Far Cry 6, tak co k tomu říct? Slušelo by – „aneb jak na downgrade“.
FC série je zvláštním úkazem. Od dob třetího dílu se vlastně prakticky jedná o navazující „DLC“, kde se jen změní prostředí, záporák, nicméně jádro hry je stále stejné. A bohužel u šestky se to stalo ještě více otravným. Proti skvělé pětce, která byla opravdu vyvážená a s na pohled atraktivním prostředím, tak šestka šla o krok dozadu. Osobně jsem nechtěl šestý díl kupovat, ale pak jsem si bohužel pustil kus let´s play od Agraela, a nedalo mi to, a šestku jsem nakonec v zásadní slevě zakoupil.
Když začnu grafikou, skoro se mi nechtělo věřit, že se dívám na poslední díl série. I přes detaily na maximu působí grafika zastarale a unyle. Pryč je zelená Montana plná luk a lesů v na oko atraktivních barvách (a tím nemyslím růžovou v New Dawn), nastupuje tmavě zelenohnědá smutnost diktátorského ostrova. V té šedi neuvěřitelně vyplouvá na povrch celková zastaralost grafiky FC, která byla v dřívějších dílech umě maskována hezkým prostředím. Nepřátelé vypadají opět jako z klonovacího stroje.
Z grafiky když skočím na oslí můstek prostředí a jeho fyzikálního enginu, tak to je dost hrozné. Žádný posun oproti starším dílům. Některé předměty se lámou jako párátka, některé jsou zase naprosto nezničitelné, ale bohužel to nekoresponduje s tím, co v realitě očekáváte. Třeba jsem si dělal malý pokus, co se stane, když střelím do velkého plodu (asi pomeranče) rostoucího na stromě…nic. Nerozprskne se, nezmizí, prostě tam tak dál visí i po zásahu kulkou z 1911. Hráli jste RDR2, kde se po zásahu kulkou rozbíjelo sklo postupně dle míst zásahu? Tak tady na to raději moc nevzpomínejte.
Zvuk je asi v pohodě, tady naopak je docela výhoda, že hlavní postava je kompletně nadabována a není to mlčící postava, na kterou všichni ostatní mluví a nikdy nezareaguje. Naopak různých dialogů je opravdu hodně, takže postava má osobnost. Včetně toho, že si u některých songů zpívá společně s rádiem. Tohle se povedlo. Nepovedli se ale NPC, jak tu dobře někdo poznamenal v diskuzi, v šestce narazit na normální NPC skoro nejde, prakticky všichni jsou tam nějakým způsobem šáhlí a afektovaní, a není to vtipné, nýbrž přehnané.
Zmizely perky.
Zbraní je v tomto díle obrovské množství, včetně jejich všemožných úprav, nicméně stejně to nakonec dopadlo, že jsem si vyprofiloval svoji oblíbenou čtveřici a s tou vydržel většinu hry. Supremo – no comment.
Cestování po mapě se nijak taky nezměnilo, máme tu nově na zavolání vozidlo a některé zajímavé druhy (třeba létající bugina), ale celkově se to opět dost podobá předchozím dílům. Chování vozidla a řízení opět nenadchne, ale ani neurazí. Tedy hráč si spokojeně dojede na místo mise, ale nějaký úžasný zážitek ze samotné jízdy není. Padák, létající oblek a vrtulníky/letadla – až na jiný vzhled pořád staré známé. Noví jsou koně, ale zde mne vůbec nenadchli, nepoužíval jsem.
Když zůstanu u mapy, tak ta na první pohled působí velmi rozlehle, nicméně při postupném objevování člověk zjistí, že ta rozloha není nijak obří. Ale nestěžuju si, na hru tohoto typu je ta mapa akorát, aby nebyla stísněná, ale ani obří, aby se člověk nudil na prázdných místech či vyplňujících akcích/misích.
