Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic 3

  • PC --
Tak tuhle hru jsem musel rozehrávat snad pětkrát než mi vůbec něco nabídla, kvůli čemu bych se rozhodl u ní strávit víc jak deset minut. Když už jsem konečně jakž takž pochopil co se po mě vlastně chce a jak to v Myrtaně chodí, mohl jsem začít bádat.

Hned jsem dostal pár úkolů typu dojdi tam a onam, promluv si s tím a oným, přines to a ono a od počátku jsem byl dost zmaten z hlavní dějové linie, která rozhodně neptří k těm, kde je hráč napjatý jak tětiva luku co se stane dál. Poměr vedlejších úkolů k hlavním je tak 50:1.:) Frakce jsou tu jen tak naoko, k žádné se během hraní nemusíte přímo upoutat, můžete si klidně bez problémů plnit úkoly na všechny strany a nic se neděje. Žádná velká rozhodnutí činit nemusíte. K frakci se budete muset přidat snad až ke konci hry abyste ju mohli vůbec dohrát.

Grafika je překrásná. Všechny kopce, duny, jeskyně, řeky, všechno působí naprosto přirozeně jako by to bylo skutečné. Proti Gothicu působí Oblivion jako stavebnice, kterou vlastně ve skutečnosti je. Škoda, že Piraně nevěnovali větší pozornost a čas správné optimalizaci hry.

Dialogy jsou vedené povětšinou stručnou vtipnout formou, nic formálního. Sice často používají podobných frází, ale příliš mi to zde nevadilo. U většiny RPG po pár hodinách hraní dialogy odklikávám (samozřejmě po přečtení), zde jsem se přistihl jak poslouchám každou větu i po odehraných dlouhých hodinách. Dabing mě tedy velice potěšil. V určitých fázích si ale vývojáři mohli nekteré dialogy odpustit. Co takhle začít obchodovat po kliknutí na příslušnou ikonku a ne si pokaždé vyslechnout otravné ‚show me your goods.‘? A kapsářství přes dialogové okno taky není moc pohodlné.

Jak už jsem zmínil, úkoly nepřinášejí téměř žádné překvapení - většinou se jedná o sesbíraní nějakých předmětů či zabití skupinky nepřítel. Plnit je ale budete s chutí, protože odměnou vám budiž velká porce zkušenostních bodů. V G3 totiž dostáváte za plnění úkolů mnohem víc zkušeností než za souboje. Tomu říkám správná motivace.

Zkušenostní ‚strom‘ je zde docela slušný, některé upgrady jsem ale v praxi příliš nezaznamenal. Například Souboj s mečem mi přišel stejný jak na druhé, tak na třetí úrovni skillu. Přítomna je samozřejmě i magie, ale není moc užitečná. Kouzla, která budete využívat se smrsknou tak na tři (podle zaměření).Magická energie se bez skillu sama neobnovuje, takže magické léčení také nemá mnoho výhod.

Až na pár maličkostí se mi u Gothic 3 líbí jeho antiakční přístup. Nepřátelé se na vás nehrnou po desítkach, souboje jsou osobnější a složitější. Střelba z luku není jako z kulometu, ale pěkně pomalu se natahuje tětiva (podle skillu) apod. Ty maličkosti, které mi zde nesedí jsou např. lektvary. Proč se musí bezejmenný zastavit a schovat zbraň aby si mohl přihnout z baňky života? A proč se nezvyšuje hp s postupem na další úroveň?

Resumé: Gothic 3 není dokonalý, bugů jsem se nezbavil ani použitím nejnovějších updatů, úkoly nejsou z nejzajímavějších, svět je možná až příliš velký a ne moc konzistentní, ukládací a nahrávací časy jsou pekelně dlouhé a vůbec celá optimalizace by měla být lepší i vzhledem ke grafice hry. Soubojový systém je minimálně zvláštní a mezery ve skillech jsou až překvapivě hluboké. Přesto jde o nadprůměrné RPG, které si svoji pozornost rozhodně zaslouží.
+29