Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 5
Dávám 10% pro nepřehlednost a záplavu nesmyslnych novych sezon. Hrál jsem nejvíc v prvním roce od vydání a od té doby když jsem se vrátil tak to už nikdy nebylo ono. UI je ted děsně složité.

Vidím že některým se mé zhodnocení nelíbilo. Ale to už je vaše věc. Pokud jsem hru smažil naposledy kolem roku 2019/2022 a pak se vrátil v březnu 2024 a byl jsem zděšen enshitifikation procesem nevidím na svém nazoru nic špatného a stojím si plně za ním. Vše se zhoršilo. Samozřejmě Hardcore (dále jen HC) hřáči mohou mít jiný názor ale nikdy jsem nebyl HC hráč Hearthstonu. Hrozně mě vadí to že jsem se nedostal k free kvalitním informacím o decích. Snižuji hodnocení na 5% - jen jste mě přesvědčili že to tak prostě je

Pro: už žádné nevidím

Proti: vše, nedá se ani najít na netu free diskuze ohledne decků atd. celý ekosystém je dnes již toxic

-5 +3 −8
  • PC 70
Hearthstone je jedna z těch her, která může způsobovat závažnou závislost. Je v základech jednoduchá, ale stejně dost komplexní na to, aby měla stále co nabízet. A pro vývojáře dostatečně výdělečná, aby na ní neustále pracovali. To má ale i své stinné stránky. Hra začátečníky nepřímo nutí do mikrotransakcí, protože bez pořádného balíčku si příliš nezahrajete. Já sice do hry nedal ani korunu, ale nebylo to úplně jedoduché.

Nejhorší stránkou Hearthstonu jsou stále se opakující, až nechutně silné a nezábavné balíčky. Na tyto balíčky reagují vývojaři až děsivě pomalu a často problém ani vůbec nevyřeší. To mě donutilo k první delší pauze po dvou letech od tohoto karetního kultu. Hra mě prostě přestala bavit. Teď jsem se k ní vrátil a mohu říct, že má stále co nabídnout, už ale nedosahuje svých kvalit z dřívějších let.

Pro: Návykovost, velká možnost variace balíků

Proti: Šílená meta, pmalá reakce vývojářů, pay to win

+11
  • PC 65
Hrával jsem aktivně Hearthstonu v dobách bety. Přišlo mi to osvěžující. Tehdy karetky teprve zaznamenávaly vzrůst. Pak jsem jednoduše přestal hrát. Chtěl jsem se do hry vrátit a říkal jsem si, že nahrát 10h bude pohodička. Přiznám se, že jsem to nezvládl. Proto nemám dokončenou výzvu Válka periférií. Hra se změnila neskutečným způsobem. Lidi posbírali tolik legendárních kartiček, že se z nich dokázalo utvořit OTK (one turn kill) kombo bez jakýchkoliv problémů. Nastává tedy extrémní problém pro nové hráče. Ty kartičky totiž nemáte. Nemůžete tedy pořádně konkurovat oponentům. Z velké většiny narazíte na šílenýho sběratele, který žije snad jen u HS. Tím nechci samozřejmě nikoho urazit. Získání nových kartiček totiž nemusí být až takový pain, jaký se zdá. Stačí splnění pár daily questů a máte peníze na balíček nebo arénu. Jenže k těmto balíčkům se musíte dostat jako nový hráč skrz spousty ponižujících proher. I když kartičky získáte, tak budete nevěřícně kroutit hlavou, jak to oponentovi vlastně tak může šlapat. Začnete tedy googlit. Následně si sestavíte balíček z netu a zkoušíte své štěstí dál. Legitimní způsob, ale určitě ne mířený na mě. Samozřejmě, že se dá balíček sestavit kvalitní i bez guidu na netu, ale chce to spousty strávených hodin ve hře. A ten čas strávíte metodou pokus/omyl, který povětšinou skončí prohrou. Možná to vidím až moc nihilisticky...
Každopádně abych nebyl jen uplakanej sráč, tak musím přiznat, že levný a agresivní balíček huntera vcelku stále funguje. Sice se s ním nevyškrábete daleko, ale několik kol na naději máte. Někdy to výjde a někdy ne. Otázkou je, jestli vás bude bavit hrát tak laciný balíček, který si zakládá jen na agresivní formě rychlé hry. Tuhle strategii vykoukáte z tuny karetkovek. HS si žádá trpělivost a spousty času. Otázkou je, jestli chcete ten čas hře věnovat. Nebo že by jste si zaplatili nějaký balíček?
Jo, odvážím se říct, že je hra pay to win. Sice neuvěřitelně drahá, ale je. Pokud nasypete do hry nekřesťanský množství peněz, tak při velké smůle budete mít dust na sestavování vámi zvolených karet. Je docela paradox, že HS je free to play, ale pro plnou funkčnost a zábavnost je to snad ta nejdražší hra, co jsem viděl. A ano, jsem si vědom, že se objeví spousta lidí, kteří budou proklamovat, že se hra dá hrát bez sypání peněz. Tak si to ověřte. Hra je free to play :).

