Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

kdybych dohral tu normalni verzi byl bych spis nasranej :) To je zase vec s tema definitivnima edicema..ach jo. Ale pro ty co nehrali asi dobre.
@SilentWolf (17.05.2018 17:19): Taky počkám. Navíc s tím přijdou aj DLC. Za první půl rok jsem letos hrál a dohrál Mass Effect sérii, Numeneru a Forzu Horizon 3. Teď mě čekají hry asi horší. Mám toho ale nainstalováno dost. Tak uvidím, co mě zaujme. Sturmovik 1946 to ale asi nebude. :( Podobně X wing Alliance. Byť to už vypadá malinko lépe. Po pár modech a objevení důležitých klávesových zkratek (skrytí kokpitu). Potřebuji countermeasures, páč sestřelovat raketu, co na mě letí, vždy znamená přerušení stávající akce, což je otrava. Jo a ještě jsem kupoval X Rebirth (tam ale nic moc nečekám - jen grafiku a dobrou atmosfér... Totiž vakuum.). Ze simulátorů si ale na GOGu budu hlídat Freespace 2, až bude do dvou dolarů. Nebo koupím možná teď. Ty tři a něco nejsou tak moc rozdíl. :)

Z RPG mám stále rozehraného Witchera 2 a první PoE. Plus mám instalované Divinity 2 a Risen a případně Shadowrun Hongkong. Čekám na vysoké slevy Tyranny, Skyrimu, PoE 2, DA:I a případně Vampyru. Možná znovu zkusím Arcanum nebo IWD:EE s NPC modem.

Každopádně letos se opravdu těším jen na tu Definitive Edition Original Sin 2. Mrzuté. Hlavně po té loňské jízdě se třetím Witcherem a víceméně i letošní s ME trilogií (kvůli třetímu dílu zejména).
Tak definitive edition ještě trochu vyladí hratelnost a přidá nové věci. Nakonec jsem ještě hodně rád, že s dalším hraním čekám.
člověk si až říká, co takovému člověku sedne. sám mam celkem hutný síto a jen tak mě nic nenadchne. musí to mít těžký, hledat ten svatej grál.
@Paul (07.03.2018 15:11): Jo, to jsem taky viděl :) Já už od tohohle týpka pár recenzí na Codexu četl, má prostě velmi specifickou představu, jak by takové RPG mělo vypadat. Což je v pohodě, každý máme svoji, že jo :) Ale nevím, nakolik je taková recenze užitečná nejen pro lidi mimo Codex, ale i pro samotný Codex, když i tam Divinity vyhrálo hru roku.
@Paul (07.03.2018 13:55): Krásně napsané. Jak říká Tarhiel, kdo chce psa bít, hůl si najde :) Fakt se mi nechce celou tu recenzi pročítat a vypisovat všechny polopravdy (sorry), tak jen pár poznámek:

- podle mě zásadní věc - téměř se nezmiňuje o největším kladu hry, volnosti a větvení při řešení questů, místo toho se radši zaměřil na to, že mu NPC nevysvětlili, že má jít rovně a na křižovatce zahnout doleva, okej
- One is the alarming ubiquity of all manner of sexual content... It’s like every second character just can’t wait to pinch, lick, kiss, smell, caress or have other questionable interactions with your protagonist, or describe said interactions with other people, to the point that it makes you imagine the writer as some sort of overly excited dog trying to hump your leg all the time. - to je dobrá haluz, tady bude mít problémy někdo jiný než scénáristé :))
- s tím, že všechna NPC ví, co se děje a hráč ne, zásadně nesouhlasím, pokud nemyslí záporáky, kteří logicky nemají důvod hráči nic říkat
- že je ta hra víc lineární než první OS, je vysloveně lež pro účely jeho narativy
- říkat, že AI a encounter design je horší než v jedničce, je IMO opět lež
- věnoval čtyři odstavce popisu, jak je armor systém špatný, protože nemůže na rozdíl od jedničky vysypat osm AoE disable spellů se svou naboostovanou speed a všechno zabít v prvním tahu, křivda :((
- majority of abilities in DOS2 are boring, repetitive and samey - nehráli jsme stejnou hru
- říkat, že odstranění RNG ve prospěch determinismu je špatné, je extrémně subjektivní
- "falešné" dialogové checky mají sloužit především jako flavor pro roleplaying, na čemž nevidím nic špatného (štítky u nich jdou dokonce vypnout)

Nevím, prostě mi přijde, že vytahuje, co se mu zrovna hodí do krámu ("tohle bylo stejné jako v jedničce, takže to je špatné i když jednička byla daleko lepší hra, a tohle je jiné než v jedničce a já se tomu odmítám přizpůsobit, JAK SE OPOVAŽUJÍ NĚCO MĚNIT"). Kde problémy určitě jsou, je itemizace, initiative systém, HP bloat, balanc jednotlivých class a tak dále, ale to mi přijde spíš zábavnější řešit na fórech, než že by to bylo něco, co tu hru zásadně kurví.
@Tarhiel (07.03.2018 14:29): no vypsal docela konkrétní problémy co ta hra (pokud nekecá) má, což ale samozřejmě nemusí znamenat, že většině lidí ty problémy musí nutně taky vadit. Podobně jako u Witchera kde se někdo nemůže přenést přes otazníky, zatímco já je vypnul a soustředil se na samotný questy :)
@Paul (07.03.2018 13:55): S realitou nesrovnám, neb hru nemám. Ale je to dobře napsané. Až to zní, jako by Lariani dělali RPG poprvé.

