Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ty jooo, dohrát tohle se všema vedlejšákama chce nutnou dávku trpělivosti. Mám nahráno přes 30 hodin, vedlejšáků splněno kolem padesáti a podle googlu mě jich ještě 150 čeká. Jsem v osmé kapitole a tak nějak jsem doufal, že vedlejšáky dám dřív než hitnu 15 chapter, no asi ne :D Dost mi to připomíná side-missions v Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
@Charllize (23.01.2021 15:43): Já tam necítím tu váhu zbraní. Jediné co se mi na tom líbí jsou ty link strikes a to dokonce natolik, že je to pro mě jedna z nejlepších videoherních fíčurek poslední doby. :D Ale jako tlačítkem si vykouzlit meč v ruce, rovnou s ním seknout, vůbec necítíš jako bys někoho zasahoval, jsi schopen z toho v dalším útoku udělat jinou zbraň.. nevím no.

Já hrál myslím tu upravenou verzi, ne? Myslíme royal?
@Solidor (23.01.2021 15:37): Jo, ta kompatibilita dela presne to co pises, neni duvod ji nekupovat, vzasade vse zustane pri starem jen v lepsim provedeni. Ja bych rad ale vyckal na nejakou lepsi revizi, mensi a hezci, ted to vypada jak velryba na suchu a jaksi neverim ze dlouhodobe to bude drzak, tahle prvni verze.
Navic s tim pristupem co Sony ted ma dost zajimavych veci z te vedlejsi koleje jrpg bude spis nekde na Switch a tak podobne.



@SilentWolf (23.01.2021 15:33): Prave ze ten soubojak je ted taky o dost lepsi, ne ze by ho cely prekopali, ale ma vic moznosti a jde hrat i za zbytek party. Prompto ma treba samopal a raketomet a muzes nepratele masit jak v Call of Duty :)
@Charllize (23.01.2021 15:23): Docela by mě zajímalo, kolik na té FFXV šaškárně SE prodělal/vydělal. Dost těch prodaných kopií bude asi i z těch slev, kdy to pak dávali za minimální částku.

Ohledně PS5 to platí tak nějak oboustranně. Zatím není moc důvod jí kupovat, ale zase (až bude dostupná) ani moc důvod jí nekupovat. Je to PS4 jenom ve všem lepší. Snad krom interfacu, ten vůbec Soňáci vůbec nevychytali.
@Solidor (23.01.2021 15:19): tak za trest to urcite bylo :)

Propadak bych nerekl, hodne lidem se to libilo. Ovsem pri predstave kolik to cele divadlo muselo stat, kdyz vezmu v potaz co vsechno k tomu jeste patri, si umim predstavit ze to nijak zvlast vydelecne asi nebylo, proto ted asi Tabata brousi tuzky a vari kafe :)

Myslim si ze FF15 je asi nejvetsi projekt co SE udelal, pokud jde o jednu hru a veci k ni nalezici. Clovek by se v tom mohl nimrat dost dlouho, tolik toho je.

Na konci roku 2019 meli prodanych 9 mega kopii celkove, coz zas tak zle neni, ale stejne si myslim ze to v kontextu nakladu bude spis vlaznejsi. Ale prodelecne asi ne?

ja FF 16 kupuju hned jak vyjde, pokud jde o FF zadna vlaznost se v mem podani konat nebude :) Teda jestli v te dobe budu mit uz PS5, ktera me zatim moc nenadchla ani neoslovila.
@Charllize (23.01.2021 15:10): Už to, že potřebovali čtyři DLC, aby to tak nějak dávalo smysl, je přeci problém. A to, že další tři zrušili o něčem taky svědčí. Dostat FFXV na starost bylo spíš za trest.

Možná kdyby udělali prostě hru a pak to začali rozšiřovat (ve stylu FFVII nebo Kingdom Hearts), tak by to mělo hlavu a patu. Ne hned plánovat pět věcí kolem. To už je teď ale jedno. Řekl bych, že FFXV je spíš propadák. I když jako samostatné hra není špatná.

I proto k šestnáctce budu přistupovat spíš opatrně. O to víc, jestli s tím zase začnou oznamovat filmy a Bůh ví co ještě :).
@Solidor (23.01.2021 14:29): Tak on byl poveren ten bordel co provazel vyvoj dat dohromady, a to nebyla zrovna snadna prace. Ta hra zas tak spatna neni a nemyslim ze by si zaslouzila nejaky do konce veku hejt. Obvzlast vsechny ty updaty a DLC tomu daly trosku navic.

Na FFXV od zacatku vyvoje a pri pripocteni vsech filmu, spin off, multiplayeru a tak dale se na ni podilelo asi 14 ( proste hodne)reziseru a Tabata to mel vsechno dat nejak smysluplne dokupy, proto to je tak nekonzistentni a pusobi to ze ruce nevedely co dela hlava.