Pro: grafické zpracování, cool komba, blizzardovská vymazlenost

Proti: pro nováčky nepřístupné, neférovost, neuvěřitelně drahé, frustrující grind

+11 +13 −2
  • PC 55
Hearthstone jsem hrál už na pc, ale opravdu dobře jsem ho proklepl až na tabletu. Na počátku byla tato hra super. Výborný tutoriál, oblíbený svět Warcraftu, pěkná grafika, jednoduché ovládání. Opravdu jsem se bavil. Sbíral jsem hrdiny plnil questy a zlepšoval jednotlivé balíčky. Vše bylo rozjeto na výborné hodnocení.

Pak jsem ovšem poprvé zavítal do "shopu". U karetních her jsem zvyklí na mnoho druhů boosterů, zde jsem dostal jako neplatící možnost jediného (update přinesl možnost dvou) balíčku, který stál 100 zlatých. Vzhledem k tomu že za jednu hru nedostanete více než 10 je to hodně vysoko. Řekl jsem si dobře bude tam spousta karet, k mému překvapení vypadlo 5 karet, 4 obyčejné a jedná uncommon. Z toho většina pro jiné hrdiny než jsem hrál. Navíc se zde platí i příběhové kampaně, což by byla jinak možnost jak u hry vydržet mnohem déle.

Byl jsem řádně naštvaný a když jsem poprvé zkusil pvp a viděl co za soupeře dostávám, jak jejich balíčky jsou plné vzácných karet na které já bych musel hrát stovky hodin proti botům, nebo platit obrovské peníze. Věřte mi vzalo mi to chuť tuhle hru hrát. Přesto jsem vydržel dost hodin na to abych mohl hru objektivně zhodnotit.

Hra sama o sobě není špatná, karet je sice málo, ale systém funguje, dá se rychle naučit. Proto snad možná karetní nováčci budou více spokojeni. Pro mě veškeré klady dost výrazně zkazil fakt, že blizzard se zase jednou pokusil dojit kravičku úplně do sucha a předložil tak typický příklad jak se free2play nedělá. Dámy a pánové Hearthstone je prostě pay2win. Jestli Vám to nevadí přidejte si dosti procent nahoru, pokud však jako já chcete spíše free2play budete muset v tomto žánru hledat jinde a já hledám s Vámi.

Pro: hratelnost, grafická stránka, svět Warcraftu

Proti: pay2win, málo karet, nespravedlivý pvp matchmaking

-3 +6 −9
  • PC 80
V momente, keď si uvedomíte, že práca, povinnosti a rôzne neherné záujmy Vám nedovolujú to, čo kedysi - tráviť dni a noci pri siahodlhých RPG, hľadáte aspoň nejakú malú náhradu, ako si niečo zahrať, keď "dostanete slinu" a nielen na hry nostalgicky spomínať, je tu problém. Čo si zahrať, ak ma nebavia chvíľkové záležitosti, ale na poriadnu hru je čas možno tak 3x do roka?

