Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 90
Co napsat, abych neopakoval, co zde už výborně shrnuli jiní. DLC rozhodně od druhého dílu vykročilo správným směrem - méně collectibles a vedlejších aktivit, jen několik (zato smysluplných a zábavných) vedlejších questů a velký focus na hlavní misi. Díky tomu má člověk z hraní mnohem ucelenější a příjemnější zážitek, který se nerozplizne v obrovském open worldu jako u původní hry.

Problém, za který strhávám procenta je příběh. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle mi přišlo ještě slabší než příběh dvojky. Nezajímavá zápletka a nezajímavě vyprávěná.

Na druhou stranu hratelnost doznala jistých zlepšení (byť novou zbraň jsem moc nepochopil a k srdci mi nepřirostla), setkání s Apex Slaughterspinem v malé místnosti na Very Hard bylo zatraceně těžké (poprvé po šíleně dlouhé době jsem umřel :-D) a finální boss super epický, jak atmosférou, tak i herně - konečně člověk musel pochopit nějaké gameplay mechaniky a přizpůsobit styl hraní, za tohle tleskám.

Závěrem musím pochválit i délku, byla tak akorát.

Pro: Zábavné boss fighty, méně collectibles a vedlejších aktivit, výborný gameplay

Proti: Příběh

+3
  • PS5 80
Nebudu zapírat, že jsem po takřka 110 hodinách strávených v základní hře pociťoval už určitou únavu. O to víc mě potěšilo, jak je i navzdory slušné herní době okolo 16 hodin obsah v Burning Shores nahuštěný a relativně rozmanitý. Kromě nového prostředí a dějově linky DLC obsahuje i prvky, které mi v původní hře chyběly nebo jim nebyla věnována dostatečná pozornost, zatímco generické vedlejší aktivity odstraňuje prakticky úplně. A jsem za to rád.

Rozhodně potěší větší využití sunwinga a o něco později waterwinga, který kromě letu zvládá i pohyb pod vodou. Tam mi k plné spokojenosti chyběla pouze nějaká větší podvodní mise. Naopak mě potěšila možnost vzlétnout se strojem až vysoko do oblak, která je využita v jedné krátké, ale dost cool vedlejší misi.

Prostředí rozšíření se více spoléhá na vertikalitu a je radost ho prozkoumávat - a to i navzdory tomu, že nepůsobí nějak zásadně odlišně od toho, co jsme viděli už minule. Jedinou výtku bych směřoval akorát ke questu se ztracenými oseramskými průzkumníky, který mi přišel poněkud zmatený. Úvodní collectibles část questu hráče za pomocí ukazatelů nijak nenavádí a spoléhá čistě na průzkum bez výraznějších vodítek, kde pátrat dál. Jsem sice rád, když mě hra vyloženě nevede za ruku, ale tohle byl zas opačný extrém.

Jestli mi v základní hře něco chybělo, tak především silnější vztah hlavní hrdinky k... prakticky komukoli. Nemyslím tím nutně vztah romantický, v jedničce to byl třeba Rost, coby mentor, ale ve Forbidden West i navzdory mnoha postavám absentoval nějaký výraznější... třeba i jen sidekick. Burning Shores tohle příjemně ve více směrech napravuje a konečně i Aloy trochu polidšťuje. A upřímně, vůbec nechápu všechny ty kontroverze, které se okolo této podzápletky objevily. Kdo nebyl napříč oběma díly slepý, tak už dávno pochopil, jak to Aloy má. Do děje je tato dějová linka zakomponována s citem a hra navíc dává hráči z hlediska navázání či nenavázání romance na výběr.

Únava materiálem mě sice tu a tam dostihla, to bez debat, ale Burning Shores i navzdory nepříliš zajímavému příběhu příjemně odsýpá. DLC tak vnímám, i díky rozsáhlému závěrečnému, nijak extrémně těžkému, ale zato monumentálnímu a velmi zábavnému, bossfightu jako dobře vygradovaný a chutný epilog za druhým dílem.