Me docela mrzi ze neudelali ty posledni tri DLC, ktery mohly byt nejzajimavejsi. Ale holt pohar asi v te dobe uz pretekl..

Ja mam v planu to odehrat jeste jednou se vsemi DLC a updaty, co jsme vysledoval je to o hodne lepsi nez ta launch verze. Uz jen moznost v soubojich hrat za koho chci a nejen za Noctise, pridavne story DLC, nove cutsceny a o hodne prodlouzeny zaver hry za to podle me urcite stoji.

PS: nevahej, DLC jsou zrovna ve sleve za par korun :)
Hajime Tabata’s company, JP Games, is teaming up with All Nippon Airways (ANA) for something different. The Final Fantasy XV director will put his years of RPG development experience to use as the general producer for the project, which will reportedly send users traveling virtually on their smartphones.

The last time we heard from JP Games, the developer was working on the Paralympic Games’ first official video game, titled The Pegasus Dream Tour. However, after the 2020 Summer Olympics and Paralympic Games were delayed due to COVID-19, so was the mobile game. JP Games clarified that development would continue as a separate project.

Ten teda dopad. Jako FFXV pohnojil (i když to určitě nebude jenom jeho chybou), ale tohle si nezaslouží.
@Fritol (17.09.2020 10:59): Jo jo, FF15 taky vysla az skoro tri roky po vydani konzole a prvni trailer byl v roce 2013.



@Marcusss (17.09.2020 11:00): Ja bych si ji zahral, ale jak se znam nebyl bych spokojeny s tim ze bych na to mel malo casu. Jakmile hraju naplno mmo tak nesmim chodit do prace. TES online jsem odehral co slo solo asi za 300 hodin a pak to nechal byt, na tu nejlepsi cast jako jsou guildy, raidy, party instance jsem nemel cas.
Jo a v posledním updatu došlo ke sestříhání FF14 2.0-2.55 o některé zbytečné výplňové questy a úkoly v těch questech, což průchod tou částí udělalo mnohem stravitelnější.
@Charllize (17.09.2020 10:48): Imo kdyby to měli v plánu vydat příští rok, tak se tam objeví 2021 jak u všech ostatních her co tam ukázali. Čekal bych spíš 2022 tedy. Dávalo by to i smysl vzhledem k VII Remaku, kterému příští rok končí exkluzivita a dá se očekávat, že v první polovině roku vyjde na PC a XOne, takže by šli sami proti sobě trochu.
Využiju tuto možnost, abych řekl, že FF14 je špičková hra a skvělé Final Fantasy.
První část A Realm Reborn (2.0) je sice vcelku nic moc příběhově, ale je to hlavně úvod do světa.
Od 2.1-2.55 (příběh mezi expanisony) se to začne krásně rozjíždět a od Heavenswardu (3.0) dál je to fakt špičkový zážitek.
Osobně jsem ještě nezačal nejnovější expansion Shadowbringers (5.0+), ale co jsem o něm slyšel, tak je mnohými považovaný za dost možná nejlepší FF příběh (nebo přinejmenším na úrovni FF6).

Navíc je teď myslím trial na FF14 obsahuje veškerý obsah až před začátek Stormblood expasionu (4.0) a to včetně level capu na 60. ;)
@Marcusss (17.09.2020 10:42): Jo, ja dokud se neobjevil napis Final Fantasy 16 bez pridomku Online jsme to povazoval bud za datac ke 14 nebo dalsi online dil, jak to je podobny.

Mne by zajimalo v jakem stavu to maji, tedy jak dlouho bude trvat nez to vydaji :)
Celkově se mi líbí co jsem viděl.
Produkci vede Yoshi-P, který vytáhl FF14 až do toho čím je teď (nejlepším MMORPG na trhu).
Celkově jsem z toho měl hodně FF14 feeling (příběhově), až jsem si chvilku myslel, že to bude FF14 spin-off = což je pořád i trochu možné, vzhledem k tomu jak svět FF14 funguje.
Director je Hiroshi Takai, který s Yoshidou dělal na FF14 a předtím The Last Remnant.

A pak nezapomínat na to, že před časem Sqeenix nabral Ryotu Suzukiho - veterána z Capcomu a designére DMC5 a Dragon's Dogma. Dávalo by smysl, že je to proto aby dohlédl na souboják FF16.
Už jsou venku nějaké rozbory těch trailerů a jde tam vidět, že hlavní postava má v různých scénách rozdílné způsoby boje - nejspíš návaznosti na to na jakého Eikona (summona) je napojená?
@Charllize (16.09.2020 22:57): Je to takové... vágní. Chvílemi skoro až Zaklínačské pojetí. Pravděpodobně na tom budou dělat no name vývojáři, protože ti důležití dělají FFVII-2. Square umí mnohem lepší trailery.