V mojom prípade menšia výhoda spočíva v tom, že som aktívnym hráčom kartovej hry Magic: The Gathering. Spolu so znalosťou World of Warcraft/Warcraft série sú to najväčšie predpoklady, ktoré dokážu človeka namotať na Hearthstone. Na jednej strane sa s pravidlami hry zoznámi naozaj veľmi rýchlo, keďže sa jedná o zjednodušenú variáciu na Magic, na druhej strane mu postavičky a kúzla na kartách nebudú cudzie, keďže reprezentujú známe bytosti z Warcraft sveta.

No i bez toho, aby ste tieto predpoklady spĺňali, naučíte sa pravidlá hry veľmi rýchlo. Hra dokonca nie je ani "hard to master", čo je spôsobené aj tým, že kariet na pomery zberateľských hier nie je až také množstvo, rovnako ako abilít a zároveň aj preto, že všetky hráčove kroky sa odohrávajú len počas jeho ťahu/kola a neinteraguje s oponentom aj v jeho kole, ako je to v prípade Magicu. To dáva priestor o čosi inej taktike, no znižuje to i počet interakcii. To je určite škoda.

Hra eliminovala nutnosť hrania kariet landov - ktoré slúžia na generovanie manu a miesto toho každým kolom pribudne hráčovi o jednu manu viac po maximálnych desať. Toto našťastie odstraňuje frustrujúce okamihy z Magicu, kedy mal hráč primálo many alebo priveľa many a žiadne kúzla. Zároveň to umožňuje hrať aj manovo náročnejšie karty a vystavať si tak balíček s vyššou manovou krivkou (karty rôznej, ale logicky postupnej manovej náročnosti). To sa dá rozhodne považovať za plus.

Čo však z môjho pohľadu nie je najšťastnejšie je veľkosť úvodnej ruky 3 alebo 4 karty, počet kariet na úvode je veľmi malý a ak ich potrebuje hráč vymeniť, je tam obrovský faktor šťastia (ktorý sa prejaví najmä ak hráč hrá nejaký kontrolný alebo kombo balíček, ktoré sú zväčša na pomalšiu hru) a náhody. O to viac, že každú kartu okrem legendárnej môže mať hráč len dvakrát.

Vo všeobecnosti je HS veľmi chytľavá a hlavne časovo nenáročná hra - častokrát si ju zapnem len na pol hodinku, hodinku, odohrám niekoľko hier a zapnem ju znova o pár dní. V prípade ak chcete hrávať ranked zápasy a nechcete do HS investovať reálne peniaze, treba určitú trpezlivosť na tie správne karty. Nemožno čakať, že bez dobrého balíka sa dostanete nejak extra vysoko a odomknutie kariet chvíľu trvá, stále je tu však casual mód alebo aréna, či nedávno pridaný Naxxramas.

S tým súvisí aj to, že hra na môj vkus obsahuje veľmi málo questov (vyhraj x hier, dosiahni level 10/20 s povolaním atď...). Tam sa môže stať, že hráč splní pár úvodných questov zrazu stagnuje/čaká na daily quest, pričom ten sa objaví len raz za deň.

Ďalšia výtka, čo je možno tak trochu už profesionálna deformácia je smerovaná k môjmu asi najobľúbenejšiemu módu aréne - tu je to samozrejme dosť o tom, ako poznáte karty a viete, kedy sú situačne vhodné a kedy nie a viete aký balík staviate, no čo ma osobne štve je fakt, že počet rare/epic/legendary slotov je fakt náhodný a tak sa vám môže stať, že počas jednej arény Vám to ponúkne 5 rarít a počas druhej rarít 7 a k tomu tri epicy a jeden legandary. To mi príde trochu absurdné. Hlavne ak vám rare/epic slot nahradí slot pre common/basic kartu. Hrať proti balíkom s vysokým obsahom vzácnych kariet, ktoré sú samozrejme o dosť silnejšie, je veľmi ťažké. Keby bol stanovený počet rare slotov, ktoré môžu byť nahradené epic alebo legendary kartou, bolo by to oveľa logickejšie a vyváženejšie. Aj bez toho, by bol faktor šťastia veľmi veľký, veď niekedy Vám v aréne ponúkne aj 4-5 hromadných vrážd a k tomu nejaké 3-4 bodové a inokedy ste radi, keď Vám ponúkne jednu...

