Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Japonskou tvorbu mi to připomíná hned v několika věcech a holčička je jen hlavní postavou. samozřejmě nejsem exper na japonské horory, ale z toho co znám (Kruh, Nenávist, Oko, Pulse) je to hodně podobné. Zatímco západní horory jsou postavené na strachu z hnusných věcí co jsou ale většinou vidět (příšery, monstra, mutanti, zombie), japonské staví spíš na kombinaci neznámého zla v různých podobách.

Šumění vysílačky vytváří atmosféru, ale se samotným leknutím to nemá nic společného, hráč přesně nikdy neví, kdy přijde to bafnutí. Já samozřejmě tu lekačku v tu chvíli očekávám, nejsem tupec, ale to nemění nic na tom, že se leknu.

Tulareanus: Quest ve strašícím domě v Bloodlines znám a samozřejmě jsem se u něj bál a to neskutečně. Ve FEARu mi ale přijde ten strach mnohem bezprostřednější, bližší a skoro až hmatatelný, samozřejmě jen v několika pasážích. FEAR je pořád z 90% akce jak poleno, ale vždycky u těch hororových pasážích jsem si říkal A sakra, teď to budu muset holt vydržet, fakt jsem se bál.
Vodny: Mluvíme o hororech nebo FPSkách? Pokud však trváš na tom, že ti to připomíná japonský horor, tak fajn - ač mám pocit, že si to spíš namlouváš, protože krom té holčičky mi není známo, co ti na tom tu japonskou tvorbu připomíná.

Jinak nechápu jak můžeš obhajovat systém, v kterém kdykoliv když se blíží nějaká o děs se snažící scéna, začně ti chvíli před tím šumět vysílačka a mizet HUD, takže i de facto naprostý tupec musí očekávat, že teď se na něj něco chystá.
Vodny: No ale vo FEARe už presne vieš, kedy sa máš akože zľaknúť, vie, že keď je tam šachta, tak v nej, ak prídeš k dverám, ktoré sú zamknuté, tak keď sa otočíš, ak zlezieš po rebríku tak dole atď... Minimálne v porovnaní s questom Ghost Haunts at Midnight vo Vampire the Masquerade Bloodlines je to nezvládnuté.
Mne nevadí, keď je tam akcia a aj strach, mne vadí, keď sú tam také okatá rozdiely, že veľká miestnosť = akcia, chodba = bububu, ale to je chyba najmä slabého leveldesignu.
Kubulus: Ona existuje FPS á la japonský horor? Sem s ní.

Tulareanus: Ta tvoje reakce mi přijde trochu mimo mísu, ale budiž. Smysl lekaček spočívá v překvapení v okamžiku, kdy něco člověk čeká, ale neví, kdy to přijde. Oddělení hororu od akce je naprosto nutné, jinak by se člověk nemohl ani leknout, když kolem sebe střílí a vybuchují granáty. Navíc ve většině případů, né-li pokaždé hraje v případě leknutí hlavní úlohu náhlý zvuk a ten přichází v klidové fázi, jinak by nemohl překvapit. Schválně si zkus někdy pustit jakýkoliv horor bez zvuku a nelekneš se. Na stejném principu funguje i hra s tlesknutím před obličejem, však to znáš. Když si zacpeš uši, nikdy nemrkneš.
To, že sú tie baf! prvky úplne oddelené od tých, kde hráč aj niečo robí považujem skôr za mínus + vďaka tomu sa celá ta šaráda stáva strašne predvídateľnou a už ani nevyplaší, nie to ešte nastrašiť...
FEAR připomíná klasický americký remake japonských hororů (což citlivější i vycítí v přístupu k atmosféře). Souhlasím s Last_jedim, jednička není v tomhle nijak vyjímečná, podobných her - stříleček s občasnou hororovou sekvencí - je víc. A pokud Vodny říkáš, že si z toho měl pocit jako z těch japonských hororů (a přiznejme, to je jen kvůli té holčičce), tak to si zřejmě jen před FEARem nehrál žádný japonský horor :-)
Ono taky není horor jako horor. U FEARu jsem měl poprvé ten mrazivý pocit jako u japonských hororů Kruh nebo Nenávist. Malá holčička, dlouhé černé vlasy přes obličej, trhané pohyby, prostě hrůza. Jak zmiňuješ AvP nebo Doom 3, tak tam byl strach spíše normální součástí hratelnosti a byl přítomem v určité podobě po celou dobu hry, s čímž se dalo počítat a člověk si na to zvykl. FEAR pro mě osobně představuje tak trochu vlastní žánr hororu s filmovými "infarktovými" lekačkami, kterých nebylo mnoho, ale dobře se doplňovaly s akčními pasážemi. Hororová atmosféra jako taková není originální, když už někde byla, to je jasné. Spíš to beru tak, že v podobě jakou ji předvedl FEAR jsem ji do té doby nikde nezažil, proto to pro mě bylo unikátní.
Marty: No ale ja som reagoval na neho na tú originalitu, a ty si reagoval na ten môj príspevok. :D ALe nechajme to tak, keď zrejme ide o nedorozumenie.

