Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (28.05.2017 17:02): tezko rict, informaci je zatim malo, ale je dost pravdepodobne ze to bude to same co PC verze.
A jelikoz mam tuhle hru rad, tak si ji koupim zase a zase si ji zahraju. posledni dobou taky spis inklinuju k hrani na konzoli a velke televizi pekne v pohodli gauce s nohama na stole:) Dalsi vyhodu co to pro me ma ze to bude skutecna fyzicka verze nejlepsi verze Dragons Dogmy, kompletni a opatchovana a ne nejakej PC digitalni produkt bez hodnoty.
To tu na mě vykouklo vpravo a zase mám cukání si to nainstalovat :D
Taky tyto hry moc nemusím, kde není priorita příběh, tak upadá můj zájem o další hraní....
Mě stačil před 2 rokama BB a od té doby jsem nasycený víc než dost.
@Paul (06.03.2017 21:49): Dark Souls nebol combat focused? :)

Samozrejme, že to nijak zvlášť nestavia na príbehu, ale pár slušných príbehových úsekov sa tam nájde. Trošku viac sa to rozebehne po príchode do mesta, práve po eskortovaní tej hlavy. Mňa to bavilo hlavne vďaka tomu unikátnemu systému pawnov a dobre zvládnutým súbojom, ale inak súhlasím, že to nie je žiadna výnimočná záležitosť. :)
Tak nahráno 5 hodin, level 12, splněno nějakých 10 questů a...nějak mě to ne a ne chytnout. Je to na mě opravdu příliš combat focused. Questy zatím byly jen jdi do X a vybij to tam popř. eskortni X tam, dialogy a postavy...no. Teď zrovna zase eskortuju tu hydří hlavu.Svět působí hrozně vanillově a nějak tu není nic co by mě chytlo za srdce..asi to opravdu nebude pro mě :( Navíc tak nějak zjišťuju že mám obecně raději hry kde běhám sám, než takhle v partě..sice je pěkný jak mě léčí, ale to neustálý žvatlání, překážení..
Samozřejmě beru že mám nahráno prd a neříkám že je to špatná hra, ale bohužel mě moc nebaví a nechci si jí znechutit jako Chasera, takže asi pokračovat nebudu a budu muset zkusit nějakej jinej zapomenutej kousek.

