Jednu hru v jakém smyslu?
Diskuze
ugraugra: Jde v podstatě o jednu hru. To jen někomu se nelíbí záměrná kýčovitost dvojky.
Saruman: No když ted v souvislosti s tím co píšeš vzpomínám na F2, tak mi dochází, že pro mě je také F1>F2. Sakra budu muset F2 snížit hodnocení :)
Reakce na Drolinův komentář:
Přesně tento přístup je pro mě nepřijatelný. Autor viditelně považuje Fallout II za epochální dílo, kdežto Fallout I pouze za „lepší“ hru (v hodnocení ji udělil 80%). Dosud plně legitimní názor, který však dostává trhliny po autorově přistoupení k argumentaci. Nabízí se totiž otázka, jestli vypsané klady skutečně připisuje správné hře.
Se skřípěním zubů jsem schopný porozumět tomu, že někdo upřednostní přímočaré a až přehnaně všudypřítomné kulturní odkazy druhého dílu před nepoměrně rafinovanějšími v jeho předchůdci. Nicméně věnovat celý odstavec pouze minimálně pozměněným zvukům a hudbě, aby se nakonec za příklad daly dva tracky přítomné už v prvním díle, to je na mě příliš. Stejně tak oceňování přítomnosti náhodných lokací, popisu i grafického ztvárnění perků a schopností, obchodníka prodávajícího leguány na špejli (!), vždyť to vše je do pokračování pouze převzaté.
Klidně si dál pište, že Fallout II je lepší svého předchůdce, ale potom mu přiznávejte k dobru pouze jeho vlastní vklad a ne prvky vypůjčené od staršího sourozence. Ostatně každé pokračování by se přeci mělo hodnotit především na základě vlastních zásluh. Takhle mi to přijde podobné, jako oslavovat poslední Command & Conquer za způsob výroby jednotek.
Přesně tento přístup je pro mě nepřijatelný. Autor viditelně považuje Fallout II za epochální dílo, kdežto Fallout I pouze za „lepší“ hru (v hodnocení ji udělil 80%). Dosud plně legitimní názor, který však dostává trhliny po autorově přistoupení k argumentaci. Nabízí se totiž otázka, jestli vypsané klady skutečně připisuje správné hře.
Se skřípěním zubů jsem schopný porozumět tomu, že někdo upřednostní přímočaré a až přehnaně všudypřítomné kulturní odkazy druhého dílu před nepoměrně rafinovanějšími v jeho předchůdci. Nicméně věnovat celý odstavec pouze minimálně pozměněným zvukům a hudbě, aby se nakonec za příklad daly dva tracky přítomné už v prvním díle, to je na mě příliš. Stejně tak oceňování přítomnosti náhodných lokací, popisu i grafického ztvárnění perků a schopností, obchodníka prodávajícího leguány na špejli (!), vždyť to vše je do pokračování pouze převzaté.
Klidně si dál pište, že Fallout II je lepší svého předchůdce, ale potom mu přiznávejte k dobru pouze jeho vlastní vklad a ne prvky vypůjčené od staršího sourozence. Ostatně každé pokračování by se přeci mělo hodnotit především na základě vlastních zásluh. Takhle mi to přijde podobné, jako oslavovat poslední Command & Conquer za způsob výroby jednotek.
Marcusss: Jenom princip.
Mno, tady nebo tam, není to jedno?
Marcusss: Yep. Mimo to tam mají naprosto identické zvuky a hudbu (nevím, jak to pořešili s kopyrajtem), kombinézu s nárameníkem, pip-boye a laserovou pušku přesně okopírovanou.
F3 jsem nehrál... v F3 je taky critical headshot ztvárněn zásahem do ramene? A pomocníci, co tě mají jistit z dálky většinou nic nedělají?
Marcusss: Proč to dáváš pod F2? Všechno vytáhli z F3 a FNV.
Nuka Break je venku!!! A je špičková!!!
http://kotaku.com/5742537/hey-this-fallout-movie-isnt-too-bad
http://kotaku.com/5742537/hey-this-fallout-movie-isnt-too-bad
konvice: Variabilnější role-playing má u mě rozhodně Fallout 2.
to Say: to je sice moc pěkné, ale nemá tak silnou dějovou linii :) jako Planescape. Ten to u mě drtí všechno na plné čáře, lepší rpg jsem od té doby nehrál.
