Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mrazikcomp (17.10.2024 15:29): osobně bych se grafice DID Eurofighter Typhoon raději vyhnul, protože proti EF2000 nebo F-22 Total Air War od stejné fa. je engine bohužel méně detailní. Jistě má své přednosti, jako např. speciální efekty, lepší zpracování oblačnosti, apod. ale jinak co se týče věcí na zemi tak nic moc. EF byl v mnoha ohledech krokem zpět proti tomu co nabízel TFX, EF200 a F-22 ADF/TAW.

To víš že fanoušci Jane's Fighters Anthology, alias USNF97+ATF a všechny datadisky, hru stále vylepší, respektive modují?
@Rapier (16.10.2024 23:12):  uplne by mi stacila f 22 TAW v grafice ef 2000 od rage , s moznosti pilotovat vic nez jen f 22 , podobne jako to bylo v US navy fighters a doplnit dabazi zbrani a prostredku na soucasnost a k fiktivnim campanim staci prihodit konvencni 3 svetovou s epicentrem na ukraine :) cili vlastni mechanismus vlaky neni potreba menit , zmeni se jen kabat
Tak story se znovuzrozeným DID pokračuje. https://x.com/DID_Ltd_/status/1846495047874711614 
Chce to hodně odvahy napsat "How about a flight sim like TFX , EF2000 or TAW – but better ?"

Překonat magnum opus ex-DID, tzn. titul TAW (plus EF 2000) bude velmi, ale velmi obtížné pro kohokoliv kdo za vzkříšením DID stojí.

EDIT https://bsky.app/profile/did-ltd.bsky.social/post/3l6mpphwmsl2l stroj v pozadí je F-117.
vim ze v 2011 sem mel athlon II X3 455 , ale co sem mel okolo roku 2004/2005 uz si nepamatuju ? mozna E2140?
@Rapier (16.09.2024 09:24): taky sem kupoval PF za plnych asi 999 u toho srandisty z high in the sky , ale ja sel vylozene po anglicky verzi , na ceskou sem mel pifku :) taky porad setrim na MSFS 2020 , ale nez usetrim, bude msfs 2024 :D , , holt nezbyva nez kupovat v tech slevach, akora mi to dycky nevychazi ze kdyz sou slevy tak nejsou penize a naopak :)
@mrazikcomp (16.09.2024 01:17): to je přesně důvod proč téměř vymřely letecké simulátory. K čemu máš letadla za 1 USB když to nikdo nelítá? Snad jedině single.

IL-2 FB, datadisk EAP a PF jsem kupoval tenkrát za plnou dardu krabice, v době kdy všichni okolo mě pirátili, ale já je chápu, bo hry byly zatraceně drahá vzhledem k cenám HW, respektive tehdejším medián platům, záměrně neříkám průměrným.
Moc dobře si pamatuji kolik mě tenkrát stál AMD Athlon (Barton) 2500+ taktovaný na nejdražší a nejsilnější tehdejší Barton na trhu bez zvýšení napětí + s high end GPU ATI Radeon 9800 Pro. Byl jsem tenkrát jediný z naší IL-2 letky kdo měl takové PC, proto jsem dělal po večerech server pro dynamickou online kampaň.
@mrazikcomp (15.09.2024 23:21): vývojáři Rise of the Flight a IL-2 Sturmovik se spojili a založili studio 1CGS. To jenž je odpovědné za IL-2 Sturmovik: Great Battles a vydali mimo jiné 3 dílnou odnož WW1 Flying Circus na stejném enginu. FC je fakticky nástupce ROF, a tam léta komunita.
@Rapier (15.09.2024 23:15): to vsechno vim, ale to neznamena ze s e mi to libi :), nelibi, , na slevovy akce vzdycky cekam, ale zatim mi to dycky nejak nevyslo takze posledni mamm clifs of over, stalingrad jeste nemam a posledni 3 roky sme ani moc nelital celkove . mrzi me ze chcipla komunita okolo rise of flight , tam je ted pomerne velky planeset po 1-2$ , coz da celkove cenu nejakyho aaa titulu , ale neni to s kym hrat :)
@mrazikcomp (15.09.2024 21:54): Jenže, porovnáváš tak trochu neporovnatelné.