charllize napíše že to čekal :)
@Paul (27.02.2017 22:39): stamina je potreba ne jen na sprint ale i na skilly, takze jo je ji potreba hodne. Assasin dostava na level docela dost staminy. Mod na to myslim nejakej je, ale diky tomu ze na ni fungujou i skilly je to uz spis cheat nez mod. Na hard obtiznost skilly zerou vic staminy. Jinak pokud si casem budes chtit udelat test jestli mas dostatek staminy na pozdejsi faze hry, zkus dosprintovat od pocatecni vesnice do toho tabora naproti, pekne po cesticce, jestli tam dobehnes na jednu staminu, mas dost na celou hru :) Spotrebu staminy taky ovlivnuje velikost a vaha postavy. Jinak doporucuju dat si HDR na nizsi nastaveni, na high dela celkem hnusny efekty svetelnych zdroju, jako pochodne atd. myslim ze na to je taky mod, pak je mozno mit HDR na high. Taky je nejakej retexture mod, chvili sem ho tam mel a nejakej rozdil tam byl, ale ten clovek se s tim strasne patlal a obcas mival nekde ruzovy textury, tak sem ho dal pryc. Ale mozna uz to ma nejak lip hotovy.
Povolani je dobre na zacatku zvolit dle jeho rustu statu. Kdyz si vezmes rangera, budes dostavat hodne staminy, ale ze silou a zivoty to neni zadna slava. Povolani muzes dle libosti stridat, jakmile dorazis do hlavniho mesta. Takze neni nutne se soustredit na jeden class. Assassin je dobre povolani pro zakladni hru, na BI uz tak moc ne. Je dobre si zapamatovat ze do levelu 100 se staty zvysuji vice nez potom, tedy mezi levelem 100-200. v praxi to znamena ze treba warrior dostava 40HP na level do levelu 100 a potom uz jen 15HP na level. Jinak to je v kostce takhle. Warrior dostava nejvic HP, FIghter nejvic defenze, lucistnik nejvic staminy, kouzelnik nejvic magie, Assasin nejvic sily. dalsi povolani jsou kombinace tech predchozich. Jetsli chces doporuceni, tak aspon prvnich 20 - 30 levelu hraj Warriora at naberes HP a defenzi, pak muzes prejit rovnou na assasina, ten muze pouzivat kratky luk, stit, dyky a jednorucni mec (ma nejvic zbrani ve hre) a v zakladni hre je naprosty kral. Muzes s nim i zacatek Bitterblack Isle. Ale tam je pak treba preskolit (idealne kolem lvl 55-70) treba na Magic Archera (long range, air a magic damage) nebo na fightera (velkej dmg na blizko, velka defenze, ustoji kde co )
Pokud te nebavi fetch ukoly, a jak te znamt ak nebavi, neber ukoly z nastenek, vetsinou je to jen neco zabit nebo donest (ovsem mas za to expy a penize). Ukoly od NPC jsou zajimevejsi a kdyz se ti podari vyzobat vsechny dostanes asi nejcnejsi achievment ve hre, ale napoprve bez navodu jsi bez sance:)
AI pawnu ovlivnije inklinace, kazdy ma dve, primarni a sekundarni. Jde menit pomoci lektvaru ktere se prodavaji za rift crystaly v prvnim tabore nebo se pawnum zmeni sama dle toho jaky styl boje vedes. Tzn, ze treba pawn ma inklinaci primarni guardian a sekundarni scather, coz znamena ze primarne te bude branit a sekundarne bezhlave utocit na silne potvory. Ale kdyz budes hrat tak ze jeho ochranu nebudes vyuzivat a budes treba hodne casto jako prvni utocit na nejsilnejsi potvory, inklinace primarni guardian se mu zmeni na neco jineho, vetsinou na nejakou utocnou inklinaci. Ale nebyva to moc caste. Je dobre si zjsitit co ktera inklinace znamena, ackoliv se to nezda je to pozdeji dost zasadni, teda pokud nechces aby te pokazde treba sezral mimic a pawni se jen koukali:) Diky inklinacim a skillum si tu AI vlastne delas tak trochu sam, a jde udelat partu ktera se chova skutecne chytre a uzitecne. Problem je ze to je cele krapet nepruhledne a budes bud muset hodne experimentovat nebo najit pomoc na netu. Dalsi soucast AI je to ze si tvojeho pawna pujcuji ostatni hraci a on uz ma zkusenost z necim co ty jeste nevis a vi jak na to, klasicky priklad je treba kyklop ktereho je dobre strelit do toho jednoho oka co ma, pokud si tvojeho pawna pujcil nekdo a bojoval s kyklopem tak pawn si to pamatuje a rovnou ti rekne ze je dobre ho oslepit, pripadne pokud ma luk rovnou mu to oko odstreli sam:) Samozrejme nejvic se pujcuji zenske ktere dobre vypadaji, ale nejde jen o to, at budes mit sebehezci pawnku tak kdyz bude bojovat tupe a misto zabijeni vlku zacne sbirat kytky kazdy se ji brzy zbavi. Na zacatek doporucuju pawna nejakyho maga co umi lecit, nahazovat elemetarni (hlavne fire) poskozeni zbrani a lecit debilitizaci (sleep, poison atd), je to asi nejvic zadane v zacatcich. Pripadne lucistnika, lidi je maji radi, z nejakeho duvodu.
@Paul (26.02.2017 16:06): ted nevim jestli to jde hned jak si zvolis classy, ale eventuelne mezi nima jde prepinat a snad to ani nema zadne zasadni postihy. Nejake ty pasivni skilly ktere se za nejakou class naucis pak muzes pouzivat za jakoukouliv jinou, takze pro customizaci buildu urcite neni od veci vyexpit i jine classy... ale kurna uz je to fakt nejaky patek vubec si nepamatuju detialy >_>

