Jak rikam, ja zase netusim jake je to v NWN, ale v IWD2 to rozhodne spatne nebylo:) a skilly byly dobre, uzitecne, ruzonorode... i kdyz vetsinou se zase jednalo o pasivy.
V DA hlavne kritizuju, ze tam jsou stejne skilly, ktere se silou a uzitecnosti lisej jen minimalne a temer vsechny jsou aktivni a ono pri boji, kdyz mas treba 3 stejne aktivni schopnosti a mas neustale mezi nema preklikavat neni tak moc zabavne. Dale mi v DA vadi kouzla, ktera proste jsou na bazi zamraz nepritele a dodelej ho... tedy nic zabavneho a zadne extra taktizovani oproti treba BG, i v IWD se muselo taktizovat daleko vice. Jinak chapu, ze uber skilly se hodi spise do diablovek, ale ja to spis blbe popsal, me hlavne vadi, ze jsou stejne a zadny z nich neni o moc lepsi nez ten druhy... cili kdyby zde byly stejne skilly, ale kazdy dalsi byl znatelne silnejsi, tak uz je to jine kafe:), ale davat body do 3 temer stejnych skillu je opravdu ubijejici.
Jinak ale az na tu ruznorodost mi dovednosti a odbornosti jak uz jsem psal prisly celkem podobne jako trebas v IWD 2 (alespon odbornosti urcite), u dovednosti se v DA jedna spise o aktivy a navic jsou rozdeleny na obourucni zbrane, jedna zbran + stit, luk, magie atp. (a jak uz jsme oba rikali:) "strom" je i u DA i u IWD/NWN silne slovo, ten je mozna tak v Diablu a TQ, v DA jde take pouze o vyber schopnosti stejne jako je tomu treba u IWD 2 a ani to jak strom neni nakresleno:), ty schopnosti jsou po radach (vzdycky tak zhruba 4 dovednosti v jedne rade), cili temer stejne jako u IWD2, kde jsou dovednosti jen napsany pod sebou, ale taky maji obcas urcite pozadavky trebas na uroven obcas dokonce i na predeslou schopnost, coz se stava malokdy jak v IWD 2 tak v DA, cili neni to neco ve stylu TQ, kde ma hrac jednu schopnost, kterou dalsima 4rma od urciteho levelu muze vylepsovat)