Vodny: To ale neznamená, že to bolo unikátne alebo originálne predsa. A to, že sa F.E.A.R. o takú atmosféru snažil neznamená, že sa to aj podarilo. btw predsa aj Doom 3 sa vtedy snažil o čosi také. Predtým AvP 2 a 1 za mariňáka. Tých hier zas nebolo až tak málo.
"První díl byl docela originální kousek mezi záplavou všech možných stříleček..." Předpokládám, že hovoří o střílečkách z té doby, kdy vyšel FEAR, takže souhlasím, v té době vysloveně hororovou atmosféru žádná střílečka neměla.
Isair - já neříkám, že byl originální. Já jsem řekl, že obecně souhlasím s komentem od Blue Sharka. Ne ve všem (jak jste tady dokázali s tou originalitou), ale ve většině věcí ano.
Marty: Je sice pěkné, že FEAR má hororovou atmosféru, nicméně považovat jej kvůli tomu za originální je úplně mimo, poněvadž jak tu Tul zmínil, hororových her s podobnou atmosférou bylo již v minulosti vícero. Načež také bylo v první řadě naráženo, nevidím, že by jí snad někdo v téhle diskuzi zpochybňoval.
Nie, pro mě měla první hororovou atmosféru hra Wolfenstein 3d. System Shock jsem hrál až v roce 2011, tak těžko soudit, hru vlastně neznám.

Neignoruji SS. Neignoruji Wolfa, ale FEAR jednička tu atmosféru měl. Neříkám, že lepší, ale měl jí dobrou.
Čiže tiež ignoruješ všetky tie staršie hry v čele so System Shockom, ktorý tieto "originálne hororové atmosféry" už mali? Nuž, ako chceš.
"hmmm, ty si asi nehral priveľa hier starších ako prvý F.E.A.R., že?"

S Blue Sharkem souhlasím.
"První díl byl docela originální kousek mezi záplavou všech možných stříleček, protože přinášel do hry kromě zdařilé akce rovněž i hororovou atmosféru"