Jinak tipy... nesbirej kazdou blbost, jsou tam strasny kvanta "mozna se jednou bude hodit" harampadi, otravnej weight limit a jidlo se kazi.
@Ronik (26.02.2017 18:08): Jop, prave preto som hovoril, ze okolo maga musia skakat pawni, inak budes nadavat do nebies :) Aj ked neskor uz idu tie kuzla velmi rychlo (a tie silnejsie, relativne rychlo). A diky, inclinations sa to vola. Mal by som si to zase na chvilu zahrat.
@Ronik (26.02.2017 16:15): Netuším, třikrát jsem to rozehrál za Rangera a luk je super a tak, ale ty dýky na blízko jsou mizerný a po chvíli to přestane bavit úplně.

Mágové smrdí, takže zůstává jen ten Mečákovec k doporučení.

(A můj prvotní tip byl to vůbec nehrát, takže...)
@MickTheMage (26.02.2017 18:02): To s těmi teleporty jsem chvíli dělal, ale za těch pár tisícovek expů mi to přišlo jako hrozný opruz, když projdu dvě místnosti na Bitterback Isle nebo Everfall, tak to je rychlejší :D

@Paul (26.02.2017 17:43): Hra ti neřekne, jak ovlivňovat jejich AI (Inclinations), ale během základní hry se s tím dost dobře nedá co dělat, takže bych to spíš neřešil. Ale jestli chceš, aby si tvého pawna někdo summonoval (z čehož jsou Rift Crystaly), tak si udělej nějakou sexy zrzku a navleč ji do korzetu a kalhotek, to zaručeně zabere. :))

Taky můžeš využít toho, že si přivoláš pawny lidí z friend listu, kteří jsou zdarma, i když mají vyšší úroveň, akorát bacha, budeš pak dostávat míň expů. Jestli chceš, můžeš si mě přidat na Steamu, mám cca level 50 Fighter pawna s užitečnými inklinacemi.

Jinak mága jsem nezkoušel, co jsem tak koukal na pawny, tak mi to přišlo dost pomalé.
@Paul (26.02.2017 16:06): Tip k eskort questom: Pozri si na nastenke, kam treba ciel doviest, ale quest neber. Prejdi sa na to miesto, uloz si tam ten teleportovaci stone. Vrat sa k nastenke, zober quest. Teleportuj sa aj s dotycnym do ciela. Voila! Hotovo. Nemas starost o to, ze ti kreten umrie (alebo nieco) a splnis quest.

@Paul (26.02.2017 17:43): Co myslis? ;) Mag ma jeden maly problem. Je v istom momente celkom zavisly od toho co robia jeho kreteni naokolo. Co znamena hrat sa s ich AI preferenciami (ono to ma v hre specificky nazov, ale akosi som to uz davno nehral :)). A to je niekedy na kokos. Inak vyvolavanie tornad, metorickeho roja, hromy a blesky - velmi efektne a casto i efektivne.
ok, díky za rady všem kromě bodkina

:D

Vemu Rangera. Ale co jsem četl tak je tu taky zajímavě zpracovaná magie - mága jste nezkoušeli ? Jo a měl bych něco vědět k těm pawnům co hra nevysvětlí a hodí se to ?
@Ronik (26.02.2017 16:15): Ja by som upresnil - questy sa oplatí brať s výnimkou eskortu všetky (aj tam je jedna výnimka hneď v úvode, nakoľko daná postava si potom môže v meste založiť obchod), ale tie questy typu zabíjania príšer plniť len tak bokom a pri postupe zaujímavejším obsahom. Inak totiž môžeš prichádzať zbytočne o skúsenosti.

