@7c (30.07.2018 00:42): Já bych zase nebyl na P:T tak přísný, tam kde vypustil RP systém v rámci soubojů (které jsou jednoduché a prostě není třeba nad vývojem postav v tomhle ohledu příliš rozmýšlet), tam jej třebas naopak rozvinul v dialozích (Charisma, Moudrost, Inteligence se v nich například odrážejí, stejně jako přesvědčení postavy), pravda, že to v tomhle ohledu mohlo být klidně mnohem propracovanější a hra o soubojích nakonec klidně nemusela být vůbec, aniž by byla o něco méně RPGčkem.
Diskuze
@Isair (30.07.2018 00:31): Pořád lepší hra, než Planescape Torment :) Právě díky tomu, že narozdíl od BG série vypustil (prakticky úplně) tu "herní" část, a jde (IMO) spíš o adventuru v Infinity engine.
To je jako ptát se, jestli když někdo přečte X-dílnou fantasy sérii, jestli ji úplně pochopí nebo docení .-) Tím chci říci, že ať má hra sebelepší příběh (který by klidně vydal na román), tak to není samospasitelné (ač to tak zřejmě někteří hráči chápou). Ve výsledku to může maximálně "odfiltrovat" tu skupinu hráčů, kteří nečtou knihy. Což není synonymum pro "debila" .-)
@Charllize (30.07.2018 00:39): Tohle je taky něco trochu jiného - sdílení informací je standard internetové doby. To, že použiješ "nejnovější poznatky" a (díky snadné dostupnosti v D3) i nejnovější vybavení automaticky ještě neznamená, že budeš mít stejné score v GR. Koneckonců, sdílení informací tu bylo už dřív, jen ne tak rozšířené.
Pro "příběhové" hry je to navíc ještě horší - sebesložitější hádanky můžeš trivializovat přečtením návodu nebo dotazem. A že třeba v TSW byly investigativní mise, které byly na hranici možností.
Hmm, koneckonců v MMO (myslím, že WoW) se v posledních letech objevily nějaké speciální hádanky od tvůrců, které zabraly (některým) hráčům týdny (měsíce?) času na odhalení.
To je jako ptát se, jestli když někdo přečte X-dílnou fantasy sérii, jestli ji úplně pochopí nebo docení .-) Tím chci říci, že ať má hra sebelepší příběh (který by klidně vydal na román), tak to není samospasitelné (ač to tak zřejmě někteří hráči chápou). Ve výsledku to může maximálně "odfiltrovat" tu skupinu hráčů, kteří nečtou knihy. Což není synonymum pro "debila" .-)
@Charllize (30.07.2018 00:39): Tohle je taky něco trochu jiného - sdílení informací je standard internetové doby. To, že použiješ "nejnovější poznatky" a (díky snadné dostupnosti v D3) i nejnovější vybavení automaticky ještě neznamená, že budeš mít stejné score v GR. Koneckonců, sdílení informací tu bylo už dřív, jen ne tak rozšířené.
Pro "příběhové" hry je to navíc ještě horší - sebesložitější hádanky můžeš trivializovat přečtením návodu nebo dotazem. A že třeba v TSW byly investigativní mise, které byly na hranici možností.
Hmm, koneckonců v MMO (myslím, že WoW) se v posledních letech objevily nějaké speciální hádanky od tvůrců, které zabraly (některým) hráčům týdny (měsíce?) času na odhalení.
@Isair (30.07.2018 00:24): mas pravdu, v dnesni dobe na to skutecne zadny intelekt treba neni, staci pouzit google. Krasne to dokumentuje moje zkusenost s diablem 3. Nekdo vymyslel genialni build, samozrejme mu to zabralo desitky hodim zkouseni a uvazovani jak vsechno spravne zkombinovat aby to bylo skutecne maximalne efektivni. Behem 14 dnu 90% barbaru vyuzivalo ten build. Jen s tim ze to predtim ani jednoho z nich nenapadlo. Proste to jen obslehli z netu.Takhle pak vznikaji pohadky o tom ze to zvladne kazdy debil..
@7c (30.07.2018 00:24): Tak je pravdou, že dnešní casual "příběhová" RPG jsou zase jiná liga. To je pomalu jako shlédnout hollywoodský film.
Ale na druhou stranu z těch příběhových RPG bych zase vytasil takové Planescape... ano, tu hru asi zvládne dokončit každý, ale zároveň ne každý ji možná úplně pochopí či docení.
