Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Já vám nevím. Na jednu stranu se Hatred snaží vypadat jako klasická izometrická střílecí řežba. A mnohdy se jí to i daří. Akce, zničitelnost prostředí, spousta zbraní a dostatek nepřátel či cílů, to tu všechno je. A i stylizace mi poměrně sedla, byť grafika není žádná sláva.
Jenže pak jsou tu ty další stránky. Negativní reklama, taky reklama, řekli si v Destructive Creations. A ono to zafungovalo, o tom žádná. Věřím, že v době vydání o Hatred slyšel ledakdo. Zahrát si za maníka, který je čiré zvíře a chce povraždit vše, co se hýbe, ... I když v dnešní prudérní společnosti to není zrovna žádáno. Avšak, když už se vývojáři pokusili udělat něco takového, mohli si dát aspoň víc práce s nějakou tou omáčkou okolo a nestavět vše tak blbě jen na snaze o šokování. A to všechno jde ruku v ruce s ovládáním dost na prd a bugy. Když to nakonec zaobalí do závěrečných titulků, které pomalu vypadají, že autoři čerpali z vlastních zkušeností, už jsem si říkal, že tohle si mohli přece jen odpustit.
No co už. Zahráno, dohráno, "těšilo mě" a jedeme dál. Jsou i horší hry, ale přece jen tady se snaží stavět prakticky jen na kontroverzi. Příště by to chtělo i dodat nějakou nadstavbu a nějaký ten um.

Pro: akce, stylizace

Proti: ovládání, bugy, snaha vše stavět jen na kontroverzi

+18
  • PC 45
Střílení začne být po nějaké chvilce nudné, technický stav celkově nic moc a hlavní idea je dobrá motivace pro někoho z Petráku. Celkově by hra mohla být dobrá, jako terapie pro choromyslné. S brutalitou a krví ve hrách problém nemám. Nejsem moralista, ale tahle hra kromě grafiky/stylizace nenabízí vůbec nic. A to i ta grafika/stylizace má na kahánku.
+12
  • PC 30
Prázdné. Nic, než jen bezhlavé zabíjení čehokoliv co se hne. Ztotožnění s hlavním hrdinou prakticky nemožné (pokud nejste taky psychopat), chybí motivace. Příběh vlastně není. Jen násilí. A to nestačí.

Tak nějak se dá ve zkratce popsat Hatred. Přesto by to mohlo nějak fungovat a hra by mohla být zábavná, ale tvůrci pokazili i technickou část, takže se postava stále někde zasekává, ovládání stojí za houby a zaměřovač často není vidět. UI neexistuje. Ve hře jdou řítit i vozidla, ale díky strašnému jízdnímu modelu je lepší chodit pěšky. Jsou zde bugy, hra mi i párkrát spadla a optimalizace také není dobrá.

Ale nejhorší ze všeho je nuda spojená s místy tužší obtížností. Hru jsem hrál několik měsíců, ale ve výsledku jen 6 hodin. Ke hraní jsem se musel nutit a nebýt výzvy, ani ji nedohraji. Takhle jsem nakonec doklepal poslední level na nejlehčí obtížnost, abych to měl konečně za sebou.

Klady se hledají těžko, ale přece jen se něco našlo. Grafická stylizace se k námětu docela hodí a všemožné výbuchy a zničitelné prostředí také potěší.

Jinak krok vedle a nebýt uměle vytvořené kontroverze, po Hatred by neštěkl ani pes.
+21
  • PC 20
Absolutně vedle.
Katastrofálně neoptimalizované. Na to je jak hra hnusná, tak si neuvěřitelně drze myslela, že se může sekat. Zaměřování dělal debil, protože zaměřovací kříž se neustále ztrácí v nepřehledném černobílém prostředí. Které je navíc úplně generické a hnusné. Jednotlivé úrovně ani nejsou ničím zajímavé, jenže na hře vlastně není zajímavé vůbec nic. Ani zbraně, protagonista, město nebo nějaký nápad.
I samotné střílení do nevinných lidí je debilní. Panáci začnou křičet a rozběhnou se klidně směrem k vám, běží do zdi nebo se jen točí na místě. Pokud by hra chtěla šokovat, musela by aspoň částečně navodit dojem, že člověk střílí do lidí, ne do naprosto gumových a dementních panáků.

Zatímco jakýsi dobře udělaný simulátor mass-shooting by snad mohl být zajímavý, Hatred zeje tvůrčí prázdnotou a naprostým diletantstvím v provedení. Je možné, že někomu to všechno stačí a že samotné téma hry je pro něj dostačující, protože chce být hardcore, ale mamka mu to nedovolí, takže je holt jen edgy u počítače.
Jenže ruku na srdce, je to opravdu dementní.

