Druhý díl Draculy navazuje na jedničku - Harker uniká z Minou z Transylvánie do Londýna, ale nemá vyhráno. Mina je duchem nepřítomná, doktor Seward se marně snaží ji vyléčit a Drákula v Londýně stahuje sítě plné lidských sluhů i monster.
Druhý díl je přesně takový jaký má být. Grafika se sice nezměnila, ale příběh a vše kolem je větší, monumentálnější, epičtější. Harker se probíjí (občas doslova) šťavnatými lokacemi v Londýně jako hřbitov, kanály, blázinec, panství Carfax nebo jednoho kino, hledá prastaré legendy, recepty, návody k hádankám. Příběh se vrací do 14. století k Drákulovu bratrovi, dotýká se legendy o svatém Jiřím, je nabitý dějem i lokacemi. Hrdina ničí sídla Drákulovy moci v Londýně, čeká ho pár návratů včetně Drákulova hradu, jeho přátelé postupně umírají, ale i nepřátelé dostanou co si zaslouží (dělová koule!!!). Jde tady mnohem více o život, protože Drákula ač se vysmívá nesedí jen s rukama v klíně a na hrdinu posílá nejrůznější monstra, takže Vás čekají likvidace nepřátel vším co je po ruce (světlo, protivampíří pistole, kuše) občas i s šibeničním časovým limitem. Vytknout by se dalo jen to, že hrdina je místy dement a vzdá se tu ochranného náramku, tu pistole s protiupířími kulkami, ale jinak je to příběhově paráda a děj je přesně takový jaký mám v adventurách rád. Včetně perfektních videosekvencí a finále.
Proč tedy jen 70? Inu protože se to nedá hrát! Musím naprosto souhlasit s uživatelem Martinelk, protože ta hra je pekelně těžká, neférová a s hádankami pro génie. Nemyslím si, že jsem úplně hloupý, spoustu adventur jsem pokořil i bez návodu, ale tady jsem si po dlouhé době připadal jako totální debil.
Hra je opět šíleně tmavá a autoři s chutí schovávají v naprosté tmě zásadní věci (východ z lanovky). Na jiných místech je to třeba centimetr podlahy (nádvoří hradu, Raduova hrobka), jindy jen kousíček lupou zvětšené oblasti (puzzle za rezavou deskou). Aktivní místa mají tendenci se objevovat kde předtím nebyly, ani zběsilé projíždění kurzorem obrazu Vám často nepomůže. K tomu máte tajné brýle na čtení upířích šifer či skrytých znamení, ale návody jsou často fikaně "mírně" nepřesné, matoucí nebo nepochopitelné. Některé puzzle jsou pekelně složité (rotující krabička/klič), jiné jsem ani nezkoušel (šachy prostě neumím).
Hraní tak funguje následujícím stylem. Přijdete do lokace, poberete co vidíte, prozkoumáte co vidíte a nejde použít. Následně strávíte pár (desítek) minut usilovným pixelhuntingem a zjistíte, že se nehnete a musíte se podívat do návodu (a zjistíte, že jste neprozkoumali zeď, podlahu atd...) Občas se mi to i povedlo - třeba sestavení nálože v jeskyních jsem dal sám a radoval se jak z porážky těžkého bosse. Jindy vůbec - zde pár příkladů největších prasáren (SPOILERY!)
- v kině jsem se dostal na lávku, byly tu jen dvě místa. Poté co jsem čtvrt hodiny projížděl kurzorem naprosto všechno co šlo mi návod řekl, že řešením je jedno z desítek lan, konkrétně jeho asi 1cm část.
- některé zámky odpovídají kódům v knize podle fáze měsíce, ale ať jsem hledal jak jsem hledal, měsíc jsem na zámku neviděl.
- vyrábíte podle receptu protiupírský lektvar, který se má zahřát na 30 stupňů. Nic se neděje... on se totiž fikaně musí zahřát na 35 stupňů a pak zmírnit.
- hledání pár pixelových nehlásících se hlav v absolutní temnotě na hřbitově tady jsem měl co dělat i s návodem.
- na jiném hřbitově beznadějný zákys asi na 3 obrazovkách... řešení bylo prozkoumat s pomocí brýlí vzduch!!! A to pouze z konkrétního místa.
Finální bludiště, kde jsem bez důvodu umíral jsem vzdal a dojel podle návodu, už jsem na to po 2 dnech neměl nervy. Uvažoval jsem i o nižším hodnocením, ale těch 70% nakonec dám, protože se mi to moc líbilo dějově a vším okolo. Jen obtížnost sahá někam k devadesátkovým adventurám a to značně nefér způsobem.