Ideální variantou jsou pak starší příběhová RPG (BG aspol.), které nejsou (zvlášť při vyšších obtížnostech) vůbec jednoduché a zároveň mají dostatečně komplexní herní koncept a mechanismy. Nebo třebas pak ty tebou zmiňované tahové hry/ strategie, kde už to chce notnou dávku rozmýšlení a herní mechanismy jsou zde opravdu mnohdy hodně komplexní.
Diablo prostě pořád zůstane "jen" mlátičkou, jakkoliv hodně časové investice a znalosti hry (bohužel pouze převážně té teorie, jak jsi zmínil) samotné od hráče vyžaduje. A ten SF je pak právě jen o reflexech a ovládání, čili taky nic na co by byl zapotřebí vyšší intelekt či rozmýšlení, ale skill hráče určitě.
Ale na druhou stranu z těch příběhových RPG bych zase vytasil takové Planescape... ano, tu hru asi zvládne dokončit každý, ale zároveň ne každý ji možná úplně pochopí či docení.
Ideální variantou jsou pak starší příběhová RPG (BG aspol.), které nejsou (zvlášť při vyšších obtížnostech) vůbec jednoduché a zároveň mají dostatečně komplexní herní koncept a mechanismy. Nebo třebas pak ty tebou zmiňované tahové hry/ strategie, kde už to chce notnou dávku rozmýšlení a herní mechanismy jsou zde opravdu mnohdy hodně komplexní.
Diablo prostě pořád zůstane "jen" mlátičkou, jakkoliv hodně časové investice a znalosti hry (bohužel pouze převážně té teorie, jak jsi zmínil) samotné od hráče vyžaduje. A ten SF je pak právě jen o reflexech a ovládání, čili taky nic na co by byl zapotřebí vyšší intelekt či rozmýšlení, ale skill hráče určitě.
@Isair (30.07.2018 00:04): Ne, nepřeceňujeme, spíš naopak. Řekl bych, že jsem hrál docela dost her a poznal dost skupin hráčů (hlavně z té sekce "tak tohle bych tedy nedal ani ve snu") - tím chci říct, že (doufám) mám zkušenost se zpětnou vazbou (komentáře, reakce). Spíš bych řekl, že "pro debily" jsou určené dnešní "příběhové" RPG typu (za všechny) Mass Effect. Píšu "pro debily", protože jsi s tím termínem přišel první :-) - ale myslím tím pro nejširší veřejnost, a bez nějaké zásadní hloubky - na schopnostech hráče tam nějak moc nezáleží, prostě to dohraje každý. Pokud člověk zvládne "dokončit" sérii nějakého televizního seriálu, zvládne dohrát i takovou hru.
V kontrastu s tím jsou tu hry, které jsou založené (překvapivě) na hratelnosti a perfektní zvládnutí vyžaduje od hráče docela velké úsilí ("nejhorší" jsou v tomhle směru asi ty, kde nestačí jen teorie (jako třeba tahové hry), ale i reflexy a ovládání). Klasická ukázka je uvedený SF.
MMO (ty úspěšné) dnes zpravidla pokrývají celou škálu (podle možností hráče).
Jinak k D2(LoD - Classic už jsem nehrál ani nepamatuji) - vůbec bych se nedivil, kdyby první vstup na Hell obtížnost dokázal nepřipraveného hráče vyloženě rozbrečet :) A to zrovna D2 až tak moc hardcore hra není (ve smyslu jsou tu mnohem horší).
V kontrastu s tím jsou tu hry, které jsou založené (překvapivě) na hratelnosti a perfektní zvládnutí vyžaduje od hráče docela velké úsilí ("nejhorší" jsou v tomhle směru asi ty, kde nestačí jen teorie (jako třeba tahové hry), ale i reflexy a ovládání). Klasická ukázka je uvedený SF.
MMO (ty úspěšné) dnes zpravidla pokrývají celou škálu (podle možností hráče).
Jinak k D2(LoD - Classic už jsem nehrál ani nepamatuji) - vůbec bych se nedivil, kdyby první vstup na Hell obtížnost dokázal nepřipraveného hráče vyloženě rozbrečet :) A to zrovna D2 až tak moc hardcore hra není (ve smyslu jsou tu mnohem horší).
@Charllize (30.07.2018 00:19): Nemyslím si, že je na to potřeba nějaká vyšší dávka intelektu, spíše tak ten skill se hrou samotnou :).
Nehledě na to, že ta hra není jen o vyšší obtížnosti a většina běžných hráčů to dohraje tak na ten "normal" a tím končí.
Nehledě na to, že ta hra není jen o vyšší obtížnosti a většina běžných hráčů to dohraje tak na ten "normal" a tím končí.
