Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Elfian: Na druhou stranu treba BG (kdyz jsem/jsme ho tu tak casto s DA porovnaval/i) take nema temer zadne moznosti, alespon prvni dil temer vubec a pouze to vynahrazuje kvantitou ukolu:) (vlastne stejne jako DA). BG 2 na tom neni o moc lepe, ale alespon uz tam jsou ty "pevnosti", cili za kazde povolani muze hrac ve hre jeste neco noveho najit, ale primo v ukolech to taky zadny zazrak neni (je sice par vyjimek, ale neni jich mnoho), spise je na tom o neco lepe kvalitou ukolu a jejich frekventovanosti (cili jsou rozlozeny tak akorat po celou hru, neni jich ani prehnane mnoho /jako v pripade DA/ a ani naopak malo).

Vlastne co si tak vzpominam, tak se v BG2 dalo ovlivnit jestli se hrac prida k Bodhi/Zlodejum, coz zmenilo par ukolu (temer celou jednu kapitolu, coz pravda nebylo spatne) a pak pouziti portalu do podtemna a tim hrac prisel o lokaci "podvodni mesto". Ale primo nejake vetsi zmeny/rozhodovani v ukolech si teda nepamatuju, BG 2 si znovuhratelnost zajistuje tedy hlavne temi pevnostmi a pak vedlejsimi ukoly postav (cili s temer kazdou postavou jiny vedlejsi quest) a interakci mezi cleny druziny (coz je i v DA).
Kubulus: rozhodovat se sice dalo často, ale výsledek byl z drtivé většiny stejný. Ale to už jsme tady kdysi probírali, takže nemá cenu se opakovat. Hru jsem hrál dvakrát abych se podíval na ty možnosti, zda se něco změní či ne při jiných rozhodnutích. Bohužel se tak nestalo. Bylo pouze asi tak pět rozhodnutí, které ti výrazně ovlivnilo hru (Aspoň že tak:) )

Paul: Anglicky umím, ale nevím, proč bych si měl číst něčí názor, když jsem to už hrál a sám si to zkusil různými cestami a stejnak jsem v tom ty skvělé možnosti ukončení neviděl.
Elfian - umíš anglicky? Jestli jo, přečti si prosím toto pojednání o quest designu DAO. A kecy o nenáročnosi a standardech si nech od cesty : ).
Rozhodovat se dalo poměrně dost, a občas i v uplných malichernostech. Je škoda že sis toho nevšiml, zahraj si to znovu (za jinou rasu, to ty možnosti budou zas trochu jiné) :)
Kubulus: tak jestli jsi nenáročný a stačí ti tak deset možností na celou hru, tak prosím. Každý má jiný standart:-)
A další quest bug! Tentokrát v Denerimu, sebral jsem sextant, a protože jsem si předtím nevzal tento úkol, nejde to teď splnit! Sakra mohli by máknout na patchi když maj tyhle bugy popsaný na wikině.
Kubulus - No tak já udělal nejdřív celej Orzammar, vzal si tam ten quest, pak šel do věže, tu udělal a prodal tomu typovi to lyrium, no a teď zpět v orzammaru, Rogek nikde.Vracet se tam už nehodlám, smířil jsem se s tím a jsem teď v Denerimu.
Elfian: Ale má jich víc než dost.

Paul: Ten druhej ti zmizí podle mě teprve tehda, až dokončíš všechny události v Orzammaru a odejdeš odtamtud. A ujisti, že ten trpaslík tam někde skutečně neni, takže bych prokecal lidi, co jsou poblíž, jestli o něm nemaj nějaký info či tak. Ale zrovna tenhle quest si už moc nevybavuju.
To že ty možnosti a volby nevnímáš neznamená že tam nejsou : ).
jj v tom případě ti neporadím. U mě to bylo taky stějné. A neomýlej ty možnosti hry. Hra nemá mnoho možností. To si jen ty myslíš. viz starší diskuze na toto téma.
Oba v Orzammaru - nejdřív tam jsou protichůdný úkoly od Bhelena a Harrowmonta, jsem si vzal oba, splnil samozřejmě jeden a ten druhej už zůstal v questlogu navždy, a druhej bug - doručit lyrium mágovi a pak se vrátit pro odměnu.Lyrium jsem doručil, trpaslík kterej mi má dát odměnu zmizel (má bejt v dust townu, není tam). Oba bugy jsou dokumentlý na dragon age wiki. Ale vzhledem k tomu kolik questů a kolik možností a větvení ta hra obsahuje se moc nedivím že jim něco málo vyklouzlo.
Sakra už mě ty quest bugy štvou. Už mám v codexu dva nesplnitelný questy kvůli bugu.Chjo.
Elfian: Dík, už jsem to pod rukama měl a myslím, že je to i součást BGT, radši to zkontroluju. Nerad bych se šprcnul na 20 lvl a měl před sebou půlku hry.

