Tak to je ovšem na dlouhodobější pozorování.
Diskuze
Úspech? Originálny námet postaposveta, výborné rpg mechanizmy (special, relatívne taktické boje, kde nezáležalo na rýchlosti a reflexoch), a v dobe, keď boli hry buď plné akcie alebo plné adventure (dialógy, hádanky) to dokázala hra bohato skombinovať v svete plnom zaujímavých postáv, questov, itemov, lore...bez toho aby viedla hráča za ručičku a neexistovala len jedna cesta k úspechu, rovnako ako zlé rozhodnutie neznamenalo koniec + nelinearita.
Ale jo, celkem kupodivu je. Z prvního dílu jsem byl celkem nadšený, dvojku jsem nějaký ten čas hrál a poté odložil kvůli bugu. Každopádně se na něj do budoucna opět chystám.
Isair: Tak tak, něco takového jsem měl na mysli. A co že Tys tu hru vynechal? I když možná Tvůj žánr to zas tak úplně není, že?
Jinak mi jde hlavně o proniknutí do těch nejúspěšnějších her a zjistit, proč tak úspěšné vůbec jsou. To je ten klíčový záměr.
Jinak mi jde hlavně o proniknutí do těch nejúspěšnějších her a zjistit, proč tak úspěšné vůbec jsou. To je ten klíčový záměr.
Chuck: Tak rotačák tu k dispozici také máš :p.
Jinak zkus zadat na Youtube "Fallout 2 walkthrough" a vyleze ti kompletní návod (je ovšem rozdělený na x částí, samozřejmě), doporučoval bych však prvně shlédnout první díl, který má imo i lepší atmosféru;).
Jinak zkus zadat na Youtube "Fallout 2 walkthrough" a vyleze ti kompletní návod (je ovšem rozdělený na x částí, samozřejmě), doporučoval bych však prvně shlédnout první díl, který má imo i lepší atmosféru;).
Tul.: Dobrá.
Chuck: Ja som to ani nepísal kvôli tebe, preto tam nie je ani oslovenie, ale tým ostatným "prehováračom/vysvetlovačom".
Tul.: A neřekl jsem už jednou, že ji hrát nehodlám? Spíš mi jde o zhlédnutí něčeho podobného jako je videonávod, strávit u toho třeba hodinu a kouzlo té hry nějak nasát a pak se to může klidně zvrtnout po touze si hru vyzkoušet na vlastní kůži. Jsem teda trochu pesimistický, ale nikdy neříkám nikdy. Sice je tu spousta lidí, kteří si můj obdiv ke hře nedokážou představit bez rotačáku a panzerfaustu, ale nad tím se můžu leda tak usmát.
Kubulus: Jasně, u těchto typů her se to ani jinak nedá. :-)
Kubulus: Jasně, u těchto typů her se to ani jinak nedá. :-)
Fallout 2 je tak rozsáhlou hrou, že si v něm zřejmě každý najde "to svoje", co mu vyhovuje. Já nejvíce vzpomínám na dílčí příběhy jednotlivých osad/měst, v něž se celkem vtipně projevovaly různé společenské tendence.
Jinak první dvě hodiny mě to vůbec nebavilo, takže pro začátek to chce vypotit trochu krve, Chucku :-)
Jinak první dvě hodiny mě to vůbec nebavilo, takže pro začátek to chce vypotit trochu krve, Chucku :-)
Je to zbytočné, tá hra nie je pre neho. Howgh.
Chuck: Na základě videoukázek a fotek a kdo ví čeho na to kouzlo přijít prostě nemůžeš. Nebuď naivní. Jak tě nepohltí gameplay, tak to jinak ani nezkoušej=)
Chuck: Jen jsem chtěl naznačit, že z názoru jiných a krátkých videií na to kouzlo nepřijdeš. Nejlépe uděláš, když si FO2 hodinu vyzkoušíš, a pokud tě nebude bavit odinstaluješ a zapomeneš. Navíc dnes ho seženeš takřka všude za pár korun, takže to riziko můžeš v klidu podstoupit.
Drolin: Tak asi jo, když to říkáš. Kdyby existoval nějaký videonávod, možná by odkryl víc, ale ta videa opravdu příliš mnoho nenapovídají.
Chuck: Je to, jako by si celou dobu četl Viewegha a poté si přečetl něco od Lermontova. Ano, tak geniální ta hra je.
Say: To by mě ani ve snu nenapadlo. Jen se na základě všemožných videoukázek snažím přijít na kouzlo té hry (nemyslím to jízlivě). Jenže z nich to asi těžko vyčtu, to bych u toho musel strávit chvíli času.
Chuck: Ne, nehrej to ;)
Teda neumím si představit FO2 podobně zpracovaného jako například Albion :) I když by to bylo zajímavé.