No a taktiež súhlasím, že ranger je pravdepodobne najzábavnejší.
@Paul (26.02.2017 16:06): Teď to mám rozehrané a jsem na Bitterback Isle (to je ta Dark Arisen část). Asi polovinu hry jsem odehrál za Fightera, druhou polovinu za Rangera a to je mnohem mnohem zábavnější classa, asi nejlíp zpracovaná archery, co jsem kdy ve hrách viděl. Všechny questy, co dostaneš od NPC, se vyplatí dělat, většina jich má i celkem zajímavý příběh. Ale rozhodně se i vyplatí nabrat všechny questy, co najdeš na nástěnkách kromě Escort questů, které jsou otravné jak prase a odměna za ně většinou nestojí za nic. Akorát se na ně prostě nezaměřuj, 90% jich splníš při plnění těch příběhových.

Jinak relativně dost questů se dá minout, když je neuděláš včas, takže bych doporučoval jet podle wiki.

@Bodkin (26.02.2017 16:12): Wut, proč ne Rangera? :) S dýkami a lukem je to imo daleko zábavnější než s mečem.
Nějaké rady pro začátečníka, aby byl zážitek co nejlepší ? na které questy kašlat, jakou class zvolit atd ?
@Fatality (30.12.2016 07:33): ono se to pak zase vrati, az ti potahne na 50 a vic tak toho casu budes mit cim dal tim vic, jako za mlada, ja bezne hraju treba do tri rano:)

Jinak jo, DD je peknej dukaz toho ze je treba si hru zahrat, kecy, recenze, youtube nestaci. Ja mam vzdycky po nejakym case nutkani to hrat znovu. A jinak bych se nebal, Capcom moc dobre vi jak moc je ta hra popularni, dvojka bude, jen to chce cas:)
Taky jsem to teď přes svátky rozjel. A i když mě ta hra strašně štve, nemůžu s ní přestat. Strašně mě baví prozkoumávat ten svět. Souboje s bossy a velkými monstry jsou prostě epické. Final boss mi zabral asi hodinu než padnul a byl to zážitek :D .. Navíc hra hlavním příběhem nekončí a po závěrečném boji nabídne řadu dalších činností, kterým se věnuji teď.. S největší pravděpodobní to rozjedu znovu s NG+. Dlouho mě něco tak nechytlo.
Tak jsem se k tomu konečně dokopal a ... dobré, velmi dobré. Sice to na mě pořád sype hromadu debilních tvůrčích rozhodnutí (celý UI je na zabití, tabule s questy, jakékoliv úkoly krom těch zabíjecích, v podstatě hostinský dělá vše), ale když jsem v pustině a .. zabíjím, je to fakt dobré. Ten pocit kdy jsem 4x vylezl z města mou známou cestou jen abych ušel o pár metrů dál a objevil kus další lokace dřív než bude tma. A taky jsem už dlouho nebojoval s pocitem hrát to až do rána. Samozřejmě že nebudu, ty léta už jsou fuč, ale už pěkně dlouho mě o tom žádná hra nepokoušela. A to ani Dark Souls 3 :(

Nejvíc na prd, krom faktu že je tam pět a půl druhů nepřátel, je fakt, že se po tom ti volové vrhli na onlinovku místo dvojky.
Zdravím, mám dotaz ohledně cestování, jsem po odehrání cca 6 hodin v hlavním městě, mám u sebe 2 portálové krystaly, ale vůbec nemám zdání, jak použít cestování, nebo co k tomu ještě potřebuju. Mám úkol, který je celkem daleko nazpátek ve hře a nechce se mi to jít celé pěšky, díky za odpověd.
@Charllize (21.02.2016 13:15): Viem o ňom. Ale najprv sa k nemu musím dopracovať cez ďalšie questy, alebo quest a k tým sa v rámci jedného gameplaya vôbec nemusím dostať, ak neplním všetko. To nič menení na to, že tá úloha ti dá len 40 war bugle aďalšie tak či tak musíš buď hľadať, alebo klonovať a že niečo podobné v hrách nemám rád. Považujem to za zbytočné naťahovanie hracej doby a preto tieto úlohy neplním.

