Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No stve ma to nie preto ze by som vyhodil prachy ale ze dalsia hra, ktora sa tvarila nadejne skoncila zle nedobre. A co ma este viac stve je DRM a SecuRom.

Vyvojary su blbci tomu mozes verit :P Kedze som takmer rok pracoval pre 10tacle Studios v Bratislave na hre Elveon.

Paul: tj na D&D uz neni cas. Hrajem Lord of the Rings online posledne, tam ten suboj je hodne pomaly (co mu vacsina hracov vytyka) a celkovo je to taka pokojna hra.
tobe bych doporucil hlavne premyslet jakou hru si vlastne chces kupujit a zahrat a ne ze bez rozmyslu neco koupis a pak se vztekas jak male decko ze se ti to nelibi a vyvojari jsou blbci :)

A doporucil asi nejaky 3rd-person, patrne Witchera. 2D iso je mrtvy, leda muzes ocumovat nezavislou scenu.
Vzhledem k tomu, že tobě se nelíběj ani nonfpp (fpp jako perspective) RPG hry, jako G3 nebo Zaklínač, tak máš prostě smůlu. Hraj dungeons and dragons nebo něco.
To netvrdim. Ale co by si mi ty doporucil aku hru, ktora vysla poslednych par rokov ked oblubujem RPG, ale nemam rad FPS.
Aimlezzz: No moze byt, ale stale mi to vsetko pride jak mix Tomb Raidera Far Cry a stareho Fallouta :p To ze niekoho nalakas na minu, vypustis plyn a potom vystrelis vsetko je FPS. Musis mierit myskou behat okolo a cele je to FPS akcia. To ja nechcem hrat. A nechcem ani stealth killing, mna dalsi FPS hra Thief nebavila. Ja chcem hrat pokojne pomale RPG s narocnym systemom (TOEE & Wizardry) Preto tvrdim, ze ak niekto nema rad FPS, tak sa tomu vo Falloute 3 nevyhne. A pritom je fallout 3 prezentovany ako RPG.
Ebb: Fallout 3 rozhodně NENÍ jenom o FPS akci. Když pominu, že většinou se do žádnýho boje vůbec pouštět nemusíš, tak je tady ještě spousta jiných možností, jak se zbavit nepřátel. Například blbýho mutanta nalákat na minu, pustit plyn a následně vystřelit z laserové pistole, stealth killing a další.

Akhera: Jo, mám asi dva zásobníky do Assault Rifle a snažím se šetřit jak to jenom jde. Holt, munice patří spolu s jídlem a palivem k nejcennějším komoditám v Pustině (tak pravil generál Barnaky v FT), takže se není čemu divit :).
xxx: jj vyrazne lepsie, ten wall of text sa dost tazko cital ;p

Memphis: Co tak dohodit na stranku rebricky popularnych a nepopularnych komentarov?
Spokojeni? Psal jsem co mě zrovna napadlo, je toho daleko víc, ale to už by se sem nevešlo:)
xxxfucker: "Výtka", ne "vítka" - od "vytýkat".

A vložil jsem místo příspěvku do diskuse omylem komentář; dá se s tím něco dělat?
Tak já jsem už na levelu 4 :) A musím říct, že mě to strašně baví. Pravda, chvílema to je trochu víc FPS, než RPG, ale vzhledem k tomu, že proti FPS nic nemám, mi to zas tolik nevadí :) Zatím to vypadá tak na 90%
btw taky máte takový strašný problémy s municí, nebo já tak strašně plýtvám? :) Na zabití posledního fire ant guardiana v té stanici metra jsem měla jeden náboj do revolveru s dalekohledem a jeden náboj do lovecké pušky :) Musím ale říct, že to opravdu výrazně přispívá k napětí a tudíž i zábavnosti.
No nuti ma bathesda lebo fallout je moja oblubena seria. To je jednoduche... ;p

Mass effect to radsej ani nebudem komentovat, tam asi vies moj nazor ;p Morrowind a Daggerfall mi ale nepripadal FPS. Tam to nebolo len o combate jak v Oblivione a Falloute. Najma morrowind, tam ten gameplay bol uplne inde.

Ano TOEE od Troiky je podla mna jedno z najlepsich RPG co som hral. A stve ma to, ze take hry sa uz nevydavaju, a je mi jasne, ze je to kvoli trhu ktory si pyta cim dalej viac jednoduchsie / arkadovejsie hry.
Vím to na 100%.