Spíš naneštěstí, ne? Ale to je otázka vkusu a možná to téhle hře takhle svědčí víc.
Naštěstí nedá.
Tahle hra se opravdu po celou dobu hraje z pohledu ptačí perspektivy? Nebo se to dá přepínat?
Nějaké povídky jsem četl, nevyrostl jsem v iglů. Je to sice fantasy, ale jde to.
Možná je to překvapivé, ale vědmákův džob je opravdu to mordování příšer. Knižní Zaklínači jsou naprosto super a doporučuju!
Hamster: Tos musel vesměs plnit vedlejší questy. A pokud na hlavní lince, tak je ,,mordovačka" slušná a dobře podaná. Do Wyzimy jsi nedošel předpokládám... Škoda. Nicméně radši to netlač, dej domu čas. Ale abys pak nelitoval, že jsi dal přednost dílu druhému ;)
Jo, dialogy mě bavily. Problém je, že hodně z nich končilo tím, že mám jít něco zamordovat (což, jak jsem vyrozuměl, je hrdinův džob) a tam pak přicházela na řadu ta otravnější, ačkoliv nesrovnatelně rytmyčtější, část hry.
Hamster: Příště čti dialogy a sleduj děj, ne kurzor myši ;)
Kde tvrdím že to někdo tvrdí? Mluvíš o velkém plusu, tak já dělám to samé. Navíc v kontextu toho, že šlo o reakci na Jabovu "proč zrovna tady" teorii je asi vyrozuměné, že to má mít váhu znatelnou. Krom toho jsem si tak trochu dělal srandu...
Já těžko můžu Witchera nějak pořádně hodnotit, jelikož jsem ho po pár hodinách odložil na neurčito, páč mi ten soubojový systém alá Guitar Hero trochu lezl krkem, ale musím přiznat, že na to, abych byl nadšem z baráků, protože tady tak nějak kdysi vypadaly, jsem asi moc malý slovan. Ne tedy, že bych to vůbec postřehl. Přiště se ale slibuji budu více rozhlížet.
Já těžko můžu Witchera nějak pořádně hodnotit, jelikož jsem ho po pár hodinách odložil na neurčito, páč mi ten soubojový systém alá Guitar Hero trochu lezl krkem, ale musím přiznat, že na to, abych byl nadšem z baráků, protože tady tak nějak kdysi vypadaly, jsem asi moc malý slovan. Ne tedy, že bych to vůbec postřehl. Přiště se ale slibuji budu více rozhlížet.
Proč překrucuješ napsané? Kdo tvrdí, že je to *jen* kvůli tomu?
Takže ta hra je u nás tak oblíbená kvůli tomu, že tady hráče jaksi kulturně oslovuje polednicemi (a spol.) a historickou architekturou? o_O
Architektura je inspirovaná slovanskými stavbami, to několikrát vývojáři opakovali a ve dvojce v tom chtějí pokračovat.
Kubulus: Lol, vůbec ne. Já si toho ani nevšimnul a musel jsem dlouho hledat, co myslíš... CDH sucks, uplně epicky.
Hamster: Třeba polednice nebo hon, to jsem v jiné hře neviděl. I město a okolí (třeba hned z kraje kapličky) jsou takové dost středoevropské.
Hamster: Třeba polednice nebo hon, to jsem v jiné hře neviděl. I město a okolí (třeba hned z kraje kapličky) jsou takové dost středoevropské.
kurcatovium: Není náhodou úmyslem tvého příspěvku propagace jedné konkureční stránky? Ten "přehmat" na klávesnici se mi totiž zdá až poněkud příliš náhodný. :-)
S jakými našemi pověrami a pověstmi?
Jab: U Zaklínače to s tou geografickou blízkostí dost souvisí, ovšem neřekl bych tak, jak to myslíš ty. Podle mě je totiž ohromné plus, že se ve hře vyskytují místa a kreatury, které jsou velice podobná/shodná s různými našimi pověrami a pověstmi. Takovéto místní sžití s hráčem hře hned přidá pěknýcdh pár plusů... :-)
Jab: A máš to! :0)
Jab: Tak z té desítky top her tam kromě dohrané Mafie není pro mě vůbec nic. Strategie (viz profil) pro mě opravdu nejsou, fantasy taky ne a Fallout (s výjimkou trojky, kterou si u mě v compu vloni o prázdninách "zapomněl" synovec) na mě působí tak nějak všelijak (to jsem hodně zjemnil). Ale nechci hodnotit jen z videí, protože to by opravdu nedopadlo dobře a hlavně by to bylo poměrně neobjektivní.