S tými savami si mi taktiež nenapísal nič nové, pretože ako som písal, hru som pochopiteľne savoval ručne a dával zásadne retry. Prečítal som si totiž diskusiu a snažil som sa vyhýbať tomu, čo sa stalo iným. Ale to neznamená, že keď o tom vieš a dávaš si na to pozor, že to má hra vymyslené dobre, len to, že tebe to subjektívne nevadí. Ja som samozrejme narážal na ten hard save, ktorý prepíše aj checkpoint aj vlastný save. To považujem za hlúpe a nevyhovoríš mi to.

Porovnanie so Zaklínačom nedáva zmysel. Jasné že na na druhýkrát si už múdrejší, ale to je predsa pri každej hre. Lenže moja výčitka nesmeruje k tomu, že ti hra niečo neukáže explicitne, ale že podobne narýchlo splácané typy úloh naozaj nepovažujem za vrchol vývojárskej kreativity. Dokážem ich tolerovať nehrať ich, ak ma nebavia, ale tam to končí.
@M.a.t.t. (20.02.2016 18:42): ale ona skutecne většina opruzu v te hre pochazi z neznalosti. Třeba to jak pises ze mas sehnat 50 predmetu nebo podobne. Ono jich 40 dostanes jako odmenu za jistej úkol, ale holt to nevis tak si myslis ze to bud musís nasbírat nebo nechat 50x zkopírovat. Když clovek chcipne tak je potřeba dat retry a ne load last checkpoint, vzasade hra uklada dve pozice, checkpointy a pak normalni save (ten který muze hrac dat i rucne). Ja když to hral prvne zmrvil sem plno ukolu, hodinu hledal něco co jde získat za minutu a podobne, holt nekoho bavi se hru ucit a někdo ma radsi když je vse jasne a snadne hned od zacatku, jako to ma třeba Zaklinac 3 (sorry musel sem:)
PS: ty ryby (giant fish) jsou na bloodwater beach..hehehe
@M.a.t.t. (20.02.2016 18:42): Musíš se na to podívat z druhý strany. Ta hra ti nic necpe, zabíjet zviřátka nemusíš, kameny hledat nemusíš. Kdo chce, ten si to vyzobe, kdo ne, nikdo ho k tomu nenutí.

Ale jak píše Paul, čím déle hraješ, tím lepší se hra stává, objevují se ti tam noví, těžší nepřátelé, takže se nenudíš a čeká tě pořád výzva. Tohle umí ve hrách jen japonci :)

A k tomu ukládání a nesplněným questům - při druhým průchodu příběhem si to vyzobeš :D
Tá hra zo mňa spravila Silent Wolfa. :) Ten save systém s jedným slotom je stupídny, až to bolí. Síce nechápem, prečo sa hra každú chvíľu tvári, že ukladá, keď vás po načítaní posledného checkpointu nemá problém vrátiť o pár hodín späť, ako tu boli spomenuté, ale ok, nakoniec je tu aj ručné ukladanie. Lenže v Capcome sú experti a preto si vymysleli, že po splnení konkrétnych príbehových questov sa vytvorí tvrdý save, ktorým prepíše pôvodný checkpoint a ručný save súčasne. Že ste nesplnili nejaké úlohy, o ktorých ste netušili, že sa viažu na príbehový postup a už ich splniť nemôžete? To je predsa vaša chyba! Jo, jasne, hlavne, že po splnení 4 questov wyrm hunt zo 4 ma NPC trikrát po sebe upozornilo na to, či som si istý, že chcem pokračovať ďalej, pretože už ich nebudem môcť splniť.

