Před několika roky jsem se zařekl že už nikdy nechci hrát žádnou Ubisoftí hru ale člověk míní a tučná vánoční sleva na Steamu mění. Tak jsem zase dostal možnost okusit gamedesign made by Ubisoft, bohužel.
Netřeba chodit kolem horké kaše a rovnou řeknu že FC6 je strašná hra, je to jako hrát MMO v singlu. A to ještě dost špatné MMO. Jak už je dobrým zvykem tak i zde na obří mapě budete narážet na tunu balastu a vedlejších aktivit. Totálně zbytečné jsou různé bedýnky, urny, usb písničky atd. Je to jen umělý způsob natáhnutí herní doby. Trochu lépe jsou na tom vedlejší mise, honby za pokladem nebo třeba závody či kohoutí zápasy. Dokážou alespoň na chvíli zabavit a rozbít jinak stereotypní hratelnost. Samozřejmě nesmí chybět klasické obsazování základen. Tentokrát dostáváme i novinku v podobě dobývání silničních stanovišť nebo ničení protileteckých děl. Většina takových stanovišť je chráněna asi pěti vojáky, takže stačí naběhnout udělat bum, bum a máte hotovo. Vlastně nemáte, zopakujte postup 30x ( tolik jich asi na celé mapě je, ) a pak máte hotovo. Samotných velkých základen je zde méně než v předchozích dílech ( alespoň mám ten pocit ), a jsou drobánek menší. Jejich dobytí je otázkou asi 5-10 minut, stealth radši vyhoďtě oknem a naběhněte tam hezky v rambo stylu. Je to rychlejší a zábavnější. Střelba a souboje jsou vlastně jedna z mála věcí co můžu pochválit. Nepřátelé reágují na zásahy do těla a různě klopýtají a trhají sebou.
Čímž se dostávám k hlavnímu příběhu. Já vlastně ani nevím co k němu napsat. Jak se sakra Ubisoftu povedlo udělat, že hlavní mise působí a hrajou se jako nějaké třetiřadé vedlejší mise v průměrném RPG? Už zadání mnohdy stojí za to. V půlce případů dojdete k zadavateli a místo animace nebo cutscény na vás vyskočí v levé části obrazovky text a v pravé portrét zadavatele. Problém taky je že misím schází nějaká unikátnost a jedinečnost. Např. v jedné takové jsem měl osvobodit důležitého vězně z obávaného vězení. Obávané vězení vypadá jako tucty dalších základniček a outpostů na celé mapě. A takové jsou téměř všechny mise, nic unikátního jen šeď a recyklace modelů. Ubisoftu se navíc podařilo podělat i to kde byly pevní v kramflecích. Mluvím o hlavním zloduchovi, ten je absolutně nevyužitý, za celou hru se vlastně jen mihne. Tam kde Vaas nebo Pagan promlouvali přímo k vám jako postavě a věděli o vaší existenci, tak tady Anton Castillo stojí někde v pozadí a nijak s vámi nepromlouvá. K čemu je vůbec dobré mít ve hře Giancarlo Esposita když ho absolutně nevyužijete? Ovšem mnohem horší situace je pak u jednotlivých poručíků, kteří mají ještě méně prostoru. Když jsem jednoho z nich zabil a hra ukazovala jak všichni slaví, tak mě to bylo úplně jedno. Měl jsem k němu asi takový vztah jako k řadovému poskoku.
Lépe na tom nejsou ani vaši spolubojovníci. Vlastně v jistém ohledu jsou na tom hůř. Dostanou sice více prostoru ale to je spíš na škodu. Jsou pochopitelně jednorozměrní a ploší jak žehlící prkno ale naprosto mě iritovalo, že jsou napsaní jako "cool" borci a borkyně. Resp. cool jsou pokud vám je tak 10 let, jinak to jsou otravní blbci které máte chuť odprásknout krátce po poznání. A modlete se aby vás nedoprovázely na nějakou misi, jejich AI totiž dosahuje záporných hodnot a jsou schopní se jen tak točit na místě.
Ostrov samotný je docela hezký po grafické stránce a vše běhá hezky plynule. Ovšem i po tak dlohé době od vydání jsem narazil na nepěknou řádku bugů a glitchů. Což opravdu není pěkná vizitka. A jedna z hlavních předností propagovaná před vydáním, je dost velké zklamání. Mluvím o hlavním městě, Ubisoft se kasal že poprvné v sérii dostaneme skutečné obrovské město. Dostali jsme tak akorát potěmkinovu vesnici, město je totálně prázdné a bez života. Což je zarážející, protože venkov je na to docela dobře a lidé se tam promenádují nebo jezdí o sto šest.
O FC6 by se toho dalo napsat opravdu hodně, od naprosto zbytečných featur ( stavění v základnách atd. ) po zmizení perků a nahrazení je oděvy až po naprosto příšerný konec příběhu a následný end game. Ubisoft to tak konečně dokázal, tak dlouho se snažil o optimalizaci svých studii a výroby jednotlivých her, až se jim podařilo najet na skutečnou pásovou výrobu. Škoda jen že jim tím pádem odešli všichni kdo měli alespoň trochu kreativní cítění a ambice. Nejsou už schopni vytvořit originální a zajímavou hru, jen nekonečné kopie FC a AC. Vlak jim už dávno ujel a konkurence ukázala směr kterým se vydat. A opravdu to není směr ve kterém jen přidáváte tunu zbytečného balastu a donekonečna nafukujete mapu světa.