Chuck: Docela by mě zajímalo, kolik by si právě dal těm dalším hrám v top 10. Deus Ex tě nechytl (logicky). HoMaM III by tě naopak možná bavil (ale jsi proti strategiím obecně). Obdobně možná i civilizace, pokud by ses přenesl přes velmi starou grafiku (a já bych ti nevyčítal, pokud bys to nezvládl - kdyžtak zkus další díly). BG2 je fajn hra, ale člověk musí mít rád fantasy. Fallout je super pro každého (začít samozřejmě jedničkou a nikoliv "datadiskem" v podobě dvojky). Transport Tycoon Deluxe je asi stále super (jen mě čistě stavební hry moc nebaví). Mafii si hrál. Witchera ne. Já nehrál ani jednu a stále se u nich obávám, že za hodnocením tak trochu stojí i geografická blízkost tvůrců.
Nakonec Planescape Torment je kult. U něj je možné jen zbožné uctívání. :)
Nakonec Planescape Torment je kult. U něj je možné jen zbožné uctívání. :)
Bodkin: To byl čistě statistický údaj. :-) Nic víc! Ale jinak jsem už před časem kvůli té statistice zhlédl pár videoukázek a podle nich to radši nijak předběžně nehodnotím.
Chuck: Jdeš do toho? :-D
Tak jestli koukám dobře, tak tahle hra má na DH snad nejrekordnější hodnocení. Celkem 97 uživatelů ji dalo 100%, což jednoznačně převálcovalo i Planescape: Torment a Deus Ex. Prosím potlesk!
Nepřehání už to ten Leeroy? krteček ve vesmíru
Drolin: Nezdá sa mi Markove žánrové zaradenie, je to ambient, načo to rozpitvávať viac do smerov, s ktorými to vlastne ani nič nemá? :)
Ale inak som sa ozval asi preto, že keď už chceš byť v komentári faktický, nebolo by odveci byť aj presný. Ja keď si nie som určitými vecami už istý, tak si radšej veci overujem googlením.
Ale inak som sa ozval asi preto, že keď už chceš byť v komentári faktický, nebolo by odveci byť aj presný. Ja keď si nie som určitými vecami už istý, tak si radšej veci overujem googlením.
Jediné v čem je F2 lepší, je tlačítko: "Seber vše."
Tulareanus: Čekal jsem, že se ozveš :) Jak píši, naposledy jsem hrál dvojku čtyři roky dozadu, a zpatečné dohledání některých nepodstaných informací by bylo spíše kontraproduktivní. Jinak nevím co se ti nezdá na Markovi.
Elfian: Vidím to podobně.
Elfian: Vidím to podobně.
V tom čo napísal Saruman ohľadom toho, aké klady Drolin vypísal súhlasím (i keď osobne mám radšej Fallout 2), inak Drolin na to, že je F2 tvoja najobľúbenejšia hra máš v komentári viacero nepresností počínajúc "choosen one", pokračujúc "kostelom v Kalamathu" a tak. :)
Tiež by ma zaujímalo, prečo by mal byť Mark Morgan noise ambient a industrial....
Tiež by ma zaujímalo, prečo by mal byť Mark Morgan noise ambient a industrial....
první díl je dobrý, hrál jsem ho sice až po dvojce a možná proto mě nenadchl tolik, co dvojka. Jak řekl Akhera. Ve dvojce plně rozvinuly možnosti potencionálu hry a proto je kvalitativně lepší. Nepodceňuju jedničku, ale kdybych si opět chtěl zahrát v pustině, tak zvolím dvojku i když ji znám nazpaměť :)
Saruman: Díky za reakci. Podle hodnocení budeš mít raději díl první, který samozřejmě s tím, co si vyjmenoval přišel první. U mě je to ale naopak, zásluhy nezásluhy, druhý díl mám jednoduše raději :)
Akhera: Přesně tak to vnímám i já. A taky záleží na pořadí hraní. Pořád lepší je hrát F1 po zaujetí z F2, než se ,,zděsit" při prvním vyplivnutém screenu F2 (hráči F3 či FNV, kteří o sobě hrdě tvrdí, že hráli Fallout).
Právě že ta (imo ne tak úplně "trochu") odlišná vlna mi přijde změnou docela zásadní. Já bych v tomhle ohledu u her nevyzdvihoval změny formy jako něco směrodatného na úkor těch obsahových.
Hamster: S tím minimem změn, které dvojka přináší, jde spíše o datadisk, který se veze na trochu odlišné vlně. Líbí se mi pak, že je dvojka v určitém směru originální (právě tou tebou zmíněnou béčkovostí).
Je fakt, že většina věcí ve F2 byla už ve F1, ale F2 je mnohem lépe využívá. V jedničce než se člověk rozkoukal, už byl konec a ani nestihl využít všechny své schopnosti. Podle mě Fallout 1 měl prostě nevyužitý potenciál, který Fallout 2 plně využil