@Chuck (10.06.2022 11:05): Určitě. Chtěl jsem mít i odstavec jak je Rapture skvělý příklad atmosférického "daylight horroru", ale nakonec z toho sešlo :D Je skvělé jak je hra poetická ale pak náhle nesmírně děsivá.
Diskuze
@Cathan (komentář): Vzpomínám si, že když jsem z dálky slyšel ten hlas v rádiu, tak jsem se ho i trochu bál a chtěl odtamtud co nejdál utéct. :-) Působil tak zvláštně atmosféricky, že mi z něj až mrazilo.
@JohnCZ (30.05.2020 16:34): Díky za pochvalu! ;-) Popisek zní poutavě, píšu si.
@Chuck (komentář): Pěkný koment. Dej někdy tohle, taky se imo bude líbit! :)
@raisen (25.05.2020 12:53): To je bohužel pořád stejně takové, jak popisuješ. Navíc toho miniaturního nápisu v pravé dolní části "ukládám" si kolikrát ani nevšimnu. Naštěstí jsem včera skončil pár chvil za checkpointem, takže dobrý.
@Chuck (25.05.2020 12:51): A jak je na tom ukládání hry? Co si pamatuji, tak pokud jsem nedošla do určitého místa, kde se hra sama uložila, tak jsem mohla ztratit i pár hodin hraní, protože jsem neměla možnost si hru sama uložit.
Musím říct, že po dohrání Dear Esther je tohle další velmi intenzivní zážitek. Zatím těch 20 € ani náhodou nelituji!
@Laurona (02.06.2018 22:31): viz vysvětlení příběhu v Odkazech.
Byla k něčemu ta čísla z TV a rádií? Poctivě jsem si vše, co diktovali, psala a najednou je konec a já si s celou popsanou stránkou můžu leda.............
@ugraugra (13.12.2017 14:22): Tohle je jedna z nejpitomějších vlastností Windows.
Hra mi na vysoké detaily občas házela 20-30 FPS, což se mi moc nezdálo, tak jsem pátral a vypátral jsem, že to je kvůli windows timeru. V podstatě stačí před každým hraním zapnout jednu utilitku a nastavit timer na 0.5ms a najednou mám dvojnásobné FPS.
Zdroje: diskuze na steamu, Windows system timer tool
Zdroje: diskuze na steamu, Windows system timer tool
Zmigrujte to prosím někdo, rád bych dal hodnocení pro ps4 verzi :-)
@GodOfTheSick (24.04.2016 17:56): O to spíše bude Rapture kultovka :). Pro mě tedy již je.
Cca po roce od hraní musím říci, že hra nevyšuměla z mé paměti jako jiné ale naopak ji mám chutě zvednout hodnocení na 9/10.
Cca po roce od hraní musím říci, že hra nevyšuměla z mé paměti jako jiné ale naopak ji mám chutě zvednout hodnocení na 9/10.
@Drolin (24.04.2016 16:44): Dvě rozdílné produkce jsi sem začal tahat ty. Umělecká hodnota mě vskutku nezajímá. Na průměrném hodnocení a prodaných kusech jsem ti ukázal že se nejedná o tebou proklamovanou revoluci, protože ta je vždycky záležitostí masy. Konec diskuze. Jdi radši pořádně fandit nebo ani letos piksla nebude :-)
@GodOfTheSick (24.04.2016 15:51): Snad nechceš srovnávat dvě zcela rozdílné produkce?
Kvalita, nebo v tomto bodě již umělecká hodnota, se vůbec neměří počtem prodaných kopíí a kritikou většinové společnosti (každý máme jiný kulturní kapitál). Samozřejmě že čínané jsou exkluzivní (a ne inkluzivní jako Tellatele) a je logické, že náročná díla - pokud je již potřetí - nepřitáhne tu první masu kterou k DE přivedla zvědavost a pozitivní kritiky recenzentů.
Zde je vidět tvé uvažování prosté uměleckých sklonů, jen chladný kalkul který nikam nevede :P
A "vrství jedno klišé za druhým a nic nového nepřináší" je taková obvyklá kritika pokud člověk viděl titul z vlaku, načerpal pár informací a pak to vydává za obecný fakt :).
Kvalita, nebo v tomto bodě již umělecká hodnota, se vůbec neměří počtem prodaných kopíí a kritikou většinové společnosti (každý máme jiný kulturní kapitál). Samozřejmě že čínané jsou exkluzivní (a ne inkluzivní jako Tellatele) a je logické, že náročná díla - pokud je již potřetí - nepřitáhne tu první masu kterou k DE přivedla zvědavost a pozitivní kritiky recenzentů.
Zde je vidět tvé uvažování prosté uměleckých sklonů, jen chladný kalkul který nikam nevede :P
A "vrství jedno klišé za druhým a nic nového nepřináší" je taková obvyklá kritika pokud člověk viděl titul z vlaku, načerpal pár informací a pak to vydává za obecný fakt :).