Co se týče knížek ke hrám... Často je to právě tak. Knížka dělaná KE hře, podle hry.
Jen bych rád dodal, že BGčka jsou ze světa Forgotten realms, což je svět vytvořený pro Dungeons&Dragons a jsou tuny, TUNY knih o Elminsterovi, Drizztovi a spol. U nás vychází hlavně ty Icewindalovské - Drizztí legendy.
Say: xp remover ti odstraní limit zkušeností. Tím pádem postupuješ dál, získáváš přístup k dalším kouzlům a dovednostem a pak (u každého povolání po dosažení určitého lvlu) máš přístup k epickým vlastnostem. S každým lvlem si vybereš jednu a tu máš na den. mrkni na http://playithardcore.com/pihwiki/index. ... Epic_Level_Abilities Jsou tam jen bojovníka a zloděje, ale můžeš si zahledat a najdeš i pro další povolání.
Priest není špatný, to jsem nenaznačil, ale dle mě jsou efektivnější složení bez kněze.

Hanz: Avatar je kopie Pocahontas:-) To že je zde vykrádání Tolkiena bych spojil s dějem DA. Dark spawni zaplavili svět a vede je arcidémon (nepřipomíná ti to něco?) Sejde se skupinka lidí a ti se snaží sjednotit zemi a porazit jej (stále nic?) No a na závěr je odhodlání k sebeobětování pro záchranu světa (prostě je to Tolkienovský příběh). Je to vděčné téma, děkujme za něj, ale na toto téma je her a her až je na to člověk alergický. A knížky ke hře? Pokud je hra dobrá a má scénář, tak k čemu je knížka ke hře?
Grey fox: Taky mě to příjde jako totální kokotina ale nechtěl jsem být moc OT :)
Hanz_knife: Promiň, ale jsi nějak mimo... Co sis šlehnul?=D

Elfian: XP remover? Co přesně to dělá? Já si z těch nějakých utliti nedám dopustit na luxusní Widescreen, který mě vlastně natáhl zpět do starých časů. A na kněze nedám dopustit! Jeho kouzla zaměřený na nekromancii + léčení je podstatná část mojí grupy. NwN je vlastně víc sólovej a zrovan tady jsem volil kněze a hru prošel bez větších zádrhelů. Takže kněz je mezi favority (a DA ho vůbec nemá=( )



Proč by proboha mělo být sci-fi definováno Avatarem??? To je opravdu hodně špatný příklad...
Běžte už s tímto argumentem s prominutím někam. To, že si myslíte, že vykrádají Tolkiena jen ukazuje na následující věci:
1) Každé fantasy od zfilmování pána prstenů je podle vás jen pouhá jeho kopie
2) Neznáte vůbec svět a příběh
3) fantasy = tolkien toť vaše filozofie
4) Nečetli jste knížky ke hře
Zajímalo by mě jestli teď každý film o dobývání vesmíru, každé sci-fi bude kopie Avataru...
Jak se dívám, munchkin kam se podívám.

Možná vás to překvapí, ale smysl hry není mít max lvl a plné XP.
nebo vzit kneze/bojovnika, ono ty jeho posilujici kouzla se docela hodej a ty kouzla vysokych urovni take nejsou k zahozeni:).
Say: jasně. Místo bojovníka klidně mnicha nebo hraničáře. Zloděj většinou s lukem (ale to probodnutí má své kouzlo. Sám ho používám hodně. A hlavně pasti pasti pastičky. Na ty nedám dopustit). Kdybych hrál se čtyřma postavama, tak bych asi kněze vyšrtl a měl bych mága/zloděje, mága, mnicha a hraničáře. Lahviček je víc než dost a ve Strážcově tvrzi si sebereš vak na lahvičky a místo v inventáři je vyřešené. I když průšvich s mnichem je, že pěsti se mu plusujou s postupem na lvl. takže než má solidní +4 tak se chvilu načekáš.