Stejně je to ale jedno, protože nic z toho, co ukázali v konečné hře nebude. Viz FFXV :)
@Charllize (29.07.2020 19:40): Klidně se to mohlo jmenovat Parasite Eve 4 a neměl bych nic proti. Ta atmoška zrezivělých starých USA je tady popravdě dokonalá a ty FF reálie opravdu, jak píšeš, pěst na oko :-)
Jako tu chvíli, co to hraji, tak se mi jeví, že se mi ta hra bude líbit, nicméně nemůžu z hlavy setřást dojem, že se to nemělo jmenovat Final Fantasy. Mimochodem jsem si všiml stejného stylu zadávání a vyznačení side questů, jako je v Bravely Default.
Jakkoli se mi většina OST taky líbila, tak jsem doufal, že Shimomura se u KH III vrátí zpět ke svému stylu (což se, naštěstí, stalo). Z nějakého důvodu mi hudba FF XV překvapivě nesedla. Hlavně mi přišlo, že samostatně je lepší, než ve hře. Třeba souboj s Leviathan je celkově blbě udělaný a ta hudba ve smyčce mě vyloženě štvala.
@Ringo (28.07.2020 22:34): Vidis, soundtrack k FF 15 je zrovna obecne brany jako velmi dobry, me se libil taky, ale ne uplne vsechno. Casem dostanes moznost si poustet v aute nebo z prehravace co mas u sebe vsechny soundtracky FF ktere si vetsinou koupis na benzince treba. Takze ti pak celou dobu muze hrat hudba z FF 6 (krome souboju, tusim)
Na kluky si zvyknes, nakonec je budes mit i rad, uvidis:) Prekvapeni zazijes, treba az poprve vlezes do dungeonu, pac maji fakt super atmosferu, nebo az narazis na nejakou megalomanskou priseru, pripadne i summoni muzou nepripravenemu vyrazit na chvili dech :D
U soubojaku doporucuju zapnout moznost auto pauzy (pokud holdujes pomalejsimu postupu) a co nejdriv si aktivovat na gridu moznost prepinat mezi cleny party.
A vazne sis mel dat ten film pred hranim :)

Jinak ta hra divna je, o tom zadna, ale jak jsi spravne hned z pocatku poznal tak na ni neco je a i se to dobre hraje.
Nejhorsi je blbe implementovany pribeh ktery mel ambice na daleko vic, a to same se da rict i o tom megalomanskem svetu z ktereho by sla udelat nejlepsi FF vsech dob, holt to ale nevyslo, i kdyz si to puvodne mysleli.
První dojmy? Až příliš vyšperkovaná grafika (a to i po snížení detalů na polovinu, protože mě nejprve na mém 4 roky starém herním noťasu s CoreI7 a Geforce950 přivítala solidní slide show). Po prvním překvapení dokonale předvedených vyhlazených vozů a panorámat těch správných zrezivělých USA 50. - 70. let s nekonečnými silnicemi a polo opuštěnými benzínovými pumpami a vysokými stojany na nádrže, dosti připomínajících Parasite Eve 2, se potýkám s několika dilematy. Chytlavé to je, protože člověk je tvor zvědavý a mě zajímá, jak se Final Fantasy popasuje s prostředím našeho reálného světa. Souboje jsou ale akčnější, než by bylo zdrávo. Hlavní hrdinové vyvolávají spíše odpor než sympatie, ale třeba se s nimi dostanu do zajímavého dobrodružství a budu mít síly ignorovat jejich dementní zjev i chování. Naopak panorámata, noci s měsícem, a další vizuální efekty, docela dýchají zajímavou atmosférou. Jenže až příliš dokonalou na to, aby mě ve hře mohlo cokoliv dalšího překvapit. Lákavá je ale celá podivnost této hry, takže se od toho těžko odtrhává. Znáte ten pocit - je to tak divné, že na to pořád musím čumět :-) Zajímavé ale je, že se pro mě největším negativem stal naprosto příšerný soundtrack. Tohle fakt není FF hudba, to je paskvilní směsice hudby našeho současného světa, některé sice ne úplně blbé, trochu to připomíná Apocalypticu, kterou mám docela od alba Cult rád, nicméně když jsem tlačil auto a slyšel provařenou popíkovou písničku z našeho světa, tak jsem si říkal, člověče, tady si zvykej na hnusy dnešní doby, to nebude malebná Final Fantasy 6.
Soubojak doporucuju v semi active modu kdy se hra sama pauzuje v urcitych momentech a umoznuje lepe ovladat deni na bojisti. Sice pak trochu pusobi jako prerusovana souloz ale ma to pak vetsi hloubku a clovek nema tolik pocit ze ten bordel na obrazovce vubec nedava :)
Navíc DLCčka mají jeden nesporný klad. Bojujete tam většinou ve dvou, což vytváří animace společných útoků, které fungují, protože se všichni čtyři neprolínáte do sebe a líp máte kontrolu nad těmi cool komby.