@Isair (30.07.2018 00:04): ne nezvladne. Na vyssi obtiznost by byl porad cumakem v hline:)
@Charllize (29.07.2018 23:52): Zase mi přijde že to docela přeceňujete, zase až tak složité to taky není :)... ale dost už toho nebo se tu budeme zase točit v kruzích.
Samozřejmě ta hra je na precizní zvládnutí dost obtížná a nabízí solidní množství hardcorového obsahu. Problém je ten jednoduchý koncept, nulové taktizování v soubojích. I třebas to čtení textu a solidní příběh dává mnoha hrám jiný rozměr, který Diablo nabídnout nedokáže, nehledě pak na nějaké ty volby, následky, hádanky či třebas komplexní secrety napříč hrou. Debil ti nepřijde na to, jak ve strategii oblbnout nepřítele správnou sofistikovanou taktikou, jak vyřešit onu logickou hádanku či někdy třebas ani řádně nepochopí psaný text a tudíž i daný příběh, naopak klikat myší na nepřátele ještě dokáže každý (byť jsem psal, že je třeba to brát s nadsázkou, je to prostě takový subžánr, který si vzal z RPG jen něco a okleštil to na tu nejprostší a nejčistší úroveň).
Diablo je jen generovaná rubačka s vývojem postav, tam opravdu není o čem z hlediska herního konceptu mluvit, je hodně jednoduchá na pochopení ale složitá na vymasterování. Ale to samé můžu říct třebas o takovém Balls of Steel či Street Fighter IV. Prostě konceptem to jsou jednoduché hry bez nutnosti nad nimi příliš přemýšlet, ale pokud je chce člověk pořádně vymasterovat, zabere to klidně i stovky hodin hraní. To však neznamená že se jedná o hry "méně pro debily" :). Ale pěkně se tu oddělí zrno od plev v rámci žánru (tj. třebas v rámci bojovek kdy pak takový Street Fighter 4 třebas vyniká nad konkurencí o několik příček. Ale zase je pravda, že tyhle hry se nestaly kultovními (Diablo, Street Fighter apod.) jen tak pro nic za nic, dokud do nich hráč opravdu pořádně nepronikne, v podstatě neví o čem je vůbec řeč a mohou se tudíž zdát mnohem "povrchnějšími" než ve skutečnosti jsou (ale pořád to nemění nic na tom, že Diablo je jen a pouze o jednoduchém svižném rubání a SF je "jen" pitomá mlátička :)).
Samozřejmě ta hra je na precizní zvládnutí dost obtížná a nabízí solidní množství hardcorového obsahu. Problém je ten jednoduchý koncept, nulové taktizování v soubojích. I třebas to čtení textu a solidní příběh dává mnoha hrám jiný rozměr, který Diablo nabídnout nedokáže, nehledě pak na nějaké ty volby, následky, hádanky či třebas komplexní secrety napříč hrou. Debil ti nepřijde na to, jak ve strategii oblbnout nepřítele správnou sofistikovanou taktikou, jak vyřešit onu logickou hádanku či někdy třebas ani řádně nepochopí psaný text a tudíž i daný příběh, naopak klikat myší na nepřátele ještě dokáže každý (byť jsem psal, že je třeba to brát s nadsázkou, je to prostě takový subžánr, který si vzal z RPG jen něco a okleštil to na tu nejprostší a nejčistší úroveň).
Diablo je jen generovaná rubačka s vývojem postav, tam opravdu není o čem z hlediska herního konceptu mluvit, je hodně jednoduchá na pochopení ale složitá na vymasterování. Ale to samé můžu říct třebas o takovém Balls of Steel či Street Fighter IV. Prostě konceptem to jsou jednoduché hry bez nutnosti nad nimi příliš přemýšlet, ale pokud je chce člověk pořádně vymasterovat, zabere to klidně i stovky hodin hraní. To však neznamená že se jedná o hry "méně pro debily" :). Ale pěkně se tu oddělí zrno od plev v rámci žánru (tj. třebas v rámci bojovek kdy pak takový Street Fighter 4 třebas vyniká nad konkurencí o několik příček. Ale zase je pravda, že tyhle hry se nestaly kultovními (Diablo, Street Fighter apod.) jen tak pro nic za nic, dokud do nich hráč opravdu pořádně nepronikne, v podstatě neví o čem je vůbec řeč a mohou se tudíž zdát mnohem "povrchnějšími" než ve skutečnosti jsou (ale pořád to nemění nic na tom, že Diablo je jen a pouze o jednoduchém svižném rubání a SF je "jen" pitomá mlátička :)).
