Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Ztřeštěný humor mám sice rád, ale s tímhle DLC jsme se opravdu nepotkali. Resp. víc než ten ulétnutý námět, stylizace a konverzační humor mi vadilo prakticky vše ostatní.

Prostředí je příšerné. Ať jsou to nezajímavé a repetitivní výzkumné komplexy (to opakované obíhání nesmyslně dlouhými chodbami tam a zase zpět) tak samotná Big Empty, která má sice na rozdíl od většiny Falloutího světa jistou vertikalitu, ale udělanou tak, aby to člověku jen házelo klacky pod nohy.

To, co mě ale vysloveně vytáčelo, byli nepřátelé. Ne, že by roboškorpioni nebo šílenci v kazajkách byli špatně udělaní. Ale proč to do psích vajec jsou takové bullet sponge? Zatímco na Ceasara mi stačily tři kulky do hlavy, stejná zbraň potřebuje k běžnému cucákovi v Big Empty tak 5 a více. Proč?! O škorpionech ani nemluvě. Je to otravné.

Samotný námět je naopak asi jediným pozitivem celého DLC. Některé konverzace jsou pak opravdu perly (například ten s topinkovačem, který chce zničit svět). Bohužel jako celek hodnotím vysloveně podprůměrně. A to mám F:NV opravdu rád.

Pro: příběh, humor

Proti: lokace, bullet sponge nepřátelé, repetitivnost některých qeustů

+10
  • PC 70
Rozehráli jste F:NV s traitem Wild Wasteland a pustina vám stejně nepřipadá dostatečně wild? V Big Empty se vám bude líbit. Přídavek Old World Blues, který by se klidně mohl jmenovat Odd World Blues, je pro mě obzvláště těžké hodnotit. Jako bych se ocitl v dalším z řady bizarních náhodných setkání z původních Falloutů, jen roztaženém na plochu 10 hodin. Zatímo ve starých dílech mi však zřícené UFO, nebo hádanky strážce mostu poskytly příjemné odlehčení a popkulturní odkaz, Big MT vytváří regulérní rozšíření Fallout universa. Bohužel nemůžu říct, že by mi to bylo úplně po chuti.

Obsidiani se rozhodli rozbalit ve světě Falloutu svůj vlastní létající cirkus a z velké části jim to vychází. I když jsem se u toho snažil sedět, slovy Vincenta Vegy, vážnej jak h*vno, kolikrát jsem se při bizarních výlevech přesluhujícího think tanku přistihl s tupým úsměvem na obličeji. A to jsem ještě netušil, že mě o pár hodin později bude buzerovat mini-securitron Muggy s úchylkou na hrnky. To že i ten humor občas drhne je při takové kadenci pochopitelné.

Trochu víc mě trápila samotná herní náplň, která mi připadala taková nekonzistetní. Chodit po úchylných laboratořích, ve kterých jsem nucen naněkolikrát procházet různými testy, střílet při tom kostlivce a ultraodolné robo-škorpiony asi nebylo něco, co bych ve Falloutu kdy potřeboval. Na druhou stranu se zde opět objevuje část backstory některých postav z ostatních DLC a právě tyto střípky nakonec dávají všem těm podivnostem smysl, jakkoliv mi úplně nesedly.

Jako jednoznačné plus bych pak označil noční zpracování Big MT. Ty nasvětlené kupole vypadají strašně cool, a Big MT bylo vlastně jediné místo ve F:NV, kde jsem vyloženě preferoval hraní po setmění. Zároveň je to i jediné místo, kde jsem měl nepřetržitě puštěné zdejší rádio. Jsou tam fajn pisničky a tak nějak mi to k celému tomu panoptiku sedlo.
+17 +18 −1
  • PC 80
Old World Blues je takovým Terry Gilliamem mezi DLC k New Vegas. Pokud vás trocha šíleného humoru v postapokalyptickém světe neuráží (a tedy vás asi neurážel ani Fallout 2), tak zde si přijdete na své. Některé konverzace jsou skutečně zábavné, lokace poměrně zajímavé a budete mít i pěkné nové útočiště. Nové předměty mě po pravdě zase tak moc nezaujaly, ale třeba si jiní vyberou.

Centru vědy odpovídají i místní obyvatelé, často běhající po světě ještě v nemocničních mundůrech. A koneckonců cílem nejednoho experimentu se stanete i vy sami. Každopádně následky nebudou tragické a kvůli těmto „operacím“ asi každý bude Old World Blues chtít dohrát. Je to v posledku hodně jiné DLC, ale osobně málo potřebuji neustálé kopírování atmosféry prvního Falloutu a naopak ocením nápaditost, která zde nechybí. Plusem i je, že ještě více ozřejmí osobní motivaci a historii některých NPC z Dead Money.