No ja by som to chcel, aby to boli dve hry v jednom, ale je to z hľadiska herného priemyslu nerealizovateľné predsa. :)
Tulareanus: ony by to neměly být jen dva rozdílné začátky, ale i dva rozdílné prostředky a snad i dva rozdílné konce, což? :-)
Ale už to neřešme; je zřejmé, že na to má každý svůj pohled.
Ale už to neřešme; je zřejmé, že na to má každý svůj pohled.
MCZ: Tak jasne, že dva plnohodnotné začiatky dvojky by boli cool, ale je to žiaľ utópia. Preto som rád i za možnosť aspoň kozmetických volieb. Nasledovať len jednu možnosť by mohlo ponúknuť potenciál pre silnejší príbeh, ale na druhej strane by ma štvalo, keby (KOTOR spoiler)Revan nebol chlap, ktorý zachránil tú nevďačnú galaxiu, ale bol by napr. ženská. :)
To už bys rovnou mohl argumentovat Dwarf Fortressem :)
Například Europa Universalis. :-P
NL: Znám hry, kde je konců tolik, že to ani sami vývojáři nedokážou spočítat - strategie=)
Pokud chce někdo ukázku hry se zaručeně dvěma různými konci, ať si zahraje James Cameron’s Avatar: The Game... To jsou de fakto dvě hry v jednom, které se z větší části ani neodehrávají ve stejném prostředí (kvalitu hry jako takové ponechme stranou :D).
KotOR I-II se týká.
Tulareanus: jenže pak teda vlastně na tom, jak skončil první díl, vůbec nezáleží. Co se týče rozpoložení galaxie, hra začíná úplně stejně (ještě před nějakými dialogy, které ovlivňují jen drobnosti).
U ME>ME2 bych byl opatrný, tam je ten příběh v základu taky jen jeden a kolem něj jsou desítky vedlejších proměnných.
U ME>ME2 bych byl opatrný, tam je ten příběh v základu taky jen jeden a kolem něj jsou desítky vedlejších proměnných.
Jabe, já myslím, že ti hnáta neupadne, když alespoň zkratkou v závorce zmíníš jaké hry se spoiler týká. (Zvlášť když nejde o hru příslušející k diskuzi a šermuje se tu vícero tituly)
Flowerpot: Čiže ten kotor 2 tak nejak ako mass effect? I keď ME 2 som nehral, tak neviem nakoľko tam je niečo cítiť. Jediné kde bolo takéto čosi poriadne spracované bola séria Wizardry.
Hmm vedľajšie áno, ale počítať to za to, že hra mala viac koncov?
MCZ: Tak všetky ostatné hry SW automaticky beru za "kánon" pre pokračovanie LS koniec, ale než jeden vybraný koniec, mi týchto pár kozmetických prkotín sadlo viac.
Hmm vedľajšie áno, ale počítať to za to, že hra mala viac koncov?
MCZ: Tak všetky ostatné hry SW automaticky beru za "kánon" pre pokračovanie LS koniec, ale než jeden vybraný koniec, mi týchto pár kozmetických prkotín sadlo viac.
Vlastně... V tomhle jsou obě zakončení LS. Tím chci říci, že zakončení, kdy se Carth nestane admirálem, dost dobře ani nemůže být DS...
Tulareanus: úplně jednoduché - navázal bych jen na jeden z těch konců. Tak se to mnohdy i řeší. Viz předposlední Flowerpotova reakce na Malignuse.
Nešlo.
Uno momento... V KOTORu II. šlo na konci dělat něco jiného, než zabít Kreiu? Já bych se jako Sith k ní rád přidal, nebo si ji aspoň hodil jako old apprentice=)
Tulreanus: Beriem to ako konce vedľajších dejových línií. Čo sa týka nádväznosti KotORu II, tak osobne by som to riešil importom, prípadne nejakým (mimoherným) dotazníkom ohľadne kľúčových udalostí. Nech sa aspoň zachová ilúzia, že priebeh prvého dielu aj niečo znamenal...