@Isair (29.07.2018 23:45): komplexni mechaniky a slozitost ciselneho rozvoje postavy, znalost skillu a jejich spravne vyuzivani mi prijde daleko min pro debily nez rpg zalozene na tune textu a postavach. Tam si prave myslim ze to zvladne i cvicena opice. Koneckoncu staci mit delsi praxi s nejakym mmo, kde ta znalost systemu a to jak to spravne hrat aby dotycny nekazil hru ostatnim je celkem dobry priklad. Lidi kteri pohoreli na tom ze nedokazali pochopit jak se to hraje znam dost.
@7c (29.07.2018 21:06): Tu absenci komplexnosti jsem přisuzoval především konceptu, přeci jen je to jen a pouze o tom zabíjení potvor (bez nutnosti nějak více taktizovat), nic víc, nic míň. Samozřejmě různí hardcore hráči či fandové se v tom dokáží vyblbnout na stovky hodin, pokud je už chytne ten základní (a velmi prostý) koncept. Těch buildů je zde zkrátka habaděj a obtížnost později natolik vysoká, že je opravdu třeba si rozmyslet investici každého bodíku.
Ale označení RPG vytvořené pro debily, které jsem kdysi od jednoho známého zaslechl (někdy v době kdy hra vyšla) se mi zdá docela trefné a vtipné :). Samozřejmě nutno brát s notnou dávkou nadsázky. Je to ideální odreagovačka k jiným hrám či po práci a slušná zábava v multiplayeru, ale nic víc bych v tom nehledal, v rámci subžánru je to ale dostatečně propracované (jak jsem psal níže, podobně chytlavých akčních RPG příliš mnoho není).
Ale označení RPG vytvořené pro debily, které jsem kdysi od jednoho známého zaslechl (někdy v době kdy hra vyšla) se mi zdá docela trefné a vtipné :). Samozřejmě nutno brát s notnou dávkou nadsázky. Je to ideální odreagovačka k jiným hrám či po práci a slušná zábava v multiplayeru, ale nic víc bych v tom nehledal, v rámci subžánru je to ale dostatečně propracované (jak jsem psal níže, podobně chytlavých akčních RPG příliš mnoho není).
Tak revenant diablovka je a co se týče radosti z boje nejlepší. Ty animace a komba jsou úžasný. Nicméně to ostatní je podprůměr a gog verze hapruje (žádná hudba, software rendering, bugy).
@Phoenix (29.07.2018 21:11): Dvojka BG pro PS2 byla trosku divna, ale porad se mi dost libila. Taky by se mohl vzpomenout Fallout: Brotherhood of Steel pro PS2, coz byla vlatne taky takova diablovka.
@Všivák (29.07.2018 20:00): Ja vim ze Sacred 2 nema na ruzich ustlano. Me se hodne libil ten svet, obrovskej open world s desitkama mest a vesnic. Bavilo me to, bylo tam porad co delat. A system rozvoje postavy mel taky svoji hloubku.
@Všivák (29.07.2018 20:00): Ja vim ze Sacred 2 nema na ruzich ustlano. Me se hodne libil ten svet, obrovskej open world s desitkama mest a vesnic. Bavilo me to, bylo tam porad co delat. A system rozvoje postavy mel taky svoji hloubku.
@Charllize (29.07.2018 17:54): Z věcí na Snowblind Enginu se mi nejvíce líbily BG jednička (dohrál jsem na GC, ale od PS2 verze se hádám příliš neliší). Dvojka už mi přišla hodně roztahaná. A Dungeons and Dragons Heroes mám rozjeté v emulátoru, ale ještě obsahují dost chyb (a přijdou mi blíže Gauntlet sérii než ostatní Snowblind věci).
Z poslední doby bych určitě zařadil Grim Dawn , naopak se mi zase tak moc nelíbil Van Helsing (byť Final Cut byl lepší než původní verze).
Co bych ale vřele doporučil je Record of the Lodoss War na Dreamcast, parádní záležitost.
A z ne úplně klasických věcí The Vagrant, Xanadu Next nebo sérii YS (ale to už skutečně nejsou čisté diablovky).
Z poslední doby bych určitě zařadil Grim Dawn , naopak se mi zase tak moc nelíbil Van Helsing (byť Final Cut byl lepší než původní verze).
Co bych ale vřele doporučil je Record of the Lodoss War na Dreamcast, parádní záležitost.
A z ne úplně klasických věcí The Vagrant, Xanadu Next nebo sérii YS (ale to už skutečně nejsou čisté diablovky).