Pro: vertikalita prostředí, létání v oblacích i pod vodou, romance, závěrečný bossfight

Proti: nepříliš zajímavý příběh, přemáhala mě už únava z core hratelnosti

+13
  • PS5 100
Sérii Horizon hltám už od začátku a rozšíření mi zase připomnělo proč. Zkrátka Aloy a její příběh sleduju velmi rád. U Burning Shores dostanete všechno, co se dá očekávat po dohrání Forbidden West - taktické sundávání nepřátel, graficky jeden z nejhezčích a nejlíp vypadajících světů, co ve hrách je a navíc poměrně velkou část světa navíc, odpovídající příběhové rozšíření základní hry, zajímavé nové postavy.

Přibyly ve hře také nové stroje, jako tomu bylo i u rozšíření Frozen Wilds. Tentokrát mi ale někteří přišli až nepoměrově silnější, než většina strojů v základní hře. Ani nevím, jestli to bylo tím, jakou jsem měl od launche pauzu a jestli jsem "zrezl" v soubojovým systému, ale porážet Bileguty bylo fakt docela náročný.

Nechápu jaká kritika se snesla na závěr DLC, ve 21. století se pozastavovat nad tím že dvě holky se můžou zamilovat do sebe, s tím, že navíc i tak má hráč naprostou svobodu s rozhodnutím, mi přijde fakt bizarní. a přijde mi, že se tím zbytečně dává bokem, že to příběhový rozšíření je fakt dobrý, přináší spoustu nových postav a zbytečně řeší jen poslední scénu.

Pro: grafické zpracování, příběh, charakter nových postav

+11
  • PS5 80
Zero Dawn vyjma nápaditého soubojového systému nenabídl nic, kvůli čemu bych měl potřebu volat domů. Nepřátelsky navržený, dotěrnými, zpovykanými stroji přeplněný otevřený svět, kterým bylo za trest se navigovat, odfláknuté questy dle mustru scan'n'follow, tupé aktivity, banální story o Vyvolené.

Frozen Wilds naznačily, že by šlo udělat víc, a tak Forbidden West udělal víc, mnohem víc, místy možná až příliš. Vše bylo najednou rozmáchlejší, nutno ale dodat, že také propracovanější, promyšlenější, pestřejší. Na jedné straně více možností, na druhé lehká rozhodovací paralýza, možná pocit zahlcenosti. K tomu ovšem bez debat jedna z nejkrásnějších her současnosti.

V tomto ohledu jsou Burning Shores posunem vytyčeným směrem. Nové dovednosti, z nichž některým jsem přišel na chuť okamžitě – schopnost přitáhnout se ke sraženému stroji a zasadit mu úder shora, jiné mi přišly příležitostné. Vedlejší mise, které nekřičí „tady jsem“, ale je nutné je nejdříve objevit, nechat se jimi příjemně zaskočit. Sběratelské předměty jakožto pomyslné dílky větší skládačky nebo takové, které vás alespoň zavedou na netušená místa, na kterých zasvrbí prst na spoušti virtuálního fotoaparátu.

Nově se lze vznést vysoko do načechraných mračen, impozantních cumulů, kdy máte celé, lávovými prameny protkané, apokalyptické město andělů jak na dlani. Stejně tak můžete na osedlaném waterwingovi zkoumat hluboké, temné rýhy v oceánském dně. Krůček od toho, abychom snad v nějakém dalším pokračování zažívali vzdušné dogfighty na celé vertikále – zatají se mi dech, jen na to pomyslím.