Co se týče XP, tak vždycky používám XP remover.
BGT je mod vy bačkory nevzdělané. :) Nicméně nikdy jsem jej nezkoušel, anžto mi vždy lepší přišlo Tutu (resp. teď Easy-Tutu samozřejmě).
Ale říká se tomu Baldur's Gate Trology. Příběh je propojený, stejně jako svět a interface (převážně z BG2), takže hraješ jeden opravdu dlouhý příběh.
Say: to mas nejakou podivnou verzi, kdyz BG hry jsou 4, kazdopadne i v zakladnich hrach bez datadisku je vic nez dost zkusenosti na maximalni uroven 6 postav do zhruba 3/4 hry
to můžeš i v BG. Ale pak je to extra jednoduché. Dva mágy, kněze, zloděje a dva bojovníky a není co řešit.
ID2 má jednu obrovskou výhodu... Kopletně celou skupinu si tvoříš sám. Hned od začátku to máš vše pod kontrolou.
Ale to jo, tak ty jednotlive pribehy byly dobre, trebas zrovna to doupe vlkodlaku, ktere jsem udelal jeste cele. Ale prece jen to neni ono, treba zrovna v tom BG jsou jak vedlejsi pribehy zajimave, tak alespon jsou i nejake ty zvraty ci narazky po celou hru na hlavni dejovou linii, takze ma alespon hrac pocit, ze se opravdu neco deje, ze opravdu nekam postupuje.

Ale abych zde neustale DA nehanil, tak tez musim uznat, ze narozdil od jinych RPG se mi zde libily ty ruznorode zacatky a ty jednotlive vedlejsi pribehy byly tez docela dobre, jen s tim hlavnim pribehem to tak slavne nebylo bohuzel:/.

Ale nekdy se ta "volnost" prilis precenuje, treba zrovna v DA mi ta "volnost" prisla az tak velka, ze se hra vubec nesoustredila na hlavni dejovou linii (cela hra vlastne byla pouze o plneni velkeho mnozstvi "vedlejsich" ukolu), takze to vzdy neni plus ta obrovska nelinearita. Treba BG1 byl take takovy volnejsi a uz me take az tolik nebavil, protoze nekdy to plneni velkeho mnozstvi vedlejsich questu, nebo prochazeni nejakych nedulezitych lokaci je po delsi dobe uz ubijejici. Proto radeji davam prednost dilu 2hemu, ktery je v tomhle takovy vyrovnany, cili neni ani prilis linearni ani az moc nelinearni. (ehm nejak casto tu uz vystupuju s tim BG, ale tak srovnavam to hlavne s nim, protoze ze vsech rpgcek ma k nemu asi DA nejblize i dle slov vyrobcu).
Isair - ale v podstate mas pravdu, tam o nic viac neslo - mobilizovat sily, aby si sa mohol postavit do zaverecnej bitky. Ale medzitym je mnozstvo malych pribehov a postav, ktore su zaujimave (aspon z mojho pohladu).
Tak pravda IWD 2 bylo az prilis linearni, ale ten pocit ze hrac nekam cestuje, ze postupuje opravdu vpred se mi velmi libil, teda az zhruba do te doby co vyjdete z podtemna, pak uz to byla dle meho docela nuda.

No tak treba v BG 2 mi to prislo udelane idealne, prvnich par kapitol bylo hodne nelinearnich a pak uz ten pribeh zacal poradne postupovat vpred a byl zajimavy/tajemny. (navic i behem te nelinearni casti, kde jeste jste o pribehu prilis nevedeli, jste dostavali takove narazky/naznaky toho pribehu, takze neustale bylo o co stat)