Pro: takřka nic

Proti: skoro vše

+26 +28 −2
  • PC 85
Cieľ je jasný: „Vyčistit tohle místo od zkurvenejch neužitečnejch červů.“ Celkom 9 levelov, z ktorých každý má iné prostredie, ktoré sa neopakuje a ponúka iné formy zábavy: predmestie, kanál, vlak, vlakové nádražie, centrum mesta, vojenská základňa, jadrová elektráreň, atď, odohraté do 2,5 hodiny čistého herného času, a nenudilo ani chvíľu.

Hlavné úlohy sú absolútne jednoznačné: zlikviduj obyvateľstvo, vyčisti vlakové nádražie, zmasakruj cestujúcich, a pod., plus vedľajšie úlohy: spáľ peniaze v banke, zabi politika, prejdi 20 ľudí, zlikviduj zákazníkov kaviarne, navštív premiéru nového iPhone, vyhoď do vzduchu benzínovú pumpu, zastreľ ľudí na výstave zbraní, spôsob nehodu vlaku, zlikviduj hostí motela, zabi priekupníkov zbraní, pokaz párty, zlikviduj pohrebný sprievod, zapáľ obchody, uštvi lovcov – proste, splnené čierne túžby hráča nadovšetko.

Myslím, že najväčší masaker je v centre mesta. Dva granáty do davu na zhromaždení republikánskej strany a plno plných obchodov k vypáleniu. Druhá najväčšia šialenosť bola misia vo vlaku, kde aj mne trošku srdce pookrialo pri popravách sediacich cestujúcich.

Popravy zranených boli niekedy tak nečakane brutálne, až som dúfal že ma nikto nevidí že sa z toho rehocem, keď týpek chytí ranenú policajtku za cop a začne jej do drieku bodať nôž. Toto v Postaly nebolo! Ľudia sa dajú aj ukopať. Alebo knokautovať kopom a potom popraviť. Popravy sú totiž dôležité lebo len popravami sa dá dopĺňať energia. Asi duševná. Možnosť jazdy autom tiež potešila, ale dajú sa ukradnúť len policajné a vojenské vozidlá.

V každom levely desiatky až stovky ľudí, na ktorých sa dá vyskúšať poloautomatická pištoľ, brokovnica, samopal, útočná puška, ďalšia útočná puška, uzi „bestie“ 9mm, pištoľ s veľkým kalibrom (túto zbraň som nenašiel), raketomet, plameňomet, plus molotovove koktaily, granáty a oslepujúce granáty.

Hatred ponúka ešte aj „Režim přežití“, ide o tri oblasti (daňový úrad, stanica metra, prístav), kde si môže hráč vybrať z troch postáv a postupne ju apgrejdovať za body, ktoré získava zabíjaním. Veľmi mi tam chýbalo, že body sa nepridávajú aj za ničenie objektov, rozbíjanie okien, podpaľovanie áut, a pod. Aj preto ma tento režim omrzel už pred dosiahnutím maximálneho apgrejdu.

Pozitívne prijímam deštrukciu prostredia, niekedy sa dá odpáliť aj stena budovy a cez škáru strieľať policajtov. A keď sa spojí realistické šírenie ohňa, keď z podpálenej skrine vznikne celkom slušný požiar poschodia, s nerealistickou tuposťou umelej inteligencie nepriateľov, vznikne z toho pekný masaker, keď policajti prebehnú cez plamene a zhoria dobrovoľne – ušetrí to náboje. Myslím, že je lepšie vybúriť sa virtuálne. K všeobecnému blahu.
+7
  • PC 70
Jakožto nepřítel politické korektnosti a posměváček všem přecitlivělým duším, na Hatred jsem se těšil. Nejen kvůli tématu, ale i kvůli grafické stylizaci a fyzice prostředí.

Hrajete za člověka, který nenávidí celý svět a zabíjí všechny lidi, kteří se mu dostanou pod ruku. Začíná na předměstí a končí v jaderné elektrárně, postupně se vypracovává přes civilisty k těžce ozbrojeným jednotkám. Sem tam pronese nějakou drsnou hlášku, jinak toho moc nenamluví. Jde opravdu jen o akci, nic jiného.

Na jednu stranu mě mrzí absence nějakého přesahu. Čekal jsem NĚCO, nějakou myšlenku, nějaké popíchnutí směrem k předposraným herním vývojářům, ale nic nebylo. Což je na druhou stranu dobře, protože hra si na nic nehraje - je to opravdu jen tupá a brutální zábava křesťanstvím svázaných Poláků pro lidi, kteří si rádi odpočinou u stupidní zábavy.

