Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Tak po odjetí 2000 kilometrů jsem se rozhodnul, že se podělím o svoje zážitky se hrou. Podle Steamu jsem ve hře zatím strávil 35 hodin, takže pár poznatků ve hře mám. Singleplayer jsem hrál cca 2 hodinky a musím říct, že nic tak nezáživnýho jsem dlouho nezažil. Místo abych vydělával peníze, za který si nakoupím a vylepším auta, případně otevřu tratě, získávám akorát víc a víc fanoušků. Auta dostáváte jen tak, za to že dojedete do cíle. Proboha proč?

Jako u jedničky postupujete přes Ameriku, Evropu až do Asie. Super, ale proč si sakra jako v jedničce nemůžu vybírat, kde chci zrovna jet, prostě se musí jezdit postupně. Super, vypínám singl (zapnu ho možná někdy kvůli achievementům) a jde se na mulťák...

A hele, úplně jiná hra...
Na začátku máte tři auta, který nejsou žádný zázraky a od soupeřů s vyšším levelem budete dostávat pěkně na zadek. Po prvním závodu přišlo překvapení. Místo fanoušků jsem dostal pár peněz. Mrknu do garáže a hele, tady se dají auta kupovat za peníze a dokonce jim můžu měnit vlastnosti. Nechápu proč to nejde v singlu, ale tady to funguje. Peněz máte vždycky tak akorát, aby jste si nakoupili auta, který se vám odemykají na základě levelů, ve kterém zrovna jste. Pokud vylepšíte auto na maximum jeho třídy, změní se jeho vzhled a povýší na další level. Paráda, tohle mě baví, jen je trošku škoda, že se závodníci netřídí podle zkušeností, takže se klidně může stát, že v závodě jede 11 lidí s levelem 30 a jeden s levelem 2... To potěší :)

Hratelnosti multiplayeru samozřejmě pomáhá to, že nevíte co můžete od soupeřů čekat. Někdo jezdí čistě, někdo stylem hurá do zatáčky ve třech stovkách, třeba z ní vyjedu první... Fajn je, že když předjíždíte jezdce o kolo zpět, tak jeho auto se kousek od vás stane duchem a můžete ho projet, takže nehrozí že vás z prvního místa sundá jouda, kterej zkouší, co udělá čelní náraz do skupiny jezdců. To samé platí pro hráče se špatným připojením. Aby před vámi neskákalo lagující auto, skáče před vámi lagující duch.

Tratí je ve hře dostatek, i když prostředí se moc nemění. Jako u jedničky narazíte na městské tratě, závodní okruhy a pár tratí na pobřeží. Novinkou jsou live routes, což je závod, kdy nevidíte mapu a trať se v každém kole mění. Tam kde jste zatáčeli v prvním kole doprava, je odbočka vlevo, takže není šance se trať naučit a závody dostávají nový rozměr.

Hodnotit grafiku asi nemá cenu, screeny a videa viděli všichni, takže jen zběžně - modely aut jsou fajn, i když už jsme viděli lepší, tratě vypadají tady dobře, ale neprohlížejte si diváky u tratě a zaparkovaná auta. Je to jako se vrátit o deset let zpátky.
Zvuky jsou na skvělé úrovni, ale to už v dnešní době nikoho nepřekvapí.

Takže za mě 85%, nebýt zkaženýho singlu, kterej naštěstí hrát nemusíte, nebál bych se dát stovku, protože za posledních pár let jsem žádný pořádný závody neviděl...

Pro: Grafika aut, Zvuky, Chování vozů, Multiplayer

Proti: Grafika okolo tratě, Singleplayer

+23 +24 −1
  • PC 60
Po odjetí kampaně v singleplayeru jsem si řekl, že bych se mohl podělit o názor ze hry. Kompletní kariéra včetně výzev a promo eventů mi zabrala 18 hodin. Hru jsem si koupil včetně všech DLC, takže jsem měl v průběhu kariéry o něco bohatší výběr vozů.