Když zůstanu u těch misí, tak jsou tu opět opakované akce typu zaber stanoviště. Nemáme tu šplhání (což je dobře, to se už fakt zajedlo), místo toho tu máme zabírání silničních kontrol, což je malá kratší verze zabírání stanoviště. Mne to celkem baví, ale opět, to už tu bylo tolikrát, a nepochybuju o tom, že mnoha hráčům se to už zajedlo, hlavně po tom opakovaném zabírání v New Dawn. Příběhové mise jsou opět spíše taková výplň, kostra příběhu se v FC opakuje stále dokola. Bezmocné představení, únosy, drogové delirium… Záporáci jsou tentokrát takoví chudokrevní (někteří doslova), na postavy z pětky nemají. Ale abych jen nepomlouval, jako fanoušek Stranger Things jsem velice ocenil misi vycházející ze seriálu (nejsem si jist, ale asi zrovna tahle nepatří do základní hry a přistála z nějakého DLC, mám GOTY edici). Bohužel byla dost krátká, ale potěšila.
To, že šestku zdražili a ještě osekali o překlady, tak ještě klesl poměr cena/zábava…
Nemá cenu to víc protahovat, ostatně jak jsme se shodl s ostatními hráči v diskuzi, série Far Cry není od třetího dílu ničím výjimečná jako hra. Příběh nuda, fyzikalní engine slabý, grafika nijak extra, mise často výplňové a opakované. Proč tedy vlastně vůbec hrát? Ať má člověk jakékoli výhrady ke hře, tak prostě ta samotná akce a kosení nepřátel je zábava. Člověk na to nepotřebuje hromadu hodin času jako na RPG, je to ten typ hry, kam si můžete večer ve volné chvíli sednout na půl hodiny, hodinu, odreagovat se a zase to zaklapnout. To ocení člověk s malým dítětem, jako máme teď doma, protože těch chvil, hlavně delších, kdy je čas chvíli relaxovat u popcornové zábavy, je zatraceně málo.
P.S. Ale musím ještě zmínit neustálé bugy, které mne otravovaly celou hru. A to jsem hrál již s pravděpodobně dopatchovanou hrou.
FC série je zvláštním úkazem. Od dob třetího dílu se vlastně prakticky jedná o navazující „DLC“, kde se jen změní prostředí, záporák, nicméně jádro hry je stále stejné. A bohužel u šestky se to stalo ještě více otravným. Proti skvělé pětce, která byla opravdu vyvážená a s na pohled atraktivním prostředím, tak šestka šla o krok dozadu. Osobně jsem nechtěl šestý díl kupovat, ale pak jsem si bohužel pustil kus let´s play od Agraela, a nedalo mi to, a šestku jsem nakonec v zásadní slevě zakoupil.
Když začnu grafikou, skoro se mi nechtělo věřit, že se dívám na poslední díl série. I přes detaily na maximu působí grafika zastarale a unyle. Pryč je zelená Montana plná luk a lesů v na oko atraktivních barvách (a tím nemyslím růžovou v New Dawn), nastupuje tmavě zelenohnědá smutnost diktátorského ostrova. V té šedi neuvěřitelně vyplouvá na povrch celková zastaralost grafiky FC, která byla v dřívějších dílech umě maskována hezkým prostředím. Nepřátelé vypadají opět jako z klonovacího stroje.
Z grafiky když skočím na oslí můstek prostředí a jeho fyzikálního enginu, tak to je dost hrozné. Žádný posun oproti starším dílům. Některé předměty se lámou jako párátka, některé jsou zase naprosto nezničitelné, ale bohužel to nekoresponduje s tím, co v realitě očekáváte. Třeba jsem si dělal malý pokus, co se stane, když střelím do velkého plodu (asi pomeranče) rostoucího na stromě…nic. Nerozprskne se, nezmizí, prostě tam tak dál visí i po zásahu kulkou z 1911. Hráli jste RDR2, kde se po zásahu kulkou rozbíjelo sklo postupně dle míst zásahu? Tak tady na to raději moc nevzpomínejte.
