Digital Image Design to byl mezi hráči leteckých simulátoru pojem. Tihle šikovní britští vývojáři jsou zodpovědní za dnes už legendární TFX kde jste létali ve službách OSN nad Balkánem a za EF2000 kde jste se pro změnu proháněli nad Švédskem a Norskem. Na tyto dva simulátory mnozí hráči vzpomínají se slzou v oku a právem.
S příchodem revoluční technologie 3D akcelerátorů, především pak 3Dfx Voodoo 1, přišel na svět v roce 1997 TFX2 - později známý jako F-22 Air Dominance Fighter. ADF je přímým předchůdcem TAW a v mnoha ohledech jde o stejnou hru. Rozdíl je především ve faktu, že narozdíl od ADF jsou kampaně v TAW dynamické a aby jich nebylo málo, tak je jich rovnou 10.
Graficky je simulátor prakticky stejný jako ADF až na vylepšené mraky.
O TAW jsem nejdříve jen četl v časopise Score a Klan (1998). Už tehdy jsem snil o tom, že si to snad jednou zalétám. Musel jsem ale počkat další tři roky, kdy TAW vyšel na CD jako příloha herního časopisu Score.
Řeknu to na rovinu. TAW je nejlepší letecký simulátor jaký jsem za svou 18 letou kariéru virtuálního pilota hrál! Tahle hra mě tak baví, že už rok nehraji nic jiného. Ostatně stačí se podívat do diskuze. Takovou radost ze hry už jsem dlouho nezažil! TAW je neuvěřitelně zábavný.
Co dělá TAW tak jedinečným je mix několika ingrediencí, které ve výsledku posunuli celý žánr leteckých simulátoru na vyšší level.
Tak předně je tu velmi zábavná letecká škola kde vás naučí naprosto všemu, včetně řešení krizových situací jako je např. poškozená hydraulika.
Nechybí ani editor misí ale zlatým hřebem večera jsou právě ony dynamické kampaně, které Vás doslova přikovají k monitoru na hodně dlouhou dobu.
Určitě se vyplatí investovat svůj čas do studia manuálu, mimochodem ten elektronický je velmi užitečný, protože znalosti zde nabyté plnou měrou využijete především v kampaních.
V kampani začínáte jako zelenáč a nejprve se musíte vypracovat aby vám byly svěřeny důležitější úkoly. To vás motivuje se zlepšovat. Nicméně to nestačí, protože strategii v kampani vám určují politici a OSN a navíc jste časově omezeni. Máte tak k dispozici danou strategii, seznam cílů a čas, který vám politici dali na její splnění. Jak toho ale dosáhnete je čistě na vás. Někdo začne létat v kokpitu F-22 jiný se raději ujme role velitele AWACS a získá tak totální kontrolu nad bojištěm. Máte prakticky neomezené možnosti v plánování mise, zvolit můžete naprosto vše.
Ale pozor! Od počátků letecké kampaně budete bojovat s odhodlaným nepřítelem, který bude mít kvalitativní ale především kvantitativní převahu. Ne nadarmo se hra jmenuje Totální Letecká Válka. Ze začátku kampaně nebude na nebi volné místo, ve vzduchu budou létat doslova desítky nepřátelských letadel a pokud půjdete s wingmanem ve dvojci proti útočné formaci 16-24 letadel jako John Wayne na ferovku tak budete umírat. Často umírat. Tahle hra vás donutí přemýšlet a budete zvažovat každé potencionální riziko, než vstoupíte do leteckého boje, nedej bože proti SAM.
Přijdou slabší i silnější chvilky a budete to především vy na kom bude záležet výsledek letecké kampaně. Budete sledovat grafy a svoje výsledky, které vám napoví jak úspěšní nebo neúspěšní v letecké kampani jste. Nebudete tedy jen pilot nebo velitel AWACS ale také budete muset být vynikající taktik a stratég.
Pokud hodnotím TAW z pohledu pilota, tak v málokteré hře je tak výborný dojem z letecké bitvy jako zde. Začíná to už na stojánce a končí to finalním přistáním na mateřském nebo záložním letišti. Na zemi i ve vzduchu se neustále něco děje, vaše sluchátka si neodpočinou od neutuchající radio komunikace. Vaši wingmani vám budou max. napomocní a mnohokrát vám zachrání život. Jde ale o to naučit se je správně používat a dávat jim správné rozkazy, především pak v leteckém boji. Jejich ofenzivní a defenzivní schopnosti jsou na velmi vysoké úrovni. Taktéž nepřátelská AI je na vysoké úrovni a to především na Hard obtížnost.
Za 60 hodin v kampani jsem zažil minimum chyb. Hraji samozřejmě verzi s posledním oficiálním patchem od DID. Jen jednou neodstartovali moji wingmani a to ještě moji chybou - viz diskuze. Jednou jsem se srazil během manévrování se svým wingmanem, což naopak kvituji jako náznak výborné a realistické AI.
O tomto leteckém simulátoru by se dalo hovořit ještě dlouho, snad jsem vás přesvědčil proč je stále číslo 1 mezi leteckými simulátory. Jediný kdo s ním může soupeřit co se týče dynamické kampaně je Falcon 4.0.
