Komentáře
Souboje,ikdyž občas na dlouho,jsou super a tato hra se jako další řadí mezi mé hodně oblíbené.
Pro: rozsah a nespočet možností,humor a rpg systém
Proti: snad jen občas boje,které trvají dlouho
Navíc zůstal z jedničky propracovaný vývoj postavy a kvalitní (byť občas poměrně zdlouhavý) soubojový systém. Přibyla spousta nových předmětů a kupa zajímavých lokací. Navíc některé lokace z jedničky prodělaly překotný vývoj, což je pěkné takhle s odstupem vidět.
Komu se líbila jednička a dvojka ho nějakým řízením osudu minula, pak je to pro něj povinnost. Komu se jednička nelíbila, ten ať dvojku ani nezkouší, protože ty hry jsou jako dvojčata. :-)
Pro: vše dobré z jedničky zachováno, styl, humor, systém
Proti: na některých konfiguracích se objevují pády hry :-(
Pro: stejně jako u jedničky, auto!:)
Proti: pořád padá!
Už při tvorbě vašeho charakteru si všimnete poměrně rozsáhlého RPG systému, který vám umožní vytvořit postavu šitou na míru. Pestrá paleta vlastností je zakomponována do celé hry a většina činů má alternativní způsob provedení. Úkoly jsou také rozvětveny a máte na výběr "Jak" plnit, ale občas si i musíte vybrat pro koho. Vaše rozhodnutí vás nejednou doběhnou a vy se střetnete s jejich následky. Scénář je do drobností promyšlený a ideálně naplňuje svět obsahem. Po dohrání mě příjemně překvapilo konečné shrnutí vašich činů, kdy se vám promítne váš zásah do historie :-)
Tahové souboje jsou zpracovány na jedničku, semtam jsem sice nadával, že se musí při boji hýbat celé město, ale jinak šlo o brutální a taktické hody. Vše navíc ohláškováno, byla radost bojovat proti někomu, kdo z vás chtěl mít trofej či oběd :-)
Hrál jsem počeštěnou a celkem opravenou verzi (první Fallout jsem hrál v horším stavu), tudíž hře nemám co vytknout.
Fallout 2 sedí na trůnu DH a nutno říct, že oprávněně.
Edit- tak jsem ten svůj blábol trošku zkrátil do rozumnější podoby.
Pro: Rozsah a obsah světa, RPG systém, čeština, Pipboy, souboje, humor, závěrečné shrnutí vašich činů.
Proti: Autoři na ně zapomněli :-)
Pro: skvělý postapokalyptický svět plný nástrah, náhodná setkání, postavy, zpracování měst a lokací, příběh
Proti: trochu zabugovaná první verze
Ono to není o tom, v roce 2008 najít odvahu to znova nainstalovat (? jo, po formátu .) a koukat na tu placatost, na ty fonty vypalující oči po všech těch Pray, F.E.A.R. HL2 či fakt, že už jsem 100x tuhle část v jeskyni přešel a že mě to už nenaplňuje; tenkrát jednoduše byla doba, kdy jsem se zavřel do toho světa a jal se hledat kód / přístup / správnou kombinaci pro Vault nebo elektrárnu, jal se vyklidit ten prostor od špíny z vesmíru v podpalubí tankeru, jal se uchácholovat slečnu Kitty, jal se uchopit nejlepší zbraň ve hře.
Stejně jako k mnohým věcem přistupujeme po nějakých dobách jinak, tak ta rezonance, kterou jsme tehdy z toho něcěho zažili, tam zůstane navždycky. Atmosféra? Jiná doba? Neodvážím se to hodnotit. Ale stejně tak jako vím, že závěrečná scéna se mohla rovnat orgasmu, tak vím, že ty tuny zelenýho fontu mě naplnily. A to je pro mě sakra dost, pro kluka, kterýmu v tý době mohl dát na kšiltovku podpis John Romero z jednoho ze svých Ferrari a Spectorovi se tou dobou válely doma dokumenty o konspiracích.
Pro: Uvěřitelná herní plocha, možnosti, konverzace, vývoj, fetiš-approved .)