Bethesda tě nenutí do ničeho, tu hru sis kupovat nemusel. Oni prostě dělaj first person RPG už od Areny, to je...14 let? "It is what they do best". Za tu doby by ti mohlo dojít že se ti jejich hry asi líbit nebudou. Izometrický RPG jsou dneska v AAA hrách pod drnem, snad poslední co si pamatuju je ten hardcore TOEE od Troiky, no taky šla pod zem.A osobně pořád vezmu stokrát raději Fallout 3 od Bethesdy, kterej má obrovksej svět kdy můžu jít kamkoliv dělat cokoliv a questy maj několik možností řešení + následky, než akční hru s příměsí RPG ála Mass Effect (jakkoliv je to jinak dost dobrá hra).
Mne sa zda ze vo F1 bol nejak okolo 45 ten cap. Vies to na 100% ze je len 21?

Vo f3 som dosiahol ten cap o dost rychlejsie. Priblizne po 20-25 hodinach. No mna najma sere to, ze nemam rad FPS, nikdy som FPS nehral.. neviem preco ma bathesda nuti ked chcem hrat RPG mierit kurzorom a strielat po nepriateloch. Ja chcem na nich kliknut v izometrickom pohlade myskou najlepsie v turn based mode :) A tie FPS prvky su uz prakticky v kazdom RPG. Keby to aspon urobili ako vo Wizardry 8, kde bol fantasticky turn-based first-person suboj. Ked nad tym tak spominam W7/W8 malo naprosto genialny suboj!
Ve Falloutu 1 byl level cap na levelu 21, ve dvojce to zvýšili na 99 (ale přes 30 už byl fakt hardcore se dostat). Každopádně pokud jsi plnil všechny questy a zabíjel spoustu potvor, tak nebyl problém narazit na cap i tam.Takže nemel.

A ano, narazil jsem na level cap při splnění poloviny (odhadem) main questu a spousty sidequestů.

Jenže až po 45 hodinách hraní ! Což je víc než dost.Navíc silnej už jsem natolik, že další levelování nemá smysl. Ale jak jsem napsal, byl bych šťastnější kdyby byly mezi levely větší xp rozestupy.
Co se gameplay týče, za prvé - souboje jsou jen část hry, navíc se jim dá vyhybat..sneaker je taky možnost; za druhé - od toho je tam VATS, když si narveš body do agility a vybereš action boye a podobný perky tak se realtime bojům prakticky nemusíš věnovat.
V predoslych falloutoch nebol level cap. Super postavu si mohol mat uz na level 4-5 ale to az po 3-4 zahrati ked si vedel kam co kde mas ist alebo si si precital nejake spoilery.

Vo f3 vsak pri casual hrani clovek narazi na level cap ak sa bavi side questami. To je vyrazny problem. Druha je to, ze gameplay je v podstate FPS. Vas bavi hrat RPG a pocas toho mierit kurzorom na hlavu? Bud mam naladu si ist bezducho zastrielat a zapnem si far cry, alebo zahrat RPG. Preco sa tieto dva absolutne odlisne zanre stale priblizuju? Alebo to je konzolova evolucia trhu pre RPG?
Pro ty co to (do)hráli, po kolika hodinách hraní jste dosáhli 20týho levelu? Já teď, po 45 hodinách hraní... přitom v main questu teprv hledám GECK (vault 87) - nevim jak daleko to je, mám už advanced power armor mk2, fatmana i plasma rifle v best kondici a všechno kosím většinou na jednu, max dvě rány...takže se vytrácí to napětí : /. Takže pro mě asi zatím jediná zásadnější výtka - měli dát větší rozestupy mezi levelama a menší xp odměny za questy a nepřátele, a nebo větší level cap..zkrátka to nějak líp vybalancovat. Hlavně proto že jsem zatím nebyl ve spoustě dalších místech, v Rivet City jsem skoro nic neudělal...

