Carmack pokračoval v plánu načatém od Quake II a místo dynamického světla dodal tentokrát systematicky renderované stíny, superostrý displeje ve vektorový grafice a promakané textury industriálního prostředí. Schématem obšleh Half Life jedničku, takže Lambda je Delta a Xen je Peklo plus civilní intro, které mě bavilo zdaleka nejvíc. Dokonce si stejně jako Valve nechal najmout spisovatele, aby tomu dodal jakoženějakejtakovejprostěno literární kontext. Měl si najmout game designéra. Doom 3 samozřejmě jak se slušilo na dobu rozpuku produkce moderních FPS (HL 2 vyšel ten samý rok), trvá 13 biliard hodin ze kterých se 12 nic herně zajímavého neděje, takže jeho prachsprostě nenápaditá hratelnost s želvím soubojákem královsky vynikne. Na horor předvídatelné a laciné, na akční hru zoufale průměrné. Vše je podřízeno ukázce grafických efektů, fixně přepínatelnou baterku nevyjímaje.
+13
+14
−1
Pro: Nový Carmackův engine. Díky D3 jsem si uvědomil jak je D2016 úžasnej. Je to remake trojky i syntéza předchozích dílů.
Proti: Nanicovatý souboják a primitivní game design z domu hrůzy na pouti. Zlý vědec záporák se pořad směje. I ďábelským věcem typu, že spawnul dva impy nebo že nemůžu otevřít dveře.