Malignus: Yep, dve radikálne odlišné zakončenia, ktoré majú ambíciu navždy zmeniť osud galaxie a zmenia akurát postavu admirála. Fakt super.
Malignus: Yep, dve radikálne odlišné zakončenia, ktoré majú ambíciu navždy zmeniť osud galaxie a zmenia akurát postavu admirála. Fakt super.
Nesouhlasím s názorem ohledně špatného řešení KoTOR2. Ten má naopak vynikající řešení. Zatímco v jiných hrách Vám jednoduše řeknou: "Skončilo to takhle (a od toho se bude vyvíjet další příběh), tak se s tím smiř," tak v KoTOR2 si můžete vybrat (říct hře jak to skončilo) a pokračovat dál v příběhu. Myslete si co chcete, ale která hra vám tohleto umožní?
Flowerpot: Ale do Outer Rim odletí Revan až po jednotke, resp. v jednotke buď ovládneš známu galaxiu, alebo ju zachrániš, ergo žiaden Outer Rim sa nekoná, to je až Revanov backstory pre dvojku. To čo považujem za koniec je koniec hlavnej dejovej línie z hľadiska protagonistu, keďže sa ho to priamo alebo nepriamo (v záležitosti od hry) týka. To čo vo Falloute/Arcanume sú ako prestrihy "a čo obce?" berieš teda za rôzne konce, či nie?
Ah ten posledný odstavec sorry, nejak sa mi to doplietlo, v tom prípade s tým, čo tam píšeš ohľadom Planescape súhlasím. :)
MCZ: "dvojka příšerně navazuje na oba" // Ako by si to teda riešil? To nie je podrývanie, len zvedavosť. :)
Ah ten posledný odstavec sorry, nejak sa mi to doplietlo, v tom prípade s tým, čo tam píšeš ohľadom Planescape súhlasím. :)
MCZ: "dvojka příšerně navazuje na oba" // Ako by si to teda riešil? To nie je podrývanie, len zvedavosť. :)
Ehm, jo, takhle, tak to jo. Sorry, vypadl mi kontext :-).
Ale však ja netvrdím, že má jeden koniec. Ja som ho ukázal ako príklad, prečo neplatí Tulreanusove "Koniec je to, čo sa stane s protagonistom" - pretože keby to platilo, tak ho má jeden, ale on ich má v skutočnosti dva. Dúfam, že už to je jasné. :)
Flowerpot: Ale KOTOR má 2 konce, to jen dvojka příšerně navazuje na oba (hlavně je mi proti srsti ono určování minulosti skrze dialog).
Točíme sa v kruhoch a riešime nezmysel, ale ešte raz to skúsim. Ja som napadol tú definíciu, že "koniec je to, čo sa stane s protagonistom", anžto mi príde fakt mimo.
Príklad KotORu:
Vyberieš si zakončenie za LS, Revan odletí do Outer Rims.
Vyberieš si zakončenie za DS, Revan odletí do Outer Rims.
Nezávisle na tom, ako hra dopadne, s protagonistom sa stane to isté.
Koniec je to, čo sa stane s protagonistom.
Záver: KotOR I má len jeden koniec.
To isté platí aj pre KotOR II (je jedno, či hráš za DS alebo LS, Exile odletí za Revanom).
To, čo ty považuješ za koniec, nie je koniec z hľadiska hlavného protagonistu, ale koniec hlavnej dejovej línie. Ten má Fallout 2 jeden, zato má rôzne konce línií vedľajších (v tomto prípade miest), zatiaľ čo e.g. Jade Empire má viac zakončení hlavnej línie aj vedľajších (NPC) etc.
"V zvyšku odstavca oponujem faktu, že spôsob akým človek dosiahne cieľ bez toho, aby bol ten cieľ odlišný v prípade jeho rôznych dosiahnutí, je stále len jeden koniec." - V predchádzajúcom príspevku ho zastávaš, ale predpokladám, že si sa zle vyjadril. Kde ja teda presne stotožňujem rôzne cesty ku koncu s rôznymi koncami?
