Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (29.04.2021 07:33): já to taky hrál na nejtěžší a přesně - u těch ptáků jsem teda obtížnost snížil, to už bylo pro mě víc frustrující než zábavný.

A s Tsushimou to jsou takřka totožné hry, ale Tsushima měla příšernej ten hlavní příběh. Ale zase mi přišly fajn ty vedlejší questy, kde jsi měl vždycky někoho najít ale vefinále byli všichni mrtví, navíc nějak morbidně zabitý. Že se fakt snažili, aby to vypadalo jako válečný konflikt a ne jako skotačení po skalách a lovení zvířátek.

Vypíchnul bych tady Days Gone. Na první pohled stejně generické, ale tam to podle mě hodně táhne ten scénář, kterej je nadprůměrnej (hlavně co se dialogů týče).

Ale obecně si myslím, že je na vině to, že všichni dělaj open worldy.
Tohle je podle mě podobně "meh" hra jako ve výsledku Tsushima. Ale přesto, že mě samurajové lákají víc a Horizon se hraje o trochu hůř, asi u mě přecijen vyhrává.

Hrál jsem to na nejtěžší a ten moment, kdy jsem se lany pokoušel stáhnout Stormbirda ze vzduchu ve mě asi už zůstane. Od questů jsem si nic nesliboval, ať už se kasali Zaklínačem sebevíc a u Tsushimy mi přijdou daleko horší. Co se prostě týká her, které v polovině zabalíte, tak Horizon >Tsusima.

"Dvojku" si rád dám.
Podle mě se ty zvířata teda nijak nevylepšujou, ale kdoví, mně trvalo cca pětinu hry než jsem pochopil, že maj nějaký slabý místa :)
@SilentWolf (27.04.2021 12:24): Nevšiml jsem si, že by se to genericky vyvíjelo ale je pravda, že většina těch komponentů je opravdu přikrytá nějakým krytem nebo plechem, který musíš prvně odstřelit - což mi přijde fajn a rozumný a logický řešení.
@Charllize (27.04.2021 10:58): Upřímně, myslím že tohle se dá příběhově celkem vysvětlit a pokud jsem si všiml, většina nepřátel má ty slabý místa překrytý krytem nebo na spodní straně těla. Musíš kryt ustřelit a pak mecha nějak shodit aby odhalil třeba břicho, a pak můžeš tu komponentu teprve odstřelit. S tím jsem problém neměl, to mi přišlo fajn.
@Charllize (27.04.2021 10:58): já ten příběh neznám, protože jsem to zapíchl tak ve 40%, tak ani nevím, jestli byli vytvořeni lidmi (a asi i kdybych to dohrál, tak to nevím, protože mě to v té hře fakt nezajímalo) nicméně tohle zní zajímavě.

"Every machine eventually “evolves” additional armor after you kill a certain number of them. The number is pretty small so it often happens early on. The Sawtooth’s blaze canister is intially exposed but after it “evolves” it has a protective plate over it that must be removed (with tear or regular damage) before you can detonate it."
@IceCreamYouScream (komentář): Vystihnul jsi to dobre, ta hra je v plno věcech neuvěřitelně pitomá. A to i když se prihledne k tomu ze to je hra a nějak to musí fungovat.
By mě zajímalo který vůl by vyráběl roboty tak ze mají třeba na hřbetě slabé místo. To je jak kdyby tank měl přívod paliva vedeny venkem a munici vozil nahoře na věži :)
@Charllize (25.04.2021 17:45): pro děti není, ale pořád mi přijde lepší mu vnutit něco takového, než ten maras co je na google store a nekonečné sledování youtube videí. :D Nedej bože tiktok, který asi nějak náhodou taky objevil.
Zlatý Horizon!! :D Jsem mile potěšen, jak ho baví stealth třeba apod.. takže aspoň k něčemu je to zdebilňování her dobré.

Já právě kvůli tomu ať pořád nesedí u toho mobilu (já vím, z deště pod okap, ale víc jako strýc nesvedu :D ) koupil Immortals Fenyx Rising. A tam je to prostě ze 70% hlavolam. :/ Jsme se trochu spálili. Tak teď jásám, že ho aspoň ten Horizon chytl. Přeci jen, nějaké ty hodnoty tam jsou, trochu..
Zpětně začínám hodně oceňovat tu přístupnost, kterou některé hry mají. Člověku nedojde, jak geniální jsou v rozhovorech ty symboly u textů (srdíčko, pěst, mozek), dokud to neučí hrát dítě, co ještě neumí ani číst, natož anglicky.
@SilentWolf (13.02.2021 19:31): Na tu haptiku jsem zvedavej vzhledem k tomu, ze patrim k tem, kteri vibrace pri hrani vubec nevnimaji pokud jim z nich nebrni ruce a musi je kvuli tomu vypinat. Ostatne kdyz se nekdo ptal, zda funguju vibrace u dualshocku na PC, tak jsem nevedel i presto, ze ho pouzivam denne. :D Funguji no, ve vetsine her.

