Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
K Dinkovi jsem se taky dostal díky Excaliburu. Tenkrát byla doba, že člověk prostě zkusil všechno, co mu přišlo pod ruku, ať už to byl shit nebo ne. Do které skupiny bych zařadil Dinka? S tím dodnes váhám.

Jasně, kdo předtím hrál nějaké RPG, tak mu tahle hra musela přijít k smíchu. Já ale ne, tak jsem se do ní pln zvědavosti pustil. Začátek je zdlouhavý, Dink je prostě vesnický balík, který je líný jak vandrák a jediné o co se stará je, jak sbalit sousedku, které se ovšem dvoří rytíř, takže náš lůzr nemá nárok. Po pár základních úkolech se dostanete z vesnice a hurá do světa kydlit draky a příšery. Příběh už tenkrát stál za nic, herní svět byl dost nudný a repetitivní (kromě pár lokací) a hra byla protkána humorem, který byl ve většině případů vtipný asi jen pro autory. Nesmím zapomenout na naprosto PŘÍŠERNOU uječenou hudbu v podobě mid souborů, která by probudila i mrtvolu.

Hra má ale i světlé stránky. Jednoduchou hratelnost - jen pár zbraní a kouzel, takže pro začátečníky, jako jsem byl já, to bylo tak akorát. Několik questů bylo docela zajímavých (ano, kachny). A taky tajné lokace, protože na silnější zbraně se muselo hodně grindovat, tak jsem do zblbnutí chodil sem a tam a likvidoval stále stejné potvory na stejných místech a většinou náhodou nebo nepřesně vypuštěným fireballem jsem objevil nějakou jeskyni nebo průchod.

V dnešní době asi nemá moc smysl s Dinkem ztrácet čas, ale já si ji jednou za pár let pustím a proběhnu, abych si připomněl, jak jsem s tímto žánrem začínal. Ale nějaký herní zážitek v tom rozhodně nehledám.

Pro: Jednoduchost

Proti: Hudba, "humor"

+17
  • PC 50
Dink není nic jiného než jakási PC pocta hře Legend of Zelda (1986) a dá se říct, že to je indie hra z doby, kdy indie hry ještě nebyly v módě. Dohromady hru dali 3 lidi (klasika - programátor, grafik a někdo kdo splácal hudbu) a pár měsíců po vydání, ke konci roku 1999, už byla prohlášena za freeware - beru to tedy opravdu spíš jako hru od nadšenců a ne od profi týmu.

Se zmíněnou Zeldou to má společného několik věcí - svět rozdělený na matici obrazovek, které se po opuštění restartují, soubojový systém, zvyšování max. životů pomocí srdíček, tajné podzemní lokace, které objevíte jen když metete do všech stromů na obrazovce firebally, atd. Příběh následuje farmáře, klasického losera, který se chce stát hrdinou, takže putuje od vesnice k vesnici a koná hrdinské skutky. Hra je v první polovině opravdu spíš adventurou, kdy se snažíte přijít na to, co udělat a souboje potřebujete jen na nabrání určitého množství peněz, abyste se dostali dál.

Ke konci hry ale začíná převažovat RPG část hry a na poražení závěrečného bosse (btw ten vypadá opravdu jak z nějaké freewarovky, protože tam hlavní tvůrce hry použil svojí fotku) je třeba nagrindovat spoustu zlata, koupit nejlepší vybavení a získat co nejvíce zdraví / bodíků do skillů. Ovládání na klávesnici je místy krkolomné, ale jinak naprosto schůdné.

Humor je místy opravdu trochu trapný, ale podle ohlasů jsem čekal něco daleko horšího. Jediné opravdu WTF momenty jsou s hrdinovou tetičkou, kdy je nejprve možné u ní doma podněcovat domácí násilí a následně jí po smrti manžela navrhovat, aby spala ve stejné posteli.

Poměrně mě zaráží místní komentáře a diskuze:
"jen klávesnicí ovládané RPG?" - však to bylo v 80. a 90. letech poměrně normální
"Herní doba asi 12 hodin" - já to bez jakékoliv dřívější znalosti dal do 6ti hodin
"Dalším velkým záporem je velmi jednoduchá obtížnost" - nic extra těžkého to není, ale pokud člověk negrinduje, tak jsou souboje poměrně dobře vybalancované
"hra je neskutečně odfláknutá" - mě přišla dodělaná a promyšlená - herní svět a NPC dokonce reagují na proběhlé události
"sedlák musí pomstít smrt své matky" - zaprvé je to spoiler :) a za druhé není se na kom mstít, protože její smrt byla nehoda
"Inspirace sérií Quest for Glory je zjevná" - s QfG to má společného akorát to, že to je kombinace adventury a RPG. Jak jsem říkal, daleko blíže to má k Zeldě.

Jelikož je hra nabízena jako freeware a ještě v přepracované HD verzi, kterou jsem i dohrál, budu v hodnocení spíše pozitivní (i přes tu strašnou hudbu, kterou jsem po chvíli musel vypnout). Není to nic světoborného, ale podobných her na PC moc není a na jedno odpoledne mě to příjemně zabavilo. A usekávání hlav kachnám je tady prostě top!
+21
  • PC 70
Dinka Smallwooda jsem nejdříve odkoukal od staršího sourozence, a ačkoli oproti Diablu, Icewind Dale, či Faloutu nepůsobil moc promakaně. Nějak si mě stejně získal.