Nejprve vyšel IL-2 Sturmovik (2001), který měl statickou kampaň, tzn. po splnění mise se odemkla další mise. Pak vyšel IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (2003) který už měl polo-dynamickou kampaň, ale stále jen východní bojiště. Poté datadisk k FB, tedy ESA (2004) přinesl západní bojiště a letadla z tohoto bojiště.
Poté vyšel Pacific Fighters (2005) s Tichomořím a příslušnými letadly. Poté vydali nějaké kampaně plus Pe-2 addon.

IL-2 Sturmovik:1946 není nic jiného než kompletní edice FB+ESA+PF + Pe-2 addon a nějaké další kampaně a letadla. Taky nezapomeň v jaké kvalitě jsou stroje vymodelovány. V 1946 můžeš létat s tehdejšími proudovými prototypy všech válčících stran. Malinko mě to přijde na na úkor kvality, kvantita vs kvalita. Letadel tam bylo hodně ale v reálu jsme stejně létali jen několik druhů v multiplayeru, ale jasně mohl jsi si vybrat dle libosti co hrdlo ráčí. :) Každopádně Oleg Maddox recykloval spousty obsahu už z prvního Šturmovika.

IL-2 Sturmovik: Great Battles mají ve Stalingradu 8+2 letadla, v Moskvě 8+2, v Kubáni 8+2, v Bodenplatte (tzn. západní bojiště) 8+2 a finálně v Normandii 9+2 letadla. Další letadla jsou DLC. Vývoj něco stojí, GB vypadá znatelně lépe, letadla, terén, nasvícení, i kokpity, podpora VR - mimochodem jedna z nejlepších v leteckých simech vůbec, platy vývojářů jsou jinde než v roce 2001-2005. Proto jsou dnes ceny někde jinde, a navíc původní IL-2 Sturmovik ve své době oslovil masy, lítal to kde kdo, kupoval to kde kdo, dnes je komunita okolo IL-2 násobně menší než v dobách tehdejší slávy. Většina lidí, včetně mě, kupuje IL-2 Sturmovik Great Battles nebo DCS World moduly převážně v akcích za nižší ceny. Nepochybně jsou lidi co to musí mít od novoty a tak to koupí za plnou cenu, jinak by se jim ten vývoj nemohl zaplatit.

Jak to má pořešeno War Thunder netuším.
docela by me zajimalo jak to ma poreseny war thunder , jinak ve wt je 8? narodu , kdyz bloknem amiky tak tech letadel porad bude dost , jsou jeste nejaci americti vyrobci co nepsadli pod lokheed ? curtiss ? north american ? boeing ? pacifik jako takovy je mi sumak, slo mi spis o to ze v il 2 fb bylo aj nevim 30 letadel a v grat batles jich mas 6+2 premiovy , to je bida , pri stejny cene
@mrazikcomp (15.09.2024 16:37): udělat WW1 nebo WW2 letecký simulátor bylo vždy levnější a jednodušší než simulátor moderního proudového bojového stroje. Platilo to tehdy a platí to obzvláště dnes kdy hráči vyžaduji sofistikovanou avioniku a max. fidelity.

Podívej se na sérii IL-2 Sturmovik Great Battles, rozsahem bojišť více méně dorovnává IL-2 Sturmovik Forgotten Battles s datadiskem ESA, pochopitelně bez Pacific Fighters. Nicméně tolik letadel co nabídla FB+EAP+PF tam není.

Jedním z důvodů proč Great Battles neobsahují Pacifické bojistě je politika Lockheed Martin/Grumman (Northrop), který Olega Maddoxe/Ubisoft žaloval za použití licencí za jejich WW2 letadla. Od té doby Oleg nechce o pacifickém bojišti ani slyšet.
@Rapier (15.09.2024 10:36):  uvidime no , bohuzel dneska je to tak narocny, ze posledni simulator s hromadou letadel byl il2 1946 a vsechno novy co je tak m bud malo letadel / vybrany bojiste , nebo to bude na 20 let nez to obsahne vsechny bojiste a podobny planeset :(
@mrazikcomp (14.09.2024 22:47): novodobý "MicroProse" se topí ve svých vlastních problémech. Má velmi ambiciózní plány alá dokončit Combat Air Patrol 2 (vzali vývojáře pod svá křídla), který vstal po x letech nečinnosti z mrtvých, plus oznámili práce na Falcon 5.0 + dělají na B-17, atd., atd.
V letecké komunitě zaznívají oprávněné obavy, že to nezvládnou. Přál bych si aby to tak nebylo, ale realisticky se vrhli na x titulů a úplně si neumím představit jak to zvládnou v praxi.
Stačí se podívat jaké problémy má Eagle Dynamic s udržováním, vylepšováním DCS World a 3rd party modulů. Pokud za MicroProse stojí někdo kdo má hromadu prachů, čili investor, a je ochoten investovat, možná to nějak dopadne.
me by uplne stacilo kdyby na f 22ADF naroubovali grafiku z eufigter typhoon(2001) nebo licencovat grafiku z DCS nebo il-2 battle ... , a jinak zbytek by mohl zustat stejny, plus teda uprava databaze sveta,zbrani a prostredku k soucasnymu stavu :) samotny herni mechanizmy a dynamickou valku nechat jak je :)
Něco se děje! Něco neobvyklého. Že by Digital Image Design, studio zodpovědné za vynikající TFX, EF 2000, F-22 ADF/TAW vstalo z mrtvých se mi ani nechce věřit.