@rikuhahl (29.07.2018 14:30): Protože Classic je jiná hra než LoD - má svoje specifika (jiná pravidla, jiný systém předmětů). Pro někoho (puristy nebo třeba i sběratele) je to preferovaná verze D2. Je to hodně založené na "rare" předmětech (v LoD jsou sice taky - když se povedou - jedny z nejvzácnějších, ale obecně je hra založená na unikátech a především runových slovech).
@Isair (29.07.2018 16:25): Je to naopak velice komplexní a propracovaná hra. Její asi jediná chyba je nedostatečná "end game" (kromě asi grálu nebo pvp). Na druhou stranu od toho je tu ladder reset. Určitě by pomohlo lepší UI a správa postav a předmětů online (i když roky se to tak nějak řešilo různě a zásadní problém to nebyl).
@Isair (29.07.2018 16:25): Je to naopak velice komplexní a propracovaná hra. Její asi jediná chyba je nedostatečná "end game" (kromě asi grálu nebo pvp). Na druhou stranu od toho je tu ladder reset. Určitě by pomohlo lepší UI a správa postav a předmětů online (i když roky se to tak nějak řešilo různě a zásadní problém to nebyl).
@Kunick (29.07.2018 20:31): Tiež sa prihováram za Torchlight - jednotka je príjemné sústo od niekoľkých tvorcov z bývalého Blizzard North a Torchlight 2 hrávam práve teraz v multiplayeri a je plný drobností, ktoré tú hru robí príjemnou oproti Diablu/Diablu 2 (niekoľko modov, ako si zobraziť mapu, a zobrazenie si to pamata naprieč mapami - neresetuje sa. možnosť poslať miláčika (pet) do mesta predať veci a nakúpiť town portaly + identify scrolly, etc...)
Co se týče zajímavých klonů, tak ještě nezazněl Torchlight - super jednoduchý, ale hodně zábavny. Jen ta grafika je možná až moc kreslená.
@Charllize (29.07.2018 17:54): Sacred je hroznej shit.
@mazar1234 (29.07.2018 17:37): Haha *Burned*
@Phoenix (29.07.2018 17:37): Dobře, díky.
@Vurhor (29.07.2018 17:49): Pokusím se to někdy napravit :)
@Phoenix (29.07.2018 17:37): Dobře, díky.
@Vurhor (29.07.2018 17:49): Pokusím se to někdy napravit :)
Kdyz mel stvorit zebricek, samozrejme zbytecny..tak asi takhle.
1. Diablo 3
2. Titan Quest
3. Sacred 2
4. Diablo 2
5. Diablo
6. Sacred
7, Van Helsing
8. baldurs Gate (PS2 verze)
9. Dungeon and Dragons Heroes (xbox)
A taky samozrejme Dungeon Siege 2, ale tam se uz taky ten cisty pojem Diablo hra taky trosku stira.
Divinity, Nox, Revenant a podobne uz nejsou ciste diablo hry, takze je nepocitam.
1. Diablo 3
2. Titan Quest
3. Sacred 2
4. Diablo 2
5. Diablo
6. Sacred
7, Van Helsing
8. baldurs Gate (PS2 verze)
9. Dungeon and Dragons Heroes (xbox)
A taky samozrejme Dungeon Siege 2, ale tam se uz taky ten cisty pojem Diablo hra taky trosku stira.
Divinity, Nox, Revenant a podobne uz nejsou ciste diablo hry, takze je nepocitam.
@pajmič (29.07.2018 17:08): Revenant má hlavně možná nejvíc cool němou intro ukázku, co jsem kdy u her viděl. Vliv na to má i parádní soundtrack. Bugy to má, ale kromě toho občasného bloudění je to fakt pěkná hra.
Jinak jak tak koukám, ty jsi hrál Titan Quest, ale nehrál datáč Immortal Throne? Koukej to napravit, to i překonává původní hru. Imho fakt unikátní záležitost. :)
Jinak jak tak koukám, ty jsi hrál Titan Quest, ale nehrál datáč Immortal Throne? Koukej to napravit, to i překonává původní hru. Imho fakt unikátní záležitost. :)
@pajmič (29.07.2018 17:08): Revenant je velmi nedoceněná záležitost. Přesně jak říká Isair, ten systém komb je vynikající.
S bugy už dnes problém není, a na theisozone je dokonce verze s upraveným instalátorem
@mazar1234 (29.07.2018 17:37): +1 :-))
S bugy už dnes problém není, a na theisozone je dokonce verze s upraveným instalátorem
@mazar1234 (29.07.2018 17:37): +1 :-))
@pajmič (29.07.2018 17:08): Ono zásadný rozdiel medzi Revenantom a akoukoľvek Diablovkou je v tom, že Revenant má súbojový systém.
