Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

ugraugra: Mel jsem zapnuty vsechno :) No ja nevim, hral jsem to nekdy pred pul rokem az rokem, takze jsem mel ten nejaktualnejsi Community Patch, ted nevim, jestli od te doby vysla jeste nejaka nova verze.
Garion: No vidíš jakej seš šikula :D Co si měl za patch? Měl si zaplý i alternativní vyvážení hry?
ugraugra: Dohral jsem to za bojovnika, kterej obcas strilel lukem, neumel jsem ani jedno kouzlo a se zapnutym alternativnim AI ;)
No kdybys byl v Lagu, tak by sis to pamatoval. Žije tam takovej šikovnej zahradník, kterej tam pěstuje trávu, která tam roste jako blázen a místní gladiátor je díky tomu věčně zhulenej :D Každopádně čekal jsem že odpovíš to co si odpověděl - zrovna včera jsem si po porážce šampiona v Mora Sul říkal jak to musí bejt těžký toho hašašína porazit když nejseš mág spamující Lightining Bolt. Podle mě to za warriora musí bejt fakt kurva těžký a nudný :D Jenom porazit těch 200 zombíků co postává kolem Ben Saly jednoho po druhym? Na férovku mečem? Se zapnutym alternativnim AI? Oooouu... Už ted mě to sralo a to jsem je bral ve velkym (vždycky je šikovně nalákal a pak zůstal stát na místě a z dálky je všechny upražil mou mocnou magií zatimco Démon to tankoval). Škoda že už seš tak daleko, jinak bych ti doporučil - vyser se na to a začni znovu s mágem a alchymií (která je aspon v enchanced verzi solidně využitelná). To je pak jiná prča.
Já hraju jako vždy za bojovníka. Hele nevim, kde jsem byl a nebyl, už si to podle jmen nepamatuju. Ale vím, že v jedné oblasti mi to děsně padalo, že "kovařina" už není tak cool jako bývala (stačí ukovat meč, netřeba rozpalovat ocel, chladit apod.), dungeony jsou jedna velká dlouhá pakárna a tak.

Trojka nemá koule. Jednička je měla, dvojka měla jednu, ale trojka se blíží těm klasickým rpg kdy u pc sedíte 2 hodiny a neuděláte vůbec nic, protože celou dobu kosíte jednoho kostlivce/vlka za druhým... a to mě nikdy moc nebavilo.
A za co hraješ? Musíš si dát nějakou motivaci - já se nemůžu dočkat až si poprvé vykouzlim Army of Darkness :) Stejně tak se těšim až nakouknu do Ishtaru - škoda že to nakonec bude jen další město, vzhledem k hustému názvu a odlehlosti jsem doufal že to bude nějaká hardcore oblast plná potvor s dungeonem plnym zlata na závěr. Byl si už v Lagu? :)
To teda klobouk dolů. Já tu krizi mám už měsíc a skončila v poušti, která mě ukrutně nebavila. Je to pořád - dojdi tam, sjednej si respekt, postuo dál... příběhová linka se odkrývá velmi pozvolna a je to škoda. Minulé díly měly lepší tempo. Hlavně jednička teda.
Překonal jsme menší krizi a prosekal jsem si cestu na poušť, kde jsem poměrně rychle splnil většinu questů pro první tři osady a dostal jsem se ke kouzlu vyvolání démona. Panečku, to je týpek :) Byl jsem z něj tak nadšenej, že jsem s nim asi 3 hodiny vysekával zombíky kolem Ben Saly - bylo jich tam fakt HODNE (až později jsem zjistil že si na pomoc můžu vzít nějaké orky přímo z Ben Sala, ale co, stejně by akorát překáželi). A pak jsem se dostal do chrámu, kde mě na jednu ránu sundal nějakej mage. Po pár pokusech jsem zjistil že ho prostě nesundám, tak ted zkoumám v Bakareshi jak se oficiálně stát Dark magem a získat nějaké to jejich roucho (přecejenom pořád chodím ve farmer clothes :D).

S community patchem je to fakt radost hrát - třeba ty nově přidané efekty ohně/žáru - souboj mého démona s fire golemem v noci na poušti byla prostě krása. Škoda jen že quest pack trochu ztrácí dech, na poušti jsem narazil snad jen na 2 nové questy, které byly k tomu ještě dost krátké a jednoduché.
Teda Gothic 4 vypadá totožně jak Gothic 3. Grafika podobná, boje stejný, nějak nevim, proč počtvrté vstoupit do tý samý vody, co myslíte?