Brzdím nadšení, ale rád se nechám příjemně překvapit. :)

Viz.
https://digital-image-design.com/
https://x.com/DID_Ltd_
https://store.steampowered.com/developer/DID_Ltd

PS: na obrázku v pozadí je na 100% F-22 a AWACS snad pozná úplně každý.
Damsonn, který je celosvětově známý tím, že hraje kampaně starých (rozuměj: devadesátkových) leteckých simulátorech (let nekomentuje), začal létat svou první, ryze plně dynamickou, v TAW.

Zde můžete sledovat jeho snahu: F-22 Total Air War • Highland Dynamic Campaign pokořit nejtěžší dynamickou kampaň v TAW, ačkoliv jsem si na 100% jistý, že na rozdíl ode mně, ji nehraje na hard obtížnost ale jen medium, což je pochopitelně signifikantní rozdíl v mnoha směrech.

Líbí se mi, že stejně jako já (v roce 2017) zvolil původní grafiku z roku 1998 (tzv. nostalgia mód), nikoliv grafiku novou, jenž má F-22 TAW 2.30 mód by default zapnout, a jenž ukazoval Hoza Olejník s Pavlem Dobrovským v Retro Nation videu.
@Rapier (11.06.2024 14:59):  anzo sem na srazu nebyl , informace me zajimaji , , od didu mam skoro vsechny letadla , nejaka sance se k tem informacim dostat treba bes mejl nebio uschovnu ? snizeni rychlosti pouzitim vzdusne brzdy je vcelku nezavisly na simulatoru pac ji ma vetsina tech co simlou proudaky a i ty co simulujou vrtulovy stremhlavaky, pravda pokud nekdo lita furt jen civil tak nema to pouziti zazity
@mrazikcomp (11.06.2024 11:38): není snadné vyprávět o (relativně) komplexním leteckém simulátoru, natož u toho předvádět prvotřídní leteckou akci (jenž čeká krve žíznívé publikum, zdravím DH partu na srazu!), např. požadované manuální tankování za letu, a to obzvláště, pokud jsi vojenským létáním a vojenskou leteckou strategií nepolíbený.

V rámci možností se s tím Honza Olejník porval slušně, místo bylo vidět, že těžko hledá slova, ale nemám mu to za zlé, poznal to nejspíš málokdo. Mít cca 8-9 hod času abych pronikl do kompexního leteckého simulátoru, jenž je slovy autorů označován za easy to learn but hard to master!, vyžaduje hodně odvahy. :)

Teď už to mohu prozradit. Poté co jsem některé (nikoliv všechny) z informací, jenž jsem získal z rozhovorů s ex-DID vývojáři, a z rozhovorů s modery F-22 TAW (navázaji jsme úzkou spolupráci) odprezentoval na DH srazu, musím smutně konstatovat, že se velká část těchto informací do artefaktu nedostala v důsledku chyby v komunikaci.

Ale i přesto věřím, že se výkon Honzy a Pavla cílového publiku líbil. Já jim udělal reklamu v zahraničí, takže video realtime anebo později, sledovala řada mých zahraničních kolegů z celosvětové komunity fanoušků letectví. :)

PS: hlavní zásluhu na tom, že artefakt o ryze prvním (skutečném) leteckém simulátoru v Retro Nation vůbec vznikl, má Eru.
Malý tip pro ty co hrají, a nebo by chtěli hrát. V kampani, v sekci Mission Selection když si vyberete Interdiction Strike misi (vyžaduje min. rank: 3+) můžete jednoduše na mapě kliknutím myší vybrat jiný cíl než určil kampaňový generátor. Ovšem pozor!
Důležité je aby měl strategic value stejnou nebo vyšší, tzn. aby byl ze seznamu current strategic targets z Target Listu ve War Room. Poznáte to jednoduše tak, že na mapě je u cíle je přidělené číslo z Target Listu (War Room).