Druhý díl je přesně takový jaký má být. Grafika se sice nezměnila, ale příběh a vše kolem je větší, monumentálnější, epičtější. Harker se probíjí (občas doslova) šťavnatými lokacemi v Londýně jako hřbitov, kanály, blázinec, panství Carfax nebo jednoho kino, hledá prastaré legendy, recepty, návody k hádankám. Příběh se vrací do 14. století k Drákulovu bratrovi, dotýká se legendy o svatém Jiřím, je nabitý dějem i lokacemi. Hrdina ničí sídla Drákulovy moci v Londýně, čeká ho pár návratů včetně Drákulova hradu, jeho přátelé postupně umírají, ale i nepřátelé dostanou co si zaslouží (dělová koule!!!). Jde tady mnohem více o život, protože Drákula ač se vysmívá nesedí jen s rukama v klíně a na hrdinu posílá nejrůznější monstra, takže Vás čekají likvidace nepřátel vším co je po ruce (světlo, protivampíří pistole, kuše) občas i s šibeničním časovým limitem. Vytknout by se dalo jen to, že hrdina je místy dement a vzdá se tu ochranného náramku, tu pistole s protiupířími kulkami, ale jinak je to příběhově paráda a děj je přesně takový jaký mám v adventurách rád. Včetně perfektních videosekvencí a finále.
Proč tedy jen 70? Inu protože se to nedá hrát! Musím naprosto souhlasit s uživatelem Martinelk, protože ta hra je pekelně těžká, neférová a s hádankami pro génie. Nemyslím si, že jsem úplně hloupý, spoustu adventur jsem pokořil i bez návodu, ale tady jsem si po dlouhé době připadal jako totální debil.
Hra je opět šíleně tmavá a autoři s chutí schovávají v naprosté tmě zásadní věci (východ z lanovky). Na jiných místech je to třeba centimetr podlahy (nádvoří hradu, Raduova hrobka), jindy jen kousíček lupou zvětšené oblasti (puzzle za rezavou deskou). Aktivní místa mají tendenci se objevovat kde předtím nebyly, ani zběsilé projíždění kurzorem obrazu Vám často nepomůže. K tomu máte tajné brýle na čtení upířích šifer či skrytých znamení, ale návody jsou často fikaně "mírně" nepřesné, matoucí nebo nepochopitelné. Některé puzzle jsou pekelně složité (rotující krabička/klič), jiné jsem ani nezkoušel (šachy prostě neumím).
Hraní tak funguje následujícím stylem. Přijdete do lokace, poberete co vidíte, prozkoumáte co vidíte a nejde použít. Následně strávíte pár (desítek) minut usilovným pixelhuntingem a zjistíte, že se nehnete a musíte se podívat do návodu (a zjistíte, že jste neprozkoumali zeď, podlahu atd...) Občas se mi to i povedlo - třeba sestavení nálože v jeskyních jsem dal sám a radoval se jak z porážky těžkého bosse. Jindy vůbec - zde pár příkladů největších prasáren (SPOILERY!)
- v kině jsem se dostal na lávku, byly tu jen dvě místa. Poté co jsem čtvrt hodiny projížděl kurzorem naprosto všechno co šlo mi návod řekl, že řešením je jedno z desítek lan, konkrétně jeho asi 1cm část.
- některé zámky odpovídají kódům v knize podle fáze měsíce, ale ať jsem hledal jak jsem hledal, měsíc jsem na zámku neviděl.
- vyrábíte podle receptu protiupírský lektvar, který se má zahřát na 30 stupňů. Nic se neděje... on se totiž fikaně musí zahřát na 35 stupňů a pak zmírnit.
- hledání pár pixelových nehlásících se hlav v absolutní temnotě na hřbitově tady jsem měl co dělat i s návodem.
- na jiném hřbitově beznadějný zákys asi na 3 obrazovkách... řešení bylo prozkoumat s pomocí brýlí vzduch!!! A to pouze z konkrétního místa.
Finální bludiště, kde jsem bez důvodu umíral jsem vzdal a dojel podle návodu, už jsem na to po 2 dnech neměl nervy. Uvažoval jsem i o nižším hodnocením, ale těch 70% nakonec dám, protože se mi to moc líbilo dějově a vším okolo. Jen obtížnost sahá někam k devadesátkovým adventurám a to značně nefér způsobem.
Pro: Atmosféra, grafika, částečně puzzly, příběh, prostředí
Proti: dementní detekce aktivních míst podporovaná vývojáři, schovávání předmětů do tmy atd., recyklace lokací, špatně podané puzzly