A bez získávání xp už to není ono, tenhle problém jsem měl i v předchozích Falloutech : ).
Ano, někteří lidi jako Ebb jsou rádi, když je hra prudí. Nechceš-nepoužívej a máš to vyřešený.
Zatím ani oficiálně nepotvrdili že bude, ale neoficiálně to řekli několika lidem nezávisle na sobě, takže to snad neporušej.Každopádně moddeři už jedou i tak, dokonce i ty textury už vědí jak měnit.
Přerušil jsem hraní a čekám na pluginy. Snad bude ten editor co nejdříve... :-?
Aha, sorry! Jsem si nepřečetl ty posty níže. Už se kaju : ))).
Paul: To je právě ten problém, když nezaškrtneš czech.esp, tak je něco anglicky, něco česky a když zaškrtneš tak je všechno česky a tady děvče se chce dopracovat k čistě anglické záležitosti :).
Akhera:

Někde jsem četl, že je čeština přídavnej plugin, takže se musí zapnout v tom launcheru - zapneš ho, dáš "data files" a tam ho zaškrtneš. Mělo by to jít.
A nebo hraj anglicky, to se ti bude do budoucna hodit líp : ) (já se anglicky naučil na hrách, Fallouty a jejich 11 dohrání k tomu přispěly značně : )).
No drtivá většina je v angličtině, tak to snad nějak přežiju. Ale mám trochu problémy s HW nárokama - musím hrát prakticky na minimálním nastavení :( Ale po pravdě řečeno i tak to vypadá docela hezky (tedy aspoň ve Vaultu)
Hodnotit zatím moc nemůžu, teprve se chystám na G.O.A.T :)
Dementní distributor opět něco posral ze sběratelské edice, takže už jsem nevydržel a koupil si normální verzi. A světe div se, dá se to hrát a je to i dost zábava.
Tak to teda holka netušim :). Ale co jsem slyšel, tak by nějaký přepínání mělo být rovnou v in-game nastavení.
Respektive abych to upřesnila - teď je něco česky a něco anglicky a dříve v diskuzi se psalo, jak to udělat celý česky. Ale já to chci celý anglicky :)
Do háje na krabici píšou že na výběr jsou dvě jazykové verze - EN a CZ. Jak to sakra přepnout na angličtinu? Nebo jsem něco prošvihla při instalaci?
Holy shit ta tranquility lane je drsná...musel jsem to teď vypnout aby mi z tý ujetosti a taky tý hudby nehráblo : ).
Cedr: Well, nevim jak ty, ale když sem poprvé vlezl do Downtownu, kdy už se pomalu začínalo stmívat a všude okolo se ozývaly zvuky, který nevěstily nic dobrýho a přitom hrál na Very Hard, tak jsem si teda připadal ztísněně dost :).
Jo takhle. Jj, to mas pravdu, maximalne bych to pochopil treba do unarmed, ale jinak je to fakt jako cloak +1 :)
Ano, a proto jsem napsal skilly : ).

Skilly jsou např. Small weapons, medicine, science atd.... Agility nebo perception nejsou skilly (aka dovednosti), ale vlastnosti. U těch je to samozřejmě v pořádku - navíc to tak bylo i v originálech.

Ale aby mi vědeckej plášť zvyšoval dovednosti s počítačema mi přijde lehce uhozený.Trochu to zavání magickejma oblečkama z Oblivionu.Ale hru to nerozbíjí..navíc to nějakej mod upraví do Fallout podoby, o tom nepochybuju.
Paul: proc by obleky nemely zvysovat skilly? Mne prijde naopak logicky, ze kdyz na sobe mam power armor, tak se mi zvysi sila a jsem vetsi bijec, ale snizi se mi agilita, protoze logicky v nem nemuzu mit takovou mrstnost jako bez nej, ne?
Ked som skusal pouzivat mody k Oblivionu tak to nedopadlo dobre. Ten OOO overhaul sa mi zdal este divnejsi ako level scaling, S.P.A.M. alt. advancement bol zabugovany a kazdu chvilu sa ma pytal to iste, AF Leveling Mod takisto a ten som mal problem aj odinstalovat ... atd Mody podla mna neriesa nikdy nic. To je len vyhovorka developerov a ich lenivost.

Paul: Problem s kompasom je ten, ze questy su tomu prisposobene, ze hrac bude pouzivat kompas a tak ich popis kam ist a co robit je vacsinou dost vagny. To je z extremu do extremu. Bud ides slepo za kompasom, alebo bludis desiatky minut.