Fakticky se tím dá změnit cíl na nějaký bližší k hranici, respektive k letiště ze kterého startujete a nemusíte tak nutně letět 2,5 hod misi v hloubi území protivníka.

Já jsem to prakticky nikdy nepoužil ale zpětně si říkám, že dost možná jsem to měl udělat, protože bych si takhle mohl pomalu ale jistě čistit cestu od hranice do hloubky území protivníka, předem bych se podíval v Target Listu kde je naplánovaný jaký flight na konkrétní target a vybral bych si nějaký poblíž.
Tato možnost je fakticky jediná jak lze před misí vybrat jiný cíl, než ten který určil kampaňový generátor. Je fajn letět Interdiction Strike téměř až k hranici se Súdanem, tzn. reálně přelet téměř celého území protivníka, jenže po cestě jsou SAMs, AAAs, a CAP hlídky, nemluvě o tom, že existuje vyšší šance, že Vás zachytí nepřátelský AWACS nebo pozemní Early Warning Radar stanoviště a to na Vás extra přesměruje všechny CAP hlídky z okolí, a nebo při přeletu nad nepřátelským letištěm pošle do vzduchu dvojici stíhačů (scramble) a nebo prostě vygeneruje misi Intercept a Vy budete její cíl.

Dále se tu nabízí ještě jedna možnost jak využít Mission Planner. Během první kampaně co jsem hrál a v roce 2017 vyhrál, je neskutečně obtížné zničit 60% cílů co current strategy určí: To strike military targets (ARMY). Napadlo mě až nyní, že jsem si mohl v klidu ty další cíle z current Target List (War Room) předem na mapě vybrat jako další waypointy (v plánovači lze odebrat a přidat) a ušetřil bych si tak nejistotu zdali letím správně k danému cíli, tedy zdali si pamatuji vizuálně z mapy kde jsou ty další vedlejší cíle, na které chci zaútočit během jedné a téže mise. Je to rozhodně jednodušší, než zírat na mapu na MFD a přemýšlet, kde přesně ten cíl byl.
Kdyby jste náhodou nevěděli jak to vypadá v kampani na začátku, ale i později, tak přesně jako na obrazovce v téhle scramble mise https://youtu.be/MQDdLVNPLwM?t=302 :) Cíle úplně všude kam se podíváte.

Akorát tenhle borec to hraje s vylepšenými texturami - by default in F-22 TAW 2.30 (mě osobně se líbí původní grafika více - ve zmíněné verzi je to Nostalgia mode) a hlavně on to nehraje na HARD, ale nejspíš na MEDIUM obtížnost kdy lze vymanévrovat nepřátelskou AA raketu.

Na hard nelze AI raketě odpal a zapomeň reálně utéct. Vždycky Vás dostane.
Včera jsem trénoval tankování za letu, manuálně samozřejmě. Zatím mám úspěšnost 50% že napoprvé zaparkuji F-22 pod tanker. Zdá se že klíčem k natankování je mít motory na 63% výkonu, těsně před tankerem (vzdálenost 0,1 míle) zbrzdit air brakes na cca 270-280 kts a tak se pomalu přiblížit pod tanker.

V tomto momentě je naprosto klíčové mít správnou výšku a být nasměrován pod trup tankeru (v ose s ním) a dělat pouze jemné a malé korekce joystickem, jakýkoliv prudký pohyb pákou znamená že se Vaše letadlo rozhoupe a Vy tak ztratíte šanci natankovat, v takovém případě musíte celou proceduru opakovat, tzn. vzdálit se a znovu si nalítnout pod tanker.

Plynovou páku nechat tam kde je (vůbec na ní nesáhnout) a velmi krátce se zbrzdit (pokud je to nutné) pomocí air brakes. Stačí 1-2 sec. air brakes pokud máte rychlost jen o něco málo vyšší než tanker. Zde je nutno dodat že i ty air brakes se musí použít velmi, opravdu velmi krátce, v opačném případě ztratíte příliš rychlost a jste ihned 100 ft za tankerem. Přesně z tohoto důvodu nesahám na plynovou páku, stačí přidat o 2-3% výkonu motorů navíc a máte rázem výrazně vyšší rychlost než tanker.