Bohužel hra obsahuje řadu bugů. Teď sice méně, než v době vydání, ale je jich tam dost. Zbraně se občas nepřepnou, textury vypadávají, objekty létají, avatar se zasekává o každou blbost a rychlost snímků nepřirozeně klesá. Takže vlastně selhává v tom podstatném - v hratelnosti.

I tak se ale najde spoustu zábavných momentů. Lokace se střídají, nepřátelé také, popravovací animačky vesměs fungují a fyzika je moc pěkná, vyhodit do vzduchu celé patro pomocí propanbutanových bomb je prostě zábava. Celkově je ta akční složka podařená (když funguje), dá se krýt, kulky a granáty létají vzduchem, kulomet drtí baráky i lidi a největší masakr přichází, když se na scénu dostaví hipsteři!

Pro: grafická stylizace, akční složka, výborná odpočinkova

Proti: bugy a celkově slabá tech. stránka, je to vlastně dost hloupé...

+10 +14 −4
  • PC 75
Tahle fajnšmakuláreň si vyžaduje hráče s přívlastkem hanibal labužník, je to fakt drsní, krvavá strílečka typu Postal, Postal 2 kdo si ještě pamatuje tyhle "pecky" určitě ocení, že Hatred jde v tyhle stopách 100%... Já jako hráč obdivující sadistické typy, jsem si po Punisherovi přišel na své a vyřádil se docela slušně.

Grafika:
Nejedná se o nic, co bych do teď někde viděl, prostředí je vykresleno pochmurně, černě a fádně, to pomohlo vývojářům velmi efektně ukrýt do hry nápovědy typu: červené kanystre a ligovaté itemy. Celkový dojem hodnotím dost vysoko, protože vražední v tyhle atmosféře jde ruka v ruce s jednoduchým příběhem a grafický desing zapadá naprosto skvěle.

Příběh:
Na nic se nehraje, jde o prosté střílení, vraždění a kdo hledá právě tohle, tak nevěřím, že bude zklamán. Na druhou stranu hra nenabízí nic navíc, možná nějaké mini questíky před hlavním questem, ale tým to končí.

Hraní:
Je to fakt svižné, můžete dokonce sebrat auto a lítat v něm jako v GTA. Prostředí je hodně interaktivní a vše se docela hezky hýbe. Skákat přes zavřené okno je samozřejmostí anebo rozstřílet stěnu a probourat se.
Taky je rozdíl jestli jezdíte s klasickým policejním autem anebo obrněným vozem který se správa tak trochu jako tank :)


Update 2.4.2016
Hru jsem dohrál, konec stál za to, celé to řádění bylo báječní a inspirující :)
Nezapomenutelná hláška:
"Nesnáším politiku a je jenom jedna věc kterou nesnáším ještě víc a to jsou politici"

Pro: Na nic se nehraje, drsná atmosféra, rychlá a nelítostná střílečka

Proti: Obtížnost extrém je fakt extrémní až unbalanced, Kamera dává zabrat a ani FullHD rozlišení nepomáhá

+6 +7 −1
  • PC 70
Hatred musí člověk chápat jako hru bez hlubšího smyslu. Tedy nemusí, ale pokud chcete z ní mít alespoň minimální pozitivní zážitek, tak tam nesmíte žádný smysl hledat. Vzpomněl jsem si na dobu, kdy mi bylo asi 13 let a hrál jsem u kamaráda na počítači vůbec první GTA. Naší jedinou motivací tehdy nebylo nic jiného než demolovat, ničit a působit co největší škodu a co nejdéle odolávat represivním složkám. Pokud vezmu čistě jenom tuhle konkrétní činnost, tak u Hatred je to vlastně podobné, vlastně jediné, co hra nabízí. Jestli je to dobře nebo špatně, to už záleží hráčovi samotném a na tom, co od hry očekává.

Vzhledem k tomu, že nad tímto bezmyšlenkovitým stylem hry jsem jako dítě strávil nějaký ten čas, tak mě Hatred jako hra v zásadě neurazila. Bylo to v podstatě to samé, co jsem si pamatoval, akorát v novém provedení s novými (relativně pěknými) lokacemi a zbraněmi.