@Drolin (23.04.2016 19:41): Tvůj neustálý hejt věrozvěsta moderního adventurismu už hraničí s obsesí. Zvlášť když je to naopak. Rapčr vrství jedno klišé za druhým a nic nového nepřináší. Vlažné přijetí u kritiky pod 80%, u hráčů pod 70% a nicotné prodeje tomu odpovídají. Esterku koupilo 20 tisíc lidí hned první den, Rapčr po dvou týdnech nemá ani 10 tisíc. Hajp je pryč, lidstvo šmelinu prokouklo a revoluce se nekoná. Taková jsou fakta.
@Drolin (24.04.2016 09:16): Oh no, you didn´t...ale máš pravdu, to že do ich najnovšej hry zakomponovali náhodné QTE nepovažujem za žiadne vylepšenie :D
@Tarhiel (24.04.2016 04:50): Telltale Games :D
@Drolin (23.04.2016 19:41): Ktorú spoločnosť máš na mysli? Hoď do spoilera :)
@GodOfTheSick (23.04.2016 16:57): Určitě, proto je čínan tak revoluční - vystihl dobu, kdy to již jde zpracovat tak, aby si hráč odensl plný zážitek. A on to zpracoval třikrát v nejvyšší kvalitě.
Což mi připomíná jistou společnost, které se trapností své recyklace málokdo vyrovná... :). Aneb sebevykrádání v nejlepší formě.
Což mi připomíná jistou společnost, které se trapností své recyklace málokdo vyrovná... :). Aneb sebevykrádání v nejlepší formě.
@Drolin (23.04.2016 12:38): To jsou spojené nádoby. Prezentace ovlivňuje celkový dojem, který si odneseš z obsahu. Kdyby číňan používal stejnou formu jako má Gadget, tak by spousta věcí nevyzněla naplno a tvůj chvalozpěv by byl nižšího tónu.
@GodOfTheSick (23.04.2016 12:11): Počkej, ty rozlišuje mezi spracováním pohybu, nebo obsahem hry (Gadget nemá žádné puzzle)?
D a MoHS jsou už zase trochu jinde.
D a MoHS jsou už zase trochu jinde.
@Drolin (23.04.2016 12:01): Gadget je ještě pořád normální 2d adventura, kde chodíš po obrázcích. MoHS je 3d a vypráví příběh podobně, jak to dneska dělá Číňan a nic staršího asi není.
@GodOfTheSick (23.04.2016 11:46): Tak těchto archetypálních předchůdců je jistě celá řada, Mansion of Hidden Souls, Gadget, D... (zvláště v japonských hrách ji lze najít dost). Ale tak je to stále něco jiného. Čínané jdou po úmyslné arthouse produkci, což se zrovna v 90tkách a 00s nacházet příliš nedá (ale určitě, jsou i výjimky potvrzující pravidlo).
@Drolin (komentář): Hrál jsi Mansion of Hidden Souls? To je takový archetypální prototyp všech těch dnešních chodiček. Číňani neobjevili Ameriku.
@TRIAn29 (22.04.2016 23:58): No je to jen pár hodin :).
Ale čas si vyhrad, myslím že se ti to bude jistě líbit jako předchozí tituly.
A skvělý komentář má montana, ale také asi něco připíšu.
Ale čas si vyhrad, myslím že se ti to bude jistě líbit jako předchozí tituly.
A skvělý komentář má montana, ale také asi něco připíšu.
@Drolin (22.04.2016 17:43): Jejda :) Předběhl jsi mě, já jsem si musel v této rozehrané hře dát pauzu (osobní + pracovní důvody), nicméně si ji chci plně vychutnat, jakmile to budu časově zvládat :) Těším se na Tvůj komentář :)
Znovu úžasné, stejně jako DE a Machine for Pigs. The Chinese Room je pro mě v současné době nejkvalitnější studio.
@M.a.t.t. (14.04.2016 20:22): Nemyslím, ale taky už mlčím :)
Však to je to isté, čiže unavenosť hrami. Ok, už mlčím :)
@BINGMAN (14.04.2016 14:09): Jo, to je přesně ono. Máš chuť si něco zahrát, ale nic tě pořádně nebaví.
@Drolin (14.04.2016 17:09): To ses vcelku připravil o příjemné překvapení v mnoha částech hry. Písně tam tvoří dost důležitou součást (včetně textů) a osobně myslím, že by na mě scény tolik nezapůsobily, kdybych je už znal :)
Jinak já píšu o únavě herním průmyslem. Ne hrama. To je vcelku rozdíl.
Jinak já píšu o únavě herním průmyslem. Ne hrama. To je vcelku rozdíl.
@TRIAn29 (14.04.2016 16:11): Skoro jistě, já už ho poslouchám od vydání na PS4. Curry mě zatím nezklamala, skvělé soundtracky.
