Po dohrání Drákulovské trilogie jsem neměl chuť na nějaké volné a mizerně hodnocené pokračování a tak jsem radši sáhnul po Origin ze stejného roku jako Dracula 3. Origin je na rozdíl od zmiňované trilogie klasická 2D adventura, která se hraje naprosto tradičně jako spousta moderních adventur té doby.
Příjemná moderní grafika, pěkná hudba (která ovšem nejde vypnout a po čase leze na nervy), dabing. Nechybí tu označování předmětů pomocí mezerníku, které funguje na 100% včetně východů. Hra Vám ukáže co můžete vzít/použít a co pouze prohlédnout, přičemž na věci co jdou pouze prohlédnout nemá smysl nic zkoušet používat. Ovládání je dokonce pouze jedním tlačítkem, rozdělení je na cca pět kapitol (Londýn, Egypt, Vídeň, Transylvánie a Drákulův hrad) a mezi nimi jsou nějaké animace (povětšinou nudné).
Z herního hlediska není moc co vytknout. Origin je opravdu tradiční adventurou zaměřenou na používání předmětů a hádanky. Postavy na pokec tu sice jsou, dialogy jsou povětšinou dlouhé (a nudné), ale jádrem je vždy série uzavřených místností kde nikdo není. Zde prošmejdíte všechny kouty, posbíráte co se dá, prohlédnete co se může hodit, zkusíte pár šílených kombinací v inventáři a vydáte se zjistit co se kde dát použít a co musíte vyluštit. Po vzoru konkurenční série tu nechybí sběr dokumentů a puzzly, ale ty jsou díky bohu klasické. Líbilo se mě spojování mapy, andělé na hřbitově, brutálně našlapaná egyptská hrobka, hudebně-chemická hádanka kdy jsem popsal půl stránky sešitu výpočty :). Nedá se říct že je to úplně lehké, ale dá se na to přijít a zase jsem si trošku zvedl adventurní sebevědomí. Dohrál jsem pouze s jedním nakouknutím do návodu (luštění hieroglyfů). Jediná herní výtka je pár dementních kombinací ke konci (preclíky, veverka).
Bohužel po stránce děje to působí jako chudý příbuzný. Autoři mazaně využili postavu Van Helsinga, který se u konkurence nevyskytoval, zatímco Harker zdánlivě zahynul (a ve finále ho jen osvobodíte z upírského prokletí) a tak je záchrana Míny na něm. Nápad dobrý, ale van Helsing je nudný kožený panák komentující vše okolí s nezájmem či kněžským fanatismem. Stejně nudný je Dracula jako romantický hezounek, který se stal upírem jen kvůli odmítnutí od své lásky a teď ji chce oživit (a klidně při tom vypustit armádu duchů). Během hry hrdinu nijak neohrožuje a i ta konfrontace s ním je... inu nudná. Hrdina cestuje po světě, přičemž občas je to super (Egypt s prastarým zlem), jindy to zas tak super není - Vídeň kde hrdina nechá být satanistickou sektu i s uvězněným mužem a klidně odejde. Celé je to zkrátka takové suché, až na pár scén vůbec ne hororové a hloubce či děsivosti konkurenční série se to nemůže vůbec rovnat. Když si vzpomenu jak jsem v Path of the Dragon s těžce vydřenými předměty aktivoval sloupy s posvátnou úctou a hrůzou co mě dole čeká, tak tady si Drákula vyvolává armádu duchů a vy si v klidu šoupete s knihovnou. Korunu tomu dává konec napřesdržku kdy střelíte Drákulu správnou zbraní, ale ten bez problémů na konci ožívá.
Origin je příjemně hratelná adventura, které ale dějově jen prošumí na vlně stokrát viděných klišé.
Příjemná moderní grafika, pěkná hudba (která ovšem nejde vypnout a po čase leze na nervy), dabing. Nechybí tu označování předmětů pomocí mezerníku, které funguje na 100% včetně východů. Hra Vám ukáže co můžete vzít/použít a co pouze prohlédnout, přičemž na věci co jdou pouze prohlédnout nemá smysl nic zkoušet používat. Ovládání je dokonce pouze jedním tlačítkem, rozdělení je na cca pět kapitol (Londýn, Egypt, Vídeň, Transylvánie a Drákulův hrad) a mezi nimi jsou nějaké animace (povětšinou nudné).
Z herního hlediska není moc co vytknout. Origin je opravdu tradiční adventurou zaměřenou na používání předmětů a hádanky. Postavy na pokec tu sice jsou, dialogy jsou povětšinou dlouhé (a nudné), ale jádrem je vždy série uzavřených místností kde nikdo není. Zde prošmejdíte všechny kouty, posbíráte co se dá, prohlédnete co se může hodit, zkusíte pár šílených kombinací v inventáři a vydáte se zjistit co se kde dát použít a co musíte vyluštit. Po vzoru konkurenční série tu nechybí sběr dokumentů a puzzly, ale ty jsou díky bohu klasické. Líbilo se mě spojování mapy, andělé na hřbitově, brutálně našlapaná egyptská hrobka, hudebně-chemická hádanka kdy jsem popsal půl stránky sešitu výpočty :). Nedá se říct že je to úplně lehké, ale dá se na to přijít a zase jsem si trošku zvedl adventurní sebevědomí. Dohrál jsem pouze s jedním nakouknutím do návodu (luštění hieroglyfů). Jediná herní výtka je pár dementních kombinací ke konci (preclíky, veverka).
Bohužel po stránce děje to působí jako chudý příbuzný. Autoři mazaně využili postavu Van Helsinga, který se u konkurence nevyskytoval, zatímco Harker zdánlivě zahynul (a ve finále ho jen osvobodíte z upírského prokletí) a tak je záchrana Míny na něm. Nápad dobrý, ale van Helsing je nudný kožený panák komentující vše okolí s nezájmem či kněžským fanatismem. Stejně nudný je Dracula jako romantický hezounek, který se stal upírem jen kvůli odmítnutí od své lásky a teď ji chce oživit (a klidně při tom vypustit armádu duchů). Během hry hrdinu nijak neohrožuje a i ta konfrontace s ním je... inu nudná. Hrdina cestuje po světě, přičemž občas je to super (Egypt s prastarým zlem), jindy to zas tak super není - Vídeň kde hrdina nechá být satanistickou sektu i s uvězněným mužem a klidně odejde. Celé je to zkrátka takové suché, až na pár scén vůbec ne hororové a hloubce či děsivosti konkurenční série se to nemůže vůbec rovnat. Když si vzpomenu jak jsem v Path of the Dragon s těžce vydřenými předměty aktivoval sloupy s posvátnou úctou a hrůzou co mě dole čeká, tak tady si Drákula vyvolává armádu duchů a vy si v klidu šoupete s knihovnou. Korunu tomu dává konec napřesdržku kdy střelíte Drákulu správnou zbraní, ale ten bez problémů na konci ožívá.
Origin je příjemně hratelná adventura, které ale dějově jen prošumí na vlně stokrát viděných klišé.
Pro: děj, grafika, rozmanitost prostředí, české titulky
Proti: málo NPC a navíc s dost omezenými dialogy, konec,