Zvuk je asi v pohodě, tady naopak je docela výhoda, že hlavní postava je kompletně nadabována a není to mlčící postava, na kterou všichni ostatní mluví a nikdy nezareaguje. Naopak různých dialogů je opravdu hodně, takže postava má osobnost. Včetně toho, že si u některých songů zpívá společně s rádiem. Tohle se povedlo. Nepovedli se ale NPC, jak tu dobře někdo poznamenal v diskuzi, v šestce narazit na normální NPC skoro nejde, prakticky všichni jsou tam nějakým způsobem šáhlí a afektovaní, a není to vtipné, nýbrž přehnané.
Zmizely perky.
Zbraní je v tomto díle obrovské množství, včetně jejich všemožných úprav, nicméně stejně to nakonec dopadlo, že jsem si vyprofiloval svoji oblíbenou čtveřici a s tou vydržel většinu hry. Supremo – no comment.
Cestování po mapě se nijak taky nezměnilo, máme tu nově na zavolání vozidlo a některé zajímavé druhy (třeba létající bugina), ale celkově se to opět dost podobá předchozím dílům. Chování vozidla a řízení opět nenadchne, ale ani neurazí. Tedy hráč si spokojeně dojede na místo mise, ale nějaký úžasný zážitek ze samotné jízdy není. Padák, létající oblek a vrtulníky/letadla – až na jiný vzhled pořád staré známé. Noví jsou koně, ale zde mne vůbec nenadchli, nepoužíval jsem.
Když zůstanu u mapy, tak ta na první pohled působí velmi rozlehle, nicméně při postupném objevování člověk zjistí, že ta rozloha není nijak obří. Ale nestěžuju si, na hru tohoto typu je ta mapa akorát, aby nebyla stísněná, ale ani obří, aby se člověk nudil na prázdných místech či vyplňujících akcích/misích.
Když zůstanu u těch misí, tak jsou tu opět opakované akce typu zaber stanoviště. Nemáme tu šplhání (což je dobře, to se už fakt zajedlo), místo toho tu máme zabírání silničních kontrol, což je malá kratší verze zabírání stanoviště. Mne to celkem baví, ale opět, to už tu bylo tolikrát, a nepochybuju o tom, že mnoha hráčům se to už zajedlo, hlavně po tom opakovaném zabírání v New Dawn. Příběhové mise jsou opět spíše taková výplň, kostra příběhu se v FC opakuje stále dokola. Bezmocné představení, únosy, drogové delirium… Záporáci jsou tentokrát takoví chudokrevní (někteří doslova), na postavy z pětky nemají. Ale abych jen nepomlouval, jako fanoušek Stranger Things jsem velice ocenil misi vycházející ze seriálu (nejsem si jist, ale asi zrovna tahle nepatří do základní hry a přistála z nějakého DLC, mám GOTY edici). Bohužel byla dost krátká, ale potěšila.
To, že šestku zdražili a ještě osekali o překlady, tak ještě klesl poměr cena/zábava…
Nemá cenu to víc protahovat, ostatně jak jsme se shodl s ostatními hráči v diskuzi, série Far Cry není od třetího dílu ničím výjimečná jako hra. Příběh nuda, fyzikalní engine slabý, grafika nijak extra, mise často výplňové a opakované. Proč tedy vlastně vůbec hrát? Ať má člověk jakékoli výhrady ke hře, tak prostě ta samotná akce a kosení nepřátel je zábava. Člověk na to nepotřebuje hromadu hodin času jako na RPG, je to ten typ hry, kam si můžete večer ve volné chvíli sednout na půl hodiny, hodinu, odreagovat se a zase to zaklapnout. To ocení člověk s malým dítětem, jako máme teď doma, protože těch chvil, hlavně delších, kdy je čas chvíli relaxovat u popcornové zábavy, je zatraceně málo.
P.S. Ale musím ještě zmínit neustálé bugy, které mne otravovaly celou hru. A to jsem hrál již s pravděpodobně dopatchovanou hrou.