Docela se na to těším. Hudbu pro tento počin složila moje oblíbená skladatelka Jessica Curry (autorka soundtracku k Dear Esther nebo Amnesia: A machine for pigs). Tak jsem zvědav, jestli i tentokrát zařadím její dílo mezi mé oblíbené herní OSTy :)
Já tomu docela rozumím, protože jsem to měl taky takové období. Jde ale o špatnou volbu slov. Není to únava, ale spíše nuda. Chceš si zahrát něco pořádného, ale žádná hra tě prostě dostatečně nezaujme.
@Kuba1911 (14.04.2016 12:47): To "běhání" je naprosto minimální zrychlení ;)
@Maximus (10.04.2016 13:01): Ve score 259 kde byla recenze PS4 verze psali že se ve hře dá běhat když držíte L2 ale trvá nějakou dobu než je změna rychlosti poznat, proto o tom většina lidí neví ale něco podobného by mohlo být i na PC.
John má přece OCD, hraje je aby zkontroloval, jestli je ještě unavený. :)
@Jack_Dark (14.04.2016 11:21): Tiež si niekedy hovorím, načo ich vlastne hrajú, keď sú nimi unavení :)
@Jack_Dark (14.04.2016 11:21): :D
Tak to mě pobavilo. Také už jsem to vícekrát četl, různě o unavenosti hraním/hrami :)).
Tak to mě pobavilo. Také už jsem to vícekrát četl, různě o unavenosti hraním/hrami :)).
Vy a ta vaše unavenost hrami :D
Jinak tohle vypadá na jasný nákup.
Jinak tohle vypadá na jasný nákup.
@montana (komentář): Soudě podle komentáře to bude hra přesně pro mě! Tu jistou únavu z dnešních her pociťuju bohužel taky.
@montana (14.04.2016 09:37): To je slušné. :)
Hype machine!
Fritol: Presne netusim, urcite neco okolo 7-8 hodin. Ale na prvni pruchod jsem se opravdu hodne kochal a prolezal si tou pomalou chuzi kazdy kout. Taky docela zalezi jaky mas orientacni smysl :)
Jinak ta pomala chuze imho zacne byt otravna az pri opakovanem hrani. Na poprve mi to prislo tak pusobivy, ze jsem schvalne chodil pomalu a vytvarel si takove pekne kamerove jizdy :)
Fritol: Presne netusim, urcite neco okolo 7-8 hodin. Ale na prvni pruchod jsem se opravdu hodne kochal a prolezal si tou pomalou chuzi kazdy kout. Taky docela zalezi jaky mas orientacni smysl :)
Jinak ta pomala chuze imho zacne byt otravna az pri opakovanem hrani. Na poprve mi to prislo tak pusobivy, ze jsem schvalne chodil pomalu a vytvarel si takove pekne kamerove jizdy :)
@montana (komentář): Hezké, jak dlouho ti to trvalo dohrát?
@montana (komentář): No si ma na to namlsal :) určite kupujem, len sa bojím tej pomalej chôdze, snáď to bude tak zaujímavé, že mi to vadiť nebude
Mňa tá hra zaujala už dávno, ale ak sa mi dobre zdá, nedá sa v tej hre hýbať nejak rýchlejšie že? Lebo poooooooooomaaaaaaaaaaalú chôdzu na hrách nenávidím a nechápem, prečo takou sprostosťou stále herné štúdiá umelo naťahujú hernú dobu.
@Drolin (10.04.2016 10:30): Akorát těm tvým trpělivým hráčům nabízí svoje dnes už prošlé zboží za úplně stejnou cenu jako konzolovým dětem před rokem. Takže se ti to čekání moc nevyplatilo. Nechápu vůbec jak můžeš brutálně ždímajícího kapitalistu obdivovat. Za to by mělo být v hodnocení aspoň 50% dolů! Ale řešení tu je. Pokud nechceš být podojen, tak můžeš jako správný hipstr ještě pár let počkat a koupit to někde z druhé ruky za pětku. Ale na to asi nebudeš mít trpělivost, takže ti zbývá jediná možnost - koupit konzolovou verzi nyní za třetinovou cenu.
@GodOfTheSick (10.04.2016 10:23): Ne ne, nejdřív podojil konzolové děti aby pak mohl hru nabídnout i jiné, trpělivé, skupině hráčů, kteří ji ocení pro umělecké kvality a ne pro grafiku a exkluzivitu na PS4.
Proto také čekali jen tak krátkou dobu. Už za to mají ode mě 10 procent navíc :).
Proto také čekali jen tak krátkou dobu. Už za to mají ode mě 10 procent navíc :).
@Drolin (10.04.2016 09:22): Když se to na PS4 neprodalo, tak si musí nějak vydělat. O kůrce chleba přece žít nebude, umělec :-)
To jsem nečekal že to tak brzy vyjde i na PC :).