V okamžiku kdy jste pod tankerem a svítí 2 zelená světla (rychlost + výška správně) musíte chvíli počkat na pokyn Contact a následně Stabilize, to už máte tankovací ráhno připojeno a za pár minut plné interní nádrže.
V okamžiku kdy jste připojeni ráhnem můžete pustit řízení, hra automaticky udrží připojení. To je tak trochu nerealistické ale praktické, protože si dokáži představit tu frustraci virtuálního pilota kdyby se odpojil během tankování paliva.

Tato procedura chce pravidelný dril, člověk to musí mít natrénováno ale když to zvládnete je to skvělý pocit. Osobně mám raději tankování do koše, viz. EF2000, viz. můj pokus o deník na D.J. Oldgames.
Právě píšu z Windows XP SP3. :) Podařilo se mi zprovoznit originál Total Air War + patch D3D i s hudebním midi doprovodem. Ta hudba je tam fakt skvělá, dobře graduje atmosféru během letu.

Mimochodem víte, že s LGB GBU-24 můžete zasahovat nejen budovy, hangáry a jiné velké objekty na zemi ale i vozidla na zemi? Podobně jako ve Falcon BMS 4 lze i v TAW ničit stojící nebo jedoucí vozidla pomocí LGB.
Jediný problém je, že i když dáte zoom na LANTIRN display tak najít třeba stojící tanky na zemi z výšky 10000 ft je téměř nemožné. Dá se tomu ale pomoci, vyberete jinou AG zbraň (klidně kanon bez munice), na Attack MFD označíte cíl na zemi (vozidlo) a na stejném MFD přepnete na zobrazení LANTIRN. Poté stačí dát LANTIRN TRACK (lock cíle a ozařování laserovým paprskem) a už vidíte to locknuté vozidlo.

U originál F-22 TAW, na rozdíl od modifikace F-22 TAW 2.30, nevidíte ve virtuálním kokpitu obraz z LANTIRN na Attack MFD dokud se nepřepnete přímo na to MFD. To se dá ale obejít tím, že obraz si zobrazíte na IRST MDF kde si jej tlačítkem přepnete do LANTIRN. Obrazovka je sice menší ale pro orientaci zdali máte správný cíl a zbraň cíl zasáhla to stačí.

Úspěšně jsem takto vyřadil z provozu 2x Challenger pomocí 2x GBU-24. :)

Touto metodou se také dají efektně z výšky ničit ZSU-23 Shilky, které pod 10 000 ft dokážou člověku pořádně zatopit. V podstatě se s tím dá efektně vyřadit jakýkoliv SAM na zemi.
Začal jsem po delší pauze a létání v Falcon BMS 4 trénovat znovu zbraně v DID F-22 TAW.

Tréningová mise Bomb BAI je poměrně těžká (lítám na obtížnost HARD). Cíl (warhouse) brání 2x Shilka AAA, jejíž 23 mm kanony dokáží rozcupovat jakékoliv letadlo do 10000 ft. Shilka Vás lockuje i nad 10000 ft ale palbu zahájí až když míříte na ní a granáty naštěstí výše nedoletí.

V misi je nutné použít tzv. hloupé bomby Mk.82. V DID F-22 TAW je jediný implementovaný proti-zemní mód CCIP (ačkoliv v manuálu jsou zmíněný 3 způsoby bombardování), je tedy nutné vystoupat k 18000-20000 ft, a ve vzdálenosti asi tak 4-5 mil se spustit se shora (otočit letadlo hlavou dolů a spustit se na cíl) na ty Shilky a vyřídit je na jediný nálet. Těsně před nebo těsně pod 10000 ft to člověk musí začít vybírat směrem nahoru jinak ho než dopadnou hloupé bomby ty Šilky rozcupují na cimprcampr. Ta přehradná palba 23 mm granátů je masakr.
Že se TAW používá k demonstraci taktiky u letectva (na školách) jsem věděl ale, že se v roce 2018 najde člověk z "Turecka", který se dožaduje zdrojového kódu (a za který je ochoten utratit půl miliónu dolarů) aby na jeho základě mohl připravit military combat training platform (a tvrdí, že má možnost dostat se k reálnému F-22 Raptor) to mi hlava nebere, viz. odkaz. :)