Co mi vadilo - pokud opomenu absenci jakéhokoli příběhu, smysluplných úkolů nebo jakékoli motivace, tak mě hrozně rozčilovalo samovolné padání hry. Přestože jsem hrál na střední obtížnost, tak samotná obtížnost misí se poměrně dost lišila, zatímco některé šly dát prakticky na první nebo druhý pokus, tak jiné (Downtown) jsem musel opakovat znovu a znovu a pokud už to vypadalo na relativně slibný konec, tak se mi několikrát stalo, že hra prostě spadla. Opomíjím bugy, které jsem se snažil ignorovat a které alespoň v mém případě hru až tak nenarušovaly. Trochu mi vadil vesměs nekonečný spawn policajtů, přestože totálně zdevastujete veškeré okolí a obyvatelstvo, tak pořád a pořád po vás někdo půjde. Asi ne každá, ale některé mise mají naskriptované zvláštní chování z hlediska toho, jak se represivní složky vůči hráčovi zachovají (spawn system, intenzita protiútoku). To samo o sobě není nijak zvláštní do momentu, kdy tenhle systém v některých situacích zcela přestane dávat smysl a začne se chovat úplně nelogicky.

Abych pouze nekritizoval, líbila se mi variabilita jednotlivých map a prostředí a poměrně nezanedbatelný výběr zbraní. Mapy se od sebe poměrně odlišují a dovedou alespoň na chvíli dofouknout motivaci v dalším hraní, když už jste předchozí mapu dokončili. Zdůrazňuji, že pouze na chvíli, protože při delším hraní opět narážíte na totožný level design a totožné chování celého enginu. Navzdory tomu všemu se tvůrcům dařilo jednotlivé úrovně od sebe graficky a situačně odlišit, což může být drobným plusem.

Přestože jsem nasbíral naprostou většinu achievementů a hru dotáhl prakticky až na její konec, prakticky náhle jsem ztratil před samotným závěrem motivaci hru dokončit. Mohla za to těžko popsatelná situace a opět totální nelogičnost spawnu protivníků, které v dané situaci nebylo reálné překonat. Možná bylo, nevím, každopádně moje už natolik našponovaná trpělivost mi nedovolila v hraní při vší vůli pokračovat.

Edit: změnil jsem hodnocení směrem nahoru, Pokud opomenu absenci příběhu a zkousnu styl hry "takový, jaký je", pak je to vcelku zábava. Byl vydán update, který obsahuje nové možnosti, nové zbraně, více achievementů a celkově stávající možnosti rozšiřuje trochu víc do hloubky (přestože to na samotnou hru zásadní vliv nemá, cením snahu řešit chyby a hru udělat trochu záživnější). Ve stávající situaci není vyloučeno, že se člověk k hraní čas od času vrátí aby si jen tak zablbnul.
+12
  • PC --
Hra stojí na střílení a to je samo o sobě dost mizerné. Přestřelky mi přijdou nepřehledné, protože paňáci často útočí za viditelnou částí obrazovky, zaměřovač se mi ztrácel, což mi ztěžovalo sledovat natočení postavy a díky černo-bílé barevné paletě je prostředí špatně čitelné.

Technická stránka sama o sobě stojí za vyližprdel a hlavně v napěchovanějších scénách s velkým počtem lidí se framerate propadá až na neúnosných 30fps. Nehledě na to, že při použití 5.1 zvuku mi hrají jen zadní bedny.

Svou kontroverzí zaujme, ale nebaví.
+17 +18 −1
  • PC 30
On by vlastně nikdo ani po Hatred nevzdechl, kdyby tam nebylo vraždění obyčejných lidí, jejich popravování a hlavní týpek který se jde pomstít světu.

Námět na antihrdinu je sice fajn, jen by to autoři museli pojmout lépe, dat tomu nějaký smyslu plný cíl a třeba i příběh, než jen vymlácení všeho kolem. Protože takto je to jen top down střílečka, která se jen snaží šokovat svým námětem a zabíjení lidí.

To likvidování lidí a boj proti zákonu má zamaskovat pravou podstatu hry. Ta je prostá, průměrná střílečka která nabídne stereotypní hratelnost.

Je to čistá šeď, kterou na výsluní dostalo násilí. Nakonec není šokující brutalita ve hře, ale jen prázdnota skořápky co měla být hrou.
+22 +24 −2
  • PC 25
Hatred jsem zkusil spíše ze zvědavosti a už se k němu nikdy nevrátím. Celá hra je pouze o zabíjení civilistů, v čemž se vám snaží zabránit policisté, kteří jsou ozbrojení, ale upřímně řečeno, není zase takový problém si s nimi poradit. Celkově se hra soustředí především na násilí a to je vše co nabízí. Příběh není, hratelnost nic moc a optimalizace není zrovna nejlepší. Snad jediné co mě zaujalo byly výbuchy, ale to honě málo.