Vedľajšie questy sú rozporuplné. Niektoré sú fajn a zaujímavo poodkrývajú celý svet a jeho fungovanie, iné patria k tomu najhoršiemu, čo som v danom žánri videl. Úlohy na nástenke: Zabi 15 nepriateľov toho druhu. Neskôr zabi 40 nepriateľov toho istého druhu. O niečo neskôr: zabi ďalšich 30 nepriateľov toho druhu. A to je ešte to lepšie. Získaj 10 veľkých rýb, ktoré sa nachádzajú na celom území. Kde a ako? Získaj 50 predmetov istého druhu, ktoré sú roztrúsené po celom okolí. Keby sa to náhodou hráčovi nechcelo zbierať, stačí získať jeden a dať si vytvoriť falzifikáty. Ale ako inak to ide len po jednom, takže save, počkať deň, ísť si po falzifikát a opakovať to 48krát, čo sa mi nechcelo ani omylom :) Získaj predmet, ktorý môže náhodne vypadnúť z jedného typu nepriateľa, ale asi iba na konkrétnom území. Daj si pozor na prepadnutia neznámych osôb a túto úlohu je možné splniť len tak, že hráč sa pohybuje v konkrétnych hodinách na konkrétnych miestach krajiny. Ani v klasických príbehových questov nie je hráč v bezpečí, takže pre postup v dungeone môžete hľadať 5 neoznačených kameňov, bez ktorých dvere neotvoríte. :)
@Charllize (14.02.2016 15:38): Souhlasím že kdyby takhle ty hry mohly vyjít na poprvé, tak by to bylo nejlepší, jenže takhle realita nefunguje, bohužel. Nejde do hry zapracovat feedback kterej jsi ještě nedostal. A občas holt nejde hru dál vylepšovat když nejsou prachy/čas/whatever, a je lepší když se to vylepší aspoň po vydání než vůbec.
@Paul (14.02.2016 14:24): ne nejlepší by bylo kdyby tebou jmenovane hry vysli na poprvé ve stavu v kterem vysli na druhy nebo treti pokus, a clovek by neskoncil tak ze hral tu nejhorsi. A pletes si pojmy, je velkej rozdil vydat remaster u ktereho se nemeni herni principy ale jen vizual aby to odpovídalo době. proti vylepsovani grafiky nic nemam, tam to ma i svoji logiku, ale dodelavani a predelavani hernich mechanik, ukolu, systemu, lokaci jsou věci které bych rad videl ve hre v poradku v době kdy vyjde poprvé, maximalne opravne patche které zbavi hru zásadních bugu.
Dark Arisen je plnohodnotnej datadisk, vyslo to i krabicove, a nijak nemeni puvodni hru, je to proste přídavek. Rozhodne nedoslo k tomu ze by třeba najednou z niceho nic, zmenily skilly, povolani, vyzneni pribehu, lokace, texty atd.
@Charllize (14.02.2016 14:11): Já ale nemluvím o případě, když je hra nedodělaná nebo problematická (což třeba Wasteland 2 asi byl?) - čistě o tom, že vyjde fungující a dobrá hra, a po čase se k ní vývojáři vrátí a vylepší ji. Ale ve svém předchozím příspěvku jsem asi řešil něco trochu jiného. S tím, že vydávat nedodělky a spoléhat na komunitu nebo nějakou vylepšenou verzi je velmi špatný postup souhlasím a tyhle "semi-indie" tituly taky nějak zvlášť nemusím (zkušenost z uvedených mám jen s W1 a W2 a tam jsem vylepšené verze vlastně nikdy nehrál).