Príklad KotORu:
Vyberieš si zakončenie za LS, Revan odletí do Outer Rims.
Vyberieš si zakončenie za DS, Revan odletí do Outer Rims.
Nezávisle na tom, ako hra dopadne, s protagonistom sa stane to isté.
Koniec je to, čo sa stane s protagonistom.
Záver: KotOR I má len jeden koniec.
To isté platí aj pre KotOR II (je jedno, či hráš za DS alebo LS, Exile odletí za Revanom).
To, čo ty považuješ za koniec, nie je koniec z hľadiska hlavného protagonistu, ale koniec hlavnej dejovej línie. Ten má Fallout 2 jeden, zato má rôzne konce línií vedľajších (v tomto prípade miest), zatiaľ čo e.g. Jade Empire má viac zakončení hlavnej línie aj vedľajších (NPC) etc.
"V zvyšku odstavca oponujem faktu, že spôsob akým človek dosiahne cieľ bez toho, aby bol ten cieľ odlišný v prípade jeho rôznych dosiahnutí, je stále len jeden koniec." - V predchádzajúcom príspevku ho zastávaš, ale predpokladám, že si sa zle vyjadril. Kde ja teda presne stotožňujem rôzne cesty ku koncu s rôznymi koncami?
Nie je jeden preto, lebo ty si VYBERÁŠ, ktorý chceš aby tam bol. Však je logické, že dva konce nemôžu byť zároveň.
V zvyšku odstavca oponujem faktu, že spôsob akým človek dosiahne cieľ bez toho, aby bol ten cieľ odlišný v prípade jeho rôznych dosiahnutí, je stále len jeden koniec. + to, že či New Reno ovládli Salvatorovci so "synkom", alebo iný klan, to tiež nepovažujem za odlišný koniec. :)
V zvyšku odstavca oponujem faktu, že spôsob akým človek dosiahne cieľ bez toho, aby bol ten cieľ odlišný v prípade jeho rôznych dosiahnutí, je stále len jeden koniec. + to, že či New Reno ovládli Salvatorovci so "synkom", alebo iný klan, to tiež nepovažujem za odlišný koniec. :)
"Práveže KOTOR II naväzuje tak, že hráč si rozhovorom s Attonom predsa vyberá, ktorý z dvoch koncov jednotky sa použije, čiže tam tie dve zakončenia sú." - V tom, čo sa stane s Revanom, sa to ale nijak neodrazí. Čiže ak "koniec je to, čo sa stane s protagonistom", tak ten koniec je vážne len jeden.
Nejak mi tiež nie je jasné, čomu mi v zvyšku odstavca oponuješ a teda moc netuším, s čím mám polemizovať.
Nejak mi tiež nie je jasné, čomu mi v zvyšku odstavca oponuješ a teda moc netuším, s čím mám polemizovať.
Flowerpot: Práveže KOTOR II naväzuje tak, že hráč si rozhovorom s Attonom predsa vyberá, ktorý z dvoch koncov jednotky sa použije, čiže tam tie dve zakončenia sú. Zatiaľ čo Fallout 2 v tomto smere z hľadiska protagonistu rozhodne nekončí xy spôsobmi. Zober si také Arcanum, to má tiež viacero koncov, bez toho, aby si za jednotlivé konce považoval obmeny endgame kecačiek o tom, čo sa stalo so Shrouded Hills. Planescape Torment nie je práve dobrý príklad,keďže opäť by sa mohlo jednať o jeden koniec, len jeho rôzne dosiahnutia, ale to by potom z tejto logiky mohlo mať množstvo strategických hier "iné" konce, len preto, že hráč využil iný postup ako vyhrať/prejsť kampaň. :)
Ještě někdo tu bude ostatní přesvědčovat o své blbosti a nepochopení nadsázky (pro nechápavé - která vyplynula z konvicových ,,estetických" zakončení)?
Že má F2 240 konců mi příjde celkem očividné. Blbostí autorů bylo pouze to, že na konci vypravěč nezmíní na jakém levelu hrdina skončil, jelikož v tu ránu bychom se snadno dostali přes nějakých deset tisíc závěrů a to už by na krabici vypadalo vskutku impozantně.