Red Dead ma tak nezazivny gun play, ze me vnimani jinych her po hranim RDR2 nijak neutrpelo. :)

Neocekavam vyraznou zmenu s haptikou. Stejne tak jako 144hz monitor nic moc nezmenil. Jo, pohyb ve windows je sviznejsi, ale ve hrach kde mam vysoky framerate to stejne prilis nevnimam.
@marwel (13.02.2021 19:13): možná to jen trvá. Ale bohužel je zde ten podobný problém, jako mé vnímání her poté, co jsem hrál Red Dead 2. Je to horší. A podobně je to s tím, když si vyzkoušíš tu haptiku. Je to sice taková "blbost", ale hodně poznáš, když to najednou chybí. :D

Já myslím, že to ještě přijde. Že se třeba jedná o kousky, které nechtějí uspěchat, protože je plánují vytunit malinko víc, než jen rozlišení + ovladačové fíčurky.
@SilentWolf (13.02.2021 18:52): Take jsem cekal, ze tech upgradu bude mnohem vic. Ted uz ale pomalu neverim ani v upgrade Last of Us 2 a to je to temer posledni exkluzivita PS4, natoz nejakych starsich titulu, ktere bych videl upgradovane rad, treba 60 fps pro Uncharted 4 s datadiskem. Jakmile v tom neni profit, tak se do toho nikdo prilis nezene. Ostatne to jak Sony ke zpetne kompatibilite pristupovalo, resp. jak ji komunikovalo davalo znat, ze by byla radeji, kdyby tam nebyla a oni mohli z vesela delat remastery za plnou cenu. :D Ale to by nebyla dobra vizitka proti Xboxu.
No mít to PS5 upgrade tak si to možná i zahraji, jako přípravu na dvojku a pořád mě láká to DLC, vzhledem k tomu, že mám rád sníh.

Docela mě zarazilo, že to žádnou péči nedostalo. Tak snad někdy. Docela zajímavá situace teď, člověk neví jestli to a ono má smysl hrát teď (i RDR2) , nebo vyjde lepší edice.
@SilentWolf (20.01.2021 18:41): V unoru se ma naskladnit xbox co jsem slysel, playstation nejspis pozdeji. Osobne ted odkladam hrani vsech exkluzivit na ps4 prave kvuli ps5. Treba spidermana nebo god of war (ktery ma unlocked framerate mod, coz se prave s ohledem na ps5 ukazuje jako skvele rozhodnuti). Ten unor by byl fajn ale nemyslim si, ze to klapne.
Ahoj,

poradí dobrá duše jak odemknout bonusové předměty v PC verzi Complete Edici? V treassure boxu nic nemám. Zabil jsem prvního bose pomoci Tripcaster.
Oděv Storm Ranger Outfit a luk Mighty Bow kmene Carja
Balíček Carja Trader Pack
Průkopnický oděv Trailblazer Outfit a odstřelovací luk Culling Bow kmene Banuk
Balíček Banuk Traveller Pack
Balíček Nora Keeper Pack
Jen pro představu, když jsme zkoušeli port na jednu nejmenovanou konzoli, tak jsme po nějaké době snažení dostali black screen s několika barevnými čtverci a trojúhelníky. Zdánlivě to může znít jednoduše, v praxi je portování poměrně náročný proces. Firmy to pak testují na vybraném HW a zdánlivě se to může jevit jako optimalizovaný, ale když to pak dostane x tisíc hráčů s naprosto nepředvídatelným HW, softwarem a kombinací všemožných ovladačů, tak se vždycky najde větší či menší skupina lidí, kterým to bude dělat problém.
Mám odehrané asi jen dvě hodinky, ale jede mi to na RTX 2060 Super ve 1440p lépe než RDR2 v době vydání. Byť je tedy výkon hry slabý vzhledem k tomu, na jakém hardwaru běžela původně :(
@Charllize (08.08.2020 01:48): Mě docela překvapilo že zvolili jako grafický API DX12 a ne Vulkan. Měl jsem za to, že Vulkan má k tomu co používá PS4 blíž, ale na wiki se píše že PS4 používá Gnm a PSSL, jež mají blíž k DX11. Každopádně když srovnám výkon Vulkan a DX11 třeba v Breakpointu co teď hraju, tak je to nebe a dudy, Vulkan jede jak po másle zatímco DX11 stuttery kam se podívám.