Tak to jsi slyšel blbosti:). Příběh je na poměry akčních RPG zrovna jako jeden z mála docela fajn a že na něm u tohohle subžánru strašně záleží :). Bugy to mělo, ale v tomhle snad může pomoci dostupná GoG verze (možná, nehrál jsem). Mapu to má fajn a otravná je jen závěrečná lokace z hlediska designu a zamotanosti (Divine Divinity na tom ale v tomhle ohledu byl v závěru mnohem hůře).
Ahh svatá svátost od Larianů. Myslím, že bych ji měl mít ještě na Level DVD. A revenant vypadá vizuálně pekně, ale z toho, co jsem slyšel, je příběh jak ze špatný disneyovky, má to blbou mapu, ohledně navigace, a je to zabugovaný.
Yop, Divine Divinity je taková kombinace Diabla a třebas dejme tomu prvního Baldur's Gate (s přihmouřením obou očí). Prostě negenerický propracovaný a otevřený svět, více zaměřené na příběh a dialogy, propracované questy a soubojový systém a vývoj postavy jak z Diabla. Na druhou stranu druhá polovina hry stála za vyliž...
Ještě byl dost fajný Revenant (ten systém komb je u hry podobného typu něco nevídaného).
Ještě byl dost fajný Revenant (ten systém komb je u hry podobného typu něco nevídaného).
@pajmič (29.07.2018 16:45): To bych si dovolil doporučit spíš Divine Divinity ;)
@Isair (29.07.2018 16:48): Takže je to v podsatě taková power fantasy. Což někomu, kdož je od přírody kopyto, jako jsem já, může vyhovovat :D
@pajmič (29.07.2018 16:45): Dungeon Siege (tedy alespoň první díl) je zrovna shit toho největšího kalibru. Takové Diablo 2 pro casualy... všechno jednoduché, automatizované. Dungeon Siege ono pouhopouhé jednoduché rubání potvor přeneslo na zcela novou úroveň primitivnosti. Tam v podstatě už nemusíš hlídat a řešit skoro vůbec nic, gameplay v podstatě nulový, jen pozoruješ, jak tvoje postavy kosí potvůrky a klikáš a klikáš...
@Isair (29.07.2018 16:25): Díky za vyčerpávájící odpověd :) Upřímně se mi to zdá podstatně lepší už jen proto, že mám vělší inventář :D Ale takový Titan Quest mě hodně bavil, možná hlavně díky tomu prostředí, do kterého byl TQ zasazen. Jinak se určitě odhodlám, po dohrání Diabla 2 ulovit i nějaký ty klony. Mám tu ještě něco, co se jmenuje Blade & Sword a Dungeon Siege je taky něco, co jsem okrajově hrál jako malý pardál.
@pajmič (29.07.2018 13:56): Pokud tě nebaví celkový herní koncept, tak datadisk z toho jinou hru neudělá.
Diablo je prostě jen oddechová rubačka nic víc, nic míň. Není to nijak zvlášť komplexní či složitá hra, prostě jen oddechovka, která je o cosi zábavnější v multiplayeru či adrenalinovější s hardcore módem (permanentní smrt postavy).
Skill tree má docela provedený, nabízí široké možnosti zaměření postavy a jednotlivé skilly se navzájem částečně ovlivňují. Na druhou stranu bych z toho nedělal nějakou vědu a rozhodně bych to neoznačoval za nějaký nejkomplexnější RPG systém už třebas jen z toho jednoduchého důvodu, že veškeré skilly jsou využitelné vzhledem k zaměření hry logicky pouze v soubojích, nadto samotný ten skill tree nakonec není až tak propracovaný, aby nabízel nějakou větší komplexnost, prostě jen později vychytáš několik skillů a dokola do nich rozdáváš bodíky, v tom zase nějakou zázračnost nespatřuji (byť samozřejmě hra nabízí velké množství všemožných buildů, takže replayabilita je díky tomu zajištěna). To už mi přišel zajímavější systém Titan Questu, kde se dají libovolně kombinovat 2 zaměření, čili těch možností pak bylo v závěru ještě mnohem více.
Dříve mě takovéhle hry poměrně bavily, ale nyní prostě už na podobnou rubačku nedostanu prostě náladu, nevím, čím to, to když už tak mě lákají nějaké kousky ovládané na klávesnici, kde krom vývoje postavy záleží tedy i na reflexech a skillu hráče. Ale na druhou stranu pokud bych se měl k nějaké "Diablovce" znovu vrátit, tak je to právě asi pouze Diablo 2 a Titan Quest, kdysi jsem hrál všechny různé klony a je fakt, že je v tomhle žánru hodně shitu, který prostě tu radost z vývoje postavy, sbírání lootu a kosení potvor a celkovou plynulost gameplaye nedokáže zachytit tak dobře, jako právě dvě výše zmíněné hry.