Proti: Občas systém boje, pár bugin
Atmosféra ve Falloutu 2 mě totiž zklamala, byla-li tam nějaká. A na tu meziřádkovou otázku si odpovím sám - byla tam, ale jen v záchvěvech. Kam se poděla tam opravdu "post-apo" hutná tíživost prvního dílu? To nevím, jisté však je, že druhý díl je jí hodně vzdálený.
Méně je někdy více - příliš mnoho měst mi ve hře přišlo, že tam je jen proto, aby tam bylo, popř. jen proto, aby naplnilo nějakou rádoby narážkovou vizi autorů. Nic proti, ale taky teda rozhodně vůbec nic pro.
Dávám tomu 80pct, protože jako rpg hra je to pořád dobré, to ne, že ne. Ale nic moc víc dát nemůžu, protože v paměti mi neutkvělo prkaticky nic navíc.
Co bych ale na Fallout vyzdvihla nejvíc a zřejmě je to i hlavní příčina úspěchu je, jak se hráč může prodírat příběhem nejrůznějšími cestami nejen dobra a zla, ale i něčím mezi, nebo různými typy dobra i zla. Hráč si vždy může vybrat právě tu cestu, která mu nejvíc vyhovuje, ale hlavně - jeho činy mají na svět opravdu vliv. Svět tak působí velmi živě a realisticky.
Pro: Atmosféra, možnosti, otevřený svět, na který má hráč vliv, humor a mnoho dalšího
Proti: Bugy, bugy, bugy...
Pro: Stejné jako jednička, jen prostě větší :)
Proti: Množství bugů
Hutná atmosféra prvního dílu je zabita záplavou prostoduchých vtípků, které spíš zabolí než rozesmějí a popkulturních odkazů bez valného smyslu snad na všechno, co tvůrci kdy viděli, četli, hráli. Samotný svět je pak udolán nevhodnými věcmi, situacemi, postavami i místy, někdy do té míry, že popírají předcházející díl. Tématická města na mě působila jako bych vcházel do různých filmů a rozhodně nedávala dohromady nějaký i jen trochu uvěřitelný svět.
Nechápejte mě špatně, Fallout 2 považuji za kvalitní RPG-čko a zábavnou hru. Ale to je asi tak všechno. Pobaví, nic hlubšího v ní nelze hledat. Se svým předchůdcem nesnese srovnání. Většinu z toho, co dělalo Fallout perfektní hrou, je v druhém díle pryč. Aspoň, že SPECIAL zůstal...
Ano, nemá tak vážnou a hutnou atmosféru, ano, nedodržuje univerzum, ano, je plná designerských nedodělků a chyb a ano - opravdu je horší než první díl, ale je to show a to se cení. Nejlépe F2 podle mě vystihl komentář uživatelky na jednom diskuzním fóru, která ho přirovnala k výbornému levnému a ujetému béčkovému filmu. Autoři zprznili a zfraškovatěli svět původního Falloutu a zároveň nakopli do koulí všechny, kterým se to nelíbí. Pro ty, kteří to dokáží brát s nadsázkou (nebo pro ty, kterým je tohle jedno a chtějí hlavně tupě kosit respawnující se geckony) to ale stojí za to.
