Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Invasion 2
Mini-level megawad
Alien Vendetta
Eternal Doom
Good Morning Phobos
Survive in Hell
Strain
Jenesis
Hellboud
Kitana Castle

Má Top10 toho nejlepšího, co jsem k Doom II dohrál. Spoustu věci opomenuto, ale dobrej seznam.
Czechbox - finální verze - Megawad podporuje i engine k8vavoom_540717.7, který není příliš preferován, ale já to v něm dohrál a mělo to něco do sebe.

Je to starší verze portu, která nezpůsobovala chyby, na rozdíl od novějších, v nichž to blblo. Testováno loni v září komplet. Tento týden prvních 10 map a chyb jsem si nevšiml.

Wad patří do adresáře k8vavoom_540717\share\basev\doom2

Parametr na spuštění je k8vavoom.exe" CzechBox.WAD
@PavelU (20.01.2020 13:03): No s tema odkazama bude problem na DH. Treba nefukni odkazy ve spoileru odkazujici na vlastni post a me ve firefoxu nesel pridat dlouhej odkaz na twitter. Postul jsem ho, odeslal a v postu pusto prazdno..
@leebigh (20.01.2020 12:09): Loni v létě mi ty odkazy také blbly. Nakonec nějak vyřešeno zkracovacím webem, ale to blbnutí se projevuje jen ve Chrome. V Edge ok, jenže ten nepoužívám. A loni se mi také špatně zobrazoval CSFD profil, Pak to Chromě nějak dalo do pořádku.

Zřejmě ale bude ještě novější verze CzechBox wadu, damned píše.
@Garret (11.01.2020 11:56): Z nového Tritonu odehrána jen Map 1, která je ale fajn.

Stará verze vypadá, jak zmiňuješ. na tu bych nesáhl.

Tak dej šanci Good Morning Phobos, ten je mnohem preciznější.

Back to Satrun jsem hrál. Úplnej Quake II, dost propracovaný. Jsou dvě epizody, ale já dosud nedohrál ani tu první.
@PRIVATE MARTIN (10.01.2020 23:26): "I am a kid in a horribly violent and disturbing toy store, now lock the door behind me and just let me play." Dobrý komentář. A vypadá to zajímavě, až mi to připomíná že bych toho prvního Quaka konečně mohl někdy dohrát (tahle série mi v singlu nikdy k srdci moc nepřirostla)
Na Doomworld fóru jsem si všiml novinky Fall of Triton Remake - TRITON II. Jedná se o remaster dva roky starého projektu, který byl nyní řádně vylepšen. Z obrázků mě to hned zaujalo, i ten počet levelů je vskutku nevídaný, ačkoli v minulosti už podobné projekty k Doom 2 byly.

Má to trošku odlišně řešenou barevnou paletu, zřejmě specifikum PSX Doomu, Mělo by to být kompatibilní s Brutal Doom. V první mapě byli Impové dobře umístění, že jsem sebral náboje a pálili po mně. Dobrej prvek, v kombinaci na obtížnost č. 6 tím atmosféričtější. Secrety jsou též propracované, nalezen jeden. Level design je zcela poplatný dnešním standardům a je se na co dívat. Nové fonty písma, HUDu, úvodní logo při spuštění.
@Garret (02.01.2020 15:43): Díky za dojmy. Mně se před lety hodně zaryl do paměti Good Morning Phobos. Taky má precizní, rozlehlé a obtížné tajné mapy, které se zcela odlišují od klasických Wolf3D map. Stylem boje to byl ale klasický megawad, z těžších jsem hrál Survive in Hell pro PrBoom Plus, Minilevel megawad, Alien Vendetta. Ovšem architekturou levelů a konceptem průchodů je Good Morning Phobos fakt na špici, ale zase není tak technicky vybroušen.
Eviternity dohráno. Kdyby to někoho zajímalo, rychlý koment ve spoileru. tltr, epic shit!

