Pro Master Chief Collection velké finále, pro Halo sérii start nové trilogie. A bylo to dobré. Společně s trojkou prozatím nejlepší díl, který konečně zase posouvá značku Halo o kousek dál.
Covenant ustupuje lehce do pozadí a přichází hrozba zvenčí. Střet s novými nepřáteli je rozhodně největší lákadlo čtvrtého dílu a výrazně zpestřuje tou dobou již trochu repetitivní hratelnost. Zároveň čtvrté Halo viditelně působí jako next-gen (přestože reálně není). Na oko vypadá moc hezky - v exteriérech přináší řadu parádních scenérií, v interiérech zase pěkné světelné efekty a odlesky.
Vývoje se chopilo nové studio a na designu úrovní je to znát. Ačkoli ani toto Halo není žádné epické veledílo s dechberoucími skriptovanými sekvencemi, leveldesign mi přišel daleko méně rozcamraný a naopak více uzpůsobený vyprávění příběhu. Zároveň si ale zachovává gró série a to jest dlouhé, nepřerušované intenzivní přestřelky. S novými nepřáteli navíc obohacené o další soubojové prvky, na které je potřeba reagovat a přizpůsobit tak svou taktiku. Možná to je ale taky tou grafikou, protože je i přes plošší výstavbu úrovní stále na co koukat. A poslouchat. I předchozí díly měly skvělé soundtracky, ale tentokrát tvůrci jedou první ligu. Místy jsem si připadal jak v hollywoodském filmu (myšleno v dobrém).
Trochu mi chyběly otevřenější mise ve vozidlech. Pár jich tu je, ale je jich málo. Škoda, že ty pěkné scenérie zůstávají často jen kulisou. I z těch několika jednoduchých leteckých misí, které jako obzvláštnění klasické střílečkovité hratelnosti určitě přijdou vhod, by šlo vytřískat ještě mnohem víc.
Suma sumárum, je to prostě další Halo s fajn novinkami navíc. Komu Halo nikdy moc nevonělo, tomu čtyřka názor asi výrazně nezmění, ale fandové série budou jistě spokojení a možná i dokonce nadšení (třeba z vytuněné Cortany).
Covenant ustupuje lehce do pozadí a přichází hrozba zvenčí. Střet s novými nepřáteli je rozhodně největší lákadlo čtvrtého dílu a výrazně zpestřuje tou dobou již trochu repetitivní hratelnost. Zároveň čtvrté Halo viditelně působí jako next-gen (přestože reálně není). Na oko vypadá moc hezky - v exteriérech přináší řadu parádních scenérií, v interiérech zase pěkné světelné efekty a odlesky.
Vývoje se chopilo nové studio a na designu úrovní je to znát. Ačkoli ani toto Halo není žádné epické veledílo s dechberoucími skriptovanými sekvencemi, leveldesign mi přišel daleko méně rozcamraný a naopak více uzpůsobený vyprávění příběhu. Zároveň si ale zachovává gró série a to jest dlouhé, nepřerušované intenzivní přestřelky. S novými nepřáteli navíc obohacené o další soubojové prvky, na které je potřeba reagovat a přizpůsobit tak svou taktiku. Možná to je ale taky tou grafikou, protože je i přes plošší výstavbu úrovní stále na co koukat. A poslouchat. I předchozí díly měly skvělé soundtracky, ale tentokrát tvůrci jedou první ligu. Místy jsem si připadal jak v hollywoodském filmu (myšleno v dobrém).
Trochu mi chyběly otevřenější mise ve vozidlech. Pár jich tu je, ale je jich málo. Škoda, že ty pěkné scenérie zůstávají často jen kulisou. I z těch několika jednoduchých leteckých misí, které jako obzvláštnění klasické střílečkovité hratelnosti určitě přijdou vhod, by šlo vytřískat ještě mnohem víc.
Suma sumárum, je to prostě další Halo s fajn novinkami navíc. Komu Halo nikdy moc nevonělo, tomu čtyřka názor asi výrazně nezmění, ale fandové série budou jistě spokojení a možná i dokonce nadšení (třeba z vytuněné Cortany).
Pro: klasická Halo hratelnost, grafika a scenérie, gunplay a noví nepřátelé, lépe uchopený příběh, hudba, nová podoba Cortany
Proti: přeci jen už trochu repetitivní, zase ty terminály s pro Halo lore docela zásadními videi, málo misí ve vozidlech