Ja som sa snazil mat rad Oblivion. Niekolko krat som si ho nainstaloval, postahoval mody, poplanoval vyvoj postavy.. ale po par hodinach hrania to dopadlo tak ze som sa teleportoval z mesta do mesta, obehal par questov podla kompasu a vobec som nemal dojem ze sa bavim hranim tak ako som sa napriklad bavil pri Morrowinde.
vsak, v oblivionu jsem taky chodil vsude pesky dokud me to nezacalo srat :)
(btw ebb hezka stavba prvni vety)
Nikdo tě nenutí to používat. Fast Travel je pro lidi který nebaví chodit opakovaně dlouhý štreky do lokací jež už předtím navštívili (a občas ho pro přesun po DC použiju i já, ikdyž ve wastelandu chodím po svejch), a quest kompas se dá vypnout modem, otázka minuty (fallout3nexus.com).
To som tu jediny komu vadil instant travel po mape v oblivione a ktory je neznesitelny aj vo falloute? Ja si myslim, ze hrac by mal byt obcas donuteny behat sem a tam. A takisto kompas ku kazdemu questu, ktory naviguje kam ist. Kompas + Intant Travel je immersion breaker jak hrom.
Já jsem to tady napřed chtěl strašně zdrbnout, že to je jen spin-off TES série. Jako kvalitní mod pro Oblivion bych to bral, ale jako plnohodný nástupce takové legendy? Jenže tak nějak mě to přece jen baví :) Nicméně hodnocení kolem 90% v žádném případě. Vadí mi jak je vyřešena mapa světa a pohyb po něm. Dal bych přednost kdyby nebyl vygenerován celej terén a cestovalo se postaru. Města a lokace by byly živější a ne tak sterilní jako v Oblivionu. Chybí mi obrázky a popisky předmětů v inventáři (na druhou stranu interface pipboye má něco do sebe). Od začátku si připadám dost nabušeně narozdíl od klasiky, kdy jsem měl na startu strach i z krys .) Některé dialogy jsou... s prominutím vážně dementní. Atmosféra taky žádná sláva :( Možná je to tím, že zrovna hraji i Stalkera s Oblivion Lost modem na obtížnost Hell, protože ve srovnání s tím mi F3 atmosféra připadá dost... vyčpelá a nemám vůbec ten "stísněný" pocit jako v předchozích dvou dílech. Nicméně čekal jsem to horší, takže nakonec jsem vcelku mile překvapen. Možná by to chtělo vydržet a počkat na pořádné mody (takhle jsem to udělal se Stalkerem a vyplatilo se, dále planuju zrovna onen Oblivion) a hru si pak užít podstatně víc.

Abych jen nehanil, tak se mi třeba líbí design většiny předmětů, některých lokací... ten retro feeling se Bethesdě poved. VATS a vůbec celý přesun do fps/rpg roviny se celkem povedl.
No..přestože jsem si Oblivion moc užil, mrzely mě na něm zejména tři věci - absence dialogů, absence choices&consequences a nakonec level scaling. Ve Falloutu jsou první dvě záležitosti opraveny (speech checků je taky docela dost), a level scaling je dělanej pravděpodobně jen na main quest, kdy ale i ten se dá dost zkrátit (není úplně lineární).Taky to prostředí je o dost méně cut and paste než v Oblivionu. No a pak je tady prostě ta skvělá Falloutí atmosféra...
Takže můžeme vesele Ctrl+C&Ctrl+V hodnocení a komentáře z Oblivionu? :-)
Jenom 80%? : ) Já u toho sedím nějakejch 32 hodin, hlavního questu jsem se prakticky ani nedotkl (ještě jsem nebyl v Rivet City, když nepočítám nalezení domova pro toho kluka), atmosféra mě dokonale pohltila, souboje mě baví snad ještě víc než klasika turnbased, "immersion" kterou Bethesda prosazuje má skutečně svoje opodstatnění...a už se nedivím těm devadesátkovejm a stovkovejm hodnocením, já už u cca 95 vážně uvažuju.Každopádně důstojnej nástupce Falloutů to IMO je, ikdyž pár design rozhodnutí mi vadí (např. obleky by nikdy neměly zvyšovat skilly..).
Tak dopareno. Musim rict, ze po pocatecnim zklamani me to pohlcovalo vic a vic a nakonec jsem od toho nevstal, dokud jsem to nedohral. Ma to svy mouchy, Oblivion se zbranema to sice je, ale atmosfera Falloutu tam porad je, i kdyz uz to neni ono, jako za starych casu. I tak ale Bethesde tleskam za solidniho nastupce legendy.