"Dear mikew,

Yes, that's the idea but not for only TAI TF-X, stealth as a concept will be the future of air combat. SO, we will modify the project for instance for Japan FX-1, or any other stealthy aircraft in the future...You can reach to the introduction video of the project from . And when it comes to avionics and other aero dynamic features of F-22, the simulator perfectly reflects what's on the Raptor. 6 cray computers control avionics of F-22 and they are very realistically reflected on TAW 2.0. Those who could find an opportunity to fly with a Raptor like me may easily measure the level of reality of TAW 2.0. So, in the end it is not a matter of question to me the health of code of TAW 2.0 in terms of real technical details. For many, it is just a game, not for me, including its warfare AI for different components.

"
@mrazikcomp (15.09.2017 10:12): treningová mise začíná ve vzduchu nad mořem a ihned na tebe střílí SAM z lodi. Sotva se uklidíš nad hladinu, stačí vykouknout, dostat se do akčního rádiusu SAMu a je vymalováno. Změnit den na noc lze ale v noci nad mořem si koleduješ o náraz do země, i s NVG let těsně nad mořem bude o držku.
Tak jsem trochu potrénoval na tu druhou kampaň. No, musím říct, že zničit továrnu na zbraně s 12 kusy Mk.82 (230 kg neřízená bomba) je docela fuška. Obzvláště když cíl je chráněný dvěma ZSU-23 Shilka naváděných vlastním radarem. Jakmile se dostanu pod 10 000 stop, tak ke mě letí doslova přehradná palba (stěna) z 23 mm granátů, která mě obvykle naprosto spolehlivě rozcupovala na cimpr campr - mám pocit, že to slovo znám z nějaké moderní pohádky, jen si teď nemohu vzpomenout z které. :)
Mimochodem tuhle taktiku nepřetržité palby praktikovaly armády Waršavské smlouvy. Už chápu jak se asi cítili piloti západních zemí v Iráku.

Nakonec jsem tu tréningovou misi dal ale návnadou pro Shilky byl wingman, a já ve vysoké rychlosti pomocí CCIP, přibližně za použití 4-6 Mk.82 obě Shilky zničil. Pak už zničit továrnu byla hračka. No ukazuje se, že vyhrát kampaň s tím co mi naloží kampaňový generátor nebude žádná sranda.
Kde jsou ty časy, kdy jsem pohodlně z odstupu 10 km odpálil Maverick, který mě zcela zbavil jakéhokoliv nebezpečí ze strany AAA.

Ta tréningová mise je vůbec výživná. Pro jistotu se v oblasti krátce poté objeví 2x Su-35 a začíná být ještě více horko.

Super mise je také ta kde mám jen s pomocí pověšených raketnic s neřízenými raketami zasáhnou 3x SAM fregaty. Tuhle misi jsem na hard dosud nedal, nepomohlo mě ani letět 60 stop nad mořem, buď mě rozcupoval SAM nebo AAA.
Tak nastal čas pokořit druhou kampaň Urgent Shield. Tentokráte budu létat výhradně v kokpitu F-22 a budu používat i jiné A-G zbraně, nikoliv jen AGM-65 Mavericky. Dokonce přemýšlím nad tím, že bych používal jen default výzbroj, kterou mě vygeneruje kampaňový generátor, to už by bylo hodně hardcore.

Analyzoval jsem současnou vyhranou kampaň a zjistil jsem, že ne vše jsem dělal správně.
Po detailním přečtením všech příruček (včetně oficiálního průvodce kampaní) a souboru stratval.txt z odkaz jsem také zjistil, že není potřeba ničit všechny cíle ve městě ale jen ty, které odpovídají dané strategii!

Např. u strategie: To strike military targets (ARMY) dostanete body jen za zničení:
-ARMY_HQ
-BARRACKS
-MUNITIONS_BUILDING
-UNDERGROUND_BUNKER

