Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (15.10.2017 09:48): Polygon, lol

Mám pocit, že v mém playthrough byl jen jeden jediný quest, který se mi opravdu bugnul a nešel dohrát. Všechno ostatní byly problémy s journalem - většinou v tom smyslu, že jsem quest dodělal, dostal za něj odměnu, ale neodškrtl se jako splněný, v několika málo případech tak, že jsem ten quest nějak pokazil, ale chyběl trigger, který by ho uzavřel. Každopádně

1) na gameplay to nemá vliv, protože hra ty questy rozeznává jako splněné, i když to tak z deníku nevypadá - je to nepříjemné, ale ne kritické
2) čtvrtina je extrémně přehnaný odhad

Samozřejmě u ní to mohlo být jinak, ale v tom případě by měla šílenou smůlu, že našla bugy, které minuly 50 dalších recenzentů :))
Zatím nejnižší score na polygonu:
https://www.polygon.com/2017/9/15/16316126/divinity-original-sin-2-review

"I could easily list off dozens more examples of all the times I felt utterly robbed by some moving part or another slipping out of place in Original Sin 2. If I had to hazard a guess, I would say at least a quarter of the sidequests I came across broke in some manner while I was earnestly and carefully trying to advance them."

To vypadá že se jí ta hra docela rozsypala pod rukama.
@pajmič (07.10.2017 22:24): Jo, asi tak nějak. Dovedl bych si představit, že by DOS2 mohlo být lepší, hlavně co se týče balancu (jak jsem psal v komentu, třeba škálování statistik vybavení je uhozené, zbroj dvě úrovně od jiné může být dvojnásobně lepší), ale že by mi to nějak celkově vadilo, to ne.

@mazar1234 (07.10.2017 22:00): To je rozumné. Každopádně bys měl upalovat zahrát si DOS2 a na nějaký coop se vyser, to akorát zdržuje :D
Žádná dokonalá hra nebyla a nikdy nebude. To by bylo proti zákonům vesmíru.

Kdyby něco mělo být dokonalé, tak by si to všichni museli interpretovat jako dokonalost, tedy ona "dokonalá" hra by se musela líbít uplně každému a musela by být oporstěna od všech designerských a technických chyb.

DOS2 je (podle toho co jsem doposud hrál) nejlepší DnD hra dneška, neřknu-li jedna z nejlepších vůbec. Je ta hra bez chyb? Ani omylem, ale jako celek je to momentálně špička v dnes již bohužel v zaprášeném žánru a rozhodně ne každý si z toho z důvodů pochopitelných nebude stříkat do tepláků.
@Ronik (07.10.2017 21:37): Ono tzv. technicky "dokonalá hra" by musela byť niečo ako akčná simulačná RPG adventúra sandbox openworld s hororovými prvkami a lovestory + obsahujúca nejaké preteky vehiklov postavená v Star Trek holopalube s príbehom, ktorý vyhral Nobelovu cenu za literatúru.

V tomto kontexte je absolútna špička dnešných hier úplne úbohá a dať niečomu dnes viac ako 30%-40% by bola v kontexte budúcnosti demencia :-D

Ja to napr. vôbec neberiem akože 100% je "dokonalá hra", ale iba "dokonale zábavná/hrateľná". Preto osobne vôbec nemám problém nasoliť stovku System Shockom, Turricanu, Ultime Underworld..... Divinity OS.
@JohnCZ (06.10.2017 21:38): Není. Nějaké extra dlouhé dungeony tady v podstatě nejsou žádné, ani na konci. Poslední akt je klasické město se sidequesty a jde v něm spíš o to zjistit, jak se dostat na konec, než o pobíjení davů nepřátel. Dokonce je to tak otevřené, že když víš co a jak, můžeš se od začátku toho aktu dostat na konec za půl hodiny (já to měl tak na deset). Stejně tak třetí akt, v něm jsem strávil asi 15 hodin, ale skrytou chodbu vedoucí až na konec můžeš najít skoro hned.
@Ronik (06.10.2017 20:31): To zní dobře, už se těším, až mě třeba někdy vyhodí z práce a já budu mít čas si to zahrát.