Ja nevim proste to DA mi prislo takove jakoby ve velke casti hry bez deje, takove oklestene, proste pouze sehnat pomoc na zaverecny boj a nic vic, zadne poradne zvraty v pribehu ci naky jeho postup, coz bylo mirne demoralizujici a nezazivne a ve finale pry zase je tech zvratu tam nacpano az nezdrave mnoho.
IWD2 bolo teda rozhodne horsie ako DA, ak by som ich uz mal priamo porovnavat, ale to ani nie je mozne. :)
Elfian: Presne:), mne teda dost pak vadil smer, kterym se DA ubiral, tedy sehnat pomoc pro zaverecny utok atd..., proste zadne poradne zvraty/pribeh (tedy krom zaveru, kde to zase pry bylo az moc prehnane ) , sice jsem DA nedohral, ale i podle vseho co slysim a co jsem behem hrani videl to moc dobre neni, ale tohle nemam rad v temer zadnych rpgckach, prece jen musim mit alespon ten pocit toho poradneho cestovani, neco jako bylo treba v IWD II (kdyz ho tedy opet zminim:)), kde procestujete poradny kus sveta, ci i v urcite casi Baldur's Gate (2).
tak tak. Talent gifted a rychloaim byl pro mě vždy základ, pak jsi sice nemohl vystřelovat oči atd. Ale dávaka s HK tě vyšla jen na 3AP a pokud jsis vzal časem ještě snížení počtu potřebných AP o jeden. Tak dávka vindikátorem byla jen za 4 místo šesti:-)
Tedka jsem dohrál znova BG2 a ToB jen s hlavní postavou bojovník/mág/zloděj a čuměl jsem jakou jsem měl kliku při házení vlastností. Asi na třetí, čtvrtý pokus my vyšla síla18/00 a krom char a wisd. jsem mohl dát vše na max:-) Ale když jsem hrál za Paladina tak jsem házel kostkou tak dvě hodiny než to ušlo:D

No ale k menší obraně DA musím říct, že se mi líbí ty začátky. Jsou opravdu různé. Sice jen hodinu a pak se to slije do stejné kaše, ale aspoň něco. Kdyby to v tom duchu pokračovalo, tak by to byla pecka. By jsi měl 6 her v jedné:-)
Opět souhlas. Celý (nejen) Fallout 1,2 je na tom takřka stavěný. Tvoření nové postavy se tak stávalo klíčové pro celou hru!
ještě k RPG hrám obecně. Mě se vůbec nelíbí systém zvyšování vlastností postupem na lvl. Nemám teď na mysli speciální dovednsti, ale skilly síla,obr.,od.,atd. Líbí se mi, když hra umožní takový skilly zvýšit jen výjimečně. Prostě co si hodíš na začátku to máš vesměs po celý zbytek hry.
Elfian: Souhlas! A alternativních konců (závěrečné shrnutí) ve F2 je okolo 240=) A to vše jen v 55O Mb!!!

Isair: Dohrál jsem ID II na Srdce běsu za 2 postavy (kněz, mág)!! A to byla kurva taktika (prvního skřeta v Docích kosíš opravdu půl hodiny, pak to jde líp a líp, Otikulova koule. to je skoro klíčovy kouzlo=D...). NwN s oběma datadisky jsem ke konci dával na nejtěžší obtížnost. NwN 2 si nechávám na dlouhé volné večery (zejména Storm of Zehir mě láká)... Drakesang ještě uvidím. A tam éra DaD RPG končí=(

Ano, v DA si moc taktiky s pár obnovujícími a stereotipními skilly neužiješ. Tak mě napadá. Jsou tam nějaké frakce, poskytující nějaké vymoženosti, vůbec?
Tak to je uz na dobre ceste:), tak to bych si tu chvilku uz pockal, mezitim alespon dohraju NWN 1 s datadiskama, na tu tam CZ uz je, nevite jestli s ni nejsou nejake problemy nebo tak neco? Prave tahle edice je v puvodnim jazyce a ja bych radsi takovehle RPGcka hral v CZ, i kdyz jako snad i tu AJ bych zvladnul, ale prece jen kdyz je ta moznost cestiny:).
Hmm to by tez nebylo spatne, akorat je blbe, ze to score jen tak nikde asi ted nesezenu:) a ja uz bych nejradsi to zitra mel doma, takze asi stejne pujdu do te edice, ta stovka me uz snad nezabije, alespon to budu mit v krabicce:), jinak ma nekdo zkusenosti s tou CZ? Koukam, ze na NWN 1 je normalne cestina ke stahnuti, ale na NWN 2 zatim nejak myslim ne, teda moc jsem se v tom nehrabal, ale koukal jsem, ze snad jeste ani neni hotova.
Isair: tolik casu na hrani nemam, abych mohl kazdy rok projizdet BG :) jinak kdyz si to koupis zvlast, tak to mas za 200,- NWN i s datadiskama (vyslo to ve Score) a samotny NWN2 vidim za 380,-, kazdopadne porad cekam, az vyjde kompilace NWN2+vsechny datadisky, ale nevim, jestli se nekdy dockam :/