Protože souboják je sice divný, ale vypadá skvěle v těch 10% případů, co funguje. V DLC funguje v 90% případů.
@Seeker (09.11.2018 08:56): zas bych se nenechal odradit, ta hra ma svoje svetla mista rekl bych az zablesky geniality. Pravda je jak pise Wolf ze je proste nedodelana ve vypraveni pribehu a sveta, ale i tak nabizi obrovskou porci hrani, navic v super duper grafice. DLC maji dle meho problem ze je nezakomponovali primo do hry ale hraji se zvlast, ale o tom ze pribeh rozsiruji neni pochyb. A pokud holdujes multiplayeru muzes si dat jeste pomerne obsahlej pridavek ve stylu Monster Huntera (jde hrat i solo). Take updaty pridaly do hry plno novych a doplnujicih veci ktere v ni na zacatku nebyli, napriklad bestiar, informace o postavach, eventy, animace, a podobne. Ja sam jsem zvedav jak moc se to zmenilo od vydani. Plus ta hra ma uzasnej soundrack.
Kazdopadne bud budes spokojen nebo nasranej, pripadne rozpacite krcit rameny. Ale myslim ze by byla skoda to uplne minout.
@Seeker (09.11.2018 08:56): pokud bys měl nějaké otázky ohledně nějaké postavy po dohrání FF XV tak je to má zodpovědět. Tedy v tomto případě Ardyna.

Ono hlavní problém FF XV je že má hodně cool postav které se tam jen občas mihnou a prd o nich víme. To se snaží lepit jak můžou těmi DLCčkami. Ono je to fakt strašně děravé celá ta hra :/ já bych ji chtěl tak moc hodnotit výš, protože mám tu partu rád, svět je super a příběh jako takový je hezký. Ale prostě je to peklo.

Nejhorší je že ten konec v tom DLCčku je prostě super.. líbil se mi víc než konec základní hry. Ale vždyť to působí úplně hrozně když mám roztrhanou nehotovou hru a já do ní dám alternativní příběhovou větev. :D
@Seeker (09.11.2018 06:59): jak jsem psal, to jsou takoví matláci, že jedno DLC nabídlo alternativní konec. Jakoby to bylo málo neucelené.

Představ si to, jako by se v 75% něco stalo. Pak příběh pokračoval a ukončil se (příběh JE ukončený, jen pohnutky některých postav nejsou rozvedené). Pak by ses v různých DLC vrátil do toho bodu v 75% hry, viděl některé věci z jiného pohledu a v posledním DLC navíc mohl změnit jistou událost v tomto bodu, což pak vede k úplně novému konci v rámci toho DLC. Takový prostě narychlo splácaný 10 minutový konec, který vyznívá docela hezky a proti jemu samotnému nic nemám a navíc to DLC je správně epické, ale do prdele.. schovávat alternativní konec do DLC? To působí jako fan-fiction a úplně tím kálí na celou hru.
Čekal jsem na nějakou definitve edici, než si FF XV zahraju. Nechce se mi hrát ale nějakou nedodělanou hru.Tak se chci zeptat, jestli mělo jít o příběhově nějak zásadní DLC nebo se dá v současným stavu příběh považovat za uzavřený.
@Solidor (08.11.2018 14:37): No, vzhledem k tomu ze kolem FF VII remake je podezrele ticho, asi to taky jen tak nebude. Epizodni yvdavani muze mit prospech v tom ze kdyz by v prvni casti neco udelali blbe muzou to v druhe predelat bez zasadnejsich problemu, jinak mi to spis nevyhovuje, ale ani z toho nejsem nijak zvlast zdrcen.)

Tabata byl dobry v planovani, tah na branku uz mel pak horsi. Ale i tak si myslim ze je celkem schopny tvurce (FF XV ma svoje momenty a Crisis Core plus Type 0 nejsou vubec spatne) a mohl by jeste predvest neco dobreho, o coz se i dle zprav asi snazi.

A jeste na zaver prispeju svoji jasnozrivosti a prohlasim ze SE v budoucnu chysta i remake FF VIII, nebo minimalne neco k osmicce patrici.

PS: je fajn ze tu tyhle hry skoro nikdo nehraje, na jednu stranu, aspon tu neni Tabata hate train jako jinde:)