Možná ještě první Torchlight nebyl úplně marný, ale přišel mi občas až příliš... generický.
A zdejší save systém do hry žádné napětí nepřidá, jediná výhoda je, že hráč ztratí určité množství zkušeností (zlato je beztak později k hovnu a dá se ukládat do truhliček) a ty se díky obnovujícím se potvorám dají nabrat zase po nějaké chvíli zpátky (byť v pozdější fázi je to už větší množství zkušeností), jinač ale není problém dokola hebat u bosse a postupně ho prostě po částech dorubat= mnohem jednodušší než u klasického save/load systému. Adrenalin tomu přidá pouze ta permanentní smrt a ta zase taky není pro každého, ale já si jí užil dostatečně:).
Diablo je prostě jen oddechová rubačka nic víc, nic míň. Není to nijak zvlášť komplexní či složitá hra, prostě jen oddechovka, která je o cosi zábavnější v multiplayeru či adrenalinovější s hardcore módem (permanentní smrt postavy).
Skill tree má docela provedený, nabízí široké možnosti zaměření postavy a jednotlivé skilly se navzájem částečně ovlivňují. Na druhou stranu bych z toho nedělal nějakou vědu a rozhodně bych to neoznačoval za nějaký nejkomplexnější RPG systém už třebas jen z toho jednoduchého důvodu, že veškeré skilly jsou využitelné vzhledem k zaměření hry logicky pouze v soubojích, nadto samotný ten skill tree nakonec není až tak propracovaný, aby nabízel nějakou větší komplexnost, prostě jen později vychytáš několik skillů a dokola do nich rozdáváš bodíky, v tom zase nějakou zázračnost nespatřuji (byť samozřejmě hra nabízí velké množství všemožných buildů, takže replayabilita je díky tomu zajištěna). To už mi přišel zajímavější systém Titan Questu, kde se dají libovolně kombinovat 2 zaměření, čili těch možností pak bylo v závěru ještě mnohem více.
Dříve mě takovéhle hry poměrně bavily, ale nyní prostě už na podobnou rubačku nedostanu prostě náladu, nevím, čím to, to když už tak mě lákají nějaké kousky ovládané na klávesnici, kde krom vývoje postavy záleží tedy i na reflexech a skillu hráče. Ale na druhou stranu pokud bych se měl k nějaké "Diablovce" znovu vrátit, tak je to právě asi pouze Diablo 2 a Titan Quest, kdysi jsem hrál všechny různé klony a je fakt, že je v tomhle žánru hodně shitu, který prostě tu radost z vývoje postavy, sbírání lootu a kosení potvor a celkovou plynulost gameplaye nedokáže zachytit tak dobře, jako právě dvě výše zmíněné hry.
Možná ještě první Torchlight nebyl úplně marný, ale přišel mi občas až příliš... generický.
A zdejší save systém do hry žádné napětí nepřidá, jediná výhoda je, že hráč ztratí určité množství zkušeností (zlato je beztak později k hovnu a dá se ukládat do truhliček) a ty se díky obnovujícím se potvorám dají nabrat zase po nějaké chvíli zpátky (byť v pozdější fázi je to už větší množství zkušeností), jinač ale není problém dokola hebat u bosse a postupně ho prostě po částech dorubat= mnohem jednodušší než u klasického save/load systému. Adrenalin tomu přidá pouze ta permanentní smrt a ta zase taky není pro každého, ale já si jí užil dostatečně:).
@rikuhahl (29.07.2018 14:30): Někdo, kdo na původní diablo 2 nesáhl 15 let a někdo, kdo absoluitně netuší, že datáč i z původní hry dělá lepší hru(že se datáč sloučí s originálem). Jsem taky jenom člověk, ne? :D
@pajmič (29.07.2018 13:56): By mě zajímal důvod, proč někdo ještě hraje původní hru bez datadisku? :)
@Charllize (29.07.2018 13:31): Nebudu házet kosu do žita. Datáč má údajně mnohem propracovanější companiony/žoldáky, mimo jiné, takže si tu svoji amozonku převedu do LOD a uvidíme, jak to půjde:)
@pajmič (29.07.2018 13:26): nic jineho jsme necekali:)
Ale jinak dobry pristup, kdyz te neco nebavi, kaslat na to, vic lidi by si melo vzit priklad, eliminovalo by to pak uplne zbytecne komentare o hrach ktere nekoho nebavily.