Obecně když zmiňuješ japonské hry, tak je to myslím dané tím, že jde primárně o konzolové hry, kde "vylepšené" verze (na konkrétním HW) nejsou až tak snadno realizovatelné. Na druhou stranu, nemá smysl zase předstírat, že nic takového nevychází - jde ale zpravidla o nové hry nebo porty na jinou platformu (příklad za všechny celá série Biohazard, různé porty na různé systémy, díky čemuž má "opravdový" fanoušek "povinnost" vlastnit všechny verze a dané konzole - díky různým odlišnostem). Zlatá vylepšená verze zdarma .-)
@Charllize (14.02.2016 14:11): Dark Arisen vyšlo i na konzolích rok po původní hře a je to v podstatě Enhanced Edition s novým obsahem, ne ? A dokonce si za něj nechali zaplatit, ani ho nedali zdarma jako to dělá Larian a spol.
A proč by nemělo být v pořádku když firma vydá vylepšenou edici své hry rok po vydání, a ne deset let po vydání ? Sakra tahle logika mi nějak uniká.
Fakt by podle tebe bylo pro hráče a ty samotný hry lepší, kdyby ty enhanced edice neexistovaly ? Kdyby Dex/Wasteland2/Original Sin/Dragons Dogma/Witcher zůstaly jaký byly při vydání, na furt ?

A kdyby Capcom udělal to o čem pochybuješ, a za rok vydal ještě mnohem lepší verzi Dark Arisen na PC/PS4/Xbone se spoustou vylepšení, zadarmo, taky bys nadával ?
@7c (14.02.2016 14:08): jasne ze nadavaji, protože nebyla dodelana. vydali ji nedodělanou, slendrian. Kdyby ji vydali poradne, nikdo nadavat nebude ze ji opustily..nadava snad dneska někdo na Dungeon mastera nebo Doom? Ty hry jsou stejne jako v době vydani..dřív to proste slo..



@Paul (14.02.2016 14:10): když někdo vyda deset let starou hru v novem kabate je to v poradku, ale ne hry který vysli před rokem. navíc v DD nemenily krome vizualu vůbec nic. navíc u DD to je uplne zcestnej priklad, bylo to první vydani na PC, a opravdu silne pochybuju ze za rok tam capcom něco bude menit.
Zajímalo by mě kdyby Dark Arisen bylo vydáno jako Enhanced Edition (protože to v podstatě je) zda by Charlize taky nadával jaký jsou Capcom kreténi že to tak nevydali rovnou .)

A já jsem rád že když si to teď můžu zahrát, tak rovnou ve vylepšený verzi.
@Charllize (14.02.2016 13:12): Tady ale v zásadě nejde o to, že by hra byla "nedodělaná" nebo "špatná" - koneckonců, pokud tě bavila a líbila se ti, tak přece není problém, když za rok vydají upravenou verzi? To už je jen krůček od toho, abys kritizoval CAPCOM, že vydali Arisen .-) Či pokud ti vadí, že jsou tyhle vylepšené verze zdarma, tak by je mohli vývojáři vydávat jako DLC (a asi by za to schytali dost kritiky zase od jiných lidí).

Osobně nerozumím tomu, co je na tom špatné - zkušenosti mám s oběma variantami, a zpravidla mi vadí spíš ta první, kdy tvůrci hru opustí a chyby/vylepšení neprovedou (příklad za všechny je Dark Messiah of Might and Magic - ten by potřeboval alespoň jeden patch, primárně kvůli opravě technických chyb). Další příklad jsou prakticky všechny hry od Blizzardu - i když některé věci jsou v post-WoW Blizzardu diskutabilní (viz celý vývoj D3, hlavně ten brutální první nerf), tak jejich neustálé iterace a vylepšování hrám obvykle prospívají, a po roce či dvou je ta hra zcela odlišná od té, která vyšla jako plná verze (viz Diablo 2 LoD, 1.12). Určitě jsou tu puristé, kterým to vadí (viz Vanilla vs LoD), ale u ostatních her je myslím hodně hráčů (soudě podle diskusí), kteří nadávají na vydavatele/vývojáře ještě víc za to, že svou hru "opustí".

A otázkou u her, kde už "vylepšená" verze (nebo další patch) nevznikly je, jestli by taková teoretická verze nebyla nakonec lepší (když by vyšla).