Btw, v jedničce se mi zdál ten závěr děsně natahovaný. Předpokládám, že tady nic takového není nebo se mýlím?
Tak nakonec to vydalo na krásných 83 hodin. Ačkoliv akty 3 a 4 na vrcholy kvality aktu 2 nedosáhly, velký skok to nebyl a to mě moc těší, takhle se tomu nezdráhám vlepit tu stovku, i když mám svoje výhrady.
Ach jo, dal jsem si "Tactician mode" v domnění, že se jedná o druhou nejtěžší obtížnost, né o tu nejtěžší, akorát bez permadeath. A nejhorší na tom je, že vás hra neupozorní, že s "touhle" obtížností si jí nemůžete případně v nastavení snížit, takže každý souboj trpím, mám za sebou asi 15 hodin, všechno prozkoumané a teď se nemůžu dostat z pevnosti Fort Joy, páč mi na konci ostrova Alexander a spol zabijou 1-2 společníky dřív, než přijdou na řadu... A dávat to od začátku... to je představa, které se děsím :(
Neplánuje se patch, kde by se mohla snížit obtížnost i z tactician mode?
@SilentWolf (30.09.2017 19:50): Ono to zas tak těžký není, kdyby tam nebyly takovýhle fighty, kde prostě ti umřou všichni hned :D

Ten strach z neznáma na každym kroku mě na tom dost baví, ale dal jsem si to teď na tactician no, chci to taky dohrát jednou :)
Co jsem slyšel, tak je to jako v jedničce, tzn. někam vlezete a překvapí vás někdo mnohem nabušenější než vy... hrát to na "honour" bych si teda nelajzl :)
Helejďte se, jak moc je tam přítomnej takovej ten tongue-in-cheek humor, kterým byla jedinčka prolezlá skrz na skrz? Protože pro mě to tu hru úspěšně zabilo... ale z toho mála, co jsem zatím u dvojky viděl se mi zdá, že je trochu vážnější. Je to mylnej dojem?
@Paul (27.09.2017 14:06): Já nemám rád ani izometrii, ani když mám v bandě ne-lidi, jsem zdechlý hrávat RPG v angličtině. A jedničku jsem odepsal. A asi týden před vydáním jsem existenci dvojky ještě stále úspěšné ignoroval. Ale sakra.... jako tohle mě už dlouho nic nechytlo.

Evokuje to ve mě dračák - vymýšlet originální postupy řešení úkolů, akorát s tím rozdílem, že tady na tebe žádný PJ kroutit obočím nebude!! Léčit nemrtvého kolegu otrávenými backstaby do zad je zatím můj top. Škoda jen, že nejde nepřátele teleportovat do propastí. Ale asi by to té obtížnosti ubralo.

Evokuje to ve mě Gothic 2 - každý skill byl důležitý, každý item se na něco hodil (i kdyby jen na prodej, peníze byly nutnost), každý poklad byl fakt poklad, každý nepřítel potenciální smrt. Člověk udělal něco zle a už se to vezlo. Strach z neznáma tu je.

Evokuje to ve mě ještě ty kousky od Bioware, kdy jsem se těšil nejvíc na to, až zase půjde společník prokecnout o nové info. Protože jsou konečně trochu zajímavě napsaní. Zejména Fane.

Evokuje to ve mě nové Deus Ex a Vampire Masquerade Bloodlines, kde stačí par skillů a člověk zažívá dostatečně odlišný postup v řešení úkolů. I když pravda - v Deus Ex je to spíš o odblokování alternativních cest skrz augumenty. Zde hlavně Pet Pal je opravdu nutnost. Ale hrát za nemrtvého musí být taky skvělý zážitek.

Pokulhává dabing, kostlivec i ještěrka zní jak nějací dvacetiletí kamarádi ze školy, ale who cares!!

Problém je, že to budu hrát hodně dlouho, protože vychází Total War, který neodolám vyzkoušet a k tomu dělám autoškolu (s notnou dávkou stresu, nutno podotknout). A vadí mi to nejvíc asi jen proto, že chci co nejrychleji obhájit tu stovku, kterou tomu hodlám pleštit.

A prý to má být ještě lepší..
http://www.reactiongifs.com/r/agtmbomg.gif

Letošek je perfektní s tituly, u kterých jsem moc nečekal. Resi 7, Prey a tohle... bomby! Beru díky tomu zpět bědování nad tím, jak nevycházejí kvalitní SP hry.
Ti recenzenti z toho fakt učůrávaj, gamespot 10/10, metacritic stále 94. Mám za Swena radost, kéž by to takhle dopadlo i příští rok pro warhorsáky.
Jsem opravdu rád, že jsem toho Fanea vzal. Ty jeho řeči o neúspěšném objevování tajemství za okrajem vesmíru připomínají Lovecrafta. :D jsem zvědav, co z toho vyleze, ale slibuje to zajímavou zápletku. Možná i zápletku pro samostatnou hru, ne jen osobní příběh společníka.
@kuler91 (23.09.2017 16:22): Určitě, tutorial tam je slušný a začátek je sice trochu těžší, ale stačí nejdřív udělat pár těch nebojových questů, nasbírat nějaké vybavení a pak to už půjde. Ty boje samy o sobě moc hardcore nejsou, problém ale může nastat v buildech, protože některé atributy a skilly jsou výrazně užitečnější, než jiné, což bez zkušeností z jedničky nemůžeš vědět. Ale stačí se tady zeptat, rád poradím :)
@kuler91 (23.09.2017 16:22): z hlediska děje není problém. OS2 se odehrává tisíc let po jedničce a má standalone příběh. Z hlediska tutoriálů nevím, ale předpokládám že je hra obsahuje, Larian snad chtějí aby si hru užili i novicové.
Je tato hra vhodná pro člověka co nehrál jedničku ? :) Když jsem podívám chvilku na nějaká stream, tak je tam halda různých věcí ... dá se to nějak všechno pobrat a je tam něco jaku turtorial ?Hádám, že to bude hodně komplexní ? Nebo je to ten typ hry, která vás hodí do vody a naučte se sami plavat ? :D
@Ronik (22.09.2017 12:57): to jsem rad. Ja se bojim, ze kdyz je tam miliarda moznosti, tak ve vysledku hra samotna musi byt kratka. Proto nikam nespecham.