Tím, že jsem se snažil zničit všechny budovy ve městě (typicky: MULTISTORY_OFFICE + RESIDENTIAL_BUILDING) tak jsem vlastně plnil současně strategii: To strike political targets (PIT), která mě ale byla naprosto k ničemu, takže jsem plýtval cennými Mavericky úplně zbytečně na cíle, které jsem vůbec neměl a hlavně nemusel ničit!
Jistě pokud by později velení řeklo, že je nutné útočit na PIT cíle, tak by se mě to hodilo. Takto jsem ale mohl navštívit jakékoliv město v Súdánu a ničit jen ty ARMY cíle výše a tak dost podstatně zvýšit svoji šanci na úspěch v kampani.
chlape nestastnaa, rikal sem USCHOVNA.CZ ne ulozto , , uschovna ma taky limit 2gb na soubor a je automaticka, po 14 dnech se to samo smaze a nemusis se o nic starat , plus oproti ulozto je tam plna rychlost stahovani, tohle mi bude trvat 36 min tou pomalou neplacenou rychlosti :)
Je zde nějaký zájemce co by si se mnou rád zalétal cooperativně kampaně z F-22 ADF a dat. Red Sea Operation? F-22 TAW 2.30 je totiž obsahuje a je možno je letět společně, což je lepší zážitek než s AI na pozici wingmana.
@mrazikcomp (16.03.2017 17:09): To můžu udělat ale nepomůže ti to. Musíš prostě AWAST vypnout pokud chceš hrát TAW. Windows Defender nebo Microsoft Security Essentials ten problém nemá.

PS. na fa. laptopu mám taky TAW a kvůli změně AV ho prostě musím vypnout jinak detekuje jednu komponentu, kterou neustále přesouvá do truhly.
@Rapier (16.03.2017 16:34): to sem tam cetl taky , ale neumim vastu rict at na to nekouka, proste zahlasi hrozbu a zmizi to do truhly , je mozny ze to taky nebylo stazeny cely, idelani by bylo hodit to na uschovnu jesli muzu poprosit

@mrazikcomp (15.03.2017 21:26): Ahoj večer se na to podívám. Ale pozor některé AV maji problém s jednou komponentou, která je v TAW 2.30 ale není to škodlivé jak říká AV, je to i zmíněné i v manuálu k modu.
ahoj, byl by mi nekdo schopny poslat 2.30 verzi pres uschovnu nebo sem snad videl i neco o 2.40 verzi , ja to zaboha nemuzu stahnout odnikud - bud se stahovani sekne , nebo to chce nejdriv naisntalovat nejaky malware aby me to pustilo ke stahovani , original cd mam ze staryho score/levelu, ale to samozrejme na w10 nemaka ,takze bez toho asi skoncim zas u vmware virtual pc , xp a originalky :(
mejl mrazikcomp@seznam.cz
V mém komentáři k F-22 TAW to nenajdete (neboť je to malá vada na kráse), ale protože v dynamických kampaních je nutné maximalizovat počet zničených cílů, které se nacházejí na Target Listu (požadovaných 60% ARMY cílů je opravdu obtížné splnit) tak z celé plejády AG zbraní (Mavericky, hloupé bomby, LGB, Harmy, neřízené rakety, clusterová munice) nakonec skončíte u univerzálního a ultra přesného AGM-65G Mavericku kterým prostě můžete zničit naprosto vše ve hře (včetně pomalu letících heli), s vyjímkou některých velkých nebo obzvláště odolných budov jako jsou např. ty velké a chráněné hangáry na letištích.

V tom je jeho předchůdce F-22 Air Dominance Fighter mnohem lepší, protože zde si skutečně užijete hloupé bomby, neřízené rakety, LGB, clusterovou munici a další AG serepetičky.

Endura sice psal, že používá i HARMy ale vzhledem k faktu, že Maverick má dostřel jako HARM tak je to zbytečné a hloupé bomby jsou prostě hloupé bomby, i s CCIP modem (kontinuálně počítaný bod dopadu počítačem) není snadné docílit 100% úspěšnosti v zásahu, rozhodně je to těžší než zásah řízenou raketou jako AGM-65 Maverick.

Taktéž v AA jednoznačně preferujete AMRAAMs před AIM-9, přesto, že Sidewinder je skutečný Fire & Forgot, na rozdíl od AMRAMMu, který musíte polovinu dráhy letu k cíli udržovat zaměřený na radary (aby jste zvýšili šanci na zásah a pak Vás nasralo jak efektivně na HARD obtížnost umí MiG-21 Upgrade vymanévrovat 1-3 AMRAAMs!), než se aktivuje radar v hlavici AMRRAMu a střela se tak stane skutečně autonomní. Jenomže protože nepřátel jsou kvanta, tak Vám nic jiného než používat AMRAMMy nezbývá, protože než se dostanete na dostřel AIM-9X Sidewinder (cca 10NM) tak bude nejspíš po Vás.