Eviternity představuje pro Doom něco jako Arcane Dimensions pro Quake. Na mod scéně naprostý vrchnol toho, co se kdy podařilo vytvořit. Mapy jsou gigantické a propracované a i ty nejslabší mapy celého mod packu jsou asi tak stošedesátkrát kvalitnější, než ty nejlepší mapy z původní hry. A zadarmo. Finální mod pack vyšel v roce 2018, ke 25. výročí vydání Dooma, a o rok později vyhrál Cacowards.

Všech 32 map si drží vysoký standard a i když mi né úplně všechny voněly, najde se tady pár legendárních kousků - např. nejlepší a zároveň nejtěžší mapou, jakou jsem kdy v Doomovi hrál, je MAP32 - tedy druhý tajný level. Obrovská a nelineární, přesto přehledně rozdělená a neskutečně těžká mapa. Hlavně ze začátku, než člověk nasbírá nějaké ty pořádné laufy. Přepadovky s několika Archvile nejsou výjimkou a naprosto epický moment, kdy se na mě vyhrnulo asi 300 Lost Souls, jen tak nezapomenu. Ne, ustřílet to nejde. Je potřeba využívat infights a prostě utíkat. Enemy count celého levelu? 1400.

Eviternity přihazuje pár svých nových nepřátel a i když se jedná o variace původních monster, jsou mnohem nepříjemnější. Protože jsem hrál s BDv21, měl jsem trochu strach, jaxe s novými monstry mod popasuje... nebylo to ideální, ale také nic, kvůli čemu bych to chtěl hrát v původní verzi. Největší trable mi způsobil Former Captain, který má být něco jako rotačákometčík, jen s větším kalibrem. Místo něj jsem měl ale klasické Doom Guys, kteří metají kotouly, jsou velmi agilní a díky hitscanu mi mnohokrát nepěkně zatopili. Je to jako bojovat s botem nebo s H34Dem, jen mnohem těžší. Dalším větším problémem byl finální boss, který šel k zemi až moc rychle a ani při opakovaném hraní se mi nepodařilo zjistit proč. Možná je to nějakou chybou, že na něj útočí všechny ostatní monstra kolem, kterých bylo 666.

Eviternity není pro méně zkušené hráče. Někdy prostě nezbývá než zavřít oči a čekat, jestli přežijete. Hlavně s BDv21, kde je všechno rychlejší a šílenější, to občas bývá dílo náhody. Umíral jsem hodně, ale bavil se ještě víc.
@leebigh (26.11.2019 23:21): Díky za info. Tohle mi uniklo. Ale vypadá fenomenálně! Autor tam píše, že nemá kompatibilitu s dalšími herními mody, to mě ale netrápí. Snad to ale vezme Pal Plus Wad.

@Garret (27.11.2019 00:03): Na kousek toho gameplaye jsem se koukl. Mod je opravdu velmi zdařile a neotřele působící. Snad na něj někdy dojde řada.
The Proving Grounds dnes dohraný. Fakt super wad. Byly tam dvě mapy, které měly opravdu nelineární cesty, musel jsem si pamatovat, co kde. Části mapy se zpřístupňovaly postupně. Brutální návraty kamsi. Opravdu zamotané cesty teleporty, schválně slepé větve, kde bylo tak něco na doplnění. Map 29 69 secretů, nalezeno 60. Tajné mapy jsem minul. Map 30 je bez bosse.
@Garret (26.11.2019 19:12): co myslíš tím marasem? :-) Že je to těžký?
Je to velice solidní a pestrý megawad, každá epizoda jinak laděná. Já bych to s Brutal Doomem nehrál protože tam jsou nová monstra
@Garret (26.11.2019 19:12): Vždy záleží na tom, co má kdo odehráno, podle toho srovnává a má vlastní seznam best věcí. Takových megawadů, jako je tebou zmíněný, je víc. Dle obrázků vypadá fakt pěkně, ale k většině dnešní produkce se těžko dostanu. Je toho hodně.