Na druhou stranu je pravda, že u her pod 100 hodin, které člověk dohraje jednou, tyhle problémy asi nemá smysl řešit.
@Paul (14.02.2016 13:55): to vis na games si rad zablbnu, rad se vracim do let kdy jsme byl strevo, je to sranda:) navíc tomu tak není vždy, občas se tam sejdou rozumny lidi a da se pokecat normalne. Ono nekdy když se ucastnis diskuze kde ucinkuji 15ti lete deti je pro ne srozumitelnejsi když se k nim chovas jako negr z ghetta, dospelackej pristup ignorujou:)
rad hraju hry kde je videt ze autori vedi co delaji, věci co vymysli komunita me moc neberou, lariani u me dost klesli, mam je porad rad, ale skutecne nechapu proc mají zapotřebí po tak dobrych hrach jako Divinity, Divinity 2 delat to co delaji, ono to bude asi tim ze v dnesni době spojeni s komunitou je dulezitejsi nez udelat vlastní kvalitni profesianalni hru. Zacal to delat i Square z Final fantasy 15..je to hruza. jestli uz nemaji dost vlastní invence, boji se toho ze je komunita pak sezere, tak to radsi delaji podle ni..nevim..nelibi se mi to.


@Richmond (14.02.2016 14:01): me nevadi DLC které mají formu spis datadisku (dragonborn u sykrimu) a zaroven vyjdou třeba i krabicove. DLC na 3 hodiny za 9.99 je samozrejme zlo.
@Charllize (14.02.2016 13:47): A proste vim ze porad existujou studia který jsou schopny vydat skvělou dokončenou hru kde z mojeho pohledu není třeba nic zásadního menit. - viz oba dily Grimrocku. Zadny DLC, zadny dodelavky, pouze minimum patchu (pritom zadne zasadni bugy).
@Paul (14.02.2016 13:38): V tomhle celkem souhlasim s Charllize(m). Taky preferuju ucelene hry v dobe vydani, ktere se uz nemeni a ke kterym ani nevychazi DLC. Hra, ktera oznamujejeste pred vydanim ze budou DLC to ma u mne spocitany. Ty nejlepsi hry, co jsem hral se obesly bez datadisku, bez DLC, bez Enhanced verzi. To take o necem svedci. Nicmene chvalim aspon to, ze ti, kdo si koupili puvodni verzi dostanou tu obohacenou zdarma. Alespon neco...
@Charllize (14.02.2016 13:47): Teda, na to že ti je (dle profilu) kolem pětačtyřiceti, tak mě trochu zaráží jak se vyjadřuješ třeba na těch games.cz..ale teda ok, dejme tomu že máš problém přijímat nový typy vývoje. Ještě k tomu Original Sin, očividně to asi výborný nebylo, sami s tím příběhem nebyli úplně spokojení a měli spoustu feedbacku že by to měli zlepšit, tak poslechli hráče a tak udělali. Win win.
Kdyby měnili to co bylo výborné, tak bych s tebou souhlasil, ale nemyslím že tohle byl ten příklad.
Nikoho nemám potřebu ani záměr dojímat, rozhodně ne tebe. To co jsem napsal je prostě fakt. Sám mám rád když se dostanu ke hře třeba až později a vidím že do ní tvůrci ještě dali po vydání spoustu vylepšení.
@Paul (14.02.2016 13:38): Hodne lici v mojem veku ma podobnej názor jako ja, zrejme to bude klasickej pripad toho ze když ses na něco zvyklej tezko pak prijimas zmeny a v mladsim veku se to proste absorbuje lip. A u toho zaklinace jsme nemyslel ze by pribeh dodelali ale zmenily, a třeba i věci který jsi povazoval za vyborny, stejne jako v pripade Original Sin. Nevim, kdysi mi to idealisticke neprislo ze hry vychazeli v konecnem stavu, to se muselo zmenit nekdy poslední dobou. A proste vim ze porad existujou studia který jsou schopny vydat skvělou dokončenou hru kde z mojeho pohledu není třeba nic zásadního menit, většinou jsou to japonci:)
Tvuj pristup ze jakoby myslis i na ostatní je sice dojemny v pripade W2, ale me tim nedojmes :)