Pro: Výbuchy

Proti: Hratelnost, ovládání, optimalizace

+13 +16 −3
  • PC 75
Postal ožil! Ještě chyí pochodující kapela a já si fakt budu myslet, že jsem zpátky v minulosti! Hatred je hnusná, odporná, krvavá, sprostá a nechutná hra mající za cil jedinou věc - skvěle bavit. Věřím, že tuhle hru si vezmou na paškál party moralistů a budou na ní demonstrovat úpadek lidské zábavy a budou mít pravdu. Nečekejte nic sofistikovaného. Chodíte a zabíjíte, všechny bez rozdílu, děti, ženy, starce...
Prostě starý dobrý Postal, ale v nové, velmi dobře udělané grafice a s skoro plně rozbitelným prostředím.

Co se týče problémů s optimalizací - mám vše na ultra a nepociťuji s GTX 880m žádný problém (při rozlišení 1920x1080)

Představte si, že jste v kůži Williama Fostera (aka Michaela Douglase) ve Volném pádu.

Vytknul bych jen relativně zmatečné ovládání a špatně viditělný zaměřovač

I přes její zábavnost bych nákup doporučil jen otrlým povahám ve věku alespoň + 21 let

Pro: zábavnost, grafika

Proti: zmatečné ovládání

+3 +7 −4
  • PC 45
Násilí, krev, hněv, násilí, krev, hněv a tak dále pořád dokola... Občas nějaký výbuch (nádherně graficky i zvukově zpracovaný)... Umíráš?? Tak někoho poprav... Jak jednoduché... Zapomeň na autoheal, na lékárničky a další nesmysly... Prostě někomu ustřel palici, nebo mu rozdupej hlavu...

Ne, tahle hra opravdu není pro slečinky, ani pro dětičky a určitě ne pro americký trh (vidím ty palcové titulky - CHLAPEC HRÁL HATRED A VYSTŘÍLEL CELÉ MĚSTO I S HOTELEM A POLICEJNÍ STANICÍ)... Tahle hra nenabídne nic než nesmyslné vraždění... A to sakra dobře provedené nesmyslné vraždění... A mě to baví... Hodně mě to baví... To si takhle příjdu nakáknutej z práce, pustim Dotu a dostanu na kaďák........... A tak Hatred... A střílim a masakruju a usmívám se... Frustrace je pryč a já můžu s klidnou hlavou ulehnout...

Ale hra není samozřejmě až tak dokonalá... Má svoje mouchy a ano, je to optimalizace... Nemám sice žádnou herní mašinu za 3 výplaty, ale ani žádnou plečku a tak mě docela zarazilo, jak špatně mi hra jede... Takže většína efektů na medium a vyřešeno... A další špatná věc je ovládání... Možná to bude tím, že sem prostě lama, možná tím, že hraju na klávesnici a možná obojím, ale zorientovat se kam vlastně mířim a jakou přesnou kombinaci mam namačkat abych běžel tam kam potřebuji je občas mordor... Snad se to spraví patchem... Proto zatím 80...




Takže... Ehm... Je vidět, že sem se nechal omámit... A po dohrání musím konstatovat, že se hra nepovedla... Bohužel... Jelikož sem první koment psal po odehrání zhruba hodinky, musím uznat, že se za sebe stydím... První chvilky sou opravdu příjemné a dalo by se říci... Povznášející... Ale časem... Ubíjející stereotip prolínající se s kupou bugů, jež sou čím dál tím zřetelnější hru neskutečně schazuje... A s každou další hodinou frustrace narůstá... A ne, nebude to lepší... Hra je krátká... Bohudík... I když nepřítomnost příběhu nijak nevadí, či neruší, hlavního (anti)hrdinu začnete nenávidět... A není to tím vším vražděním... Je to těmi prázdnými a oposlouchanými hláškami, které se nehodí ani do béčkového filmu... Toto už hraničí s žumpou... Vývojáři měli krásný plán... Plán šokovat nás... Překvapit nás a dalo by se říci i pobavit... Bohužel, po pár "misích" procitnete z prvotního nadšení a zjistíte, že se jedná o hru velice průměrnou a že vývojáři se se svým plánem dostali k části "uděláme vyvražďovačku" a dál už tento plán neposunuli... Je to škoda, protože je opravdu občas příjemné zapnout hru u které se člověk uvolní a odreaguje... Bohužel, a to píšu upřímně, BOHUŽEL musím této hře snížit hodnocení... A to docela výrazně...

Pro: Prvotní euforire

Proti: Ve finále zklamání........

+13 +15 −2