Pro: zábavné a nápadité dialogy, příjemná atmosféra, nové vybavení a "implantáty", nové stylové útočiště, zajímaví nepřátelé, odkrytí historie známých NPC

Proti: Mimo ústřední lokaci vlastně jen střílečka

+20
  • PC 60
Tak tohle je první DLC k Falloutu:NV, co jsem už i přes jistou dávku sebezapření nedohrál do konce a zhruba v půlce tažení hru bez milosti odinstaloval. Rozčílila mě především poblázněnost až nezdravá komickost příběhu a jakési vytržení ze zaběhlých falloutích reálií, který jsem toleroval už předtím v ostatních rozšířeních - no tady mi došla trpělivost, ačkoli se o nějakou herní havárku v tomto případě až tak nejedná.

Přijde mi, že bych si tak vzpomínky na celkem povedenej F:NV jen pokazil, bohužel.

Shrnutí: Musím dát za pravdu Pip-boyovi. Všechny ty zbytečný DLCéčka hru jen kazí, doporučit z těchto můžu jen vyjímku – Honest Hearts. Navýšení levelové hranice nad 35 je zbytečný, už jsem ani nevěděl do čeho ty zkušenosti vrážet, o percích ani nemluvě. Škoda.

60%

Pro: Rozloha světa

Proti: Příběh, přehnaná výdrž nepřátel, nehodící se k Falloutu

+6 +8 −2
  • PC 95
DLCéčka jsou obecně celkem obtížně hodnotitelná, jelikož člověk musí mít neustále na paměti, s jakou ideou byla designována a zda právě ta byla naplněna.

OWB je pro mě téměř dokonalým naplněním konceptu příběhového a rozšiřujícího DLC. Hlavní zápletka obstojí sama o sobě, zároveň však obohacuje hru původní. Příběh samotný však může být překážkou pro ty, kteří v New Vegas slyší hlavně na vážnější a serioznější témata... Je totiž absolutně ztřeštěný, přesto kouzelně falloutovský (v případě, že holdujete dvojce a jejím humorně-absurdním pasážím). A vůbec není hloupý! Naopak, je promyšlený a troufám si tvrdit, že designérský přístup k naraci je jedním z nejoriginálnějších v herních dějinách (podobně je tomu i v Dead Money, což není náhoda, jelikož v obou měl prsty Chris Avellone).

Lokace nejsou pouhou recyklací, jsou originální a dávají možnost nahlédnout na oblíbené univerzum z jiného úhlu. Nové předměty potěší, jsou totiž stejně jako i další aspekty OWB naprosto své a neokoukané. A základna je něčím, kam má smysl se vracet, což je vlastně jediné klíčové kritérium při hodnocení útočišť v sandboxech.

Za původních 15 dolarů dostanete až 15 hodin herního času (tolik zabral můj průchod hrou, ale je fakt, že já vždy prošmejdím každý kout) s hodně nabitým obsahem. Nechám li fakta stranou, pak je z OWB hlavně cítit obrovské tvůrčí nadšení. Na práci autorů je jednoduše vidět, že je univerzum Falloutu ohromně baví.

Když se tak zamýšlím nad všemi čtyřmi DLCéčky pro New Vegas, přicházím na to, že mnohé z toho, co jsem výše popsal, platí pro ně všechny. Jednotícím prvkem je totiž to, že každé má svoji specifickou atmosféru, každé si zahrává s odlišnými tématy a přistupuje k nim z jiné pozice. A to je podle mého názoru v rámci DLC ten nejlepší možný přístup.
+22
  • PC 70
Třetí DLC pro Fallout: New Vegas, považuju za nejslabší a to přesto, že je s přehledem největší a nejobsáhlejší. Příběh je jednoduše až moc ujetý, vědátoři z The Sink příliš nesmyslní, mluvící vybavení ve vašem příbytku spíš otravné, než naopak, a z drtivé většiny hlavně naprosto zbytečné.

Docela rozsáhlá mapa je poseta řadou lokací, ale většina z nich je jen minidungeonem s pár nepřáteli nějakého typu, a jednou pojmenovanou variantou v roli minibosse. Pro řadu nepřátel navíc platí, že i s místním overpowered arzenálem vydrží absurdně hodně zásahů a je prostě otrava se s nima takhle pomalu pižlat.

Co se mi na OWB líbilo, je komplet část kolem testování stealth suit, kde musíte za různých podmínek nepozorovaně projít testovací oblast. Mluvící toaster, Dr. Mobius jsou docela zajímavé postavy.

Ale i u nich, stejně jako u skoro všeho ostatního, hrají vývojáři na cool, wow, crazy efekt a pozlátko. Na přirozenost, logiku, zasazení do světa Falloutu, se tu celkem sere. Prostřílet se skrz, cestou posbírat cool hračky a perky. Hlubší význam bych tu nehledal.
+12 +14 −2