Pro: otevřenost herního světa, volnost co do řešení situací, svérázný humor, spousta nepromarněného herního času, kvalitní čeština
Proti: v určitých místech má hra skoony padat, jinak nic co by stálo za zmínku
Pro: Všechno
Proti: Nic
Pro: Všechno. Atmosféra, humor, brutalita, rozhovory, postavy, otevřenost světa, morální poselství, možnost různých zakončení úkolů často spojených s morálními volbami, a především ani stopy po politické korektnosti
Proti: Občasné pády
Celá atmosféra postapokalyptického světa na mě dýchá celou dobu hraní. Osobně jsem jeden z těch co miluje tohle kreslené detailní ponuré zpracování, vše je pěkně vyvedeno v dtailech, animce super, nestojím o nějaké 3d pseudo pokusy, které stejně takové množství detailů nezachytí v nejbližších několika letech. Z F2 je úplně cítit ta beznaděj a zoufalství lidí žijící ve zničeném světě, ta zvrácenost a odpor k lidem, kteří zasvětili život jen otrokářství, vraždění a teroru pro tento svět tak příznačným. Hrál jsem ho všeho všudy aspoň 10x, je to taková tradice si ho zahrát každý rok, což je asi tak akorát doba na lehké zapomenutí všech detailů a znovu vychutnání si celé hry. Líbí se mi rozdílnost všech lokací, od Denu, Reddingu po Modoc, vault City a San Francisko. Líbí se mi celkový styl hry laděný do období studené války ač jsme vlastně v daleké budoucnosti. Líbí se mi celková surovost hry, přítomnost zkažených dětí, které kradou pro své šéfíky což je v dnešní době už nemyslitelné by vám bylo umožněno vraždit děti na ulici, ne že by to bylo to hlavní o co jde, spíše jde o tu MOŽNOST, že to zkrátka jde a hra vám nic nezakazuje, dovoluje vám být tím hodným nebo taky tou největší špínou podobně té co se vám lepí na boty kdy s z vás stane jak vrah dětí, pornoherec tak i třeba vykradač hrobů s vytetovaným cejchem otrokáře na čele. Tato hra si na nic nehraje a myslí na každý detail a aspekt takového života v zdevastovaném světě. Celý svět je prolnutý moderní technologiíí ať jsou to moderní hi-tech zbraně jako pulsní puška, gauss puška, elektrické rotačáky, nebo možností být operován ke zvýšení svých schopností jak vylepšením svých vlastností tak imlantáty,pod kůži přičemž vše má svá pro a proti, na straně druhé tu jsou primitivní zbraně jako pistole, brokovnice, oldschool předměty jako staré spotřebiče apod. rozmanitost úkolů se blíží genialitě od nájemných vražd, vymáhání dluhů (Hej Lloyde! Chytej...) hlídání kontrabandu s chlastem, hledání léku na drogu, kupování dolů přes hledání součástek do auta, doručování kufříků, po přesazování kytek a hraní šachové partie se škorpionem či lovení pokladu ze studně. Radši více říkat nebudu ať to neni moc spoilerové, ale ta škála úkolů je skutečně bohatá. V rámci toho se dotáváme k dialogům, které jsou bohaté a hlavně větvené s mnoha možnostmi reakce, která má na chování NPC vliv a s možností strkat nos do těch správných zadnic k dosažení lepších výsledků. Fallout činí Falloutem také humor, často drsný, černý a cynický humor, který ještě umocnil český překlad. Jsou zde všudypřítomné odkazy na filmy, hry, známé postavy a knihy. Vaši spolubojovníci vás nepřestanou bavit svými hláškami zvláště pokud se nemají zrovna rádi (Šéfe, Sulik už na mě zas divně čumí). Setkáte se starými známými Supermutanty a Nightkiny, s novými alieny a jinou chamradí z vůdcovy továrny. Je toho hodně co napsat o tomhle klenotu herního průmyslu, a já si cením především tu otevřenost a naturalitu bez cenzury, vždyť která jiná hra v dnešní době vám umožní zlikvidovat prezidenta USA na několik způsobů a postavit se samotnému Velkému zlému bossovi? Pouze Fallout 2 :)
Takže za sebe říkám "Semper Fi....." Falloutu 2:)
Pro: vše od atmosféry, brutality a zvrácenosti celého světa, naturálnosti přes možnosti celého světa, množství předmětů a NPC po černý humor srážející ze židle
Proti: spousta bugů a technické problémy na které tvůrci zapomněli a neopravili, dále mě napadají jen drobnosti a to už bych jen rýpal do dokonalosti
Nechat Black Isle ještě nějakou chvíli pokupě a člověk by u jejich her skoro umřel úžasem.
Pro: Spousta možností díky kterým to může být pokaždé jiné
Proti: Díky viděně lepších zbraní atd, jsem neustále vše sbíral a prodával... díky tomu mě po nějakém čase vždy omrzí