hmmm, ty si asi nehral priveľa hier starších ako prvý F.E.A.R., že?
Jack Dark: Popravdě řečeno nemám, i když mám občas cukání to výjimečně udělat. Zatím jsem totiž nikdy žádnou předobjednávku neměl, protože dát za hru okolo litru se mi poněkud příčí. Navíc občas začínám u těhle zánovních her pochybovat, jak si s tím poradí můj comp. Zatím teda zvládal úplně všechny, ale výhradně bez AA a sem tam musím o jeden stupeň snižovat rozlišení (1808 x 1050 oproti maximu 1920 x 1050, což ovšem stejně moje oko nepostřehne, ale stejně mě to trochu z principu štve). Týkalo se to např. Mafie 2 a Metro 2033. Holt by to asi časem chtělo investovat do grafiky, protože tahle už začíná být ve spojení s 22-kou monitorem slabá.
jo, Chuck je takový zdejší fýrer. fearer. fearař. nebo tak nějak ;-)
Dunemaster: Také jsem nejdřív zkusil demo, ale myslím, že těch vydařených momentů tam zažiješ stejně jako u dema, takže se ničeho neobávej. Věř "F.E.A.R.-ovcovi". ;-) Sice víc tíhnu k úvodním dílům, ale zpracování té hry určitě přece jen pokročilo.
Demo je stejně jako u jedničky slepencem částí několika úrovní...
Úplně od začátku to demo není, je až od 7. kapitoly "Top". Pamatuju si to podle obrněnce, do kterého můžeš vstoupit a poměrně bezpečně likvidovat davy nepřátel na lulici. Ale ve finále je to samozřejmě úplně jedno, odkud to demo začíná. :-)
Docela mne zaráží, že Fear 2 obsahuje interní systém achievementů, podporuje steamworks, ale Steam achievementy ne...
Znovu je dohrávám teprve teď a můžu Ti říct, že to nadšení tam pořád zůstává, ne-li se spíš zvyšuje. Teď sjíždím Extraction Point a často se mi vybavuje hláška parťáka Holidaye v té jedné místnosti, kde najednou začnou zhasínat a znovu se rozsvěcovat světla a on řekne "tóó není dobrý".
Koukám, že sis dvojku pořizoval úplně stejně jako já. Po znovudohrání prvních dílů.
ViRus: Já bych klidně počkal, ale po Perseus Mandate, které mi v době hraní také velice bodlo, jsem prostě další díl mít musel. :-) No, radši jsem upozornil na případné nedostatky oproti předchozím dílům, které jsem ovšem mohl vidět jen já, takže zatím určitě troubit na poplach nemusíš. ;-)
Chuck: Tak to jsi měl počkat, zítra začínají slevy a FEAR 2 tam bude za 199,-. A jako doufám, že to bude takový ten 70-80/100 nadprůměr hra. Projdu, užiji si přestřelky, nějaký ten lekanec, naskriptované scény atd.. klasička.
Vodny: Tak přece jen jsem nehodnotil jen zvukovou stránku hry, ale zprůměroval jsem i ostatní klady (akce, vylepšená grafika), ale pokud budu mluvit výhradně jen o té zvukové, tak to pro mě je oproti předchozím dílům (hlavně tedy základní hra + EP) skutečné zklamání. A když vezmu v potaz, že mě dvojka přišla na sedm stovek a nejsem z ní nijak odvařenej, tak jako nic moc.
Chuck: Podle tvého hodnocení je dvojka vysoce nadprůměrná hra a teď o ní mluvíš jako své nejhorší investici? To se mi nějak nezdá. Mě taky trošku zklamala, ale pořád je to dost dobrá hra na to, aby se v dnešní době za těch pár korun vyplatila zakoupit.
Isair: Máš pravdu, že v komentu tolik ne, ale jakmile jsem se teď v posledních pár týdnech znovu vrátil do úvodního dílu, znovu ho celý dohrál a teď to samé dělám s EP, tak teprve teď vidím, jak ta zvuková část hry je ve dvojce na můj vkus nepovedená. Dabing replicantů a zvuky zbraní mě totiž po znovuhraní utvrzují v tom, jak je to právě to, co mě na té hře tolik fascinuje a výrazně podtrhuje tu suprovou akční stránku hry.
Chuck: Podle komentáře a hodnocení se mi nezdá, že bys byl nějak výrazně zklamán.
Chuck: Doufám, že ne, ale člověk nikdy neví. Problémem je nakupení FPS her, které hraji nebo hrál za poslední dobu a nejspíše budu muset změnit na chvíli žánr.
ViRus: Obávám se, jestli nebudeš dvojkou zklamaný jako já. :-( Jak teď sjíždím znovu i Extraction Point, tak vím, že by pro mě nebyl sebemenší problém jít znovu i do Perseus Mandate, ale do dvojky už ani náhodou. A to je nejdražší kousek v mojí malé sbírce. :-(
Taky jsem zvědavej, jaká bude finální verze ... Mám podobné dojmy z toho, jako vy :/
Já se těším moc.. Zastaralost grafiky mě absolutně nevadí, stejný jako jednička to určitě nebude, ale doufám že to bude F.E.A.R. podle mého gusta.:-)
No já se na to docela těším, ale mé obavy z třetího dílu jsou silnější.
A to je tenhle trailer ze všech nejpovedenější. Zatím co jsem tak četl od lidí, co to viděli na Gamescomu, tak to vypadá vážně dost bídně a zastarale. Sázka na koop se mi také příliš nezdá jako kdovíjaké terno.
Na chvíli jsem si to zkusil zahrát a hned na začátku mě čekalo milé překvapení, že hra už není tak šedivá jako byl první díl. Ta uniformní šeď byla snad jeden z největších záporů, na jinak parádní akci.
A i design druhého dílu nebyl přímo špatný, teď ještě aby se povedl ten zbytek. Snad mě hra po příjemném začátku později nezklame a akce bude na přibližně stejné úrovni jako na tom byla v prvním díle.