Každopádně, snad dají ten Horizon do kupy co nejdřív a steam recenze půjdou zas nahoru. Rockstar měl s RDR2 podobně blbej start, ale vytáhli to.
@Paul (08.08.2020 01:04): zas tak snadny to asi nebude, i pres tu stejnou architekturu. PS4 ma oproti pc naprosto minimalisticky system v porovnani s windows, tudiz uz jen kvuli tomu plno veci funguje jinak. PS4 taky tusim pouziva Open GL, nevim co ted je na pc jako nejvic pouzivany, ale to je spis plus. PS ma taky jiny file system, praci s pameti, rendering a zvuk protoze pouziva rozdilne APIs nez pc. Ale urcite to bude o dost snazsi nez ps3, pac herni kod je stejny. Pohodicka leharko to ale nebude, obvzlast kdyz to delaji poprve.



Dopadlo to dost podobne jako plno portu z pc na ps4, taky to jede divne a nikdy to nespravi tak aby to bylo jako primarne delana hra na konzoli. (original sin, pillars, bards tale atd)

Myslim si ze kdyz se dela hra od zacatku s tim ze bude multiplatform jsou vysledky vsude ok. Ale jakmile se pri vyvoji mysli jen na jednu platformu a musi se to pak prekopat na jinou tak jsou vetsinou potize. Cest vyjimkam. Ty rozdily tam proste jsou.
@Tarhiel (07.08.2020 22:14): Snad jediný co na PC zatím vydali byl nějakej Shellshock před 16 lety. Ale na druhou stranu, celá současná (a i budoucí) generace konzolí už jede na PC x86 architektuře a Guerilla má velmi schopný programátory. Takže osobně bych si spíš tipl že podcenili testování, PC je prostě otevřená variabiní platforma jež vyžaduje trochu víc času.
@Paul (07.08.2020 21:49): "Docela by mě zajímalo, jestli jsou ty nedostatky daný nezkušeností s vývojem na PC, nebo jednoduše předčasným vydáním a nedostatečným testováním."

To isté sa pýtam aj ja, vydal ten tým, čo na tom robil doteraz nejaké PC hry? To by veľa vysvetľovalo.
@Bursoft (07.08.2020 22:05): Ja teda nevim, ale dost pochybuju ze by se jednalo o fail a ze se na to vysrali. Spis s tim nemaj praxi. Celej ten engine je delanej pro konzole a muze to bejt klidne neresitelnej problem. Kojima to mohl od zacatku delat s umyslem pc verze, coz u Horizonu urcite nebylo.
@Paul (07.08.2020 21:49): To já si zas nemyslím, že je to problém vegetace, ale spíš obecně epic fail s tím portem. Vždyť na DF to testovali i na 720p na 2080 Ti a v nějakých sekvencích jim to děsně stutterovalo a nejelo ani těch 60 fps. O nic moc líp to na tom PC nevypadá, aspoň z těch pár compare záběrů od DF, aby to takto děsně žralo výkon.
@Bursoft (07.08.2020 20:13): zase Death Stranding prakticky nevykresluje vegetaci který je Horizon plnej, takže se to nedá úplně srovnávat. Ten Horizon port není vyloženě špatnej, ale některý věci jim tam dost ujely (ten stutter, rozbitej framelocker, debilní double buffer vsync, neaktivní texture filtering), ale snad budou schopní to opravit patchem (a něco z toho už asi opravený možná je). Docela by mě zajímalo, jestli jsou ty nedostatky daný nezkušeností s vývojem na PC, nebo jednoduše předčasným vydáním a nedostatečným testováním.
Tak preset original znamena vse na medium, pricemz je tam jeste high a ultra. Hmm...

Jinak na Steamu cenovka 50 euro je trochu prestrelena na starsi hru. Cekal jsem ne vic jak 40. Asi skousnu tech 30 fps a zahraji to na PS4. Rad bych tento tah, vydat hru na PC, podporil, treba by pak vysly na PC i dalsi exkluzivity, i kdyz asi ty pro Playstation mene vyznamne, ale s tou canou nevim nevim.
@marwel (03.07.2020 17:59): Dobrej postřeh s tím presetem original, to je snad poprvý kdy PC verze obsahuje preset přímo od vývojářů co reflektuje konzolovou verzi. Dost bych uvítal kdyby se to stalo standardem PC verzí multiplat her.
Takze RX 580 to rozjede na 60 fps v rozliseni 1080p pri nastaveni "Original" (tedy asi shodnem jako u zakladni PS4). To neni tak spatne. Pokud to neprezenou s cenovkou, tak bych to na PC mozna koupil, byt to uz vlastnim na PS4.

Datum vydani 7. srpna je take fajn, v te dobe nic jineho nevychazi.