Musím to udělat, jasných 100%! Pro zážitky z kampaně se podívejte do diskuze.
S příchodem revoluční technologie 3D akcelerátorů, především pak 3Dfx Voodoo 1, přišel na svět v roce 1997 TFX2 - později známý jako F-22 Air Dominance Fighter. ADF je přímým předchůdcem TAW a v mnoha ohledech jde o stejnou hru. Rozdíl je především ve faktu, že narozdíl od ADF jsou kampaně v TAW dynamické a aby jich nebylo málo, tak je jich rovnou 10.
Graficky je simulátor prakticky stejný jako ADF až na vylepšené mraky.
O TAW jsem nejdříve jen četl v časopise Score a Klan (1998). Už tehdy jsem snil o tom, že si to snad jednou zalétám. Musel jsem ale počkat další tři roky, kdy TAW vyšel na CD jako příloha herního časopisu Score.
Řeknu to na rovinu. TAW je nejlepší letecký simulátor jaký jsem za svou 18 letou kariéru virtuálního pilota hrál! Tahle hra mě tak baví, že už rok nehraji nic jiného. Ostatně stačí se podívat do diskuze. Takovou radost ze hry už jsem dlouho nezažil! TAW je neuvěřitelně zábavný.
Co dělá TAW tak jedinečným je mix několika ingrediencí, které ve výsledku posunuli celý žánr leteckých simulátoru na vyšší level.
Tak předně je tu velmi zábavná letecká škola kde vás naučí naprosto všemu, včetně řešení krizových situací jako je např. poškozená hydraulika.
Nechybí ani editor misí ale zlatým hřebem večera jsou právě ony dynamické kampaně, které Vás doslova přikovají k monitoru na hodně dlouhou dobu.
Určitě se vyplatí investovat svůj čas do studia manuálu, mimochodem ten elektronický je velmi užitečný, protože znalosti zde nabyté plnou měrou využijete především v kampaních.
V kampani začínáte jako zelenáč a nejprve se musíte vypracovat aby vám byly svěřeny důležitější úkoly. To vás motivuje se zlepšovat. Nicméně to nestačí, protože strategii v kampani vám určují politici a OSN a navíc jste časově omezeni. Máte tak k dispozici danou strategii, seznam cílů a čas, který vám politici dali na její splnění. Jak toho ale dosáhnete je čistě na vás. Někdo začne létat v kokpitu F-22 jiný se raději ujme role velitele AWACS a získá tak totální kontrolu nad bojištěm. Máte prakticky neomezené možnosti v plánování mise, zvolit můžete naprosto vše.
Ale pozor! Od počátků letecké kampaně budete bojovat s odhodlaným nepřítelem, který bude mít kvalitativní ale především kvantitativní převahu. Ne nadarmo se hra jmenuje Totální Letecká Válka. Ze začátku kampaně nebude na nebi volné místo, ve vzduchu budou létat doslova desítky nepřátelských letadel a pokud půjdete s wingmanem ve dvojci proti útočné formaci 16-24 letadel jako John Wayne na ferovku tak budete umírat. Často umírat. Tahle hra vás donutí přemýšlet a budete zvažovat každé potencionální riziko, než vstoupíte do leteckého boje, nedej bože proti SAM.
Přijdou slabší i silnější chvilky a budete to především vy na kom bude záležet výsledek letecké kampaně. Budete sledovat grafy a svoje výsledky, které vám napoví jak úspěšní nebo neúspěšní v letecké kampani jste. Nebudete tedy jen pilot nebo velitel AWACS ale také budete muset být vynikající taktik a stratég.
Pokud hodnotím TAW z pohledu pilota, tak v málokteré hře je tak výborný dojem z letecké bitvy jako zde. Začíná to už na stojánce a končí to finalním přistáním na mateřském nebo záložním letišti. Na zemi i ve vzduchu se neustále něco děje, vaše sluchátka si neodpočinou od neutuchající radio komunikace. Vaši wingmani vám budou max. napomocní a mnohokrát vám zachrání život. Jde ale o to naučit se je správně používat a dávat jim správné rozkazy, především pak v leteckém boji. Jejich ofenzivní a defenzivní schopnosti jsou na velmi vysoké úrovni. Taktéž nepřátelská AI je na vysoké úrovni a to především na Hard obtížnost.
Za 60 hodin v kampani jsem zažil minimum chyb. Hraji samozřejmě verzi s posledním oficiálním patchem od DID. Jen jednou neodstartovali moji wingmani a to ještě moji chybou - viz diskuze. Jednou jsem se srazil během manévrování se svým wingmanem, což naopak kvituji jako náznak výborné a realistické AI.
O tomto leteckém simulátoru by se dalo hovořit ještě dlouho, snad jsem vás přesvědčil proč je stále číslo 1 mezi leteckými simulátory. Jediný kdo s ním může soupeřit co se týče dynamické kampaně je Falcon 4.0.
Musím to udělat, jasných 100%! Pro zážitky z kampaně se podívejte do diskuze.
Pro: Digital Image Design, je snad nutné ještě něco dodat?
Proti: Není žádné proti, tahle hra je prostě fantastická!