Venku je prej už demo, ale teda nevim kde :)
Chvíli jsem váhal za koho hrát - mlátička s dual wieldem vypadá lákavě, stejně tak na dlouhé vzdálenosti smrtící sniper s lukem, ale nakonec jsem se v manuálu dostal na stránku s popisem magie - za zmrazováka jsem hrál v Risen, takže to chce změnu. Ale ale, copak to je - army of darkness? Holy shit, to bylo moje oblíbené kouzlo v předchozích dílech :) Takže volba je jasná - temná magie ;o)
marwel: Pokud se zaměříš na MQ jako já, dohraješ to za do 20 hodin (Oblivion). Tam se to ještě nějak dalo, ale tady (G3) to opravdu smrdí tím stereotypem a ani HUD mě nijak neuchvátil, takže jsem na tom podobně.
Myslim, ze to nikdy nedam. Ta hra je prilis rozsahla a stereotypni nez aby se mi ji podarilo dohrat. Podobny pripad jako v Oblivionu u ktereho jsem ve vysledku stravil asi 110 hodin a dohrat se mi ho taky nepodarilo. Jo kdyby to bylo rozmanitejsi jako je napriklad Zaklinac, urcite bych to dal.
Tak jsem dnešní večer strávil laděnim hry, ale ten výsledek je teda luxusní.

Mám tedy hru s Community patchem 1.7.4 a navíc se mi tam podařilo nacpat G3 Quest Paket 4 Update 1 s hotfixem, což je libový rozšíření hry o řadu questů, bohužel je to v současné době jen v němčině, takže jsem tam musel poněkud šíleným způsobem narvat angličtinu, což zabralo asi nejvíc času. Co se týká toho alternativního vyvážení a AI, tak jsem to zapnul i když hra pak prý bude těžší (v tom úvodnim souboji jsem dostal na prdel, to jo), ale ty ostatní věci jako vybalancování skillů, soubojů, peněz, atd., to je prostě luxus.

Nový questy maj titulky v angličtině, ale dialogy jsou nadabovaný německy, takže aspon jde poznat co je nového a co patří do původní hry, což vítám. Kdo hru nedohrál jako já, protože ho nasrala, tak ted je ta správná doba tomu dát druhou šanci! Takhle vypadá menu G3 "Enhanced Edition".
Rozhodl jsem se G3 konečně dohrát s CP 1.74, vyvstává ale pár otázek - je lepší zapnout nebo vypnout alternativní vyvážení hry/ alternativní AI protivníků? Mám nainstalovat Humanforce´s quest pack 4? Ještě nějakej addon by mi neměl uniknout?
John: 70 dní? PANEBOŽE! Já taky spát nechodim, takže WOW... jako v nordmarském sněhu jsem jen smočil nohu a vyrazil radši na poušť... tak to potěš koště...
Walome: Tuším 66 lvl. Ke konci jsem už ani nevylepšoval postavu. Ve hře jsem strávil přes 70 dní s tím, že spát jsem šel v noci možná 9-10x. Spíš ale k ránu, takže jsem toho moc nepřeskočil. Nordmar mě nebavil, naprosto nenápadité questy. V poušti už to bylo zabavnější o dost, ale stejně Myrtana vítězí. Teď jsem se pustil do G3 FG a baví mě krapet víc. Lineárnější hraní, zajímavější questy a je jich i míň. Kdyby to nekurvily bugy a technické nedostatky, možná by to i ten G3 předčilo. Navíc (snad!) odpadá nutnost všechno vymlcaovat. G3 neříkal co můžu a nemůžu a tak jsem si musel dávat hodně bacha, abych něco neudělal blbě :/
Garion: Aha ty jsi myslel normální hru G3. Já myslel, že mluvíš o normálních rpgčkách, kde 50level je většinou konec což zrovna neni případ G3, ale končit tu můžeš klidně i na 30 levelu řekl bych, že i nižším.
MIGtheDRAGON: Vsak ja mluvim specificky o G3, nevim, kde jsi vycetl, ze mluvim o hrach obecne.
Garion: Tak zase to takhle nemůžeš brát. Každá hra může mít jinej systém získávání levelů. Jsou hry, kde končíš na 10 levelu a hry, kde končíš na 100levelu.
Ale je teda pravda, že v G3 sem nikdy level 80 neměl, protože hra je opravdu celkem dlouhá a vše odehrát za jednu hru se mi prostě nechtělo.
Eru: Nekde jsem cetl, ze je mozne dosahnout nejakeho (snad) 90. levelu, kdyz objevis, vymlatis atp naprosto vsechno ve hre. Na druhou stranu mi prijde, ze v Nordmaru a na pousti je hodne snadny se ztratit/neco minout a ze kdyz to clovek nejak nehroti, konci hru na 60.-70. urovni.
Garion: Co znamená "normální" hra vzhledem k tomu co jsem teď napsal?
Uz si to teda uplne nepamatuju, ale prijde mi, ze pro normalni hru znamena 50. uroven uz skoro konec.
Walome: A jak dlouho už v poušti jsi? Po splnění všech úkolů v Myrtaně a Varantu (mimo osvobození měst nebo dobytí rebelských táborů) bys měl dosáhnout cca 60. level. Když k tomu přidáš i Nordmar a města/tábory měl by hru zakončit s cca 80 levelem.
Johny - kolik hracích dní jsi u toho strávil? A na jakém jsi skončil levelu? Já mám 22. den a nějaký skoro 50. level a jsem teprv na poušti a upřímně mě děsí, jak je to dlouhý...