Btw to, že NPC znají největší tajemství děje, je docela častá autorská chyba. U NPC módů k Baldurs Gatům jsem z toho skřípal zuby. Holt někdo dělá nějakou postavu, dá si s ní práci a ta tím pádem musí být nejdůležitější a nejchytřejší. :)
Dost brutální, ale zajímavá recenze na rpgcodexu
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10848

Přijde mi že fakt pokud vyloženě nekecá, tak tam těch nedostatků je...dost?

např.

DOS2 is no stranger to fake choices in dialogues, although it takes that to the next level by also putting in fake skill checks. There are numerous occasions on which you’ll run into “persuasion checks” that lead to the same outcomes no matter whether they are passed or failed, and that outcome is typically someone trying to clobber you.

Similarly, what really bothers me about quests in DOS2 is that none of them give you any directions to their objectives. Everyone just marks everything on your map, even when it’s a short stroll away from the quest giver. The most absurd example of this is probably a chicken pecking your map to show you the location of some monsters that stole its eggs, even though the directions to them could be described as easily as “They went that-a-way, just turn right past the gallows”.
....
Apart from that, perhaps the biggest problem with the story presentation is that the dialogues treat the player like an idiot. All the main story-related characters seem to know exactly what’s going on, but they will never tell you anything. In fact, they will keep laughing in your face, wondering how can the protagonist be so oblivious, all the while withholding all and any critical information. Even more so, if the story-related NPCs happen not to know something, they will probe your protagonists for answers in the most gloriously forced fashion. Below, you can find a picture of one such conversation, where you must tell the near-omniscient Malady everything you know, or she won’t let you out of the dialogue loop. Notice how the writer didn’t even try to make the dialogue nodes look different.
to fightění má taky svoje mouchy. nemůžu si pomoct, ale některý lokace a překážky prostě fungujou uplně na hovno. místa, ze kterejch já nemůžu střílet na nepřítele, ale on si mě zvesela odstřeluje a žádnej obstacle neřeší mě už na druhý hraní začíná pomalu zvedat z židle. třeba při zachraňování garetha, já nemůžu střílet přes posraný zábradlí ale jejich rangeři si mě v klídku ostřelujou a hážou si přes to granáty?
no prostě kdyby chtěl někdo rozehrát, ať si mě přidá na steamu. ,,Matlajs'' .
Já stále taky čekám na češtinu .. a postupuje to velmi pomalu, ale mi to nevadí, takové hry nestárnou a až to vyjde, tak to vyjde :)
to mají, ale těch 30 něco tam bylo pěkně dlouho. ale žádná nevděčnost, jen a´t si na to kluci daj čas ať to stojí zato. Já osobně nemůžu vystát akorát dialogy s trpaslíkama, ale zbytek se dá celkem v klidu.
prej čeština rychle postupuje, dobrej vtip :D nechce někdo dát coop? překládal bych. už mam jednou dohráno tak vim, o co go.
To to trvalo. Pět měsíců od vydání konečně 20 hodnocení a zastoupení v "reprezentativním žebříčku" DH. :)
není tu někdo, kdo by to semnou zahrál? :D strašně mi u týhle hry chybí parťák. Někdo, kdo by si to chtěl vychutnat na normal, maximálně taktikál obtížnost?
@Kunick (14.12.2017 16:55): Nehraji je zároveň. Ani jedna z té trojice mě zatím nechytla, tak je hraji na střídačku a s velkými přestávkami. Ale do toho Dragonfallu jsem se alespoň trochu zakousnul, tak už ji dohraji.
@mazar1234 (14.12.2017 16:37): Veď práve, ja mám momentálne rozhratého Witchera 3 (to bude na dlho), okrem toho som nainštaloval Wolfensteina II, nainštaloval Death´s Cold Embrace (Thief 2 fan misia, aby som konečne vyskúšal NewDark), skoro mám skončeného Ruinera a k tomu permanentne nainštalovaný Darkmod, na ktorý teraz vyšla perfektná misia urobená skúseným mapperom - Cauldron of Gods.

Ten hrám aktuálne. Až skončím Ruinera a Wolfíka, plánujem dokončíť DCE, ktorá je na dlhšie a potom sa, možno, konečne vrátim k Witcherovi :)

A to by som chcel do konca roku ešte stihnúť dohrať Pivo´s Grand Adventures, kvôli DH bodom :/
@Jab (14.12.2017 16:51): a to ti nevadí mít rozehrané víc her podobného žánru? jako neřekl bych jednu logickou, další třeba závodnía pak RPG, ale tenhle trojboj by se mi trochu mlátil.
U mňa funguje aj psychický blok, nákup a sťahovanie viac než 10 GB inštalačného balíka pre pár hodín zábavy je pre mňa po technickej stránke zhýralosť.. Príliš veľká záťaž pre linku, humplovanie pevného disku, to by mi môj vnútorný geek vyčítal! Jednu-dve výnimky som spravil pri testovaní novej grafiky, ale inak sa držím skôr menších titulov s minimalistickým dizajnom a v úspornom technickom prevedení.
@BINGMAN (komentář): Ó děkuji. <3 :) A děkuji za koment a +1! Imho Original Sin 2 tu má tak málo hodnocení, páč asi spousta potenciálních hráčů cítí, že tohle bude asi bude trochu mimo ty linie, které u RPG oceňují. Nicméněž i tak si to seženu a zahraji. Do té do doby ale dohraji Shadowrun Dragonfall (asi o tomhle víkendu) a pak Numeneru a možná aj druhého Witchera.
Připomněl bych se s tou žádostí o koment. Original Sin 2 má velmi solidní hodnocení od hráčů, ale ještě daleko vyšší od herních magazínů. Každý alespoň trochu kritický pohled mě tak zajímá.
@Ronik (15.10.2017 11:02): je možný, že tu smůlu měla, dovedu si představit že se buglo něco zásadního a na to se pak začaly nabalovat další skripty. Ale tak Lariani snad všechny leftover bugy opraví.