Nevím jak to dělá AI ale moje ESCORT F-18E ověšené celkem 4 AIM-9X jsou schopné vymanévrovat nepřátelské BVR rakety a dostat se tak na dostřel Sidewinderu.
Jenomže takový luxus si Vy dovolit nemůžete.

Schválně zkusím rozjet tu druhou kampaň a hrát ji tak abych používal i něco jiného než AMRAAMs a AGM-65 Maverick, no uvidíme.
Jeden postřeh z hraní TAW týkající se volby obtížnosti. Více chystám v návodu, který uveřejním v Zajímavostech.

Možná jste četli tento článek na Wiki TAW odkaz nebo viděli toto video odkaz kde virtuální pilot s pomocí TRACK IR relativně v pohodě vymanévruje Air to Air rakety ale je nutné si uvědomit, že článek i video popisují EASY + možná ještě tak MEDIUM obtížnost.

Z vlastní zkušenosti Vám mohu říci, že pokud si zvolíte HARD obtížnost tak na to můžete rovnou zapomenout! Pokud totiž na Vás vypálí např. MiG-21 Upgrade (jinak obstarožní byť značně zmodernizovaná stíhačka která typicky nese 2x přídavnou nádrž + 2x AA) Air to Air raketu R-77 "AMRAAMski" tak se můžete tak leda začít modlit a nejlepší metoda je okamžitě odhodit veškeré Air to Ground (AG), které máte pověšené pod křídly a okamžitě přepnout ENCOM Level na 1 nebo 2 (= radar off) aby jste tak minimalizovali vlastní emise.
Pak je nutné ihned zahájit únikový manévr = otočka o 180 stupňů a zamířit k zemi aby jste nabrali rychlost nebo obrat vlevo/vpravo o 90 stupňů k přilétávající AA raketě. Ten obrat o 180 stupňů je nutné udělat citlivě a to tak aby jste neztratili moc energie = rychlost, protože jinak Vás R-77 tak či onak dostane. A to mi věřte. Podívejte se na počet mých smrtí po dokončení první kampaně.

V případě, že na Vás protivník vypálí AA raketu, která není typu odpal a zapomeň jako AIM-9 nebo AMRAAM (po polovině své dráhy letu k cíli se aktivuje radar v hlavici rakety a ta sleduje cíl bez ohledu na Vaše letadlo) ale např. ruské R-27R (naváděné radarem) tak máte šanci přežít jedině v případě, že dostanete svého protivníka dříve než on Vás. Pokud ho dostane Váš AMRAAM dříve, tak se zruší radar lock a nepřátelská R-27R ztratí směr. To je jediná šance jak vymanévrovat R-27R naváděnou radarem ale pokud je to R-27T naváděná infra, tak máte problém. Nicméně infra raketu můžete zmást prudkým manévrem v dogfightu spolu s vypouštěním světlic (protiopatření) + také nezapomeňte snížit tah motoru z forsáže na 100% nebo méně.

Svoji šanci jak přežít BVR (vzdušný boj za hranicí vizuální dohlednosti) můžete maximalizovat za použití vašich wingmanů a to vhodnými manévry nebo využití doprovodné ESCORT letky, kterou navedete proti AA cílům.

Tak či onak, pamatujte si, že vymanévrovat AA raketu na HARD obtížnost je velmi ale opravdu velmi obtížné.
Teď jsem trénoval manuálně tankování za letu. V kampani jsem to nepotřeboval, protože jsem obvykle létal v 30 000 ft +, takže jsem max. šetřil palivo a F-22 díky schopnosti letu MACH 1,55 bez přídavného spalování (supercruise) neskutečně šetří palivo, takže jsem min. používal forsáž. To byl také důvod proč jsem nepotřeboval tanker ani při těch extrémně hloubkových misích. Obvykle to je ale wingman(-ni) kdo spotřebuje hodně paliva a to zejména ve vzdušném boji nebo stíhání.

Na 3 pokus po ne úplně hladkém přiblížení jsem natankoval manuálně. Jako v DID EF 2000 je nutné min. pohybovat joystickem a nikdy nepoužívat pedály ale nakonec se mi to podařilo! :)

Poprvé v historii jsem tak natankoval v pozici pod tankerem, upřímně tankování do koše jako je v EF 2000 je pro mě osobně mnohem jednodušší.