Kartičkový buzík Fatality se hlásí do služby! HearthStone je vynikající hra, která zaujme na první pohled svou jednoduchostí, na druhý svou komplexností a na třetí svou repetitivností. Ale to bych předbíhal. Při prvních hrách proti AI a získávání prvních goldů ve hře jsem byl naprosto uchvácen jak grafikou, tak možnostmi, které jsem viděl všude okolo. Devět hratelných postav, každá se svými specifickými kartami, spousta karet ke craftění a hodně možností ke skládání balíčků.
První kroky mě vedly k postavě Mage, která je pro začátečníky poměrně jednoduchá. Její hra se na nižším levelu zakládá na precizním používání abilitky (za dvě many 1 dmg dle své (zlo)vůle) a její základní karty jsou dost dobré - fireball, polymorph nebo frost nova. Postupně jsem začal pronikat i do dalších postav, nejvíc jsem si oblíbil trio Mage, Priest a Shaman, ale hrál jsem i ostatní postavy, nejméně však Druida a Paladina (paradoxně jedny z nejsilnějších ve hře). UPDATE 15. 11. 2015: Nyní mezi nejsilnější patří Secret Paladin, Face Hunter a Freeze Mage. Jako první legendární kartu jsem si vycraftil Bloodmage Thal'Nose a měl jsem posvíceno i na Alexstraszu, ale nakonec z toho sešlo.
HearthStone jsem hrál hrozně moc - nakonec jsem nejčastěji hrál Shamana, kde se mi líbilo využívání totemů a jeho celkovou sílu v control decku. Jenže pak přišla nová metagame, která začala určovat pravidla, a tím bylo (a stále je) aggro. Mage s direct damage (Fireball a Pyroblast), Hunter s Murlock rush deck nebo Rogue s čímkoliv. Téměř jakékoliv pokusy o hraní control decku, resp. hraní mid game, vzaly za své - člověk se nedokázal ubránit rychlým rushům. V první testovací sezoně jsem byl rank 6 - 5, což sice není úplně top, ale lama jsem určitě nebyl.
Nevadí mi, že HearthStone je o náhodě, je to karetní hra a ty vždy byly o náhodě, jak si člověk vylosuje karty. Ale vadí mi (a to hodně), když se metagame ustálí na jedné strategii a ta se opakuje dokola. Např. když vidíte Warlocka, 9 z 10 jede Murlock rush a ten 10. bude mít Jaraxxuse, když vidíte Mage, víte, že bude hrát direct damage, když vidíte Rogue, bude hrát na direct damage, když vidíte Huntera, bude hrát na direct damage, když vidíte Warriora, bude hrát OTK nebo Day9 Raging Worgen build a tak dále. Variabilita se postupně z HS vytratila, a proto jsem ho přestal hrát. Blizz se snaží o navrácení rozdílnosti balíčků a zatím updaty kvituji s povděkem, ale stále mě to nepřimělo se vrátit a hrát opět na vyšším levelu. Budu rád, když se mu to podaří.
Závěrem bych chtěl zopakovat, že hra samotná v základu je opravdu chytlavá. Stačí vyřešit některé otravné silnější buildy, aby se zvýšila zábavnost, a hráči se jen pohrnou. Jinak se z toho stane nové 1. najdi na netu build, 2. profit. Blizzarde, držím ti palce!
První kroky mě vedly k postavě Mage, která je pro začátečníky poměrně jednoduchá. Její hra se na nižším levelu zakládá na precizním používání abilitky (za dvě many 1 dmg dle své (zlo)vůle) a její základní karty jsou dost dobré - fireball, polymorph nebo frost nova. Postupně jsem začal pronikat i do dalších postav, nejvíc jsem si oblíbil trio Mage, Priest a Shaman, ale hrál jsem i ostatní postavy, nejméně však Druida a Paladina (paradoxně jedny z nejsilnějších ve hře). UPDATE 15. 11. 2015: Nyní mezi nejsilnější patří Secret Paladin, Face Hunter a Freeze Mage. Jako první legendární kartu jsem si vycraftil Bloodmage Thal'Nose a měl jsem posvíceno i na Alexstraszu, ale nakonec z toho sešlo.
HearthStone jsem hrál hrozně moc - nakonec jsem nejčastěji hrál Shamana, kde se mi líbilo využívání totemů a jeho celkovou sílu v control decku. Jenže pak přišla nová metagame, která začala určovat pravidla, a tím bylo (a stále je) aggro. Mage s direct damage (Fireball a Pyroblast), Hunter s Murlock rush deck nebo Rogue s čímkoliv. Téměř jakékoliv pokusy o hraní control decku, resp. hraní mid game, vzaly za své - člověk se nedokázal ubránit rychlým rushům. V první testovací sezoně jsem byl rank 6 - 5, což sice není úplně top, ale lama jsem určitě nebyl.
Nevadí mi, že HearthStone je o náhodě, je to karetní hra a ty vždy byly o náhodě, jak si člověk vylosuje karty. Ale vadí mi (a to hodně), když se metagame ustálí na jedné strategii a ta se opakuje dokola. Např. když vidíte Warlocka, 9 z 10 jede Murlock rush a ten 10. bude mít Jaraxxuse, když vidíte Mage, víte, že bude hrát direct damage, když vidíte Rogue, bude hrát na direct damage, když vidíte Huntera, bude hrát na direct damage, když vidíte Warriora, bude hrát OTK nebo Day9 Raging Worgen build a tak dále. Variabilita se postupně z HS vytratila, a proto jsem ho přestal hrát. Blizz se snaží o navrácení rozdílnosti balíčků a zatím updaty kvituji s povděkem, ale stále mě to nepřimělo se vrátit a hrát opět na vyšším levelu. Budu rád, když se mu to podaří.
Závěrem bych chtěl zopakovat, že hra samotná v základu je opravdu chytlavá. Stačí vyřešit některé otravné silnější buildy, aby se zvýšila zábavnost, a hráči se jen pohrnou. Jinak se z toho stane nové 1. najdi na netu build, 2. profit. Blizzarde, držím ti palce!
Pro: návykovost, grafika, warcraft postavy a spelly, jednoduchost, legendární karty
Proti: repetitivnost, stejné buildy