Ale tak kdyby neco, tak je porad v zaloze ta jednicka. Ale ta me tehdy tak nechytla.

@Paul (22.09.2017 12:58): vcera patch opravil bugy s quest logem. A hromadu dalsich. Na to ze vysel tak kratce po vydani hry, toho opravil dost. Sice mam za sebou jen 15h, ale krom toho quest logu jsem zadne jine nezaznamenal. A to uz je ted opraveno. Ale je
pravda, ze spechat neni kam.

Kazdopadne nejprve prey a ted tohle. Nejsem zvykly na to byt prekvapen hrami, u kterych to necekam. Uz nejakou dobu jsem spis byval zklamany z her, od kterych jsem tu kudlu v brise necekal.

Tak je to vazne fajn pocit. Takove to kdyz clovek dostane neco, co si hrozne preje v dobe mimo vanoce a narozky. Proste jen tak.. :-D stale vstrebavam jak dobra ta hra je.
" The game foremost in my mind while playing, however, was The Witcher 3.

This isn't because of the setting or Divinity's similar ponderings over morality. It's because I thought it would be many years before I played another RPG that was even close to being that rich with choice and charisma. Original Sin 2 has made me question that belief, and I don't think I could give it a higher accolade."
http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-21-divinity-original-sin-2-review

Ha.
Larian mi dělá radost. Ale počkám ještě na opatchování než se do toho pustím.
Pokud se to v dalších mapách nějak výrazně nepokazí, tak pro mě určitě taky, sorry, Hollow Knighte :(. A vypadá to, že to bude fakt dlouhé, už u toho mám skoro stejně hodin jako u jedničky a konec v nedohlednu. Je to úplně nabité obsahem.
Těch možností a toho co se stane, když uděláš věci jinak, je enskutečně mnoho. Pro mne to asi bude hra roku.
Rozehrál jsem Sebille. Vyšel patch a stejně mě ten Ifan začal štvát. Navíc jsem si nastavil jiné classy a celkově jsem už věděl kde co dát a co udělat. No a teda hra mě hodně překvapila tou hromadou nových událostí, které se dějí jen proto, že hraju za jinou postavu. Hlavně třeba postavy, co předtím umřely, teď žijí, ale naopak musela umřít hromádka jiných. Quest s Griffem, Stingtailem a uvězněným elfem.

Když vezmu v potaz, že hraní za nemrtvého bude úplně jiné. Až se děsím toho, vyjít z té pevnosti. Pokud to bude ještě lepší, tak mám asi GOTY jasnou.. :D
Ten Fane je fakt skvělý, budu si muset někde zapisovat ty hlášky. :D Dva ze tří současných kolegů jsem původně vůbec neplánoval vzít do party. To je um, přesvědčit hráče pár větami, že budou ta správná volba, navzdory třeba tomu, že to plánoval jinak. Po prvních 13 hodinách smekám nad tím, co se tomu týmu podařilo.

Kdo váhá nad koupí - rýsuje se zde potenciálně nejlepší RPG hra vůbec. Just sayin... Na to, že jsem to ještě víc než týden před vydáním vůbec neplánoval koupit.. a na to, že mě jednička odradila.. :D

Hlavně to silně evokuje vzpomínky na Gothic 2, kde byl každý krok do neznáma potenciální smrtí (ano, umíralo se ve hrách i před dark souls) a sbírat všechno co není přibité se hodilo. A taky na dračák, kdy vás občas napadla nějaká totální blbost, až jsem se za PJ cítil trapně. Ale přece ač blbost, tak musela fungovat! Protiargument nebyl..Inu.. zde si takové věci klidně zkoušejte. Ostatně "you can break the game" platilo už u jedničky.