Prosím odpovědět bez sebemenšího spoileru :)
tak jsem to taky znova rozehrál před pár dny. Sice jen z nudy a jsem zvědav, zda to tentokrát dohraju do konce. Přestalo mě to bavit po té, co jsem pár měst osvobodil a v ostatních po mě hned šli. To už byla jen mlátička a nic víc. Tentokrát nejdříve splním vedlejší questy a osvobozovat budu jedno město po druhém, abych si tu hru fakt prošel skoro celou :-) A vzhledem k mým časovým možnostem, očekávám dohrání tak za rok :D
Tak se mi to povedlo dohrát, nadšen tedy moc nejsem. Hrálo se to 2/3 dobře, pak už mě to fakt moc nebavilo a konec tomu nasadil korunu. Ikdyž Outro a titulky nebyly špatné. Nojóno, ta hudba :)

Upravil jsem komentář.
Na poušti nemá vliv na skřety to jestli jsi vymlátil ty skřety v myrtaně. Hold spolu nejsou nějak moc v kontaktu :) Jako skřeti tam jsou, ale neni jich moc, spíš ti budou pomáhat jen u jednoho chrámu je budeš muset vymlátit mám dojem.
Ok, a v poušti jsou nějaká města obsazena skřety? Pokud ano, bude mít na to vliv, když vymlátím města v Myrtaně? Nebo tam jsou skřetí základny (kde na mě skřeti útočí automaticky), podobně jako v Nordmaru? Ptám se, protože jsem v poušti ještě nebyl, plním questy v posledním městě Myrtany , kde jsem ještě nebyl, v Sildenu.
JohnCZ: Tak musíš se rozhodnout jestli budeš se skřetama, nebo s rebelama. To že pak na tebe začnou skřeti útočit je logický, když ty města osvobozuješ přímo do nich :) ale jako potřebovat je později nebudeš, takže ty města klidně vymlať od skřetů, nebo vymlať táborů rebelů to už je na tobě. Mám dojem že na potkání na tebe skřeti útočí, až když dobiješ minimálně dvě města.

V poušti je to to samí akorát že se rozhoduješ mezi nomádama a hašašinama.

A v Nordmaru na tebe útočí tak jako tak, takže tam neni moc co řešit :)
Garion: To je pravda, mágové a lučišnící pálí všichni. Ale normální bojovníci na blízko bojují maximálně tři.

Ale mám dotaz, jak je to s tím osvobozováním? Skřeti obsadili města pouze ve středozemí, takže jakmile udělám všechny questy v nich, můžu se pustit do osvobozování? Nebo je budu pak ještě potřebovat? Protože mám hromadu questů ke každému městu typu (dobij město, zabij špeha ve městě/dobij sídlo rebelů) a už lehce ztrácím přehled v deníku. V poušti jsou pak už jen hashashini ne ? Když jsem hrál trojku minule, dobýval jsem města, ale nebylo mi řečeno, že pak na mě začnou skřeti útočit. Takže bych nerad udělal stejnou chybu...
Tak teda rekl bych, ze napriklad pri vybijeni skretich taboru tam na severu po mne sel celej tabor najednou. Nejsem si teda jistej, jestli by jich primo sekalo vic najednou, nikdy jsem si je totiz nepustil k telu, ale vim, ze magu a lucistniku po vas muze najednou strilet, kolik jich tam zrovna je.
Say: Je to tuším podle obtížnosti. Lehká - 1 nepřítel, střední - 2, těžká 3 + maj všichni větší výdrž. Ale jakmile seknu třeba do dvou, tak už mě sekají oba. A při tomto nepřehledném zaměřování je celkem fuška uhlídat si, abych rubal jen do jednoho. Ale to mi ani tolik nevadí. Jakmile ale sekne do někoho AI, hned se na něj vrhnou všichni, a jelikož spojenecká AI je debilní a mácha okolo sebe do všech, tak taky do ní všichni rubaj taky. A když do spojence rube třeba 5-6 skřetů, tak se nestíhá ani moc bránit. A pokud nezasáhnu já, je během pár (desítek) sekund tuhej. Ještě me napadlo zkusit funkci "alternativní AI" na kterou jsem zapomněl. Tak uvidíme co to udělá.