Nejdříve si řekneme positiva. Hra má krásně zpracovanou grafiku, za kterou se nemusí ani dneska stydět; hra vizuálně téměř nezestárla. Grafika je velmi podobná třetím Dirtům, kterou pohání stejný herní engine. Závodí se ve dne i v noci, na městských okruzích i v přírodě. Model poškození je dalším plusem této hry, kdy můžete vytáhnout z garáže jakékoliv licencované auto a v první zatáčce ho opřít o strom a kochat se, jak se rozsype na jednotlivé díly. Po zvukové stránce je hra také parádní; každé auto má svůj rozpoznatelný zvuk motoru, slyšíte každý náraz i fanoušky podél tratě. Vrátila se i občasná dynamická hudba během závodů, která skvěle oživuje závody. Všechny tyto aspekty měl už první Grid, nicméně dvojka je vylepšila a na začátku vás tak hra rychle chytne.

Jenže nadšení po pár hodinách vystřídalo zklamání. Každá závodní hra totiž stojí a padá na ovladatelnosti vozů a pocitu z jízdy. A v tom se druhý Grid vážně nepovedl. Ovládání vozů se ve dvojce postavilo na principu "tap to drift", což samo o sobě není špatně - jako dobré příklady zpracování této mechaniky uvedu Burnout Paradise, NFS Hot Pursuit nebo Dirt 2 - jenže zde se jedná o nedopečenou mechaniku. Smykovaní totiž nemáte vůbec pod kontrolou a auta vám v zatáčkách ustřelují z gripu do driftu v nejméně očekáváných chvílích, takže chvíli co chvíli svůj vůz taháte buď z kalifornského lesa nebo z betonové bariéry. Možná si říkáte, že jde jen o skill issue a drifty jsou vyvolat plánovaně; a máte pravdu, jde to, jenže se těžko drift ukončuje a vy se tak dostáváte z kontrolovaného smyku do nekontrolovaného, kdy ačkoliv jasně dáváte autu povel k opuštění driftu, tak vás vůz neposlouchá a vynese vás mimo silnici či kolmo do bariéry. V takových situacích vám pomáhají flashbacky, jenže těch máte jen omezený počet. Často vás roztočí i soupeři, kteří si s vámi nedělají servítky, když jim překážíte v cestě. Tento neduh se dá částečně zmírnit lepším výběrem vozu, takže když to šlo, bral jsem si vozy z kategorie "grip" nebo aspoň "balanced". Ale ani to nebyl všelék.

Kratší kampaň proti jedničce mi tak nevadila. Tratě byly pěkný (jak na pohled, tak designově) a moc rád se na ně zase vrátím. Závody byly spektakulární a dělaný hlavně na zážitek, uvidíte tedy ohňostroje, spoustu svítících tabulí a davy diváků. Vozy nemají pohled z kabiny, ale to mi nevadilo. Progres v kampani byl sice strohý, ale neurazí, stejně tak i mechanika odemykání nových vozů skrze výzvy. Zamrzí jen absence ztráty kontroly vašich soupeřů a roztočení jejich vozů během závodu.

Nakonec jsem si musel snížit obtížnost na jednoduchou a díky tomu hru odehrál. Nejsem na to hrdej, mám už na kontě několik desítek dohraných závodních her, jenže tady to fakt nešlo, neměl jsem na to nervy. A to jsem hrál na ovladači a stejně mi to bylo houby platný, pocit z jízdy byl opravdu špatný. Jsem rád, že mám hru už za sebou a nemusím se k ní už vracet. Horší ovladatelnost má snad jen reboot NFS z roku 2015. Zlatej první Grid, jen co je pravda.

Pro: Detailní grafika, propracované zvuky, dynamická hudba, široký výběr vozů, model poškození licencovaných vozů, flasbacky

Proti: Mizerná ovladatelnost vozů

+7
  • PC 60
Proti jedničce téměř špatný vtip, málo možností, tratí, módů, po krátké době stereotypní.
Zahrajte si raději (nejdříve) jedničku, tohle je chudší příbuzný.

Proti: Krátká hrací doba, původní GRID o dost lepší, chybí kamera z kokpitu

-3 +4 −7