Dink Smallwood opravdu není kvalitním RPG, co do množství těchto prvků nedostačuje. Všechno to působí strašně nedostatečně, pár typů zbraní, tři atributy moc nevytrhnou a ani pestrost nepřátel moc nenadchne Zvláště závěrečný boss, vždy jsem přemýšlel, zdali ta tvář nepatří tvůrci hry :D. Grafické zpracování jen odkazuje na jasné limity tehdejších programů a schopností tvůrců.

Tak proč hodnotím 70%? - Ačkoli tato hra není dobrým RPG, ani jinak vynikající hrou, strávil jsem u ní spoustu času. Těch pár kousků nevalně namalovaných zbraní, šedivé přerostlé stínky, či všude pobíhající husy, které snadno přichází o hlavy - to vše mě zabavilo. Potrhlým dialogům jsem se taky zasmál (i když jsem je tehdy asi správně nepochopil).
Takže pro pěkné vzpomínky a to, že z žánrového hlediska neberu celou hru vážně - 70%.

Pro: Netradičnost

Proti: Příznivce RPG nenadchnem pomalý rozjezd..

+6 +7 −1
  • PC 70
Když jsem poprvé hrála tuhle hru, bylo mi asi 12. Hrozně mě Dink chytnul, za tu dobu jsem ji dohrála nejméně 3x a teď, když jsem ji znovu po několika letech našla, nemohla jsem si odpusit zapnout ji znovu.
Je pravda, že je to opravdu primitivní RPG, ale to je na tom možná to kouzelné.

Pro: Spousta tajných oblastí, humor, zajímavě stupidní příběh

Proti: Málo zbraní i kouzel, po čase stereotyp, ovládání

+14 +15 −1
  • PC 70
Nebudu předstírat, že hra mě nebavila. Nejsem tu od toho abych se svezl s většinou. Dink Smallwood byl jedním z prvních RPGček co jsem kdy vůbec hrál, spolu s Hexplore a tenkrát to pro mě byl obrovský zážitek. Fakt je, že ovládání bylo neskutečně zvláštní. Šak jen klávesnicí ovládané RPG? Na to jen tak nenarazíte. Ale což, vše je jednou poprvé. K samotnému příběhu bych se také příliš nevyjadřoval. Už jenom proto, že jsem příběh příliš nevnímal a snažil se spíš plnit úkoly, které mi byly svěřeny. Daleko zábavnější mi pak přišlo pobíhání po mapě, kuchání do krav a slepic. Nakonec se u toho většího hodnocení budu držet, protože je Dink Smallwood důležitou součástí mého herního života a nedokázal bych si odpoustit, kdybych ho ohodnotil hůř jak sedmdesátkou. Tenkrát mě to bavilo.

Pro: část mého dětství, pohádková atmosféra

Proti: příběh, souboje, ovládání

+11 +12 −1
  • PC 55
Velmi průměrné RPG, to je Dink Smallwood. Příběh začíná jako z filmového fantasy, neboť sedlák musí pomstít smrt své matky. Dobrodružný příběh nepřináší nic objevného a kromě pár maličkostí nepobaví. Sice je to z roku 1997, ale i tak mohla být grafická stránka o mnoho lepší. Z dnešního pohledu se dá pozitivně kvitovat přechod hry na freeware. Inspirace sérií Quest for Glory je zjevná, ale výsledný efekt velmi malý.

Pro: Za začátku je hra zábavná a hratelnost celkem veliká, jednoduché ovládání.

Proti: Grafika, herní doba, souboje.

+7
  • PC 40
K Dinkovi jsem se poprvé dostal přes herní časopis Excalibur, kde byl obsažen na cd jako plná hra a v popisku byl neuvěřitelně vychvalován. Neváhal jsem tedy a Dinka ihned nainstaloval.

Zpočátku jsem byl překvapen jistou "originalitou", jedná se o mírně "arkádové" izometrické RPG, které se ovládá pouze klávesnicí, nic podobného jsem v minulosti nehrál. Bohužel počáteční nadšení rychle odeznělo a začal jsem objevovat pouze samé neduhy, první věc co mě zarazila byly neuvěřitelně infantilní rozhovory, sice se hra snaží tvářit jako parodie na klasické rpg hry, bohužel se jí to opravdu moc nepovedlo. Dalším velkým záporem je velmi jednoduchá obtížnost, pokud máte postavu alespoň trochu vytrénovanou, tak nenarazíte na jediný tužší souboj. Další nevýhoda je opravdu malá variabilita předmětů, ve hře můžete najít pouze několik druhů mečů a luků, ještě k tomu se od sebe liší pouze způsobeným zraněním. Další zápor je absence duchaplného příběhu, retardovanější "příběh" jsem tedy skutečně už dlouho neviděl. A když k těmto všem záporům přidáme ještě velmi krátkou hrací dobu (během pár hodin je po všem), tak z toho vyjde jedno z nejhorších rpg co jsem hrál, opravdu nechápu, jak toto mohlo být kdysi komerčním titulem, přitom ale jistý potenciál měla, jen si s tím mohli dát autoři více práce. (hra je neskutečně odfláknutá).
No útěchou může pouze být, že dnes je již freeware a neustále se dělají další dobrodružství, které kdykoliv můžete stáhnout z oficiálních stránek hry, některé "kvalitu" původní hry několikanásobně překonávají.

Pro: Dnes již freeware, můžete si stáhnout další (ne)oficiální dobrodružství.

Proti: Rozhovory, Příběh, Variabilita předmětů, Délka hry....

+23