Ale jinak dobry pristup, kdyz te neco nebavi, kaslat na to, vic lidi by si melo vzit priklad, eliminovalo by to pak uplne zbytecne komentare o hrach ktere nekoho nebavily.
Vzdávám to. Tohle hrát solo, je jako hrát člověče nezlob sám se sebou.
@90210 (26.07.2018 14:27): Časem pochopíš, co je v životě nejlepší .-)
@Kwoky (26.07.2018 12:30): K jakykiliv hre, ktera je jen o kydleni potvor a hromadeni gearu.
@90210 (26.07.2018 12:23): Takhle by se dal napsat popis k jakékoliv hře :)
@90210 (26.07.2018 12:23): Na třetí obtížnost to musíš mít maximálně vyvážený. Nevím, jestli si zažil patch, který přidal synergie. To tě to pak nutí dávat body do schopností, které by tě ani nenapadli.
Já si to snad zahraju. Začínám chytat slinu.
Já si to snad zahraju. Začínám chytat slinu.
@Všivák (26.07.2018 11:11): Jako mas tam 7 postav, ktery maji peknej skill tree, ale v zasade je tam jen nekolik variant boje a jde jen o to jak to vypada. Jde jen o kydleni potvor a bud to delas nablizko, na dalku kouzly nebo zbranemi, nebo to dela nekdo za tebe. Tot vse.
@pajmič (26.07.2018 11:56): Aha, už chápu. :D
@Všivák (26.07.2018 09:10): Mě se zdá, že těch brouků je tam pořád stejně tolik jako po patchích.
@90210 (26.07.2018 10:14): Tou propracovaností myslím vývoj postavy. Provázanost schopností a kouzel.
@Všivák (26.07.2018 08:57): Jako ze by pridali subquesty, rozhovory, postavy, moznosti vicero reseni situaci a dalsi statistiky postav jako charisma apod.? Udelali z toho jeste vychytanejsi kill - kill - loot rubacku, coz neni na skodu, ale asi bych to nezminoval v souvislosti s nejpropracovanejsim RPG. Jak rikam, jde jen o formu zabijeni a loot + ma to super atmosferu a hratelnost, viz. moje hodnoceni.
Dohral jsem to kdysi, kdyz to byla novinka za kouzelnici, mnohem pozdeji pak i s datacem za nekromancera. Pokud bych to jeste nekdy hral, coz se ale asi nestane, tak me tam laka jeste druid. Chtel bych nekdy zkusit i trojku, uz jsem si tam i vyhlidnul postavu (witch doctor).
Dohral jsem to kdysi, kdyz to byla novinka za kouzelnici, mnohem pozdeji pak i s datacem za nekromancera. Pokud bych to jeste nekdy hral, coz se ale asi nestane, tak me tam laka jeste druid. Chtel bych nekdy zkusit i trojku, uz jsem si tam i vyhlidnul postavu (witch doctor).
@pajmič (25.07.2018 22:26): Tesně po vydání to bugy mělo. Teď už ani náhodou.
@90210 (25.07.2018 22:24): Máš pravdu, příběh má koule a je správně temnej a epickej.
@7c (25.07.2018 21:21): Tady poznáš, jestli máš dobře udělanou postavu, až na třetí obtížnost.
@90210 (25.07.2018 22:24): Máš pravdu, příběh má koule a je správně temnej a epickej.
@7c (25.07.2018 21:21): Tady poznáš, jestli máš dobře udělanou postavu, až na třetí obtížnost.
@90210 (25.07.2018 22:24): Nevím, jestli si hrál nějakou novější verzi. Systém vývoje postavy, synergií schopností nebo jejich upravení. (Třeba takový leap attack se z ultimátní schopnosti přesunul k té k ničemu. Ale dává to větší smysl atd.). Každým patchem vylepšili loot. Ta hra od doby vydání k nepoznání. Jestli si to hrál po vydání datadisku, tak teď jsou některý věci fakt dost jiný. Ještě docela nedávno vydal Blizard nějaký patch.
@pajmič (25.07.2018 22:26): Moje nejoblíbenější lokace :D Společně s mouchama vedle, z kterejch padaj obouruční sekery :D
@90210 (25.07.2018 22:24): Kdysi dávno kamarádovi na LAN party Diablo 2 občas sestřelovalo systém do BSOD. Starcraft dělal to samé, žádná jiná hra ne, tak to bylo velmi veselé, ale problém stejně spíš jeho notebooku než hry.