@Charllize (19.09.2017 22:54): Naopak, ve dvojce je těch soubojů míň, než v jedničce. Víc času jsem zatím strávil prokecáváním lidí, takže je to spíš adventura ^^ A i kdyby, radši vezmu dobrý XCOM než průměrné Diablo. Preference, no.
@Ronik (19.09.2017 22:41): je velky stesti ze OS ma takovej uspech, kdyby nemel, Lariani by uz nejspis neexistovali. Takze ja OS vidim jako jednoznacne pozitivni hru, ktera me nebavi :)

Divinity prvni nema respawn, pobijes a mas klid. Nevim, v rpg se proste zabijej prisery, me to nevadi. Kolik ze casu stravis soubojema v OS? Asi dost , zejo. je to pak teda xcom? :) (klidek jen te drazdim)

Beyond Divinity ma presne tu featuru s partakem, kdy je bud s tebou spojenej nebo neni, a bylo to trosku otravny uz tam. Pak prisla na svou dobu naprosto nadherna a originalni Divinity 2, ktera tomu dala korunu skvelym ukecanym datadiskem. Skoda ze byla polovicni a s polovinou veci co meli pripraveny, muselo to ven, to meli jeste Lariani vydavatele. Jo Divinity 2 je krute nedodelana hra, i kdyz tak moc nepusobi.
@Charllize (19.09.2017 22:29): Zcela nesouhlasím v tom, že to je krok zpět, ale vím, že v tom se nemůžem shodnout, tak bych to radši dál nerozmázaval, co ty na to? :D

A nepřijde mi moc fér říct, že Divine má s Diablem společné jen boje, máš sice technicky pravdu, ale tvoří z té hry víc než polovinu herního času. A krátká hra to není, takže toho nepříliš zábavného diablovského mlácení tam je fakt hodně.
@Ronik (19.09.2017 22:05): nevim, pro me je jejich nejlepsi hra Divinity 2 + datadisk. Celej Original Sin je krok zpet. Prvni dil OS jsem rozehraval asi 5x, a ne, proste nechytlo.

Prvni Divinity ma s Diablem spolecny mozna akcni zpusob boje, ale jinak vubec nic, je to klasicky rpg, s tunama ukolu a rozhovoru, postav a pomerne slusnym pribehem. A ta Larian genialnost byla uz hodne znat i tam, rozhodne nadprumerna hra. A jo verim ze v OS jsou dal, aby taky ne..bylo by blby kdyby nebyli:)
PS: OS duo jsou urcite super hry, jen me holt nebavi..nikomu neberu ze ho to bavi. Lariani jsou borci, takze se nedivim. Ja jen cekal ze se vydaji cestou Divinity 2 a ne ze se vrati zpet k izometrii a k tomu jeste k tahovym soubojum, ale jelikoz bedlive sleduju co delaji, vim ze jinou moznost ani nemeli. No snad jednou vyjde i ta pro me plnohodnotna Divinity 3. Vincke jednou rekl ze to bude nejlepsi rpg vsech dob, jen ze na nej zatim nema penize:)
Nevím, fakt mi nepřijde, že by mi ten coop při hraní nějak chyběl. Je sice fajn, že to v coopu dát jde, ale bez něj je to úplně klasické party based RPG. Takové Baldur's Gate taky jde hrát v šesti lidech, ale je to potřeba, abych tu hru dokázal ocenit? A to, že v puzzlech musím ovládat víc postav najednou nebo že na pickpocket musím rozestavit postavy, aby zaměstnali kolemjdoucí, fakt nevidím jako nějaký echt co-op prvek, naopak mi přijde fajn, když za mnou členové party jen nechodí jako oslíci a musím s nimi taky něco dělat.

A předchozí hry od Larianů byly sice fajn, ale imo až v tomhle pořádně ukazují, co v nich je. Rozhodně bych nepředpokládal, že jestli se někomu líbí tohle, bude se mu líbit Divine Divinity, patnáct let stará diablovka, která už tehdy působila zastaralejší než o dva roky starší Diablo 2, i když samozřejmě příběhově je někde úplně jinde.
@mazar1234 (19.09.2017 21:32): aby jsme si rozumeli, ja to vidim tak ze kdyz chci hrat s ostatnima lidma tak si zahraju regulerni MMO, tahle moda coop multiplayer her mi nic nerika. Neni to ani single ani MMO, ani kocka ani pes. Nema to potrebnou hloubku jako prave MMO a vetsinou to nepekne zasahuje do hrani single takze ten pak taky neni takovy jaky by mohl byt. Nastesti tehle hybridu neni moc. Ale jinak samo chapu ze to je takhle pro plno lidi idealni.