Netřeba chodit kolem horké kaše a rovnou řeknu že FC6 je strašná hra, je to jako hrát MMO v singlu. A to ještě dost špatné MMO. Jak už je dobrým zvykem tak i zde na obří mapě budete narážet na tunu balastu a vedlejších aktivit. Totálně zbytečné jsou různé bedýnky, urny, usb písničky atd. Je to jen umělý způsob natáhnutí herní doby. Trochu lépe jsou na tom vedlejší mise, honby za pokladem nebo třeba závody či kohoutí zápasy. Dokážou alespoň na chvíli zabavit a rozbít jinak stereotypní hratelnost. Samozřejmě nesmí chybět klasické obsazování základen. Tentokrát dostáváme i novinku v podobě dobývání silničních stanovišť nebo ničení protileteckých děl. Většina takových stanovišť je chráněna asi pěti vojáky, takže stačí naběhnout udělat bum, bum a máte hotovo. Vlastně nemáte, zopakujte postup 30x ( tolik jich asi na celé mapě je, ) a pak máte hotovo. Samotných velkých základen je zde méně než v předchozích dílech ( alespoň mám ten pocit ), a jsou drobánek menší. Jejich dobytí je otázkou asi 5-10 minut, stealth radši vyhoďtě oknem a naběhněte tam hezky v rambo stylu. Je to rychlejší a zábavnější. Střelba a souboje jsou vlastně jedna z mála věcí co můžu pochválit. Nepřátelé reágují na zásahy do těla a různě klopýtají a trhají sebou.
Čímž se dostávám k hlavnímu příběhu. Já vlastně ani nevím co k němu napsat. Jak se sakra Ubisoftu povedlo udělat, že hlavní mise působí a hrajou se jako nějaké třetiřadé vedlejší mise v průměrném RPG? Už zadání mnohdy stojí za to. V půlce případů dojdete k zadavateli a místo animace nebo cutscény na vás vyskočí v levé části obrazovky text a v pravé portrét zadavatele. Problém taky je že misím schází nějaká unikátnost a jedinečnost. Např. v jedné takové jsem měl osvobodit důležitého vězně z obávaného vězení. Obávané vězení vypadá jako tucty dalších základniček a outpostů na celé mapě. A takové jsou téměř všechny mise, nic unikátního jen šeď a recyklace modelů. Ubisoftu se navíc podařilo podělat i to kde byly pevní v kramflecích. Mluvím o hlavním zloduchovi, ten je absolutně nevyužitý, za celou hru se vlastně jen mihne. Tam kde Vaas nebo Pagan promlouvali přímo k vám jako postavě a věděli o vaší existenci, tak tady Anton Castillo stojí někde v pozadí a nijak s vámi nepromlouvá. K čemu je vůbec dobré mít ve hře Giancarlo Esposita když ho absolutně nevyužijete? Ovšem mnohem horší situace je pak u jednotlivých poručíků, kteří mají ještě méně prostoru. Když jsem jednoho z nich zabil a hra ukazovala jak všichni slaví, tak mě to bylo úplně jedno. Měl jsem k němu asi takový vztah jako k řadovému poskoku.
Lépe na tom nejsou ani vaši spolubojovníci. Vlastně v jistém ohledu jsou na tom hůř. Dostanou sice více prostoru ale to je spíš na škodu. Jsou pochopitelně jednorozměrní a ploší jak žehlící prkno ale naprosto mě iritovalo, že jsou napsaní jako "cool" borci a borkyně. Resp. cool jsou pokud vám je tak 10 let, jinak to jsou otravní blbci které máte chuť odprásknout krátce po poznání. A modlete se aby vás nedoprovázely na nějakou misi, jejich AI totiž dosahuje záporných hodnot a jsou schopní se jen tak točit na místě.
Ostrov samotný je docela hezký po grafické stránce a vše běhá hezky plynule. Ovšem i po tak dlohé době od vydání jsem narazil na nepěknou řádku bugů a glitchů. Což opravdu není pěkná vizitka. A jedna z hlavních předností propagovaná před vydáním, je dost velké zklamání. Mluvím o hlavním městě, Ubisoft se kasal že poprvné v sérii dostaneme skutečné obrovské město. Dostali jsme tak akorát potěmkinovu vesnici, město je totálně prázdné a bez života. Což je zarážející, protože venkov je na to docela dobře a lidé se tam promenádují nebo jezdí o sto šest.
O FC6 by se toho dalo napsat opravdu hodně, od naprosto zbytečných featur ( stavění v základnách atd. ) po zmizení perků a nahrazení je oděvy až po naprosto příšerný konec příběhu a následný end game. Ubisoft to tak konečně dokázal, tak dlouho se snažil o optimalizaci svých studii a výroby jednotlivých her, až se jim podařilo najet na skutečnou pásovou výrobu. Škoda jen že jim tím pádem odešli všichni kdo měli alespoň trochu kreativní cítění a ambice. Nejsou už schopni vytvořit originální a zajímavou hru, jen nekonečné kopie FC a AC. Vlak jim už dávno ujel a konkurence ukázala směr kterým se vydat. A opravdu to není směr ve kterém jen přidáváte tunu zbytečného balastu a donekonečna nafukujete mapu světa.
Pro: Celkem zábavné souboje, vedlejší aktivity, grafika
Proti: AI, tuna zbytečného balastu, všechny charaktery ve hře, bugy a glitche