Neberte však tieto moje výtky ako niečo, čo by Vás od hry malo odradiť, ja sám mám na konte určite už cez tísícku odohraných hier, takže mňa rozhodne neodradili, ide skôr o chybičky krásy, ktoré nerobia hru tak dobrou, ako by mohla byť.

Pro: chytlavá kartovka, ktorá sa dá zapnúť aj len na 30 minút, aréna mód, konzistentne nabiehajúca mana

Proti: faktor náhody a nevyváženosť arény, veľmi malý počet questov

+24
  • PC 80
Kartičkový buzík Fatality se hlásí do služby! HearthStone je vynikající hra, která zaujme na první pohled svou jednoduchostí, na druhý svou komplexností a na třetí svou repetitivností. Ale to bych předbíhal. Při prvních hrách proti AI a získávání prvních goldů ve hře jsem byl naprosto uchvácen jak grafikou, tak možnostmi, které jsem viděl všude okolo. Devět hratelných postav, každá se svými specifickými kartami, spousta karet ke craftění a hodně možností ke skládání balíčků.

První kroky mě vedly k postavě Mage, která je pro začátečníky poměrně jednoduchá. Její hra se na nižším levelu zakládá na precizním používání abilitky (za dvě many 1 dmg dle své (zlo)vůle) a její základní karty jsou dost dobré - fireball, polymorph nebo frost nova. Postupně jsem začal pronikat i do dalších postav, nejvíc jsem si oblíbil trio Mage, Priest a Shaman, ale hrál jsem i ostatní postavy, nejméně však Druida a Paladina (paradoxně jedny z nejsilnějších ve hře). UPDATE 15. 11. 2015: Nyní mezi nejsilnější patří Secret Paladin, Face Hunter a Freeze Mage. Jako první legendární kartu jsem si vycraftil Bloodmage Thal'Nose a měl jsem posvíceno i na Alexstraszu, ale nakonec z toho sešlo.

HearthStone jsem hrál hrozně moc - nakonec jsem nejčastěji hrál Shamana, kde se mi líbilo využívání totemů a jeho celkovou sílu v control decku. Jenže pak přišla nová metagame, která začala určovat pravidla, a tím bylo (a stále je) aggro. Mage s direct damage (Fireball a Pyroblast), Hunter s Murlock rush deck nebo Rogue s čímkoliv. Téměř jakékoliv pokusy o hraní control decku, resp. hraní mid game, vzaly za své - člověk se nedokázal ubránit rychlým rushům. V první testovací sezoně jsem byl rank 6 - 5, což sice není úplně top, ale lama jsem určitě nebyl.

Nevadí mi, že HearthStone je o náhodě, je to karetní hra a ty vždy byly o náhodě, jak si člověk vylosuje karty. Ale vadí mi (a to hodně), když se metagame ustálí na jedné strategii a ta se opakuje dokola. Např. když vidíte Warlocka, 9 z 10 jede Murlock rush a ten 10. bude mít Jaraxxuse, když vidíte Mage, víte, že bude hrát direct damage, když vidíte Rogue, bude hrát na direct damage, když vidíte Huntera, bude hrát na direct damage, když vidíte Warriora, bude hrát OTK nebo Day9 Raging Worgen build a tak dále. Variabilita se postupně z HS vytratila, a proto jsem ho přestal hrát. Blizz se snaží o navrácení rozdílnosti balíčků a zatím updaty kvituji s povděkem, ale stále mě to nepřimělo se vrátit a hrát opět na vyšším levelu. Budu rád, když se mu to podaří.

Závěrem bych chtěl zopakovat, že hra samotná v základu je opravdu chytlavá. Stačí vyřešit některé otravné silnější buildy, aby se zvýšila zábavnost, a hráči se jen pohrnou. Jinak se z toho stane nové 1. najdi na netu build, 2. profit. Blizzarde, držím ti palce!

Pro: návykovost, grafika, warcraft postavy a spelly, jednoduchost, legendární karty

Proti: repetitivnost, stejné buildy

+35