Příběhově navazuje na události z konce základní hry, tu je tedy třeba mít před spuštěním více méně dohranou. Výborného záporáka si tu k mému potěšení střihnul ostřílený Sam Witwer, o nic méně výtečnou parťačku debutantka Kylie Liya Page, jednu ze svých žel posledních rolí vždy dokonalý Lance Reddick. A jak to už tak bývá, letmý polibek vyhnal ze sklepů nemyté ochránce heteronormativních pořádků. Přitom je jenom dobře, že zrzavá Mary Sue se začíná vybarvovat, nabývat lidských rozměrů.
+10
  • PS5 --
mno, jak som sa na to dlc tesil, tak som ho rychlo dohral...neviem ci je to mnou, ci sa mi frozen wilds zdalo dlhsie, ale toto som obehal vazne moc rychlo, plus zaroven som z neho po obesahovej stranke viac sklamany ako nadseny...prvom rade teda pochvalim, stale sa jedna o horizon, takze po technickej a audiovizualnej stranke je to perfektne, tam nie je o com a teraz take polochvaly az kritika a radsej to schovam, lebo sa nebudem asi kontrolovat co je a co nie je spoiler
tak za prve stroje, necakal som kanonadu novych strojov, to nie, ale z tych novych 4 predstavenych napalit 2 uz do traileru, jak sa ma clovek potom na to tesit, ked zvysne dva stroje su zas tak uzko spojene, ze jeden bez druheho nenajdete....za mna by som waterwinga vobec pred vydanim neukazoval a nechal to cele len o metal devilovi...co sa tyka absentujucich strojov, kde je ku*** tallneck. ak nieco forbidden west oproti zero dawn spravilo perfektne, boli to tallneckovia, kazdeho jedneho z nich bola radost zdolovat, lebo bol niecim unikatny, nez len niekde vylez a vyskoc mi na chrbat...v burning shores ziadny nie je, smutne, mne skoro az do placu....

dalsia vec, kombat....bolo pridanych cca 20 novych skillov, z ktorych som aktivne vyuzil asi dva krat az jeden, ale viem si predstavit, ze pokial to niekto len zacne hrat a bude ich mat pristupne este pred dlc, moze to razne ozivit hru, co sa novych zbrani tyka, zas ta jedina najzaujimavejsia a naozaj nova musela byt hodena do traileru a pritom som si ju ani moc neuzil, lebo som mal proste lepsi arzenal...

za tretie, postavy...velice ma pobavil starej postavy z dlc prveho dielu, to som necekal a bolo to velice prijemne prekvapenie...co sa novych tyka, seyka je v pohode, sympaticka a dufam, ze sa do buducna na nu nevykaslu, rad by som ju videl v tretom diele, co sa zaporaka Londra tyka, not great, not terrible, osobne by som vymyslel asi nieco ine, ale to co vymyslela guerilla je fajn, uveritelne....co mi pride menej uveritelne je, ako scenar tlaci niektore postavy do situacii, ktore sa mi k nim absolutne nehodia a keby sa dalo, dam spoiler do spoileru...lebo osobne proti lgbt nic nemam, ale tu mi to prislo uz strasne tlacenie na pilu, ked do romantickeho vztahu tlacia aloy so seykou, snazil som sa si to nejak oddovodnit, ci to ma niekde zaklad a urcite by sa dalo argumentovat, ze aloy uspesne ignoruje nejake narazky a naznaky od muzov, ale na konci forbidden west to uz vyzeralo, ze by sa v trojke mohli prelomit lady medzi nou a erendom...ked to teraz pisem, neviem ci som nejake taketo pokusy nevidel uz medzi aloy a talanah....skratka sa mi to sem nehodi  
 

takze za mna najvacsi problem co to dlc ma, je vlastne trailer, ktory vyzradza az moc a mne pri pisani tohto komentaru vybehli flashbacky na age of ultron, kde som v tom case tiez hltal kazde jedno promo a vo finale som mal potom z filmu hovno, lebo som uz vsetko videl v ukazkach, takze som rad ze horizon ma dalsi obsah, ale ja osobne som si ho az tak moc neuzil ...80% za to, ze napriek vsetkemu si myslim, ze ide stale o kvalitny pocin, ktori si mnohi uziju asi viac nez ja

Pro: audiovizual, postavy

Proti: trailer, miestami scenar

+8