V létě jsem se nahrál Czechboxu, stále ne a ne vyjít. Pak mě uhranul The Proving Grounds, ale kvůli Boulder Dash hrám na to nemám čas. Brutal Doom, snad s ním bude Eviternity plně kompatibilní. Loni jsem jel No End in Sight k Ultimate DOOM, ale je tam teleportace postavy v jednu chvíli, to Brutal Doom nepodporuje. Takže ten megawad funguje správně jen bez něj. A proto se mi to nepovedlo dohrát.
Zkoušel někdo mod Eviternity? Decino si ho teď dával a označil ho za nejlepší map pack pro Dooma. Já včera zkoušel dvě mapy s Brutal Doomem a je to docela maras :)
@Filom3n (19.11.2019 18:10): Teď moc nechápu, proč mi píšeš takové triviální věci, které se dají dovodit již z mého předchozího postu. :) Já vím, že herní systém je v Doomovi 1 a 2 stejný, proto jsem psal rok 1994 a do závorky 1993, což je rok vydání prvního dílu... Ale tak díky za zájem, no. :)
@H34D (19.11.2019 09:07): monstra se zabijely navzajem uz v 1cce, ve 2ce to bylo jeste vic znat, stacilo si stoupnout za jednu obludu a kdyz te videla nejaka pred ni a strelila na tebe, tak tim trefila tu obludu mezi vama a tim pak zacali sit po sobe i dalsi. Nejlip se to da v doomovi 2 videt v levelu gauntlet (3 level) vyjedes vejtahem a stoupnes si za impa nalevo nebo napravo a ti naproti zacnou strilet po tobe (nasledne sobe). Dej si predposledni obtiznost...
@H34D (19.11.2019 09:07): Jsem hrál v novém doomovi nějakou komunitní mapu (anubis nebo něco), kde těch nepřátel bylo taky po stovkách a ač to na tohle nemá, tak taky mě překvapilo jak je to hratelné. Mapy samotné totiž byly o ničem, ale souboje byly dobře dotáhnuté.
Pro mě je fakt zajímavé, jak dobře byla tato hra už v roce 1994 (resp. 1993) vymyšlena. Od mechaniky pohybu, kdy existují různé triky, či "bugy" jak se hýbat rychleji až právě po tyto souboje, kdy je možné přimět monstra, aby se zabíjely navzájem. Video jsem spíš proklikal, protože 10 hodin je moc, ale byly to fakt super masakry. Nevím, v které jiné hře by se to takhle dalo udělat...
@Garret (17.11.2019 10:27): Po kouskách na to koukám, jsem zatím v polovině. Ten chlap je neskutečnej borec. Docela vtipný je to, že já osobně jsem se Dooma 1 a 2 něco napařil. Ještě v dobách 486 jsem u něj proseděl desítky hodin a všechny levely dohrál nesčetněkrát a i tak Decino odprásknul za jeden večer víc démonů než já za celej život... :-)
Spankraght
Takovou formu propagace s Doom podílem jsem ještě neviděl.
Kickstarter na CD belgické kapely a k tomu navíc level pack pro Doom 2 !
Přispěl jsem a jsem zvědavý :-)
@special_plan (11.11.2019 10:45): Plusem jsou pro mě secrety. Bez BD bych to ale nehrál. Level design mi přijde sice slabší, ale zatím mi to moc nevadí. A občasná nelinearita či slepé směry potěší. A je tam více nepřátel. A hlavně jsem ten megawad dosud neznal, proto jej i vyzkoušel. Na startu Map 4, tak to chci rozhodně dojet.

Jsem už v polovině wadu. V minulosti jsem řadu věcí k Doom zkoušel, letěly po chvíli z disku, nezaujaly mě. To není případ The Proving Grounds. Pro Brutal Doom fakt slušný zážitek. Asi by možná šla i vyšší obtížnost. Mapy mají celkem rozmanitost, byť nehýří plnou profesionalitou.

Je tam ale vše, mrtě secretů, nepřátel, dlouhých, větvených cest, výtahů. Exity jsou jasně vyznačeny. Cesty teleporty, aktivování průchozích plošin, jelikož není designováno na klasický skok.

Takže jsem vydržel Doom II nehrát jen, v rámci různejch modů, pouze 1,5 měsíce :)