Garion: Heh, tak utýct parťákovi mě nenapadlo. Díky,dobrej tip.
Když jsem pročítal ty změny comunity patche, někde tam bylo napsáno, že kolem tebe můžou stát v boji max. 3 postavy stejné velikosti. Takže buď kecá John, nebo readme comunity patche=)
JohnCZ: Nemel jsem s tim kdovijake problemy. Ono jde totiz spolubojovnikum utect - kdyz se vzdalis prilis daleko, zustanou stat na miste (pokud mu to nejde dat primo jako rozkaz). Neni tedy nic jednodussiho nez prijmout ukol, utect, vybit vsechno sam a potom se vratit pro spolubojovniky (alespon takhle si to pamatuju, hral jsem to nekdy pred pul rokem).
Say: Zase ho neber tak vážně podle mě community patch ty boje dost zlepšil. Po tom co vyšel jsem i u něj zvýšil hodnocení, protože mě doopravdy začal bavit. S patchem už to neni jen čistě o tom, že klikáš a čekáš, než těch 20 orků umře, protože na tebe už útočí i víc, než jeden nepřítel.
JohnCZ: Tos mi neměl říkat. S takovu ten Gothic projdu asi jen v nouzi nejvyšší=D
Say: Community patch mám nejnovější. Bez něj by těch bugů bylo ale asi podstatně víc. Demence nepřátelské AI mi zas tolik nevadí, spíš mi vadí spojenci. Když týpek vlítne mezi hordu skřetů a já ho mám bránit. Vymlátím půlku orkské posádky a než stačím zrdrhnout a vyhealovat se, tak je spolubojovník prostě tuhej, protože se ostatní skřeti na něj sesypou. Nezbývá mě nic jiného než přepnout na obtížnost EASY a rychle to všechno vykydlit. Boje mám u trojky radši jednodušší, protože místy jsou takové zástupy, koster zejména, kde mě to fakt nebaví. U předchozích dílů byly boje o mnoho záživnejší a hlavně na každého nepřítele platila účinně jiná taktika, tady jednoduchost autoři kompenzují množstvím nepřátel. Přeci jen radši kecám a pátrám po světě, než bojuju.
No toto. Znova jsem rozehrál Gothica 3 a po týdnu jsem zjistil, že ta hra má quick save. FUUU. A já to celou dobu ukládám manuálně. Hra je to sice šíleně návyková, ale irituje mě ta hromada nedodělků a stereotypní questy v Nordmaru. Vážně musí být v každým táboře 2 lovci, kteří chtějí běžet se mnou přes půlku mapy? Kvůli blbé AI mám problémy jim ten život vůbec ubránit. Ale i tak. Hraje se to dobře, ale je to na můj vkus moc velkej sandbox. 90% questů nemá na hru nějaký výraznější vliv, pokud nepočítám expení a výbavu. Svatý Gothicy 1, 2.
Taky jsem se základní verzí neměl moc velké problémy. Občas to za pár hodin spadlo (no a to nasralo, že se mi smazal save a ztratil jsem postup pár hodin, ale bylo to jen jednou a tak trochu moje chyba, protože jsem delší dobu ukládal pouze do jednoho slotu).

Tu hlášku jsem měl taky, ale bylo to na slabém počítači a bylo to způsobené hardwarem (vlastně ta hláška bylo všechno, co jsem ze hry měl a dál se přes ni už nedostal). Jinak jsem ji na svém počítači neviděl ani jednou za zhruba 50 hodin a hrál jsem úplně bez patchů.
A máš ten úplně poslední? 1.74?

+ "Choose only the option "Activate ATI/AMD workaround for shadow problems" at the end of the installation if you have a 4xxx/5xxx ATI card. This workaround can be activate/deactivate in the ge3.ini"
MtD - áha... no momentálně jsem v Geldernu a začalo to hodně padat v Trelisu, tak to bude asi fakt tim, je to dost vopruz, maximálně to vydrží 30 min.

Díval jsem se po fórech a každej to vyřešil jinak (někdo nijak), tak jsem doufal, že bude nějaký řešení pro všechny. Jinakm Community Patch mám, 1.7, díky tomu se to aspoň dá hrát...

Pomohl by reinstal? Asi ne, co?