

Podle toho, jak tu dvojku popisuješ, bych patrně velkou změnu k lepšímu nepociťoval.

Caelos: Takhle to vojebat??
Caelos: To je potom skoda. Dvojka je tiez velmi dobra - ked od nej clovek neocakava to co od jednicky (taku mieru detailov atd). Proste FPS (aj ked stale nie na urovni HL2 povedzme) s celkom fajn pribehom, nejakym tym vylepsovanim postavy, velmi peknou atmosferou a drobnou (fakt drobnou) davkou nelinearneho postupu.

Chuck: Take sceny tam fakt nie su :) Skor by som povedal ze ta proste niekto videl (ono samotne pocutie nic neznamena... to sa im akurat trochu zvysi "ostrazitost", ale nejdu po tebe)

Inak je pravda, ze akcia v Deus Ex nie je nic moc, ale u mna je tam vrchol akcie to, ked si potichu idem a kazdeho davam na jednu ranu s tlmenou puskou. To uz mam pocit, ze idem agresivne :)
V takomto pripade mi vsetky tie veci co vadia Chuckovi vobec neprekazaju.

Co mi pripomina ze som sa minule po praci vecer zabudol na druhom poschodi Area 51, takze to idem doklepat do konca :)
Aoshi: Opravdu jsem šel, samozřejmě skrčený a kousek po kousku, takže to líp fakt nešlo. :-) Ale asi tam jsou holt scény, u kterých je použití stealth stylu těžší nebo nevhodné.
No, spíš bych jistou šanci viděl u toho nejnovějšího.
aoshi: Nepáčila, není na ni čeština. Proto se moc nepáčila ani mně, na kecací hru češtinu potřebuju.