"Koniec je to, čo sa stane s protagonistom." - Blbosť. Hypotetická hra, kde hlavná postava vždy na konci umrie, ale jej činy rozhodnú, či sa svet dočká večnej spásy alebo exploduje (whatever), má predsa dve zakončenia. Ostatne, spomeň si na KotOR - ten by mal podľa tejto logiky z retrospektívy druhého dielu tiež len jedno zakončenie.
A hoci Sayova logika je absurdná (t.j. nie je moc korektné zamieňať paralelné zakončenia za jeden koniec celkový), tak argumentovať pre Planescape: Torment zrovna počtom zakončení je fakt divné, anžto tá hra má skutočný koniec len jeden, akurát existujú rôzne spôsoby, ako sa k nemu dostať.
A hoci Sayova logika je absurdná (t.j. nie je moc korektné zamieňať paralelné zakončenia za jeden koniec celkový), tak argumentovať pre Planescape: Torment zrovna počtom zakončení je fakt divné, anžto tá hra má skutočný koniec len jeden, akurát existujú rôzne spôsoby, ako sa k nemu dostať.
Lenže to v podstate nie je koniec. Koniec je to, čo sa stane s protagonistom, tamto sú len kozmetické "srandy" a 240 ich nie je už len z princípu, že veľa koncov sa vzájomne ovplyvňuje, keďže sú tam často aj medzimestské konflikty, takže buď si hajzel v oboch, alebo v obidvoch klaďas a nie úplne hocijako.
Jab: Zkombinuj možné konečné výsledky dění v jednotlivých městech + počiny postav a k nějakému takovému číslu se dostaneš.
Mě by docela zajímalo těch 240 konců Fallouta 2.
konvice: Takže budgetovkám z Ruska dávaš -60%? :D Vypísané dôvody a máš rád oldschool MMORPG? Nie je to tak trochu oxymoron? Pretože pred WoWkom boli questy prines/zabi a grindovanie ako tak oveľa nutnejšie a zaberalo to väčšiu náplň hry. Nehovoriac, že WoW má v sebe aj iné parametre a záležitosti.... Prípadnú odpoveď pls smeruj do diskusie o WoW, nechcem to tu zaspamovať offtopicom.
konvice: Očividně ti nevadí ,,estetické" zakončení hry, ale napřed prosímtě F2 dohraj, pak se tu snaž pózovat. F2 jich má totiž cca 240.
To Say: Operace Flashpoint, je taktický bojový simulátor(stále na hranici hratelnosti :)), u nějž prostě platí a naprosto fungují kauzality bitevního, taktického prostředí, kterým se hráč musí po pár neúspěšných misích rychle přizpůsobovat.
To Malignus: Za nejprostčí důvod, proč si já osobně myslím že Fallout 2 nepatří našpici žebříčku, je ten, že jeho předchůdce byl lepší, měl temnější atmosféru a více mě bavil, avšak to není jediný důvod, U mě má jásné prvenství Planescape: Torment se svými x zakončeními(minimálně 7) i když jako u většiny her jen "estetickými"(umře ten z party, nebo ten atd.)
Fallout 2 je pro mě výbornou hrou a velmi slušným potomkem jedničky, nicméně upřednostňuji důvody zmíněné výše, aniž by to samozřejmě hře jakýmkoliv způsobem ubíralo na kvalitě.
to Tulareanus: ano WoW 0% důvody jsem tam jasně řekl, jsem hold stará škola MMORPG(tenkrát se tomu tak ani neříkalo :D).
Fallout 2 je pro mě výbornou hrou a velmi slušným potomkem jedničky, nicméně upřednostňuji důvody zmíněné výše, aniž by to samozřejmě hře jakýmkoliv způsobem ubíralo na kvalitě.
to Tulareanus: ano WoW 0% důvody jsem tam jasně řekl, jsem hold stará škola MMORPG(tenkrát se tomu tak ani neříkalo :D).
a world of warcraft 0%? :D move along, next please...
konvice: Operace Flashpoint mezi FPS snad ano?
Proč?